0812Amzaon-4

Το Amazon ανακοίνωσε τα οικονομικά του στοιχεία για το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου και τα νούμερα είναι πράγματι εντυπωσιακά. Οι πωλήσεις έφτασαν τα $23,2 δισ. σημειώνοντας άνοδο 20%, με τα Web Services του Amazon να ανεβαίνουν σε σχέση με πέρυσι κατά 81% στα $1,82 δισ.! Η εταιρεία μάλιστα, ανακοίνωσε πως το περασμένο τρίμηνο ήταν κερδοφόρο γι’ αυτή, εκπλήσσοντας τους αναλυτές οι οποίοι και προέβλεπαν το αντίθετο. Στο άκουσμα των νέων, η μετοχή του Amazon εκτοξεύτηκε κατά 18% μέσα σε λίγες μόλις ώρες, φτάνοντας τα $565 και κοστίζοντας σχεδόν τα διπλά σε σχέση με τον περασμένο Οκτώβριο, όταν και η τιμή της ήταν στα $284. Ως εκ τούτου, η χρηματιστηριακή αξία του Amazon πλέον εκτιμάται στα $267 δισ., γεγονός που καθιστά τον κολοσσό του Τζεφ Μπέζος πολυτιμότερο κι από το WalMart, τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής του κόσμου!

Κακά τα ψέματα, το e-commerce αποτελεί την κύρια μορφή shopping σήμερα. Με τον ελεύθερο χρόνο να είναι περιορισμένος, τα ωράρια των καταστημάτων να συμπίπτουν με τις ώρες εργασίας των περισσότερων εξ ημών (μιας που πλέον ελάχιστοι είναι εκείνοι που μπορούν να λένε ότι με την πάροδο του οκταώρου έχουν φύγει από τη δουλειά τους) και τις υποχρεώσεις να αυξάνονται, το e-commerce είναι αυτό που μπορεί να γλιτώσει όχι απλά χρήμα (τα έξοδα ενός e-shop άλλωστε είναι μικρότερα απ’ αυτά ενός καταστήματος με φυσική παρουσία, γεγονός που του επιτρέπει να έχει και χαμηλότερες τιμές) αλλά κυρίως χρόνο. Ειδικά για το Amazon, δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από τότε που γιορτάζοντας τα 20 χρόνια του στον παγκόσμιο ιστό, δημιούργησε την Prime Day, μια μέρα αφιερωμένη στα μέλη της Prime υπηρεσίας του που στο μέλλον φιλοδοξεί να μετατρέψει σε νέα Μαύρη Παρασκευή! Όταν λοιπόν ένα κατάστημα, ακόμα κι αν πρόκειται για το μεγαλύτερο του κόσμου, είναι σε θέση να δημιουργήσει τη… δικιά του μέρα, αντιλαμβάνεται κανείς τη δύναμη του e-commerce.

Παράλληλα, το e-shopping αποτελεί και τη μέθοδο αγορών που δεν επηρεάζεται από έκτακτες καταστάσεις και μέτρα τύπου capital controls. Το χρήμα διακινείται ψηφιακά, τόσο μέσω PayPal, όσο και κατ’ ευθείαν μέσω πιστωτικών καρτών. Πιθανή έλλειψη μετρητών ουδόλως επηρεάζει τους καταναλωτές και πλέον τυχόν μεταβολή των συνήθειών τους έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με την ψυχολογία και τον προγραμματισμό τους.

Αυτό σημαίνει ότι τα παραδοσιακά καταστήματα δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης; Εννοείται πως όχι. Απλά, ας πούμε ότι επί του παρόντος δεν νοείται φυσικό κατάστημα χωρίς online παρουσία. Το αντίθετο γίνεται αλλά αυτό με τίποτα, αφού η επιχείρηση ζημιώνεται εμπορικά αλλά και επικοινωνιακά –οι εξαιρέσεις τύπου Σκλαβενίτη επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Το διαδίκτυο είναι ένα παγκόσμιο μέσο επικοινωνίας. Μπορεί να φέρει σε ένα κατάστημα, μια επιχείρηση, πελάτες από άλλες συνοικίες, γειτονιές, πόλεις και νομούς. Το think global, act local” άλλωστε έχει πολλές ερμηνείες και ακόμα περισσότερες εφαρμογές και αν η βιτρίνα είναι το “local”, το e-shop είναι το “global”. Αλήθεια, σε εποχές σαν κι αυτές που ζούμε, ποιος μπορεί να πει όχι σε μια βιτρίνα που βλέπει στον εμπορικότερο δρόμο του κόσμου;