Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaMEDIA

Survivor vs Master Chef και κάπου εκεί ανάμεσα ο μυθοπλαστικός Σιωπηλός Δρόμος παρέα με τις Μέλισσες

Η νίκη του καλού(;). Τι δείχνουν τα νέα δεδομένα στο άντρο της τηλεοπτικής ακολασίας;

Κουζίνες, παραλίες (οι εξωτικές), αγροτιά, απαγωγές, απόπειρα δολοφονίας, οικογένειες που κρύβουν μυστικά, φάρμες, σήριαλ, reality, ο μπαξές του «μετά τις 9» στην ελληνική τηλεόραση, διαθέτει από όλα. Σασπένς, έρωτες, πάθη, συνταγές και πολλές φωνές. Μα πάρα πολλές φωνές. Οι οποίες και παρασέρνουν το ανυποψίαστο κοινό σαν σειρήνες στην υπόγεια σπηλιά τους. Αυτό δηλαδή που συμβαίνει εδώ και καιρό. Όσο μεγαλύτερη βοή, τόσο μεγαλύτερα τα νούμερα. Αυτό δηλαδή που συνέβαινε μέχρι τώρα. Γιατί, ίσως, κάτι τώρα να αλλάζει. Κάποιες ενδείξεις, δείχνουν νέες τάσεις, νέα ήθη και έθιμα. Δείχνουν πως το άλλοθι της καραντίνας («ρίξε μέσα ότι βρεις και γώ θα καταναλώνω χωρίς δεύτερη σκέψη») ίσως και αρχίζει να κουράζει. Πόσο να αντέξεις πια την χυδαιότητα στο λόγο, το χάος στη σκέψη, τη λάθος συνταγή, ένα βράδι που κάθεσαι να χαλαρώσεις και το μόνο που καταφέρνεις είναι να έχεις μεγαλύτερο πονοκέφαλο, από όσο είχες όλη μέρα; Χωρίς απάντηση το ερώτημα και προχωρώ.

Ήρθε η ώρα για την εκδίκηση του καλού; Ας μην είμαστε και υπερβολικοί. Το ελληνικό καθαρό reality έχει σταθερά το δικό του χαρακτήρα (έτσι όπως αυτός εδραιώθηκε στην μετάΜικρούτσικου εποχή, με το Survivor του Ντάνου και το Master Chef του μαγειρικού Τρίο Στούτζες). Θέλει τις ενοχές του, την ίντριγκα του, το κακό του το χτικιό, για να κάνει σαματά. Θέλει λαϊκούς ήρωες που να ταυτίζεται το μέσο κοινό. Θέλει να ανεβάζει το θυμικό στα τάρταρα. Θέλει να οδηγεί το δάκτυλο αμέσως στη τηλεφωνική ψηφοφορία που εξελίσσει την ιστορία και γεμίζει το ταμείο και όχι στην ανοιχτή παλάμη που δείχνει την ανοιχτή οθόνη. Θέλει πολλά και δίνει λίγα. Κάτι διαφορετικό συνέβη όμως στην βδομάδα που διανύουμε. Κάτι, που αν δεν είναι απλή στιγμιαία αντίδραση ενός κουρασμένου τηλεοπτικού κοινού, μπορεί και να οδηγήσει σε μια άλλη κατεύθυνση, σε μια αν όχι καλύτερη τηλεόραση, σίγουρα πάντως σε μια λιγότερο φασαριόζικη.  

Την Τρίτη 6.4.21 είδαμε μια τηλεοπτική ανατροπή που κάποιοι δεν περίμεναν να έρθει. Το Master Chef του Star με 30,6 % πέρασε στο δυναμικό, έστω και οριακά, μπροστά από το Survivor του Σκάι που έκανε 29,5 %. Όλο αυτό το διάστημα που συνυπήρχαν στο ίδιο βράδυ, η διαφορά έπαιζε ανάμεσα σε έξι με δέκα μονάδες υπέρ του εξωτικού reality και της αιώνιας «μάχης» στην παραλία. Μια ματιά στο τι συνέβη εκείνο το βράδυ μπορεί να δώσει μια κάποια εξήγηση. Στην κουζίνα του Master Chef, η γλυκιά Μαργαρίτα που όλοι (μέσα και έξω) αγαπούν, κέρδιζε 10.000 ευρώ και τρομερά συγκινημένη καθώς «δεν είχε δει ποτέ τόσα πολλά λεφτά στη ζωή της» χανόταν μέσα στην αγκαλιά και τα φιλιά των συναγωνιστών της και συνδιεκδικητών της για το μεγάλο χρηματικό έπαθλο. Καθόλου φωνές, καθόλου οργή, καθόλου βρισιές, μόνο χαμόγελα και καθαρή συγκίνηση για ένα συμπαθές τηλεοπτικό πρόσωπο που ίσως και να ξέρει πράγματι να μαγειρεύει καλύτερα από όλους.

Την ίδια ώρα στον μακρινό Αγ. Δομίνικο μια ατελείωτη εκνευριστική οχλοβοή παρέσερνε την άμμο, τις καρύδες, τον αγωνιστικό στίβο, τα καβουράκια στην παραλία. Ο Σάκης τα έχωνε στον Ηλία που τα έχωνε στον Τριαντάφυλλο που τα έχωνε πίσω στον Ηλία που τα έχωνε στον Παπά που τα έχωνε στον Τζέιμς που τα έχωνε στην Ελευθερία που τα έχωνε στον Σανίκο που τα έχωνε στην Μαριαλένα που τα έχωνε στον Ασημακόπουλο που τα έχωνε στον Τριαντάφυλλο. Ένας κανονικός κανιβαλισμός πάνω στον κλασσικό τηλεοπτικό ρυθμό. Όλοι μαζί. Ο ένας πάνω στον άλλο. Non stop. Μέχρι να συρθείς χωρίς ανάσα εκεί που ξέχασες το κοντρόλ για να πατήσεις τον πρώτο τυχαίο αριθμό που θα βρεις μπροστά σου – ακόμη κι αν αυτό σε οδηγήσει στα πέρατα του τηλεοπτικού διαστήματος (ρίξε μια ματιά με την πρώτη ευκαιρία, στο αυθεντικό Αμερικάνικο, για να καταλάβεις πως ο Τούρκος έχει καταστρέψει ένα υπέροχο τηλεοπτικό brand).

Όπως ήταν αναμενόμενο οι αντιδράσεις στα σόσιαλ μίντια έπεσαν βροχή (επικεντρώθηκαν, ως πηγή του κακού, κυρίως πάνω σε δύο πρόσωπα).

Πριν λίγες μέρες, την Κυριακή 4.4.21 στις 9 το βράδι, το Mega έριξε το μεγάλο του χαρτί – μυθοπλασίας – για φέτος. Σιωπηλός Δρόμος. Αστυνομική περιπέτεια στα βήματα του Έτερος Εγώ, ακριβή παραγωγή, μεγάλες λήψεις από τον υπέροχο κινηματογραφιστή Βαρδή Μαρινάκη, καλοί ηθοποιοί- πολλοί εξ’ αυτών άγνωστοι στο μεγάλο τηλεοπτικό κοινό. Στο σενάριο συναντούμε τους Πέτρο Καλκόβαλη και Μελίνα Τσαμπάνη. Το ζευγάρι δηλαδή που κρύβεται πίσω από τις Άγριες Μέλισσες του Ant1, τον μόνο εκπρόσωπο της μυθοπλασίας που καταφέρνει σταθερά να αντιστέκεται και να χώνεται στο τοπ 3 της βραδινής ζώνης μαζί με τα δύο reality. O Σιωπηλός Δρόμος τοποθετήθηκε Κυριακή βράδι απέναντι από το Survivor. Κίνηση τολμηρή. Την ώρα που τα δύο προγράμματα συνυπήρχαν, το εξωτικό αλαλούμ του Skai έχασε το συνηθισμένο του άλμα, πάνω από το 30% και προσγειώθηκε στο 21, 8%. Την ίδια ώρα η καλή μυθοπλασία έμπαινε με το δεξί και ένα 18,4 %, στο δυναμικό (κανείς δεν θα ξαφνιαστεί αν δούμε το Survivor να μετακομίζει την έναρξη του μετά τις 10, ώστε να αφήσει τον Δρόμο κυριολεκτικά πίσω του).

Είναι το Master Chef λιγότερο reality από το Survivor

Φυσικά και όχι. Έχουν παρόμοια δομή, παρόμοιο μοτίβο. Το πρώτο όμως δείχνει να δοκιμάζει και κάποια νέα όρια, σε σχέση με το δεύτερο. Κάποιοι από τους χαρακτήρες δείχνουν να απευθύνονται στο πιο υγειές κομμάτι του κοινού, μιλούν για τη διαφορετικότητα (για την ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου), είναι cool, κατεβάζουν τους τόνους, χαμογελούν περισσότερο. Στην απέναντι παραλία δείχνουν να έχουν χάσει κάθε μέτρο και όριο. Η λεκτική χυδαιότητα κουράζει, το χάος στην έκφραση των σκέψεων απωθεί, η σκηνοθετική εμμονή στην προώθηση μιας βαβούρας χωρίς χαρακτήρα, προκαλεί ερωτηματικά. Θα αντιδράσει το κοινό στην τόση τοξικότητα; Μια επιστροφή (και εμπιστοσύνη) στην καλή μυθοπλασία θα ήταν ένα ισχυρό μήνυμα (οι Μέλισσες δεν μπορούν να σέρνουν μόνες το χορό).

Όπως βεβαίως και μια αποχή από τα πιο κουραστικά reality κομμάτια – μέχρι ωσότου τουλάχιστον ο Ρόουζης και ο Πριστ πάρουν το δρόμο της επιστροφής αφήνοντας την παραλία του Αγ. Δομίνικου στην (τηλεοπτική) ησυχία της.

Υ.Γ. Προχθές Τετάρτη 7.4.21 οι συσχετισμοί επανήλθαν στα γνωστά. Το παιχνίδι επιβίωσης πέρασε μπροστά από το παιχνίδι μαγειρικής, με τη συνηθισμένη διαφορά (είχε βεβαίως και αποχώρηση). Οι Μέλισσες ακολούθησαν όπως συνήθως κάνουν.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.