Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ

Το ελληνικό σινεμά φλέγεται!

Με μια ανακοίνωση σε τέσσερεις προτάσεις, το ΥΠΠΟ στέλνει τη «Φόνισσα» στα Όσκαρ, προκαλώντας την απόλυτη έκρηξη στο σκάνδαλο που έχει προκύψει και δείχνοντας απροκάλυπτα την απαξίωση του στους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου.
Φόνισσα

Όλοι το περιμέναμε νομίζω, αλλά μέχρι τέλους αδυνατούσαμε να το πιστέψουμε. Η προχθεσινή επίσημη ανακοίνωση όμως του Υπουργείου Πολιτισμού ότι ναι, τελικά, η ταινία «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα πάει στα Όσκαρ, ήρθε λακωνικά και κάθετα μέσα σε τέσσερεις κυριολεκτικά προτάσεις, του τίτλου συμπεριλαμβανομένου!

Η ανακοίνωση της ντροπής -ως τέτοια θα μείνει να αναγνωρίζεται στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου- πέραν των άλλων, βάζει σφραγίδα με βουλοκέρι σε αυτό που λέμε αυθαιρεσία της εξουσίας. Και πόσο κρίμα για μια ταινία που θα μπορούσε όντως να πάει με την αξία της στα Όσκαρ και όχι μέσω διαπλοκών.

Τα πράγματα είναι απλά (το αναλυτικό χρονικό των γεγονότων στο τέλος του κειμένου): Μετά το σκάνδαλο που προέκυψε με την ξαφνική διάλυση της πρώτης επιτροπής που θα επέλεγε την ελληνική πρόταση για τα Όσκαρ, τη δημιουργία νέας που διαλύθηκε πάλι, την απόσυρση σχεδόν όλων των ταινιών από τους δημιουργούς από τη λίστα των υποψήφιων προς επιλογή, τη ρίψη ευθυνών από τον Υφυπουργό σε κάποιον υπάλληλο του ΥΠΠΟ που ενέργησε από «υπέρμετρο ζήλο», το αίτημα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ) να ακυρωθεί η φετινή ελληνική συμμετοχή και αφού μεσολάβησε μια περίοδος σιωπής, όπου μετά και από την συνάντηση του κ. Φωτήλα με το ΔΣ της ΕΑΚ όλοι ίσως στον χώρο περίμεναν μία διαφορετική εξέλιξη των πραγμάτων, ξαφνικά, στις 11/9, ανακοινώνεται με δελτίο Τύπου (κι ενώ έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια από τις 9/9), σύσταση νέας, τελικής, επιτροπής (με συμπληρωμένα, δηλαδή, τα δύο μέλη που είχαν παραιτηθεί) με μέλη τους: Έβαν Σπηλιωτόπουλο, σεναριογράφο, Δημήτρη Δανίκα, κριτικό κινηματογράφου, Χριστίνα Λαζαρίδη, σεναριογράφο, Παναγιώτη Ράππα, σκηνοθέτη animation, Σπύρο Ν. Ταραβήρα, σκηνοθέτη-παραγωγό-σεναριογράφο, Nίκο Πλατύραχο, μουσικό, Αναστάσιο Μίχο, διευθυντή φωτογραφίας (κι εδώ σταματώ για να σημειώσω ότι αξίζει να τη διαβάσετε για να γελάσετε και μόνο για τις ανορθογραφίες, τα λάθος σημεία στίξης ή τις απίθανες αγχώδεις διευκρινίσεις του στυλ «Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου (που απονέμει τα Όσκαρ όπου θα υποβάλλουμε την εθνική μας συμμετοχή)»,… «έχει δουλέψει σε μεγάλες παραγωγές για όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλυγουντ και με τεράστιους ηθοποιούς» κλπ. κλπ.).

Μία μόλις μέρα μετά, στις 12/9, ανακοινώνεται, με δελτίο Τύπου, δήλωση του Υφυπουργού, πως η «Φόνισσα» -η μοναδική δηλαδή ταινία που είχε απομείνει στη λίστα- πάει στα Όσκαρ, με απόφαση που πήρε η επιτροπή το απόγευμα της 10/9. Και μάλιστα η ίδια λακωνική ανακοίνωση αναφέρει πως «Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου (σ.σ. την μέρα δηλαδή που ανακοινώθηκε με δελτίο Τύπου προς τα ΜΜΕ η σύστασή της) ακολούθησαν οι παραιτήσεις των κ.κ. Αν. Μίχου και Ν. Πλατύραχου, τους οποίους και ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους»! Μα τον Μανιτού! Η Φόνισσα κατακρεούργησε κυριολεκτικά τα παιδιά της, βάζοντας το μαχαίρι πισώπλατα και κόβοντάς τα κομματάκια.

Κρίμα. Πόσο μα πόσο κρίμα… Γιατί η «Φόνισσα» θα μπορούσε να πάει με το σπαθί της -όπως και άλλες άξιες ταινίες μας φυσικά- στα Όσκαρ. Να επιλεγεί και να σταλεί μέσω της κανονικής διαδικασίας κι όχι μέσα από μία απίστευτη, και κωμικοτραγική συγχρόνως,  διαπλοκή. Κρίμα γιατί μια καλή ταινία που δεν πρόδωσε το πνεύμα του Παπαδιαμάντη πρόδωσε ολόκληρο το ελληνικό σινεμά. Κρίμα γιατί δεν σεβάστηκε καν τον δικό της κόσμο, τους συντελεστές της, τους ηθοποιούς της, τους συνεργάτες της. Η απληστία και η κενή φιλοδοξία στο απόγειό τους παίρνουν το Όσκαρ της ντροπής. Κάτω από την τυπικά “διαφανή” διαδικασία, αναδύεται η ανηθικότητα, η μηχανορραφία και η αδιαφάνεια στο μεγαλείο της. Εμείς οι αφελείς, δεν το πιστεύαμε ότι θα τολμήσουν να το πράξουν, αγνοώντας προκλητικά έναν ολόκληρο χώρο επαγγελματιών. Κι όμως, το έπραξαν.

Αναρωτιόμαστε πραγματικά τι έχει να πει για όλα αυτά, η πολιτική προϊσταμένη του κ. Φωτήλα, η Υπουργός Πολιτισμού, κα Μενδώνη, και πώς επιτρέπει να συμβαίνουν. Αν μη τι άλλο, η Υπουργός, παρά τις αντιρρήσεις και διαφωνίες που συχνά πυροδοτεί με κινήσεις και αποφάσεις της, αντικειμενικά έχει προσφέρει έργο σε σχέση με άλλους -να μην ξεχνάμε το ειδικό πρόγραμμα ενίσχυσης της κινηματογραφικής κοινότητας για τις ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ και animation που έδωσε ανάσα άνθισης στον χώρο, στη διάρκεια του covid.

Όμως δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε πως η κα Υπουργός ήταν παρούσα, μαζί με τον κ. Φωτήλα, στην προβολή της «Φόνισσας» το Σάββατο 10 Αυγούστου, στο κατάμεστο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, σύμφωνα με το epidaurosnews και σχετικές φωτογραφίες. Μία μέρα δηλαδή, πριν ξεκινήσει το όλο θέμα, σύμφωνα με τον κ. Φωτήλα που ανέφερε στη σχετική συνέντευξη Τύπου της 22/8 ότι έμαθε για το συμβάν (της παράτυπης διαδικασίας σύστασης της επιτροπής που ακολούθησε μία υπάλληλος από «υπερβάλλοντα ζήλο» κλπ. κλπ.), στην ουσία τυχαία, το μεσημέρι της Κυριακής 11 Αυγούστου, μετά το τηλεφώνημα ενός καλλιτέχνη!

Τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό, είναι η ανεπανόρθωτη και πάλι έκθεσή μας στο εξωτερικό, με εκτενή και συνεχή άρθρα, μεταξύ άλλων στο Variety, στις 28/8 και επίσης στις 13/9, στο Deadline , στις 22/8, επίσης στις 13/9 και αλλού, μέχρι και στη wikipedia με ειδικό section κιόλας: «2024 Greek Academy Awards Submission Scandal».

Η shortlist των Oscars (των οποίων το deadline για την αποστολή υποψηφιοτήτων λήγει στις 2 Οκτωβρίου -άρα υπήρχε χρόνος για να βρεθούν ίσως άλλες λύσεις που δεν θα έφταναν σε τέτοια άκρα τα πράγματα) θα ανακοινωθεί στις 17 Δεκεμβρίου. Σε άλλη περίπτωση θα ευχόμασταν μέσα από την καρδιά μας κάθε επιτυχία στη «Φόνισσα» – όμως πώς να νιώσουμε κάτι τέτοιο με όσα αδιανόητα έχουν συμβεί; Πώς να μην σκεπτόμαστε όλο τον υπόλοιπο ελληνικό κινηματογράφο, τους ανθρώπους του, τους κόπους τους που θυσιάζονται τόσο εύκολα από την Πολιτεία στην επιβολή των ορέξεων ενός;

Το θέμα είναι ότι το σκάνδαλο των Όσκαρ είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα που καλύπτει όλα τα υπόλοιπα και πολύ πιο σοβαρά που δονούν αυτή τη στιγμή τον χώρο που βράζει. Κάτω από το κόκκινο χρώμα του κερασιού, βρίσκεται η τούρτα ολόκληρη με την ξινισμένη κρέμα που στη συσκευασία γράφει «συγχώνευση ΕΚΚ-ΕΚΟΜΕ». Στα συστατικά της, που ανακοινώθηκαν επιτέλους επισήμως με δελτίο Τύπου στις 9/9 (συστάθηκε στις 4/9) μετά από μήνες απραξίας και ώθησης του κινηματογραφικού χώρου στη ζώνη της ανασφάλειας, θα βρείτε μια άλλη “επιτροπή” καλή ώρα, ένα Διοικητικό Συμβούλιο δηλαδή που δεν περιλαμβάνει ούτε έναν άνθρωπο της Τέχνης ανάμεσα στα μέλη του, όλα νομικοί, δικηγόροι, οικονομολόγοι ακόμη και μηχανικοί!

Εν ολίγοις, τα άτομα που θα ασχοληθούν και θα παίρνουν αποφάσεις για τον «νέο, εθνικό  φορέα για τον κινηματογράφο και την οπτικοακουστική πολιτική με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε.-Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ. Α.Ε.»» μπορεί να έχουν σχέση με τα οπτικοακουστικά μέσα, τα νέα μέσα, τις νέες τεχνολογίες ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το, αλλά σίγουρα δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε Τέχνη και συγκεκριμένα Έβδομη Τέχνη – το έρμο το σινεμά δηλαδή.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «Το νέο Δ.Σ. αποτελείται από άτομα με τεχνοκρατική επάρκεια και εμπειρία σε θέματα δημόσιας διοίκησης και οπτικοακουστικής πολιτικής». Θα ήθελα πραγματικά να ξέρω αν αυτό «το νέο Δ.Σ. που είναι μεταβατικό και η θητεία του θα διαρκέσει για 12 μήνες» (ενώ εδώ και πόσο καιρό -από τέλος Απρίλη- γνωρίζουμε και αναμένουμε την έναρξη λειτουργίας του νέου φορέα και υπήρχε άπειρος χρόνος για την κανονική και όχι μεταβατική στελέχωσή του) κατανοεί, σε αυτό το μικρό διάστημα που αναλαμβάνει θητεία χτίζοντας τη γέφυρα ανάμεσα στο ΕΚΚ και το ΕΚΟΜΕ, τη διαφορά του οπτικοακουστικού τομέα από εκείνον του κινηματογράφου. Αν με απλά λόγια γνωρίζει τι θα πει σινεμά και τη μοναδικότητά του σε σχέση με όλο το φάσμα του οπτικοακουστικού τομέα. Θα ήθελα να ξέρω πόσες ελληνικές (ή και διεθνείς) ταινίες έχουν δει τα μέλη του, πόσα γνωρίζουν για την ιστορία του ελληνικού (ή και διεθνούς) κινηματογράφου, πόσα ονόματα δημιουργών, παραγωγών, τεχνικών, επαγγελματιών γενικώς του χώρου ξέρουν, πόσα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου γνωρίζουν και το κυριότερο πόσα πραγματικά γνωρίζουν για τα προβλήματα που ταλανίζουν τον ελληνικό κινηματογράφο δεκαετίες τώρα και παραμένουν άλυτα ή έχουν βρει μεσοβέζικες λύσεις. Πόσα ξέρουν βρε αδερφέ για αυτό που λέμε «σινεμά» γενικώς!

Παράλληλα, μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε, όπως άλλωστε είχε κάνει ήδη η ΕΑΚ σε επιστολή της 23/8 (σχετικής με την ακύρωση της ελληνικής συμμετοχής στα Όσκαρ), τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον οπτικοακουστικό χώρο ειδικά τους τελευταίους μήνες. Καθώς, πέρα από την «σκανδαλώδη υποχρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και τις παροιμιώδεις δυσλειτουργίες του ΕΚΟΜΕ σε όλα τα επίπεδα», δεν είχε προχωρήσει ακόμη (ως τις 9/9 που ανακοινώθηκε) η “περίφημη” συγχώνευση του ΕΚΚ με το ΕΚΟΜΕ, κάτι που όπως έγραφαν «εξελίσσεται σταδιακά σε υπαρξιακή απειλή για τον κλάδο» – και βεβαίως η απειλή υπάρχει ακόμα. Το ίδιο είχαν επισημάνει άλλωστε και τα υπόλοιπα σωματεία και ενώσεις των επαγγελματιών του κλάδου (ΣΑΠΟΕ, ΠΑΚΤ, ΕΤΕΚΤ, ΕΣΠΕΚ, ΕΕΝ). Ενώ να πούμε επίσης ότι πριν την προχθεσινή επίσημη συγχώνευση του ΕΚΚ με το ΕΚΟΜΕ, το ΕΚΚ είχε αποκτήσει νέα πρόεδρο, τη Δάφνη Χατζηπροκοπίου, στη θέση του παραιτηθέντος τον Ιούλιο – και, κατά γενική αποδοχή, επιτυχημένου στη θέση αυτή- Μάρκου Χολέβα, χωρίς να ανακοινωθεί με επίσημο δελτίο Τύπου στα ΜΜΕ, παρά μόνο με ανάρτηση στο site.

Πότε επιτέλους θα τελειώσουν τα μυστικά και ψέματα;

Στην τελετή λήξης του φεστιβάλ Δράμας πριν λίγες μέρες, ακούστηκαν ηχηρές φωνές των Ελλήνων κινηματογραφάνθρωπων. Δημιουργών και επαγγελματιών οι οποίοι δεν ξέρουν μόνο να φτιάχνουν ωραίες και σημαντικές ταινίες που αφυπνίζουν -πάνω στην κοινωνία, τις σχέσεις, το περιβάλλον, τον κόσμο που χάνεται-, αλλά ξέρουν και να μιλάνε και να φωνάζουν για την πολιτική κατάντια, την διαπλοκή, την αδικία, την ανισότητα, την ανικανότητα, τα προβλήματα του χώρου τους. Η Πολιτεία θα ξεβουλώσει ποτέ τα αυτιά της να τους ακούσει;

Φόνισσα

Το χρονικό της ντροπής

Αρχές Αυγούστου το Υπουργείο Πολιτισμού προχωρά στη σύσταση της επταμελούς επιτροπής που θα επιλέξει την ταινία η οποία θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στις διαδικασίες της 97ης διοργάνωσης των βραβείων OSCAR, στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Το αρμόδιο Τμήμα Κινηματογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων απευθύνει πρόσκληση συμμετοχής στην επιτροπή, στα μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ) σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτο, κριτικό κινηματογράφου Λήδα Γαλανού και ηθοποιό Κόρα Καρβούνη, καθώς και στη σεναριογράφο Κάλλια Παπαδάκη. Και οι τέσσερις αποδέχονται και στις 11 Αυγούστου λαμβάνουν από το αρμόδιο τμήμα του ΥΠΠΟ την σχετική επιβεβαίωση της συμμετοχής τους στην επιτροπή και τα σχετικά links για να δουν τις ταινίες και να βγάλουν απόφαση.

Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου, και οι τέσσερις λαμβάνουν email από την προϊσταμένη του Τμήματος που τους ενημερώνει ότι “εκ παραδρομής σάς ανακοινώθηκε η συμμετοχή σας στην Επιτροπή”(!) ενώ παράλληλα, λίγες ώρες μετά, αναρτάται στη Διαύγεια νέα επταμελής επιτροπή που αποτελείται από τους Έβαν Σπηλιωτόπουλο (σεναριογράφο), Δημήτρη Δανίκα (κριτικό κινηματογράφου), Χριστίνα Λαζαρίδη (σεναριογράφο), Παναγιώτη Ράππα (σκηνοθέτη-animator), Σπύρο Ταραβήρα (σκηνοθέτη), Ασημίνα Προέδρου (που μπήκε “αυτόματα” έτσι κι αλλιώς στην επιτροπή ως σκηνοθέτρια της ελληνικής πρότασης της προηγούμενης χρονιάς για τα Όσκαρ -την ταινία «Πίσω από τις Θημωνιές» συγκεκριμένα) και Βασίλη Χαραλαμπόπουλο (ηθοποιό).

Η ΕΑΚ με σχετικό δελτίο Τύπου στις 19/8 δημοσιοποιεί το θέμα, κάνει λόγο για απαράδεκτους και θλιβερούς χειρισμούς που θίγουν το πρόσωπο και το κύρος των συναδέλφων τους και ζητά απαντήσεις και εξηγήσεις από το ΥΠΠΟ στο ερώτημα «Γιατί αντικαταστάθηκε η επιτροπή επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για το Διεθνές Όσκαρ; και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες;» και αν «Υπήρξε πίεση προς το ΥΠΠΟ για αλλαγή μελών της επιτροπής από οποιοδήποτε πρόσωπο σχετιζόμενο με τις υποψήφιες ταινίες;». Λίγες ώρες μετά την ΕΑΚ, σωματεία και ενώσεις του κινηματογραφικού και οπτικοακουστικού χώρου, προβαίνουν σε από κοινού ανακοίνωση, γνωστοποιώντας την αντίθεσή τους στην ξαφνική αλλαγή των μελών της επιτροπής επιλογής της ταινίας που θα πάει στα Όσκαρ και αφήνοντας υπόνοιες για μεθοδεύσεις. 

Παράλληλα, η σκηνοθέτρια Ασημίνα Προέδρου, παραιτείται, μιλώντας , μεταξύ άλλων, για «ανεπίτρεπτες διαδικασίες συγκρότησής της (σ.σ. της επιτροπής) από πλευράς του Υπουργείου – διαδικασίες τις οποίες αρνούμαι να νομιμοποιήσω». 

Ακολουθεί και η παραίτηση του ηθοποιού Βασίλη Χαραλαμπόπουλου.

Δυο μέρες μετά, στις 21/8, απάντηση… χωρίς στην ουσία απάντηση στα ερωτήματα της ΕΑΚ και των σωματείων για την ξαφνική αλλαγή των μελών της επιτροπής, δίνει μέσω επιστολής που αναρτήθηκε στο site του ΥΠΠΟ, o Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσονας Φωτήλας.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι «δεν είχε πραγματοποιηθεί ο ορισμός επιτροπής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα  από το Νόμο», έστω κι αν τα μέλη που αντικαταστάθηκαν, είχαν πάρει επίσημο mail επιβεβαίωσης της συμμετοχής τους στην επιτροπή, από το αρμόδιο Τμήμα του ΥΠΠΟ, όπου οριζόταν κιόλας πρόεδρος της ο Βασίλης Κεκάτος. Ο τελευταίος μάλιστα, σε μακροσκελή ανάρτησή του στο facebook, https://www.facebook.com/vasiliskekatos κατέγραψε λεπτομερώς τα γεγονότα, μίλησε δικαίως για «φιάσκο», αναρωτήθηκε «ποια είναι τα πραγματικά κίνητρα της καθαίρεσής μας και της αντικατατάστασής μας με συνοπτικές διαδικασίες» και απαίτησε «εξηγήσεις για τη σκανδαλώδη συμπεριφορά» του ΥΠΠΟ, απέναντί τους.

Στην επιστολή του Υφυπουργού σημειώνεται επίσης ότι «έχουν ήδη κινηθεί οι διαδικασίες από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα του ΥΠΠΟ» για να ξεκαθαριστεί πώς έγινε αυτό το «λάθος» και ορίστηκαν «εκ παραδρομής» τα πρόσωπα που ανακλήθηκαν δυο μέρες μετά.

Ως απάντηση στη… μη απάντηση του Υφυπουργού, την ίδια μέρα, σχεδόν όλοι οι δημιουργοί των υποψήφιων προς επιλογή ταινιών για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, με ανοιχτή επιστολή τους προς το ΥΠΠΟ, τις αποσύρουν από τη λίστα.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή οι σκηνοθέτες και παραγωγοί των 20 ταινιών, «με λύπη μας διαπιστώνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις κατά τη συγκρότηση της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει ποια ταινία θα επιλεχθεί. Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας. Ως εκ τούτου αρνούμαστε να συμπράξουμε σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του, και αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε τις ταινίες μας από την ως άνω διαδικασία». Την επόμενη μέρα αποσύρεται και το «Μινόρε» του Κώστα Κουτσολιώτα και μένουν μόνο ο «Καπετάν Μιχάλης» του Κώστα Χαραλάμπους -που μέρες αργότερα τελικά επίσης αποσύρεται- και η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα.

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού καλεί αιφνίδια, εντός ωρών, στις 22/8, σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου τους δημοσιογράφους, για να δώσει διευκρινίσεις και εξηγήσεις.

Παραδέχεται ότι όλο το καυτό θέμα που προέκυψε και αναστάτωσε τον κινηματογραφικό χώρο, προκάλεσε την απόσυρση 21 (ως εκείνη τη στιγμή) υποψήφιων ταινιών από τη λίστα των 23 για τα Όσκαρ (αν και ο ίδιος λέει ότι οι ταινίες είναι 25, χωρίς να διευκρινίσει ποιες είναι οι υπόλοιπες δύο) και ήδη απασχολεί τα ξένα Μέσα, είναι ευθύνη του ΥΠΠΟ. Στην ουσία, ο υφυπουργός παραδέχθηκε ότι το όλο πρόβλημα ξεκίνησε από το χώρο του ΥΠΠΟ λόγω της παράτυπης διαδικασίας που ακολούθησε μία υπάλληλος από «υπερβάλλοντα ζήλο», παίρνοντας πρωτοβουλία και ορίζοντας τα επτά μέλη της επιτροπής χωρίς να το γνωστοποιήσει στους ανωτέρους της και να έχει την άδεια και τις υπογραφές τους.

Την επόμενη μέρα, 23/8, η ΕΑΚ, με δημόσια επιστολή προς το ΥΠΠΟ, ζητά να ακυρωθεί η ελληνική συμμετοχή στα Όσκαρ. 

Κρίνει ότι «η διαδικασία έχει οδηγηθεί σε πλήρες αδιέξοδο με αποκλειστική υπαιτιότητα της ηγεσίας του ΥΠΠΟ» και «η μόνη λύση που μπορεί να προκριθεί αυτή τη στιγμή είναι η πλήρης ακύρωση της διαδικασίας και η μη κατάθεση πρότασης από την χώρα μας για το φετινό Βραβείο Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας». Σύμφωνα με την επιστολή, η συνέντευξη Τύπου του Υφυπουργού έθεσε νέα ερωτήματα επί της διαδικασίας που ακολουθήθηκε και «η μετάθεση ευθυνών σε έμπειρους, χαμηλόβαθμους υπαλλήλους δεν αποτελεί λύση στην κρίση που έχει προκύψει και η οποία έχει βλάψει ανεπανόρθωτα το κύρος της ελληνικής ταινίας που θα κληθεί να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα Όσκαρ» (…). «Δημιουργοί που έθεσαν το έργο τους προς αξιολόγηση στο ΥΠΠΟ βρέθηκαν αντιμέτωποι με μηχανορραφίες που θυμίζουν τις θλιβερές εποχές των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας. Αυτό το κόστος η κινηματογραφική κοινότητα είναι διατεθειμένη να το πληρώσει προκειμένου να διαφυλάξει το κύρος και την αξιοπρέπειά της απέναντι σε ένα κράτος που, όταν και όποτε αποφασίζει να ασχοληθεί μαζί της, την αντιμετωπίζει με αλαζονεία».

Παράλληλα, ακυρώνει την ανεξάρτητη διαδικασία ψηφοφορίας των μελών της για την φετινή συμμετοχή ταινίας στα βραβεία Όσκαρ. Διαδικασία η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο, καθώς πάγιο αίτημα της ΕΑΚ, εδώ και τέσσερα χρόνια, είναι να της ανατεθεί από την Πολιτεία η ευθύνη επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για το βραβείο Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, όπως γίνεται με άλλες Ακαδημίες (π.χ. της Μ. Βρετανίας και της Ισπανίας) αλλά και ως ισότιμου φορέα με την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου «και με μέλη επαγγελματίες από όλο το φάσμα του οπτικοακουστικού κλάδου που αποτελούν την μέγιστη εγγύηση για την ευθυκρισία στην ανάδειξη της υποψήφιας ταινίας».

Ενώ στις 24/8,  ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ καταγγέλλει ως ανυπόστατους τους ισχυρισμούς του κ. Φωτήλα πως για το σκάνδαλο με την ξαφνική αλλαγή των μελών της επιτροπής για τα Όσκαρ, ευθύνεται υπάλληλος του ΥΠΠΟ!!

«Αντί να ψάχνουν να βρουν “εξιλαστήρια θύματα” ανάμεσα στους υπαλλήλους της αρμόδιας Διεύθυνσης, καλό είναι ο Υφυπουργός κ. Φωτήλας και η Γ.Γ. κ. Δουνδουλάκη, να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί», καταγγέλλουν στην σχετική ανάρτηση στο site τους.

Στις 4 Σεπτεμβρίου ακολουθεί και η απόσυρση της ταινίας «Ο Καπετάν Μιχάλης», με ανάλογη επιστολή του σκηνοθέτη της… και μένει μόνο μία…  Ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα που αναφέρονται στο κυρίως κείμενο.

POP TODAY
ΙΣΤΟΡΙΕΣ
ΤΕΧΝΕΣ
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.