Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Γιατί τρελαίνονται όλα τα πιτσιρίκια με το Fortnite;

Μερικές ματιές στο απόλυτο videogame φαινόμενο της χρονιάς.

Εθισμός, ηλεκτρονικό ναρκωτικό, πολιτισμικό φαινόμενο, διαφθορέας της νεολαίας αλλά και της καριέρας του Μεσούτ Οζίλ (!) καθώς και εκατοντάδων επωνύμων από το χώρο του αθλητισμού και της showbiz, δωρεάν, βίντεογκέιμ.

Με αυτό το ασύνδετο σχήμα, σας καλοσωρίζουμε στο σύμπαν του Fortnite. Του cross-platform βίντεο γκέιμ που μπορεί κανείς να κατεβάσει, και στις δύο εκδοχές του (Battle Royale και Save The World), σε κονσόλες, PC, iPhone και iPad, και είναι δημιούργημα της αμερικανικής Epic Games.

Μιας εταιρείας που με την μηχανή γραφικών Unreal Engine και με τεράστιους τίτλους στο ενεργητικό της (Gears of War), έχει διαμορφώσει το gaming σκηνικό τα τελευταία 25 χρόνια.

Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή 

Το Fortinte κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2017 σε μορφή beta και αμέσως έδειξε την δυναμική του, προσελκύοντας χιλιάδες beta-tester παίκτες που δίψαγαν να εξερευνήσουν το σύμπαν του παιχνιδιού και της δυνατότητές του. Άλλωστε και μόνο το όνομα της Epic Games, -δημιουργού της Unreal Engine που βάζει φωτιά σε εκατομμύρια επεξεργαστές και κάρτες γραφικών- ήταν αρκετό για να λειτουργήσει ως «τυράκι» στην παγκόσμια gaming κοινότητα. Αυτά όμως σε όρους τεχνολογίας είναι προϊστορία.

Σήμερα, το παιχνίδι βρίσκεται στην 7η σεζόν του (αν μπορούμε να ονομάσουμε έτσι τις 10 εβδομάδες που μεσολαβούν μεταξύ των updates), έχει σαρώσει τα βραβεία, με πιο πρόσφατο αυτό του Best Ongoing Game, στα «όσκαρ» των video games, “The Game Awards”, ενώ μετρά πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, με τον αριθμό των παικτών που παίζουν ταυτόχρονα σε μια χρονική στιγμή, να σπάει τα κοντέρ, αγγίζοντας τα 8,4 εκατομμύρια.

Μερικοί από τους ήρωες.

Προπονητές ομάδων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, μπείζμπολ και Αμερικανικού φούτμπολ φρικάρουν βλέποντας τα αστέρια τους να λιώνουν από το καθισιό (όπως η περίπτωση του Μεσούτ Οζίλ ) μπροστά σε οθόνες, επιδεικνύοντας τα κατορθώματά τους στο Twitch. Το site – σημείο αναφοράς του Fortnite. Παράλληλα, μαμάδες προσπαθούν να ξεριζώσουν τα βλαστάρια τους (από 8 χρονών έως … άστο καλύτερα) μέσα από τα δωμάτιά τους, καθηγητές και media προειδοποιούν για τους κινδύνους εθισμού (με πολλές περιπτώσεις να παίρνουν ήδη το δρόμο των κέντρων απεξάρτησης), ενώ ήδη έχουν αναφερθεί έρευνες που κατηγορούν το Fortnite για αύξηση διαζυγίων στη Μ. Βρετανία (μπορεί να είναι και διαδόσεις της Daily Mail).

Μιλάμε δηλαδή για ένα… καραμπινάτο case δαιμονοποίησης ενός παιχνιδιού, όπως χιλιάδες άλλα στο παρελθόν (είπε κανείς WoW? GTA?), γεγονός το οποίο έχει μετουσιωθεί -με τον μαγικό τρόπο του marketing- σε αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας του (αναφορές στα media = δωρεάν διαφήμιση). Μόνο που, αυτή τη φορά, μιλάμε για ένα φαινόμενο σε “massive” κλίμακα με τον αριθμό των παικτών να πενταπλασιάζεται ανά εξάμηνο.

Το απόλυτο Mash-Up

Τι είναι αυτό που κάνει το Fortnite τόσο ελκυστικό; Μην είναι οι αναφορές του σε άλλα cultural phenomena (σειρές, viral YouTube βίντεο -όπως ο χορός ‘flow’, μεταξύ άλλων-); Μήπως ο φιλικός στο μάτι σχεδιασμός ηρώων, όπλων, κινήσεων, στολών σκηνικών κλπ. Ή το –απλοϊκό- game play του, το οποίο βασίζεται σε μια δημοφιλή μανιέρα (Hunger Games);

Η απάντηση βρίσκεται μάλλον κάπου ενδιάμεσα. Ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι το αφεντικό της Epic Games Inc., Tim Sweeney, περιέγραψε το παιχνίδι ως διασταύρωση του Minecraft με το Left 4 Dead. Αν βάλουμε στο μείγμα και τις αναφορές στην popular culture

Ό,τι καταλαβαίνετε.

Show me the money

Στην πιο δημοφιλή εκδοχή του, το Fortnite: Battle Royale ο παίκτης καλείται να συμμετάσχει σε ένα παιχνίδι επιβίωσης, μαχόμενος σε ομάδες ή κατά μόνας, εναντίον 99 παικτών. Με δεδομένη την δυνατότητα της μεταξύ τους επικοινωνίας, οι παίκτες συλλέγουν όπλα και μάχονται σε ένα σκηνικό που συρρικνώνεται με σκοπό την επικράτηση ενός.

Το κατέβασμά του μπορεί μεν να είναι δωρεάν, όμως οι δημιουργοί του παιχνιδιού θησαυρίζουν από τα app purchases, δηλαδή τη δυνατότητα αγοράς από τους παίκτες skins, κινήσεων, στολών, όπλων, κινήσεων, power-ups. Φυσικά, τα κέρδη της Epic Games, από το fortnite δεν σταματούν εδώ, αφού το licensing του ονόματος Fortnite, στην βαριά βιομηχανία των παιδικών παιχνιδιών (τάπες, αυτοκόλλητα, Monopoly) της αποφέρει κέρδη πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Με αυτά και με αυτά, η αξία κεφαλαιοποίησης της Epic, αγγίζει τα 15 δις. Δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το fortnite της διπλανής πόρτας

Δεν υπάρχει ούτε ένα πιτσιρίκι ηλικίας 8 έως 13 που να ρώτησα (συμμαθητές και συμμαθήτριες των δικών μου παιδιών) και να μην ξέρει α. το fortnite και να το έχει παίξει, β. κάποιον συμμαθητή ή συμμαθήτρια (το Fortnite –όπως κάθε videogame, δυνάμει- δεν κάνει “διακρίσεις” σε αγόρια και κορίτσια) που να τον κράζει η μάνα του επειδή δεν ξεκολλάει από game και ξοδεύει αρκετά ευρώ, ανταλλάσοντάς τα σε V-bucks για να ψωνίσει Battle Passes.

Don’t Panic

Ψυχραιμία. Μόδα είναι, θα περάσει. Απλά το συγκεκριμένο videogame έχει απλώσει πολλά πλοκάμια touchpoints για να κλέψει την προσοχή μας.

Αν είσαι γονιός, προτείνω να παίξεις το videogame μαζί με τα παιδιά σου [το νού σου μην κολλήσεις!], σε κάποια πλατφόρμα, ώστε να το αποδαιμονοποιήσεις αλλά και να έχεις first hand εμπειρία του τι εστί Fortnite. Αν είσαι απλά περίεργος, κατέβασέ το –σε συσκευές με android είναι λίγο μανούρα. Όπως και να έχει, αν είσαι επιρρεπής και κολλάς, θέλει ρέγουλα. Αν είσαι συνειδητοποιημένος gamer, σιγά μην έχεις διαβάσει έως εδώ. Χτίζεις καριέρα, ανεβαίνοντας Tier Rankings και levels.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.