Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Πώς το «κράξιμο» άλλαξε τα “trending topics” του Facebook;

Το Facebook μπροστά στη γενική κατακραυγή, αποφάσισε να προβεί σε ορισμένες αλλαγές στην επιλογή των “trending topics” του, μηδενίζοντας σχεδόν τη συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα.
3047306-poster-p-1-facebook-trending-articles

Δεν έχουν περάσει ούτε δύο εβδομάδες από τη μέρα που αποκαλύφθηκε ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα λεγόμενα trending topics” του Facebook, οι πιο «καυτές» ειδήσεις και θέματα που συζητούνται στους κόλπους του δικτύου και ενδιαφέρουν τον εκάστοτε χρήστη. Λέγαμε τότε μάλιστα, πώς ο “crawler” του Facebook «ψαρεύει» ειδήσεις από μια λίστα έγκυρων, κατά την υπηρεσία, sites, τις οποίες εν συνεχεία αξιολογούν, κατηγοριοποιούν και εν τέλει προκρίνουν για δημοσίευση οι υπεύθυνοι περιεχομένου του δικτύου, οι δημοσιογράφοι του. Θεωρητικά η όλη διαδικασία δείχνει μια χαρά με έναν και μοναδικό «αστερίσκο»: την κριτική ικανότητα και τις προθέσεις εκείνων που κάνουν τις τελικές επιλογές, με άλλα λόγια, τον ανθρώπινο παράγοντα.

facebook-trending-topics

Σε αυτό το τελευταίο θέλησε να σταθεί το Facebook με τον γενικό σύμβουλό του μάλιστα, Κόλιν Στρετς, να συντάσσει ολόκληρη επιστολή, την οποία και απέστειλε προς την αμερικανική κυβέρνηση. Τι έγραφε σε αυτή; Πολλά και… τίποτα! Δεσμεύτηκε να επανεξεταστούν οι διαδικασίες βάσει των οποίων θα γίνεται η επιλογή της θεματολογίας των “trending topics” προκειμένου «να ελαχιστοποιηθεί κάθε ρίσκο εκεί όπου εμπλέκεται ανθρώπινη κρίση». Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Το Facebook θα σταματήσει να βασίζεται σε τρίτα sites και εξωτερικές πηγές προκειμένου να καταρτίζει τις λίστες των “trending topics” του ενώ θα εκπαιδεύσει εκ νέου το προσωπικό που ασχολείται με αυτές. Παράλληλα θα καθαρίσει τις περίφημες «μαύρες λίστες», εξετάζοντας εκ νέου κατά πόσο τα θέματα που βρίσκονται σε αυτές, έχουν λόγο να είναι εκεί.

Μάλιστα… Καταλάβατε κάτι εσείς; Γιατί εμείς δυσκολευόμαστε. Αν το Facebook σταματήσει να ελέγχει τα διάφορα μεγάλα ειδησεογραφικά sites του κόσμου για να βρει πληροφορίες και νέα, τότε από πού θα προκύπτουν τα “trending topics” του; Ακόμα κι αν υιοθετήσει έναν διαφορετικό τρόπο καταρτισμού των λιστών του (χρησιμοποιώντας π.χ. hashtags όπως το Twitter, έστω κι αν αυτό το σύστημα έχει αποδείξει πως στο Facebook δεν δουλεύει), η επαλήθευση των θεμάτων αναγκαστικά θα πρέπει να γίνεται με τη βοήθεια ειδησεογραφικών sites. Επιπλέον, τι πάει να πει η περαιτέρω εκπαίδευση των ανθρώπων που ασχολούνται με τις λίστες των “trending topics”; Στ’ αλήθεια τώρα, υπάρχει κανείς που να πιστεύει πως οι όποιες παρασπονδίες ή, έστω, παραβλέψεις έγιναν, ήταν εξ αιτίας ελλιπούς εκπαίδευσης; Όσο κι αν εκπαιδευτούν εκείνοι που ενδεχομένως να χρησιμοποίησαν στο παρελθόν υποκειμενικά κριτήρια, πρακτικά θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες να το ξανακάνουν.

1221947_facebook-revele-comment-fonctionnent-les-trending-topics-web-tete-021930827926_1000x533

Πρακτικά το Facebook «δεσμεύεται» να είναι πιο προσεκτικό στο μέλλον, κάτι που, μεταξύ μας, είναι και αυτό που πρέπει να κάνει. Είτε εισάγοντας ένα νέο, αποτελεσματικότερο σύστημα ελέγχου των ανθρωπίνων επιλογών, είτε δημιουργώντας έναν καινούριο αλγόριθμο ο οποίος θα είναι σε θέση να κρίνει ο ίδιος την ορθότητα και τη σχετικότητα του υποψήφιου για τα “trending topics” περιεχομένου, είτε με κάποιον άλλο τρόπο. Όπως και να ‘χει, εμείς δεν έχουμε παρά να επαναλάβουμε αυτό που είχαμε ξαναγράψει προ καιρού: πως στην εποχή που ο καθείς είναι σε θέση να βρει κυριολεκτικά τα πάντα ψάχνοντας στο ίντερνετ ή απλά διασταυρώνοντας τις πηγές του, είναι τουλάχιστον αστείο να υποστηρίζει πως δεν έμαθε κάτι γιατί δεν το είδε στο Facebook…

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.