Η επανάληψη είναι η μητέρα της μαθήσεως, έλεγαν οι σοφοί, οπότε ας επαναλάβω πως το περιοδικό Economist δήλωσε πως το 2019 είναι η χρονιά των vegan, αναφέροντας πως το 1/4 των millennials χαρακτηρίζονται ως vegan ή ως vegetarian. Παγκόσμιες διασημότητες, όπως η Beyonce και ο Jay-Z ενθαρρύνουν τους θαυμαστές τους να γίνουν vegan. Ερευνητής δήλωσε πως μέχρι το 2030 είναι πολύ πιθανό η Μεγάλη Βρετανία να είναι 100% vegan. Ενώ έρευνα του 2018, αναφέρει πως η βιομηχανία vegan φαγητού κατέγραψε 20% αύξηση μέσα στην προηγούμενη χρονιά, με τις πωλήσεις να φτάνουν τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όλη αυτή η ζήτηση έκανε και άλλες βιομηχανίες να ενεργοποιηθούν, κυρίως η βιομηχανία της ομορφιάς – κοινώς των καλλυντικών και των make-up προϊόντων.
Θα έχεις άλλωστε προσέξει πως ακόμα και στα σούπερ μάρκετ πλέον, μπορείς να βρεις vegan προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, που έχουν και το σηματάκι της πιστοποίησης.
Τι όμως σημαίνει vegan προϊόν ομορφιάς;
Υπάρχει ένα ελαφρώς μπέρδεμα γύρω από τα vegan προϊόντα ομορφιάς και ένα από αυτά είναι το “cruelty-free”. Δεν είναι λίγοι (δηλαδή μάλλον είναι οι πολλοί) που θεωρούν πως είναι ένα και το αυτό.
Με απλά λόγια, όταν ένα προϊόν είναι vegan σημαίνει ότι δεν έχει ζωικά συστατικά, ενώ ο όρος “cruelty-free” αναφέρεται σε προϊόντα που δεν έχουν πειραματιστεί σε ζώα. Δηλαδή, ναι, είναι πιθανό ένα vegan προϊόν να έχει τεσταριστεί σε ζώα και ένα cruelty-free προϊόν να περιέχει ζωικά συστατικά.