Ώρα υπενθύμισης. Ανάμεσα στις εκατό και βάλε παραστάσεις της φετινής θεατρικής περιόδου ξεχωρίζουν και κάποιες που ξεκίνησαν πέρσι και η επιτυχία του αποτελέσματος τις έφεραν ξανά μπροστά μας. Κυρίως για να ικανοποιηθούν όσοι ξεχάστηκαν και δεν πρόλαβαν ή δεν μπόρεσαν. Αυτές παίζει να είναι και οι πιο άχαστες.
Αίας / Θέατρο Αλκυονίς
Ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, επιθυμεί κατά το δίκαιον τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Αυτά όμως με καταλήγουν στον Οδυσσέα, γι’ αυτό και αποφασίζει να πάρει την εκδίκηση του σφάζοντας όποιον βρει μπροστά του. Αντί όμως για τη σκηνή των Ελλήνων και μέσα από ένα “κόλπο” της θεάς Αθηνάς καταλήγει σε γειτονικό μαντρί πιστεύοντας πως τα πρόβατα είναι ο στόχος της εκδίκησης του. Ατιμασμένος και προδομένος καταλήγει στη λύση της αυτοκτονίας.
Την ώρα που ο Μιχάλης Σαράντης γδύνεται ερμηνεύοντας και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή, ο Απόστολος Χαντζάρας ανοίγει «διάλογο» μαζί του ζωγραφίζοντας τους χαρακτήρες σε πορτραίτα και γεμίζοντας τη σκηνή με αυτά. Έχε στο μυαλό σου αυτό για αρχή. Για συνέχεια δεν θα έχεις τίποτα λιγότερο από ένα ερμηνευτικό masterpiece του υπερταλαντούχου ηθοποιού που βρίσκει εμφανέστατα στις σκηνοθετικές κατευθύνσεις του Γιώργου Νανούρη την ασφάλεια που χρειάζεται για να ξεδιπλώσει τις ιστορίες του. Και το αδιανόητα παλλόμενο από τα πάθη των ηρώων σώμα του.
Έως Κυριακή 8/1/23
Βρες τίκετ εδώ
170 Τετραγωνικά / Θέατρο Ιλίσια
Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, ο θάνατος του πατέρα, ξαναφέρνει κάτω από την ίδια στέγη δύο αδερφές που έμεναν μακριά. Σκληρές αντιθέσεις και διαφωνίες, δημιουργούν μια έκρυθμη κατάσταση ανάμεσα στη μικρή εγκυμονούσα αδερφή, τον σύντροφό της και τη μεγάλη της αδερφή, η οποία επιστρέφει στο σπίτι μετά από πολυετή απουσία με σκοπό να το πουλήσει. Μια απογευματινή επίσκεψη – βόμβα, θα φέρει αντιμέτωπους όλους τους αντιήρωές με το παρελθόν, το παρόν και κυρίως το μέλλον τους, και θα εκτροχιάσει με κωμικό και απρόσμενο τρόπο την ήδη ασταθή πορεία τους. Πόσα νομίζεις ότι ξέρεις για τους πιο κοντινούς σου ανθρώπους; Ποιος θα μείνει όρθιος στο τέλος; Το αίμα νερό δε γίνεται, αλλά όταν το αίμα βράζει…
Ξεκίνησε στην «μικρή» σκηνή ως υπενθύμιση μιας παράστασης που αναστάτωσε τις καρδιές των θεατρόφιλων και ανεβαίνοντας πολύ γρήγορα στη κεντρική σκηνή πιστοποίησε εκκωφαντικά τη δυναμική του στην επαφή του με το διψασμένο για ντόπια κανονικότητα κοινό. Το έργο του συγγραφέα ηθοποιού Γιώργου Τσουρή θεωρείται -και είναι- ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της σύγχρονης νεοελληνικής δραματουργίας. Και παραμένει τόσο εκφραστικό σαν γροθιά σε αυτό το συναισθηματικό ρινγκ των 170 τετραγωνικών, στην τέταρτη συνεχόμενη του χρονιά παρακαλώ, που αν επιχειρήσεις να το δοκιμάσεις έτσι στα χαλαρά, πιθανότατα θα «σπάσεις» τα μούτρα σου. Το sold out φτάνει εβδομάδες μπροστά
Έως Δευτέρα 13/2/23
Για κρατήσεις, αν είσαι τυχερός, κάνε κλικ εδώ.
Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού / Θέατρο Γκλόρια
Ο Ντάριο Φο καταφέρνει να ξεσκεπάσει μέσα από το έργο του, τη δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι, που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στην ασύδοτη εξουσία του συστήματος δικαιοσύνης της Ιταλίας και της κυβερνητικής διαφθοράς, σήμερα, χρόνια μετά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές –πάρα πολλές- ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα.
Mια παράσταση με δαιμονική ενέργεια, τραγούδια, ζωντανή μουσική, καυστικό χιούμορ από μια ομάδα ηθοποιών που παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν διακωμωδώντας βιωματικά το δικό τους σήμερα μέσα από την ιστορία του έργου, γράφει το δελτίου τύπου και το μόνο που μπορούμε να συμπληρώσουμε είναι πως τελικά όπως αποδεικνύεται και εκ του αποτελέσματος αυτή η παράσταση έγινε για να πειστούν και οι πλέον άπιστοι για το τι ηθοποιάρα είναι ο Πάνος Βλάχος (δεύτερο βραβείο ανδρικού ρόλου στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2022 του περιοδικού Αθηνοράματος, μαζί με αυτά για την καλύτερη παράσταση, σκηνοθεσία και σκηνογραφία)
Έως Κυριακή 19/2/23
Για τίκετ πάτα εδώ.
Η Μηχανή του Τούρινγκ / Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου
Ο Άλαν Τούρινγκ είναι ο άνθρωπος που έσπασε τον κωδικό των ναζί και άλλαξε την πορεία του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην λήξη του το 1945. Οι ιστορικοί υπολογίζουν πως η συνεισφορά του βοήθησε να αποτραπούν εκατομμύρια θάνατοι. Ο ρόλος του στην ιστορία αλλά και η συμβολή του στην επιστήμη των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης έμεινε κρυφός λόγω της ομοφυλοφιλίας του, της διαπόμπευσης και της αυτοκτονίας του μέχρι το 2013 που η βασίλισσα Ελισάβετ αναγνώρισε επίσημα τις υπηρεσίες του.
Ο Τούρινγκ είναι μόνος του πια. Όλα όσα βλέπουμε συμβαίνουν στο μυαλό του. Είναι κομμάτια της μνήμης του. Είναι η ύστατη προσπάθεια μιας ιδιοφυούς προσωπικότητας να επικοινωνήσει με όλους αυτούς που δεν τον κατάλαβαν.
To Imitation Gate η ταινία του 2014 που έφερε στις υποψηφιότητες των όσκαρ τον Benedict Cumberbatch βασίστηκε στο βιβλίο “Alan Turing: The Enigma” του Andrew Hodges. Το θεατρικό είναι έργο του Benoit Soles, το οποίο μάλιστα παίζεται με μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία – 700 sold out από το 2018. Η παράσταση εδώ που σκηνοθέτησε ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και έδωσε με μαζικό χειροκρότημα στον Ορφέα Αυγουστίδη το πρώτο βραβείο ερμηνείας στα Βραβείο Κοινού του περιοδικού Αθηνοράματος, συνεχίζει με επιτυχία το ταξίδι της και φέτος- αξίζει να μην χάσεις αυτή την εμφάνιση του τηλεοπτικού Αστέρη κι ας υποπτευόμαστε πως θα επαναλαμβάνεται για χρόνια.
Έως Κυριακή 29/1/23
Κλείσε εισιτήριο εδώ
Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα / Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Τα μέλη της οικογένειας Τάιρον (που στην πραγματικότητα είναι η οικογένεια του συγγραφέα) ξεφλουδιζουν το τραύμα τους, σ’ ένα σκηνικό στο οποίο επικρατούν η ομίχλη και οι ψευδαισθήσεις. Ένα τοπίο γεμάτο αντανακλάσεις επεκτείνεται σε όλο το θέατρο και ανάμεσα στους θεατές. Το τραύμα, τα οικογενειακά τραπέζια, οι εξαρτήσεις και οι εθισμοί αρχίζουν σιγα-σιγά να “ξεθολώνουν”, τα πρόσωπα προσεγγίζουν οδυνηρά την αλήθεια και τα φαντάσματα ζωντανεύουν προκειμένου να κλείσουν την πληγή και να συμφιλιωθούν με τις ανεπάρκειές τους.
Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Η συνεργασία του Δημήτρη Καραντζά με τη Μπέττυ Αρβανίτη στο ανέβασμα του ιστορικού θεατρικού του Ευγένιου Ο’Νηλ ήταν καταδικασμένη να αφήσει το στίγμα της και να γράψει ιστορία. Ο βραβευμένος με Νόμπελ Λογοτεχνίας (1936) και τέσσερα Πούλιτζερ, συγγραφέας, ξεκίνησε να το γράφει τη δεκαετία του 1930, το ολοκλήρωσε το 1941 και το παρέδωσε στον εκδότη του την ίδια χρονιά, δηλώνοντας την επιθυμία του να μη δημοσιευθεί πριν περάσουν 25 χρόνια από τον θάνατό του. Όταν θα ξεκινήσει το γεμάτο δίωρο, θα καταλάβεις το γιατί.
Και θα διακρίνεις επίσης τι σημαίνει σκηνοθετική ευφυΐα, όταν δεις πως χρησιμοποιείται το υπέροχο σκηνικό της Ελένης Μανωπούλου, μέσα σε ένα ερμηνευτικό ανεμοστρόβιλο για πέντε, το οποίο είναι και το μεγάλο ατού της παράστασης
Έως Κυριακή 26/2/23
Προπώληση εισιτηρίων εδώ
Οι Παίχτες / Θέατρο Κιβωτός
Σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφτάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.
Ζωντανή μουσική, αφηνιασμένοι ρυθμοί, σκοτεινό χιούμορ και η ανάγκη του να εξαπατήσεις ή να εξαπατηθείς. Βάλε μέσα και μια πένα όπως αυτή του Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ ο οποίος και έγραψε κάπου εκεί στο μακρινό 1836, αυτή τη δαιμονισμένη μυστήρια κωμωδία και έχεις όλο το concept που χρειάζεσαι. Αν θα βρεις εισιτήριο σφύρα μου και μένα που πολύ θα ήθελα να το ξαναδώ. Η παράσταση που σύστησε στον κόσμο όλο το απίστευτο ταλέντο του σκηνοθέτη Γιώργου Κουτλή και έκανε πέρσι όλη την πόλη να κατηφορίζει χαρούμενη την Πειραιώς, επιθυμεί να κάνει το ίδιο και φέτος. Το δεύτερο δηλαδή, καθώς η περίπτωση του πρώτου, έχει εξελιχθεί ήδη σε force one της θεατρικής σεζόν. Και ναι, παίζει κι ο Γιάννης Νιάρρος
Έως Κυριακή 26/2/23
Προπώληση εισιτηρίων εδώ
Αντιγόνη / Θέατρο Τέχνης
Η Αντιγόνη ως μυθικό πρόσωπο θέτει ένα γοητευτικό αίνιγμα ανά τους αιώνες. Τι την ωθεί να συγκρουστεί με την εξουσία; Η σύγκρουση αυτή δικαιολογεί τη θυσία της ζωής της; Υπάρχουν κάποια ελαφρυντικά στον Κρέοντα με τον οποίο αντιπαρατίθεται; Πόσο χρειάζεται η κάθε κοινωνία την παρουσία μιας Αντιγόνης και για ποιους λόγους πέρα από τους προφανείς;
Υπάρχει η Αντιγόνη και κατά πόσο είναι αληθινή η επιθυμία-ανάγκη που τη γεννά; Η Μαρία Πρωτόπαπα πιάνει στα χέρια της την εκδοχή του Ζαν Ανούιγ και παραδίδει μια παράσταση με μέτρο, ρυθμό και θεατρική άποψη υψηλότατου επιπέδου. Σε μια χρονιά που οι τηλεοπτικές επιτυχίες της Πρωτόπαπα και του Γιάννη Τσορτέκη θα οδηγήσουν σαν μαγικός αυλός το θεατρικό κοινό στο υπόγειο της Πεσμαζόγλου είναι πολύ ωραίο να ανακαλύπτεις πως πάνω από τους δικούς τους θριάμβους η παράσταση έχει κι άλλο ένα ερμηνευτικό άσο. Τον Χρήστο Στέργιογλου σε απίθανα κέφια!
Έως Κυριακή 15/1/23
Βρες εισιτήριο εδώ