Πριν το σενάριο, υπάρχει η ιστορία
27 Μαρτίου 1995. Ο Maurizio Gucci, εγγονός του Guccio Gucci, ιδρυτή του πιο φημισμένου Οίκου Μόδας που ομιλεί την Ιταλική (τον “κληρονόμησε” το 1983), προχωρά μάλλον ανέμελα, προς το γραφείο του, στο κέντρο του Μιλάνου. Λίγα μέτρα πριν φτάσει, τέσσερις σφαίρες θα του κόψουν την ανεμελιά και θα τον σωριάσουν στο δρόμο. Θα αντισταθεί. Θα φτάσει οριακά στην πόρτα του κτηρίου όπου και θα καταρρεύσει στα χέρια του θυρωρού Guiseppe Onorato. Εκείνη τη στιγμή θα περάσουν και οι δύο στην ιστορία, ο ένας νεκρός κι ο άλλος ζωντανός, για λόγους που δεν φαντάζονταν. Λόγους που κανείς από τους δύο, δεν υποψιαζόταν εκείνο το πρωινό, όταν έβγαινε από το σπίτι για μια «ακόμη μέρα στη δουλειά».
Μέσα στην ιστορία υπάρχει μια άλλη ιστορία
Είμαστε στο 1995, να υπενθυμίσω. Η είδηση θέλει το χρόνο της για να κυλίσει. Η εφημερίδα και το περιοδικό, θέλουν χρόνο για να φτιαχτούν. Δίκτυο σαν αυτό που ξέρουμε σήμερα δεν υπάρχει. Ούτε Facebook. Ούτε Twitter. Παρόλα αυτά, σε χρόνο λίγων νανοδευτερολέπτων, τα breaking news δίνουν και παίρνουν, κατά πως πρέπει. Η μόδα ζορίζεται συθέμελα αλλά δεν δείχνει ξαφνιασμένη. Τα σωστά περιοδικά έχουν μέρες, βδομάδες, μήνες πριν προετοιμάσει το έδαφος. O διάδοχος είχε προλάβει να δώσει την ιστορία του στο πεινασμένο για πλούτη και πτώση, κοινό. Ένα μυθιστόρημα που περιλάμβανε ένα γάμο, δύο παιδιά (Allegra & Alessandra) και ένα διαζύγιο (το 1991), από μια εκρηκτική περίπτωση ανθρώπου που όλοι περίμεναν πως ήταν θέμα χρόνου να ξεσπάσει. Την Patrizia Reggiani! Μια κόρη σερβιτόρας που κατάφερε να διεισδύσει στον μεγαλύτερο Οίκο Μόδας του κόσμου μέσω ενός γάμου που κανείς δεν είδε να έρχεται. «Προτιμώ να κλαίω σε μια Rolls-Royce παρά να είμαι χαρούμενη πάνω σε ένα ποδήλατο» θα πει κάποια στιγμή αργότερα, επιβεβαιώνοντας πως ασχέτως προηγούμενης ζωής, ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος στο κατάλληλο μέρος. Και για να το γιορτάσει συνέχισε σταθερά την αγαπημένη της συνήθεια. Να ξοδεύει 8.000 λίρες το μήνα, μόνο για ορχιδέες!
Ο Ιταλικός Τύπος τρέχει να τη βαπτίσει εκ νέου. Και το όνομα αυτής. Η Μαύρη Χήρα!
Θα το ξαναπώ. Είμαστε είκοσι έξι χρόνια πίσω. Τα life style νέα είναι τα μηνιαία άρθρα στα περιοδικά και οι κοσμικές στήλες στις εφημερίδες. Κι όμως, παρά τη βραχύβια αυτή κατάσταση, πάνω στο ποιος και στο τι και κυρίως στο πότε, ήταν λίγο- πολύ (οκ πάρα πολύ), σε όλους γνωστό (τότε), πως η θυμωμένη Ιταλίδα ήταν κάπως ξεκάθαρη (στις προθέσεις της). Είχε ήδη ζητήσει δύο φορές από κάποιον να σκοτώσει τον πρώην άντρα της και είχε πάρει και δικηγορικές advices περί του θέματος («Αν μπουμ μπουμ, πόσα χρόνια; Α τόσα!»).
Ήτανε μόνη σε όλο αυτό;
Αποφάσισε μόνη αλλά δεν το έκανε μόνη. Ο εκτελεστής ήταν βαλτός και πληρωμένος από το μαγικό χεράκι της. Η παρουσία της Paola Franchi στη ζωή του άντρα της ήταν κάτι δεν μπορούσε να ξεπεράσει λέγαν οι κακές γλώσσες των 90ς. Ειδικά όσο σκεφτόταν, πως δύο χρόνια μετά την αποδοχή της κληρονομιάς του Οίκου, στις 2 Μαίου του 1985, αυτός πήγε ένα πρωί για τσιγάρα (ή για επαγγελματικό ταξίδι στη Φλωρεντία) και δεν ξαναγύρισε. Και μια δεκαετία σχεδόν μετά ξεπούλησε. Τον Οίκο. Στην Investcorp. Για 120 εκ. δολάρια ! Την επομένη της δολοφονίας του Maurizio Gucci, η Franchi έλαβε έξωση από το διαμέρισμα, το οποίο μοιραζόταν με τον σύντροφο της. Ήταν υπογεγραμμένο από την Reggiani, τρείς μόλις ώρες μετά το θάνατο του!
Μετά την δολοφονία, η Reggiani, είπε πολλά:
-« Υπήρχε μια εποχή που ήθελα πραγματικά να τον ξεφορτωθώ»
– «Είχα αναζητήσει αρκετούς προς βοήθεια»
– «Είχα πάθει μια εμμονή»
– «Πήγαινα και ζητούσα από όλους, ακόμη κι από το χασάπη, να τον σκοτώσουν»
– « Αισθάνομαι πάντα μια Gucci, για την ακρίβεια αισθάνομαι πιο Gucci από όλους»
– « Ο σύζυγος μου ήταν σαν μαξιλάρι, έφερε πάντα το αποτύπωμα του τελευταίου που καθόταν πάνω του»
– «Ναι, θα μπορούσα να τον έχω σκοτώσει εγώ, αλλά δεν ξέρω καλό σημάδι και δεν ήθελα να αστοχήσω»
– «Δεν πιστεύω ότι είμαι αθώα, πιστεύω όμως ότι δεν είμαι ένοχη»
– «Δεν έφταιγα εγώ, αλλά ο όγκος στον εγκέφαλο»
Η επέμβαση στο κεφάλι
Θεωρητικά όλο αυτό που συζητάμε μπορεί και να μην είχε συμβεί αν δεν είχε διαγνωσθεί με όγκο στο κεφάλι. Και δεν είχε πραγματοποιηθεί μήνες πριν τη δολοφονία κι η αφαίρεση του. Έτσι ισχυρίστηκε η υπεράσπιση, έτσι κι ίδια. Σε αυτό έτρεξε προς βοήθεια και η Pina Auriemma, φίλη της πνευματίστρια (στην ταινία την “κάνει” η Salma Hayek). Θα τη βοηθούσε να εξηγήσει γιατί τη βρήκε, ότι τη βρήκε. Θα βγάζανε και βιβλίο. Βγήκε; Θα σε γελάσω και δεν το θέλω. Σε αυτό όμως που όλοι συγκλίνουν μετά από χρόνια έρευνας και άγριας life style μελέτης, είναι πως τα νεύρα χτύπησαν ταβάνι γιατί μάλλον, ποτέ δεν του συγχώρεσε, η Reggiani του πρώην αντρός της, πως επέτρεψε να περάσει ο Οίκος σε ξένα χέρια !
Ας ξαναγυρίσουμε όμως στην πνευματίστρια
Είναι ουσιαστικά ο μάρτυρας που έβαλε το πρώτο καρφί στο κόφιν της καταδίκης της φίλης της, καθώς αποκάλυψε στη δίκη που απασχόλησε την περιέργεια όλου του κόσμου για πολλές- πολλές βδομάδες, πως ήταν αυτή που είχε αναζητήσει πληρωμένο δολοφόνο για την Reggiani, μέσω ενός ξενοδοχειακού υπαλλήλου, του Ivano Savioni. Η πρώην κυρία Gucci αρνήθηκε στην αρχή τα πάντα αν και παραδέχτηκε πως ήξερε τον άνθρωπο που δέχτηκε και ολοκλήρωσε τη βρώμικη δουλειά, όχι όμως μέσω μιας κάποιας συμφωνίας αλλά μέσω εκβιασμού. Μια λέξη, «Παράδεισος», που βρέθηκε στο ημερολόγιο της, γραμμένη την ημερομηνία της δολοφονίας του πρώην άντρα της, δεν την βοήθησε καθόλου επίσης!
Την έσωσε τελικά αυτή η τακτική της άρνησης;
Δεν νομίζω! Αν και επί της ουσίας δεν παραδέχθηκε ποτέ πως ήταν πίσω από τη δολοφονία, η ιστορία την θέλει να φυλακίζεται το 1997, λίγο μετά το θάνατο της πριγκίπισσας Dianna (γερή χρονιά για το Life Style)! Και να αποφυλακίζεται το 2016. Ο πληρωμένος δολοφόνος Benedetto Ceraulo κέρδισε ισόβια, ενώ η φίλη πνευματίστρια και ο ξενοδοχοϋπάλληλος αποχώρησαν με 26 χρόνια ο καθείς. Σήμερα η Patrizia υπογράφει την επαγγελματική της καθημερινότητα ως σύμβουλος σε ακριβή μάρκα κοσμημάτων (Bozart). Και αναπολεί τις ωραίες στιγμές, πριν τα νεύρα και οι εμμονές, ανατινάξουν τη ζωή της. Με τη βοήθεια βεβαίως, του 1 εκ. δολαρίου το χρόνο διατροφής. Που μετά από την αποφυλάκιση της, ιταλικό δικαστήριο αποφάσισε πως δικαιούτο να (ξανά) πάρει! Bingo και Miracolo!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη House of Gucci (@houseofguccimovie)
Και μετά ήρθε το σενάριο
Και η ταινία μη σου πω. Δέκα χρόνια ζοριζόταν η μαμά εταιρία (ήθελε πολύ να την κάνει), ευτυχώς όμως ήρθε ο δαιμόνιος Αυστραλός σκηνοθέτης και τα τακτοποίησε όλα. Φέτος που κλείνει και τα 100 χρόνια του ο Οίκος. Και έτσι κάποια στιγμή ήρθε η πρώτη εικόνα. Στα χιόνια. Αυτή (Lady Gaga) κι αυτός (Adam Driver). Ανατριχίλα, η κοσμική. Καπέλο γούνινο, χρυσό, ζιβάγκο, λευκό ολούθε, χειμερινό resort, St. Moritz, Ελβετία, καταλαβαίνεις. Και ο θάνατος να υπαινίσσεται! Γιατί μετά ήρθε και το πρώτο teaser. Και ακούσαμε φωνή, υπεύθυνης δολοφονίας. “Father, son, and House of Gucci”! Και προφορά που ανεβάζει πυρετό (εθισμός!). Ένα χρόνο τη δούλευε. Ένα χρόνο σύμφωνα με την ίδια που δεν επέτρεπε στον εαυτό της να μιλάει διαφορετικά, για να μη χάσει το feeling. Ποιος Ντε Νίρο και ποια μέθοδος! Ο οποίος παρεμπιπτόντως θα έπαιζε τον πάτερ φαμίλια μέχρι που το ξανασκέφτηκε και τη θέση του πήρε ο Jeremy Irons. Την ίδια σκέψη που έκανε μάλλον και η Angelina Jolie, πρώτη επιλογή για τον ρόλο της Patrizia Reggiani, η αποχώρηση της οποίας από τις συζητήσεις, άνοιξε τον δρόμο σε «αυτή που δεν θα μπορούσε να είναι άλλη»
Οι δύο «Χήρες», μίλησαν μαζί;
Όχι. Γι’ αυτό και συναντούμε την αυθεντική περσόνα, εντελώς έξαλλη, στην τοποθεσία Μιλάνο. Όπου μίλησε στο ΑΝΣΑ, στο κάτι σαν εθνικό πρακτορείο της Ιταλίας. Και κάπως ξέσπασε. Για το άδειασμα. Την απόρριψη. Τη στεναχώρια που η ποπ σταρ δεν την προσέγγισε. « Δεν έχει να κάνει με λεφτά, δεν θα πάρω μια» είπε, «είναι απλά θέμα σεβασμού, πιστεύω πως κάθε καλός ηθοποιός θα πρέπει πρώτα να γνωρίσει τον άνθρωπο που είναι να παίξει». Απ’ την άλλη, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, η Gaga είχε μια άλλη άποψη: «Προσπάθησα να βρω κυρίως τα γεγονότα» είπε, «πράγματα που δεν χρωματιζόταν από καμία σκέψη, έτσι ώστε να μπορώ να σχηματίσω τη δική μου άποψη. Άρχισα να παρακολουθώ συνεντεύξεις της και άρχισα να καταλαβαίνω τις αποχρώσεις, πότε έλεγε αλήθεια και πότε ψέματα. Και σκέφτηκα πως μια συνάντηση από κοντά δεν θα λειτουργούσε. Αυτή θα έλεγε κυρίως ψέματα και εγώ θα ήμουν κυρίως νευρική».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lady Gaga (@ladygaga)
Στο δια ταύτα της ταινίας
Έκανε επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα στο Λονδίνο πριν μέρες, με μια απαστράπτουσα Lady Gaga να θυμίζει τις παλιές pop avant-garde στιγμές της (ναι, φυσικά και φόρεσε Gucci). Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για μια luxurious camp έκρηξη που ματώνει την μεγάλη οθόνη. Και οι δεύτερες, για ένα «ακατάστατο σαπουνίζον έπος μόδας», σύμφωνα δηλαδή, με το έγκυρα εναλλακτικό, Indieware. Και βεβαίως- εδώ που όλοι συμφωνούν- για δύο ερμηνείες, έτοιμες να εισχωρήσουν στις οσκαρικές τους πεντάδες με το θάρρος της νίκης (αυτή της Gaga και του αγνώριστου Jared Leto στο ρόλο κάποιου ξαδέλφου, στον οποίο ο Οίκος χρωστά, το διάσημο λόγκο του)!
Στο House of Gucci του Ridley Scott πρωταγωνιστούν οι Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jeremy Irons, Jared Leto και Jack Huston. Βασίζεται στο βιβλίο της Sara G Forden The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour and Greed και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 24 Νοεμβρίου.