Οι καλύτερες ταινίες της Σοφία Κόπολα έφτιαχναν πάντα την cozy γωνίτσα τους στη διασταύρωση της μοναξιάς με την πολυτέλεια, με τη διακριτική ματιά της να σκάβει πολύ βαθύτερα από τις ονειρικές της εικόνες. Στην ένατη ταινία της, αυτή η ματιά στρέφεται στον λιγότερο συναρπαστικό από όλους τους μικρόκοσμους της φιλμογραφίας της (ένα Μανχάταν προσιτό σε λίγους, αλλά παρόλα αυτά κάπως ανεπαρκές για την ηρωίδα της) με μια ιστορία γάμου που ίσως αναγγέλλει την έναρξη της «ώριμης περιόδου» της σκηνοθέτη.
Είναι, όμως, το On The Rocks, η πρώτη της συνεργασία με το Apple TV+ και πολυαναμενόμενη επανένωσή της με τον Μπιλ Μάρεϊ, bad and/or bougie;
Εκ πρώτης όψεως, τα βάσανα της Ρασίντα Τζόουνς στο ρόλο της Λόρα, είναι αρκετά πεζά: μια κουρασμένη μητέρα δύο κοριτσιών με writer’s block κι έναn σύζυγο (Μάρλον Γουέιανς, αιώνες μακριά από το Scary Movie και το White Chicks) που ίσως την απατάει με την όμορφη συνεργάτιδα στην ανερχόμενη τεχνολογική εταιρεία του. Η Λόρα βιώνει αυτές τις δυσκολίες σε ένα τεράστιο λοφτ στην καρδιά του Σόχο, αβέβαιη μέσα στα Rag & Bone της και ανήμπορη μπροστά στο MacBook Air της. Η Κόπολα δεν αφιερώνει ιδιαίτερο χρόνο στο ζευγάρι, πέρα από την εναρκτήρια σεκάνς του γεμάτου συναρπαστικές υποσχέσεις γάμου του, και μοιάζει να μην πολυνοιάζεται στ’ αλήθεια για τη μοίρα του. Ανυπομονεί να αναλάβει δράση ο Μάρεϊ, που υποδύεται τον Φίλιξ, τον μπον βιβέρ και πλέιμποϊ πατέρα της Λόρα στον οποίο εκείνη εξομολογείται τις υποψίες για τον σύζυγό της και τον αφήνει να την πείσει ότι είναι βάσιμες. Άλλωστε κι ο ίδιος συμπεριφέρθηκε με τον ίδιο τρόπο στη μάνα της κι ακόμα και στα γεράματα δεν μπορεί να συναντήσει γυναίκα χωρίς να την φλερτάρει. Ο Φίλιξ παρασύρει την κόρη του σε νυχτερινές παρακολουθήσεις με ένα κόκκινο κάμπριο, με το δίδυμο των ντετέκτιβ να κάνει διαλείμματα για ποτό, χαβιάρι και φιλοσοφήσεις στα καλύτερα εστιατόρια και μπαρ της Νέας Υόρκης.
Με ανεβασμένο το διακόπτη της deadpan γοητείας του στο 11, ο Μάρεϊ σουλατσάρει στην ταινία και τη ζωή της κόρης του με παλιομοδίτικο αέρα, σαν να μην τελείωσε ποτέ τα γυρίσματα του διαφημιστικού για ουίσκι από το Χαμένοι στη Μετάφραση. Η προνομιούχα καθημερινότητα των ηρώων υπογραμμίζεται σε κάθε στιγμή των μικρών περιπετειών πατέρα και κόρης (αβίαστη η χημεία τους) και είναι κάτι με το οποίο η Κόπολα εξακολουθεί να αναμετράται.
Θα είχε ενδιαφέρον μια βαθύτερη εξερεύνηση του δυναμικού ανάμεσα σε έναν larger than life πατέρα και την κόρη που προσπαθεί να συμφιλιωθεί με την ιδέα του, εφόσον η Κόπολα και η Τζόουνς είναι «χρυσές κόρες» (η μια του Φράνσις, η άλλη του Κουίνσι), αλλά η σκηνοθέτης κρατάει λάιτ και σχετικά τακτοποιημένα τα πράγματα, ταιριάζοντας απολύτως με την αισθητική της υπηρεσίας που σερβίρει την ταινία της.
Σαν ακτινογραφία του γάμου, της κρίσης μέσης ηλικίας και των daddy issues το On The Rocks μπορεί να είναι κάπως θολό, αλλά σολάρει σαν ύμνος στις απρόβλεπτες νυχτερινές εξόδους σε μια πόλη που συνωμοτεί μαζί σου.