Υπάρχουν trends που έχουν ήδη ξεκινήσει από το 2023 ή ακόμα και ιδέες που δεν έχουν καν πραγματοποιηθεί. Υλικά, συνταγές, τρόπος απόλαυσης, όχι μόνο για όσα θα φάμε αλλά και για εκείνα που θα πιούμε.
Από τα μαρτίνι που αλλάζουν ραγδαία και τα κοκτέιλ με γεύση φαγητού, μέχρι τα μανιτάρια που μπαίνουν πλέον και στον καφέ, κάποιες από τις φετινές τάσεις ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.
Πολλές από αυτές τις τάσεις ξεκίνησαν να γίνονται viral στο TikTok, κάποιες ανήκουν στους γκουρού της γεύσης και είναι φυσικά και οι μεθοδευμένες, που προέρχονται από μεγάλες βιομηχανίες παραγωγής υλικών (άρα καλό είναι να μην “μασάμε” ό,τι μας προσφέρουν).
Όχι αυτό που φαντάζεστε. Η φράση “δείπνο κοριτσιού” επινοήθηκε από μια γυναίκα ονόματι Olivia Maher στο TikTok, η οποία δημοσίευσε ένα βίντεο τον Μάιο, μιλώντας για το πόσο πολύ απολαμβάνει την απλή απόλαυση ενός γεύματος με απλά ελαφριά σνακ. «Αυτό είναι το δείπνο μου», είπε, δείχνοντας τη φέτα ψωμί της, το βούτυρο, μερικά σταφύλια, τυρί και κρασί. «Το ονομάζω δείπνο για κορίτσια». Ας μη σχολιάσω βέβαια ότι είναι ακραία σεξιστικός ο τίτλος (το έχουν κάνει ήδη άλλοι πριν από μένα).
Πρόκειται λοιπόν για σνακς αντί για κυρίως γεύμα. Οι αναζητήσεις για μικρές, γευστικές μπουκιές και τάπας αυξάνονται σε εστιατόρια διεθνώς, με την τάση του Girl Dinner να προκαλεί σημαντική άνοδο στον αριθμό των εστιατορίων που προσφέρουν ποικιλία ορεκτικών ως κυρίως γεύμα. Είναι και ένας καλός τρόπος να εξερευνήσει κάποιος νέες κουζίνες χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσει μεγάλες μερίδες φαγητού.
Ακόμα και αν δεν ταξιδεύετε σε μέρη μακρινά για να δοκιμάσετε εξωτικές γεύσεις, σίγουρα θα βρείτε ένα αιθιοπικό, ένα ταϊλανδέζικο, ένα ιαπωνικό, ένα ινδικό (και η λίστα δεν τελειώνει) κάπου στην πόλη (αν φυσικά μένετε σε κάποια μεγάλη πόλη). Η φετινή τάση λοιπόν είναι όχι μόνο να δοκιμάζουμε όλο και περισσότερα παράξενα πιάτα από άλλες χώρες αλλά να γίνεται πρόσμιξη διαφορετικών χωρών στις νέες διατροφικές προτάσεις.
Διεθνώς, το να είσαι σεφ από άλλη χώρα έχει μεγάλη πέραση τελευταία και ιδίως αν μπορείς να συνδυάσεις το τοπικό φαγητό με αυτό από τη χώρα καταγωγής σου. Όπως για παράδειγμα, η ιταλική-wafu κουζίνα, που γεφυρώνει την ιαπωνική και ιταλική κουλτούρα (ένα παράδειγμα είναι οι δημιουργίες του σεφ Robbie Felice στα εστιατόρια Pasta Ramen στις ΗΠΑ) ή τα φιλιππινο-βρετανικά αρτοποιεία. Οι κοινωνικές αλλαγές και η παγκοσμιοποίηση αλλάζουν τα δεδομένα. Μη σκέφτεστε μόνο πίτσες με τρελά υλικά αλλά πιο προσεγμένα πιάτα που αντικατοπτρίζουν τις μοναδικές, πολυεπίπεδες πολιτιστικές ταυτότητες των σεφ.
Η σούπα είναι το τέλειο όχημα για διαπολιτισμικά mash-ups και για τους μάγειρες είναι ένας, χαμηλού κινδύνου, καλός τρόπος να πειραματιστούν με νέες γεύσεις και συστατικά. Επιπλέον στη σούπα καταναλώνουμε λαχανικά ή και κρέατα που διαφορετικά μπορεί να πεταχτούν. Όλο και περισσότερα εστιατόρια προσθέτουν σούπες στο μενού τους, ενώ οι ειδικοί στις διατροφικές τάσεις, προβλέπουν ότι φέτος θα δούμε περισσότερα μείγματα έτοιμης σούπας στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με νέες συνταγές. Ας μην ξεχνάμε ότι η σούπα είναι το απόλυτο comfort food και αυτό είναι κάτι που χρειαζόμαστε ιδιαίτερα.
Το 2024, περισσότεροι από εμάς θα αγκαλιάσουν τους μύκητες, λένε οι ειδικοί και τα μανιτάρια θα λάμψουν ως υποκατάστατο του κρέατος. Ήδη τα βλέπουμε παντού. Από μανιταροκεφτέδες και arancini μέχρι μαγειρίτσα και… το πιο εντυπωσιακό, καφέ με μανιτάρια! Ο καφές με μανιτάρια που συχνά διαφημίζεται ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική του παραδοσιακού καφέ είναι ένα ρόφημα που παρασκευάζεται από προσαρμογόνα μανιτάρια και κόκκους καφέ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Craig Collins A Collins (@the_rooted_vegans_)
Τα προσαρμογόνα, τα οποία μπορούν να έρθουν με τη μορφή βοτάνων και ριζών καθώς και μανιταριών, υποτίθεται ότι βοηθούν το σώμα να διαχειριστεί το στρες και να αποκαταστήσει την αίσθηση της ισορροπίας μετά από μια στρεσογόνα περίοδο. Αν και ο καφές με μανιτάρια μπορεί να έχει παρόμοια γεύση με τον κανονικό καφέ, περιέχει λιγότερη καφεΐνη. Αυτή η μειωμένη καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε σταθερά επίπεδα ενέργειας, χωρίς το απογευματινό ξαφνικό down που μπορεί να προκύψει συνήθως με τον κανονικό καφέ. Κοινώς, μην εκπλαγείτε αν δείτε μανιτάρια παντού, ειδικά με την τάση της αύξησης των χορτοφαγικών μενού.
Το 2023 το εσπρέσο μαρτίνι κατέκτησε τον κόσμο και τα social media. Ο viral διάδοχός του είναι το carajillo, το οποίο προβλέπεται να γίνει απόλυτο must το 2024 στα ποτά. Για να το φτιάξετε, το μόνο που χρειάζεστε είναι μια αναλογία 1:1 από λικέρ Licor 43 και καθαρό καφέ. Έχει μια δυνατή και γλυκιά γεύση με λεπτές νότες εσπεριδοειδών και βανίλιας.
Το μαρτίνι όμως και γενικά τα κοκτέιλ περνούν μια περίοδο τρέλας. Πρώτα ήταν η τάση του μαρτίνι τουρσί ενώ ήδη στο Double Chicken Please στη Νέα Υόρκη μπορείτε να παραγγείλετε κοκτέιλ Waldorf Salad με γεύση σαλάτα Waldorf, Cold pizza, French Toast ή Japanese Cold Noodle cocktails (ανάμεσα σε άλλα), ή ένα Caprese μαρτίνι στο Jac’s on Bond. Αν θέλετε υπάρχει και ταϊλανδέζικο beef cocktail στο Savory Project, στο Χονγκ Κονγκ. Γενικά τα food cocktails πάντως θα γίνουν τεράστιο trend φέτος και οι αναζητήσεις για viral συνταγές μαρτίνι εξακολουθούν να εκτοξεύονται. Το matcha martini κερδίζει στη λίστα, με τις αναζητήσεις να αυξάνονται κατά 1.323%.
Όλο και περισσότερα μαγαζιά με ασιατικά προϊόντα ξεπηδούν, βλέπουμε περισσότερες επιλογές στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όχι μόνο οι σεφ αλλά και οι φίλοι μας (και εμείς όταν έχουμε κέφια) πειραματιζόμαστε με υλικά και συνταγές. Το μαύρο σουσάμι, το ube (ή γιαμ) και το boba milk tea (που ξεκίνησε με το matcha bubble tea αλλά πλέον το jasmine και το taro έχουν κάνει πολύ την εμφάνισή τους διεθνώς) κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Για την ακρίβεια, έξω υπάρχουν ντόνατς με milk tea και hot chocolate ube ή μπισκότα μαύρου σουσαμιού.
Πολλοί είναι εκείνοι επίσης που ψάχνουν τα ασιατικά φρούτα, όπως το rambutan, το ροζ γκουάβα, το longan, το mangosteen και διάφορα είδη dragon fruits. Μάλιστα, οι λευκές και μοβ ποικιλίες είναι λίγο πιο αφράτες και είναι ιδανικές για smoothies. Από την άλλη, πολλοί σεφ δεν επικεντρώνονται πλέον σε μία κατηγορία φαγητού από μια ασιατική χώρα αλλά ψάχνουν τις διαφορές στις κουζίνες, όπως το τι κάνει την κουζίνα των Φιλιππίνων ξεχωριστή και τι κάνει τη βιετναμέζικη κουζίνα ξεχωριστή.
Πρόκειται για την τάση που επαναφέρει κλασικές, αγαπημένες γεύσεις αλλά με ένα καινούργιο τουίστ. Στην πάστα, για παράδειγμα, έχουν κάνει επανεμφάνιση τα Creste di Gallo με βολάν (που ονομάστηκαν για την οπτική τους ομοιότητα με το λοφίο του κόκορα). Νέες γεύσεις σε μιλκσέικ, γλυκά κλασικά με διαφορετικά σχήματα και κάποιο νέο υλικό, γενικά γεύσεις που θυμίζουν τα παιδικά χρόνια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη JMPosner (@jmposneruk)
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα όταν νιώθουν νοσταλγία και προτιμούν να αγοράζουν κάτι που τους θυμίζει το παρελθόν. Αυτό πλέον έχει περάσει και στις διατροφικές τάσεις, με μεγάλες εταιρείες να κάνουν re-branding κλασικών προϊόντων τους. Είναι μια νοσταλγική επιστροφή που ξεκίνησε από συνεργασίες ανάμεσα σε influencers και σεφ.
Ράμεν με κάθε τρόπο
Στο Tanpopo του Σωτήρη Κοντιζά θα δεις καθημερινά ουρά αναμονής και όλο και περισσότερα ασιατικά εστιατόρια προσθέτουν ένα ράμεν στο μενού τους. Υπάρχουν ακόμα και ιδιαίτερα παντρέματα όπως το menudo tonkotsu ramen που φέρνει το Μεξικό κοντά στην Ιαπωνία. Το Tsukemen ramen επανεμφανίστηκε ως ένα μοντέρνο πιάτο το καλοκαίρι.
Παρ’ όλο που τα noodles είναι κρύα, το ramen είναι ανακουφιστικό όλο το χρόνο, γι’ αυτό και το 2024 φαίνεται πως θα απογειωθεί στις προτιμήσεις. Οι σεφ έχουν αρχίσει και κάνουν πολλές δημιουργίες με διαφορετικούς ζωμούς και υλικά που συνοδεύουν τα νουντλς και είναι πιθανό να ανακαλύψουμε πολλούς συναρπαστικούς τρόπους για να απολαύσουμε αυτό το κλασικό γεύμα φέτος.