ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Τα Κόκκινα Φανάρια του Παρισιού

Rue des Lombards, όπως την κατέγραψε με τον φακό της η Τζέιν Έβελιν Άτγουντ στα 70s.

Το καλοκαίρι του 1971 η Τζέιν Έβελιν Άτγουντ ταξίδεψε από την Νέα Υόρκη στην Ευρώπη, έχοντας σπουδάσει θέατρο και χωρίς συγκεκριμένα πλάνα. Αποφάσισε να εγκατασταθεί στην Γαλλία, δουλεύοντας αρχικά ως οικιακή βοηθός. 

Ένα απόγευμα κι ενώ βρισκόταν στα εγκαίνια μιας γκαλερί η Άτγουντ συνάντησε μια γυναίκα που της είπε πως γνωρίζει μια πόρνη. «Έβλεπα τις εκδιδόμενες γυναίκες στο δρόμο να ψιθυρίζουν στους περαστικούς άντρες με αυτά τα φοβερά κοστούμια, τις γούνες, τα κοσμήματα και το μακιγιάζ. Στη Γαλλία η πορνεία δεν είναι παράνομη, είναι αυτό που λέμε “ανεκτή”. Το 1975 επιτρεπόταν να στέκονται στον δρόμο και να παρακαλούν», θυμάται η φωτογράφος.

Το ίδιο απόγευμα αυτής της συνάντησης η γυναίκα πήγε την Άτγουντ στον αριθμό 19 της Rue des Lombards, σε ένα πορνείο στο κέντρο του Παρισιού και κατέληξαν να πίνουν σαμπάνια με εργάτριες του σεξ. 

«Ήμουν πολύ συνεσταλμένη, με το ζόρι μιλούσα και κάποια στιγμή η Μπλοντίν, μία από τις πόρνες που ήταν φοβερά όμορφη και πολύ διαφορετική από τις άλλες, άρχισε να με πειράζει και είπε “Τι συμβαίνει στη μικρή Αμερικάνα; Είναι πολύ μαζεμένη”», λέει η Άτγουντ.

Ύστερα από αυτή τη νύχτα η Άτγουντ ήξερε ότι ήθελε να φωτογραφήσει αυτές τις γυναίκες. Επέστρεψε στην Rue des Lombards αλλά δεν βρήκε καμία που γνώριζε. Έτσι αποφάσισε να γράψει στην Μπλοντίν ζητώντας της να την φωτογραφίσει. Η Μπλοντίν δέχτηκε και η Άτγουντ την φωτογράφησε εν ώρα εργασίες στους δρόμους από τις οκτώ το απόγευμα μέχρι το ξημέρωμα. 

«Ήταν η μοναδική σε ολόκληρο το κτίριο που δεν είχε νταβατζή κι αυτός ήταν ο λόγος που ήρθαμε κοντά», συνεχίζει η Άτγουντ. 

Έτσι η φωτογράφος απέκτησε σιγά-σιγά πρόσβαση στον κόσμο των κόκκινων φαναριών του Παρισιού. Μέσα σε ένα χρόνο έκανε τη σειρά Rue des Lombards (1976–1977), με τις φωτογραφίες αυτές και μαζί με την σειρά Pigalle People (1978–1979) στην οποία φωτογράφησε τρανς πόρνες περιλαμβάνονται στην έκθεση Paris Red Light 1976–1979 που τρέχει στο L. Parker Stephenson Photographs στην Νέα Υόρκη. 

Η Άτγουντ ήταν 24 όταν έβγαλε αυτές τις φωτογραφίες και τις θεωρεί ανάμεσα στις καλύτερες δουλειές της. Δεκατρείς από αυτές είναι οι παρακάτω:

Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η Μπλοντίν μπροστά από μια πόρτα στην Rue des Lombards, 1976-77. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Διάφοροι άντρες στον δρόμο, 1976-77. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η Νατάσα, μαζί με πελάτη, 1976-77. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η Μπλοντίν, 1976. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η Νατάσα. 1976-77. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η Νάντια με σύνεργα, 1976-77. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η Βαρβάρα πάνω σε αμάξι, Πιγκάλ, Παρίσι,1979. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Πιγκάλ, Παρίσι, 1978. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Πιγκάλ, Παρίσι, 1978-79. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Πιγκάλ, Παρίσι, 1978. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Πιγκάλ, Παρίσι, 1978. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Πιγκάλ, Παρίσι, 1978. Φωτογραφία: © Jane Evelyn Atwood, με την άδεια του L. Parker Stephenson Photographs

Η έκθεση Jane Evelyn Atwood: Paris Red Light 1976–1979 τρέχει από τις 13 Σεπτεμβρίου 2019 μέχρι τις 23 Νοεμβρίου 2019 στο L. Parker Stephenson Photographs στην Νέα Υόρκη. 
POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2019 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.