Με το Suntan να αναδεικνύεται ως το μεγάλο φαβορί των φετινών Ίρις, ανακοινώθηκαν πριν λίγο οι υποψηφιότητες για τα ετήσια βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου: με 11 υποψηφιότητες στο σύνολο, η ιστορία όψιμης ενηλικίωσης του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (που αναδείχθηκε καλύτερη ελληνική ταινία της χρονιάς από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου πρόσφατα) μπορεί να έχει μόλις μία υποψηφιότητα παραπάνω απ’ το Νήμα του Αλέξανδρου Βούλγαρη (που έχει παρουσία σε 10 κατηγορίες) και μόνο δύο περισσότερες απ’ τον Νοτιά του Τάσου Μπουλμέτη (που διεκδικεί βραβεία σε 8 κατηγορίες), το Suntan είναι όμως ο μόνος τίτλος που διεκδικεί το Ίρις Καλύτερης Ταινίας της Χρονιάς, έχοντας υποψηφιότητες σε όλες τις βασικές επιμέρους κατηγορίες: Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Μοντάζ και Φωτογραφίας.
Χωρίς καμία από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες, ο Νοτιάς του Τάσου Μπουλμέτη διεκδικεί διακρίσεις σε όλες τις τεχνικές κατηγορίες των βραβείων Ίρις (Ειδικά Εφέ, Μακιγιάζ, Ήχο, Ενδυματολογία και Σκηνογραφία) αλλά και σε δύο ερμηνείες που δύσκολα θα χάσει (Α’ Γυναικείο για τη Μαρία Καλλιμάνη και Β’ Ανδρικό για τον Θέμη Πάνου), ενώ το Νήμα, το κρυπτικό υπερφυσικό θρίλερ του Αλέξανδρου “The Boy” Βούλγαρη σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις, παρά τις ακραίες, αντικρουόμενες αντιδράσεις που είχαν ακολουθήσει την αποκάλυψη της ταινίας στο περασμένο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το soundtrack της ταινίας, που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης από κοινού με τον Γιάννη “Felizol” Βεσλεμέ, φαντάζει ως το πιο σίγουρο απ’ τα βραβεία που διεκδικεί ταινία, σε μια κατηγορία όπου οι δυο συνθέτες υπογράφουν τρεις από τις τέσσερις συμμετοχές: στην πιο νεανική τετράδα απ’ τις φετινές υποψηφιότητες των Ίρις, μόνος έτερος διεκδικητής είναι οι drog_A_tek για τη μουσική της ταινίας του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, Το Ξύπνημα της Άνοιξης.
https://www.youtube.com/watch?v=3cRgU2Vf0tY
Έκπληξη προκαλεί και η χορταστική συγκομιδή της αστυνομικής περιπέτειας του Σωτήρη Τσαφούλια, Έτερος Εγώ, που συγκέντρωσε έξι υποψηφιότητες (με το βραβείο Ειδικών Εφέ σχεδόν στο τσεπάκι για την αιματοβαμμένη δουλειά των αδερφών Αλαχούζων), μεταξύ των οποίων κι αυτή για Καλύτερη Ταινία, αλλά χωρίς παρουσία στις κατηγορίες Φωτογραφίας και Μοντάζ, που αποτελούν τα δυνατά χαρτιά της ταινίας. Μόνο ως παραφωνία μπορεί να κριθεί δε η υποψηφιότητα της ταινίας στην κατηγορία Σεναρίου, παρά τις εμφανείς ελευθερίες που παίρνει η αφήγηση στο δέσιμο της αστυνομικής της πλοκής, ενώ πατέντα πρέπει να θεωρηθεί κι η απόφαση της Ακαδημίας να δεχτεί ως ενιαία τη συμμετοχή 11 (!) ονομάτων από τους νεαρούς ηθοποιούς του Park στην κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου.
https://www.youtube.com/watch?v=4QkKkljgGK8
Από τη μακρά λίστα των υποψηφιοτήτων της ΕΑΚ, η κατηγορία του Καλύτερου Ντοκιμαντέρ ξεχωρίζει ως η πιο δυνατή της χρονιάς, με τον Σιωπηλό Μάρτυρα του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, την Τελευταία Παραλία των Θάνο Αναστόπουλου και Davide del Degan, και το 90 Χρόνια ΠΑΟΚ: Νοσταλγώντας το Μέλλον του Νίκου Τριανταφυλλίδη να αποτελεί την πιο δυνατή τριάδα που έχει εμφανιστεί εδώ και χρόνια στο συγκεκριμένο genre. Παράλληλα, ιδιαίτερης προσοχής αξίζουν και οι τρεις διεκδικητές του βραβείου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, με το Park της Σοφίας Εξάρχου και των έξι υποψηφιοτήτων στο σύνολο, να φαντάζει ως ακλόνητο φαβορί έναντι των μοναχικών υποψηφιοτήτων του Πέτρου Χαραλάμπους για το Αγόρι στη Γέφυρα και του Γιάννη Κορρέ για το Όντως Φιλιούνται;