Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDESIGN

Στην XYLART κατασκευάζουν ξύλινες, χειροποίητες θήκες για ipad και τις εξάγουν στο εξωτερικό

Πώς ένα ξυλουργείο στον Κολωνό, καταφέρνει να κατακτήσει τον κόσμο του design σε Ελλάδα και εξωτερικό χάρη στα ευφάνταστα αλλά και πρακτικά προϊόντα του.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Σακαλάκης / FOSPHOTOS
popaganda_38_Xylart_MG_7593_1

Σε μια εποχή που ο κλάδος της ξυλουργικής βάλλεται τόσο από τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα των μεγάλων εταιρειών, όσο και από τη γενικευμένη κρίση της οικονομίας φαίνεται να υπάρχουν ακόμα νησίδες αισθητικής, ποιότητας και δημιουργικότητας, που λειτουργούν έξω από τα μαζικά καλούπια. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η XYLART.

Πρόκειται για μια οικογενειακή επιχείρηση με εξειδίκευση στη ξυλουργική και παράδοση 40 ετών που έκανε τη διαφορά στην ελληνική αγορά, χρησιμοποιώντας το ξύλο για τη δημιουργία σύγχρονων προϊόντων. Τα αδέρφια Σταυράκη, ο Βασίλης και ο Νίκος, αξιοποιώντας την επιχείρηση του πατέρα τους κατακτούν τον κόσμο του design.

popaganda_38_Xylart_MG_7757

Ο Βασίλης και ο Νίκος Σταυράκης της XYLART

Εν ώρα εργασίας.

Εν ώρα εργασίας.

Η ιδέα γεννήθηκε το 2008 όταν ο Νίκος Σταυράκης επέστρεψε από την Αγγλία, όπου ζούσε και εργαζόταν. «Όταν επέστρεψα, σκέφτηκα πως θα ήθελα να αξιοποιήσω την οικογενειακή επιχείρηση  κάνοντας κάτι που θα μου αρέσει μέσα στο εργαστήριο. Ξεκίνησα δημιουργώντας κατασκευές από ξύλο, για προσωπική χρήση ή ως δώρα σε φίλους. Βασικός μου στόχος ήταν να μπορώ να φτιάχνω πράγματα τα οποία να μπορώ να στείλω στο εξωτερικό. Η εμπειρία μου και τα εφόδια που έλαβα ζώντας έξω δημιουργούσαν τις κατάλληλες συνθήκες για να μπορέσω να επεκτείνω την επιχείρηση», μας λέει ο ίδιος μιλώντας για τα πρώτα βήματα της παράλληλης δράσης του εργαστηριού.

Η πρώτη κατασκευή του εργαστηρίου ήταν μια ξύλινη θήκη για ipad. Ελαφριά, ώστε να είναι εύχρηστη και με εσωτερική επένδυση ώστε να προστατεύεται το εκάστοτε περιεχόμενο. Μετά ήρθε η ιδέα της δημιουργίας μιας τσάντας για  καθημερινή χρήση καθώς και ένα πορτοφολάκι· αντικείμενα καθημερινά και απαραίτητα που όμως δύσκολα θα περίμενε να δει κανείς ως ξύλινες κατασκευές.

«Στην αρχή υπάρχει μια επιφύλαξη καθώς τα προϊόντα μας αποτελούν κάτι καινούργιο για την αγορά. Αλλά όταν κάποιος πάρει το προϊόν και το χρησιμοποιήσει τότε καταλαβαίνει ότι είναι πρακτικό και εύχρηστο», λέει μιλώντας για το πως αντιμετωπίζει η αγορά σήμερα το διαφορετικό.

Παντού το logo της XYLART

Παντού το logo της XYLART

Τη μεγαλύτερη ζήτηση από τον κόσμο έχουν η βάση για την οθόνη του υπολογιστή και η βάση για το λάπτοπ· όπου το αισθητικό αποτέλεσμα είναι μακράν καλύτερα από μια πλαστική κατασκευή και καθώς το ξύλο δεν θερμαίνεται όπως το πλαστικό είναι μια απολύτως ασφαλής επιλογή.

Η XYLART δραστηριοποιείται στο εξωτερικό μέσω του e-shop της και στόχος της είναι η περαιτέρω συνεργασία με άλλες χώρες. «Κοιτάμε πως μπορούμε να συνεργαστούμε και σε επίπεδο χονδρικής με μαγαζιά στο εξωτερικό για να μπορέσουμε να επεκτείνουμε όσο γίνεται τη δουλειά και τη συνεργασία μας. Η Αγγλία και η Ισπανία είναι οι πιο καλοί μας συνεργάτες. Στο εξωτερικό υπάρχει πιο μεγάλη ζήτηση για τα προϊόντα μας, κυρίως από κόσμο που ασχολείται πιο ενεργά με το design».

Ο κόσμος της ελληνικής αγοράς φαίνεται πως μπορεί και θέλει να εκτιμήσει τα προϊόντα που αξίζουν, σε αισθητικό και ποιοτικό επίπεδο αλλά δυσκολεύεται να τα αγοράσει. Προτιμάει τις περισσότερες φορές κάτι λιγότερο ποιοτικό και ανθεκτικό στον χρόνο, που όμως μπορεί να το αντέξει οικονομικά. Στο εξωτερικό η αγορά είναι πολύ διαφορετική και οι ελληνικές τιμές είναι ανταγωνιστικές.

«Εισάγουμε όλες τις πρώτες ύλες και εξάγουμε το τελικό προϊόν. Στη αρχή συνειδητοποίησα με λύπη μου πως δυστυχώς δεν υπάρχει αγορά στην Ελλάδα στο επίπεδο των εργαλείων και των πρώτων υλών για να μπορέσω να στραφώ · τα περισσότερα μαγαζιά έχουν πλέον κλείσει».

Αν και η XYLART αποτελεί μια υγιή επιχείρηση που δραστηριοποιείται με επιτυχία στην ελληνική και την ξένη αγορά, δυστυχώς δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση και βοήθεια. Οι νέοι επιχειρηματίες που θέλουν να επεκταθούν στο εξωτερικό πρέπει να σταθούν μόνοι τους χωρίς ούτε τη βασική ενημέρωση, εξηγεί ο Νίκος.

«Αν την ίδια επιχείρηση την είχα ανοίξει στην Αγγλία θα είχε μεγάλη διαφορά. Η αγορά είναι μεγάλη, υποστηρικτική και αναζητά το καινούργιο», μας εξηγεί με βάση την επαγγελματική του εμπειρία στην Αγγλία «Ο κόσμος ψάχνεται να βρει και να δοκιμάσει πράγματα, ενώ εμείς είμαστε πιο συντηρητικοί» . Παρ’ όλα αυτά, όμως, οι διαφορετικές κατασκευές τους έχουν κερδίσει εδώ και καιρό το ελληνικό κοινό.

Και μερικά από τα απαραίτητα εργαλεία κάθε ξυλουργού.

Και μερικά από τα απαραίτητα εργαλεία κάθε ξυλουργού.

Όσον αφορά το επίπεδο της παραδοσιακής ξυλουργικής, η κρίση φαίνεται να επέφερε ένα γερό πλήγμα στην αγορά. Έδωσε, όμως και το ερέθισμα να βγούνε οι επιχειρήσεις από τον στενό κλοιό της Ελλάδας.

Το παραδοσιακό κομμάτι του εργαστηρίου –που ασχολείται με τη δημιουργία κλασικών προϊόντων ξύλου– είναι σταθερό ενώ η ζήτηση για τις εναλλακτικές κατασκευές του εργαστηρίου συνεχώς αυξάνεται. Ο Νίκος βλέπει πολλές προοπτικές καθώς ακόμα βρίσκονται στην αρχή της προώθησης της δουλειάς τους.

Το θετικό είναι πως οι ίδιοι είναι οι σχεδιαστές και οι κατασκευαστές των προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο φροντίζουν τα σχέδια τους να μπορούν να γίνουν πρακτικά αντικείμενα. Για την κατασκευή των προϊόντων χρειάζεται χρόνος και επαναλήψεις καθώς γίνονται έλεγχοι για να δουν πως η σύνθεση των υλικών είναι ανθεκτική. Δεν είναι λίγες οι φορές που επιστρέφουν στον αρχικό σχεδιασμό για να μπορέσουν να επιτύχουν το τέλειο αποτέλεσμα μιας αισθητικής κατασκευής που θα αντέχει στο χρόνο.

Όλα τα προϊόντα κατασκευάζονται στο εργαστήριο του Κολωνού

Όλα τα προϊόντα κατασκευάζονται στο εργαστήριο του Κολωνού

 «Η οικολογία είναι βασικό κομμάτι της δουλειάς μας. Φροντίζουμε η ξυλεία που χρησιμοποιούμε να είναι πιστοποιημένη. Να δηλώνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση πως τα ξύλα που αγοράζουμε δεν προέρχονται από λαθραία υλοτόμηση. Τα βερνίκια, επίσης, που χρησιμοποιούμε είναι φιλικά προς το περιβάλλον αφού έχουν ως βάση τους το νερό. Προτιμούμε να έχουμε εμείς ένα μεγαλύτερο κόστος στις πρώτες ύλες αλλά να μπορούμε με αυτόν τον τρόπο να προσφέρουμε στους πελάτες μας προϊόντα που θα είναι φιλικά για αυτούς και τα παιδιά τους», υπογραμμίζει ο Νίκος αναφορικά με το ζήτημα των πρώτων υλών.

Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κυρίως συνθετικά παράγωγα του ξύλου στις αγορές, που δίνουν την αίσθηση του ξύλου, και ο κόσμος συχνά τα προτιμάει λόγω της χαμηλής τους τιμής χωρίς να ενδιαφέρεται για τη βραχύβια χρήση τους. Τα προϊόντα της XYLART είναι αποτέλεσμα μιας δημιουργικής ενασχόλησης με την τέχνη του design, ενώ παράλληλα οι πρώτες ύλες τους τα κάνουν να είναι ανθεκτικά στο χρόνο. Το συνοικιακό εργαστήριο του Κολωνού είναι  μια διαφορετική πρόταση στην ελληνική αγορά, που εγγυάται την αισθητική και λειτουργική ικανοποίηση των κατασκευών της.

Μπορείτε να κάνετε τις αγορές μέσω της ιστοσελίδας της XYLART
 
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.