O Cédric Naudon λέει «η γειτονιά μου» και το εννοεί. Την αγόρασε όλη.
Φέτος το καλοκαίρι αναμένεται να εγκαινιαστεί από τον βαθύπλουτο Cédric Naudon μια ολοκαίνουρια γειτονιά στο 3ο διαμέρισμα του Παρισιού. Η γειτονιά θα φιλοξενεί κατά κύριο λόγο παραδοσιακά μαγαζιά και θα προωθεί μια μοναδική ποιότητα ζωής. Το όνομα του λαμπρού εγχειρήματος, La jeune Rue. Η νεαρά οδός. Ακόμα δεν μπορεί να δει κανείς τι συμβαίνει πίσω από τα παραπετάσματα όπου δουλεύουν πυρετωδώς. Έχουν πάντως επιστρατευτεί οι καλύτεροι σχεδιαστές του κόσμου όπως οι frères Campana, ο Jaime Hayon, ο Tom Dixon, η Paola Navone, η Patricia Urquiola, ο Michele De Lucchi κ.λπ., οι οποίοι αλλάζουν εκ βάθρων το πρόσωπο της γειτονιάς του Cédric όπου 36 διαφορετικές διευθύνσεις αποκτούν νέες χρήσεις. Ο Cédric έστειλε email στον καθένα από τους διάσημους σχεδιαστές και όλοι ανεξαιρέτως ανταποκρίθηκαν αμέσως λέγοντάς του ταυτόχρονα ότι είναι θεότρελος. Εκείνος θέλει όμως ένα περιβάλλον όπου να μην «τον χαλάει» απολύτως τίποτα και ποιος τον αδικεί; Από design μέχρι χώρους πολιτισμού μέχρι γαστρονομία θα αναλάβουν μόνο οι καλύτεροι τα πόστα της Jeune Rue. Μερικοί δε διστάζουν να μιλάνε για επανάσταση στο Παρίσι. «Είναι παγκόσμια πρώτη», λέει και ο ίδιος ο Cédric επικαλούμενος το τρελό του project, το ουμανιστικό του όνειρο όπως το αποκαλεί, που ξεκίνησε πριν δυο χρόνια. «Καμιά φορά το πρώτο σου παιδί το κάνεις παρορμητικά χωρίς να το πολυσκεφτείς.» Ένας φούρνος, ένα χασάπικο, ένα ιταλικό εστιατόριο, ένα oyster bar, ένα κορεάτικο street food, ένα εμπόριο τυριών, ένα παγωτατζίδικο, ένα tapas bar, σινεμά και γκαλερί είναι κάποιες από τις επιχειρήσεις που ανοίγουν σε λίγες βδομάδες εκεί. Θα είναι ένας τόπος ζωής εξαιρετικής ποιότητας, με προϊόντα που θα πωλούνται χωρίς μεσάζοντες, επιλεγμένα από παθιασμένους παραγωγούς που σέβονται το περιβάλλον. «Ο Cédric Naudon θέλει να θρέψει τους πολίτες καλύτερα!» μας πληροφορεί το δελτίο τύπου του έργου των 30.000.000 ευρώ.
Όχι Consumerism (καταναλωτισμός) αλλά Fauxsumerism, το τελευταίο trend των Μillenials
Καταραμένη γενιά αυτοί οι κακόμοιροι millenials (οι γεννημένοι δεκαετία ‘80 μέχρι 2000)! O κόσμος τούς έχει για κακομαθημένους, τεμπέληδες, κολλημένους με την τεχνολογία και άσκοπα χαζοχαρούμενους! Τώρα, συν τοις άλλοις, τους έχει και για γενιά που χαζεύει βιτρίνες η αλλιώς window shoppers. Ψωνίζουν μεν, δεν αγοράζουν δε! Οι ειδικοί του μάρκετινγκ τραβάνε τα μαλλιά τους. Η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής γι’ αυτούς είναι να μετατρέψουν τα παιδιά που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες σε καταναλωτές, διότι στην γενιά Χ και Y αρέσει ό,τι έχει σχέση με το shopping εκτός από την «ανταλλαγή χρημάτων με αγαθά» φάση! Μετέχουν δηλαδή κανονικά στην κουλτούρα της κατανάλωσης αλλά όχι απαραίτητα και στο καθεαυτό shopping. Μια έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα σε 1.300 νέους/νέες έδειξε ότι ψάχνουν κανονικότατα στο ίντερνετ για πιθανές αγορές, κρατάνε και wish lists (λίστες επιθυμιών) αλλά θα «χτυπήσουν κάτι» μόνο αν τους είναι απολύτως απαραίτητο, πράγμα μάλλον πολύ λογικό. Η έρευνα όμως αποκαλεί το φαινόμενο fauxsumerism ενώ οι ίδιοι οι millenials μάλλον θα το αποκαλούσαν «επιβιώνοντας στη χειρότερη κρίση δεκαετιών χρωστώντας και τα μαλλιοκέφαλά μας για δάνεια σπουδών».
“Last but not least” – Γίνετε ζάπλουτοι! Λύστε ένα από τα εξής 10 προβλήματα:
Χρόνια παιδεύονται γι’ αυτά μάταια οι μηχανικοί …
1. Ασύρματο ρεύμα. Τα ψηφιακά γκάτζετ έχουν γίνει τόσο μικροσκοπικά, που πλέον είναι παίδεμα να τα βάζεις στην πρίζα. Mπαταρίες με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής; Όχι. O θεός της Apple iPod Τony Fadell λέει ότι είναι παγίδα αυτό. To κλειδί βρίσκεται στο να βρεθούν τρόποι να εκμαιεύσει κανείς παραπάνω αποτελεσματικότητα από τα άλλα κομμάτια των συσκευών.
2.Ίντερνετ σε απομακρυσμένες περιοχές. Όλοι συμφωνούν ότι έχει προτεραιότητα αυτό το θέμα. Υπάρχει όμως δύσκολος και εύκολος τρόπος να το πετύχει κανείς. Ο πρώτος έχει πολλές ακριβές εγκαταστάσεις και διαδικασίες. Ο δεύτερος, τον οποίο επιδιώκει και η Google, λέγεται project Loon. Πρόκειται για ανανεούμενα ηλεκτροφόρα μπαλόνια τα οποία δημιουργούν δίκτυο στη στρατόσφαιρα!
3. Φτηνή Ηλιακή Ενέργεια. Όλοι ψάχνουν το υλικό που θα κατεβάσει το κόστος κατασκευής των φωτοβολταϊκών κυττάρων.
4. Καθαρό Κάρβουνο. Αυτό είναι το υλικό του οποίου έχουμε τη μεγαλύτερη πληθώρα στον πλανήτη οπότε μία τεχνολογία για αυτήν την ανανεώσιμη πηγή ενέργειας μπορεί να είναι ιδιαιτέρως σημαντική.
5. Πάμφθηνος τρόπος διεθνών μεταφορών χρημάτων. Είναι ανάγκη να εξαλειφθούν οι προμήθειες των μεσαζόντων στη μεταφορά χρημάτων ανά τον κόσμο.
6. Χάπι που αδυνατίζει πραγματικά. Το ιερό δισκοπότηρο της φαρμακευτικής που δεν αποκλείεται και να μη βρεθεί πότε. Υπάρχει ίσως ελπίδα από έρευνα σε ποντίκια με γενετικά τροποποιημένα μυαλά τα οποία επιδρούν στο κάψιμο των θερμίδων ενισχύοντάς το.
7. Φτηνή Αφαλάτωση. Η έλλειψη νερού είναι από τα πιο επείγοντα προβλήματα που προσπαθεί να λύσει η διεθνής κοινότητα. Οι μέχρι τώρα εγκαταστάσεις είναι πανάκριβες. Αν δεν βρεθεί κάτι γρήγορα θα πρέπει να βασιστούμε στην οικονομία. Εφιαλτικό.
8. Πρόβλεψη σημαντικών φυσικών και καιρικών καταστροφών. Ακόμα δεν έχουμε βρει καν πώς να προβλέψουμε σεισμούς.
9. Passwords που δεν «χακάρονται». Το 2012 κατά το Wired ήταν η χρονιά των περισσότερων χακαρισμένων κωδικών και password.
10. Θάνατος. Άντε, έστω, μια πολύ καλή αντιγήρανση.