Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Το Twitter δεν είναι πια social δίκτυο!

Και τι είναι ρε Κηπουρόπουλε;
Image-016

Όσο κι αν ψάξετε την κατηγορία του Social Networking στο App Store της Apple, δεν πρόκειται να βρείτε το Twitter. Όχι, μην αγχώνεστε: δεν το κατέβασαν. Απλά το app του γνωστού δικτύου βρίσκεται πλέον στο News! Δεν πρόκειται ούτε περί λάθους, ούτε περί προσωρινής λύσης αλλά για μία ολοκληρωμένη αλλαγή στρατηγικής από πλευράς Twitter για την οποία μάλιστα μας είχε προϊδεάσει ο διευθύνων σύμβουλός του, Τζακ Ντόρσι λίγες μέρες πριν, ενημερώνοντας επενδυτές και κάθε ενδιαφερόμενο για το, τραγικό για την εταιρεία του, πρώτο τρίμηνο του 2016.

Η φετινή χρονιά είναι μια σκέτη τραγωδία για το Twitter: τα νούμερα δεν έρχονται, ανάπτυξη δεν παρατηρείται αφού οι 305 εκατ. ενεργοί χρήστες του τελευταίου τριμήνου του ’15 αυξήθηκαν μόλις κατά 5 εκατ. και γενικότερα, η πίεση από πλευράς επενδυτών είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Το βασικό πρόβλημα του Twitter είναι η διαρκής σύγκρισή του με το Facebook. Ο κόσμος, ο Τύπος, η αγορά το αντιμετωπίζουν σαν βασικό ανταγωνιστή του δικτύου του Μαρκ Ζούκερμπεργκ συγκρίνοντάς τα από την πρώτη κιόλας στιγμή που το Twitter βγήκε “live” δύο χρόνια μετά το Facebook. Έχετε αναρωτηθεί γιατί π.χ. κανείς δεν βάζει στον ίδιο κουβά με το Facebook δίκτυα όπως το LinkedIn και το Instagram αλλά εξακολουθεί χρόνια τώρα να το κάνει με το Twitter;

twitter-q1-investor-call

Ο Ντόρσι το είπε ξεκάθαρα: «Το Twitter ήταν ανέκαθεν το μέσο για να δει κανείς τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή, εκείνο που είχε τη δυνατότητα να συσπειρώσει τον κόσμο γύρω από μία κοινή εμπειρία». Το Twitter δεν θέλει πλέον να κατηγοριοποιείται σαν social δίκτυο αλλά σαν μία πλατφόρμα επικαιρότητας με social προεκτάσεις. Από εκεί άλλωστε ενημερώνεται πολύς κόσμος αφού ουσιαστικά αντικατέστησε τα RSS feeds με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο. Το “added value” στην ενημέρωσή του είναι η δυνατότητα να δει τι λένε οι άλλοι χρήστες για ένα συγκεκριμένο γεγονός και εφ’ όσον το επιθυμεί, να συμμετάσχει στην κουβέντα.

screen-shot-2016-04-28-at-2-05-36-pm

Επιπλέον, με την ένταξή του στην κατηγορία News, το Twitter βλέπει επιτέλους την πολυπόθητη πρώτη θέση στις προτάσεις της Apple, κάτι που στο Social Networking ήταν αδύνατο καθώς το Facebook καταλάμβανε συνήθως τις τρεις πρώτες θέσεις με τα ισάριθμα apps του (Facebook, Messenger, WhatsApp). Αν μάλιστα δείτε το ελληνικό App Store τώρα, θα διαπιστώσετε πως στην πρώτη θέση έχει εγκατασταθεί το Viber! Το Twitter λοιπόν πρακτικά φεύγει από τα Social παίρνοντας την πρωτιά στα News, καταφέρνοντας έτσι δύο πράγματα: πρώτον, να αποκτήσει ένα ακλόνητο επιχείρημα απέναντι σε όσους επιμένουν να το συγκρίνουν με το Facebook και δεύτερον, να προβληθεί σε ένα διαφορετικό κοινό: CNN, BBC και Reuters έχουν διαφορετικό “target group” απ’ ότι το Facebook, το Instagram και το WhatsApp.

Πρακτικά αυτό πού και πώς μας επηρεάζει εμάς, τους καθημερινούς χρήστες του Twitter; Άμεσα πουθενά, ωστόσο μας δίνει σαφείς ενδείξεις για την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί το δίκτυο στο μέλλον. Οι άνθρωποί του θα συνεχίσουν λογικά να το αναπτύσσουν με γνώμονα την άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, οπότε τυχόν νέα χαρακτηριστικά που θα δούμε τους προσεχείς μήνες, θα αφορούν αυτό ακριβώς. Καλύτερη προβολή των πιο «καυτών» θεμάτων; Ευκολότερη αναζήτηση συζητήσεων; Προσθήκη τοπικού χαρακτήρα σε καθετί “trending”; Ποιος ξέρει; Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα πρέπει να αρχίσουμε να συμφιλιωνόμαστε με τον όρο social ενημέρωση”. Θα μας χρειαστεί…

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.