Το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αφίσα
Αφίσα απέκτησε το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του στις 3 Νοεμβρίου, έχοντας ήδη αποκαλύψει το ντοκιμαντέρ του Jim Jarmusch, Gimme Danger, για τον Iggy Pop και τους Stooges, αλλά και το αντίστοιχο του Νίκου Τριανταφυλλίδη, 90 Χρόνια ΠΑΟΚ: Νοσταλγώντας το Μέλλον, για την εμβληματική ομάδα της πόλης, ως τους δυο πιο δυνατούς του τίτλους για φέτος.
Αντλώντας έμπνευση από τα δομικά στοιχεία του φεστιβάλ, τουτέστιν την αέναη κίνηση κι εναλλαγή των κινηματογραφικών καρέ, αλλά και τις κινηματογραφικές πολυθρόνες που περιμένουν τους θεατές τους, την αφίσα και τα υπόλοιπα οπτικά υλικά του φεστιβάλ υπογράφει ο designer Δημήτρης Παπάζογλου, ο οποίος παραθέτει και το σκεπτικό πίσω από την φετινή οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ.
«Η οπτική γλώσσα που υιοθετήθηκε τόσο για τον σχεδιασμό της αφίσας όσο και για το σύνολο των εφαρμογών που αποτελούν την οπτική ταυτότητα του φετινού 57ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εμπνέονται μέσα από μία σειρά βασικών χαρακτηριστικών του κινηματογράφου όπως το πανί-οθόνη προβολής, η επανάληψη, η διαφορετικότητα των κινηματογραφικών καρέ, η έννοια της προβολής (projection), η έννοια της κίνησης, αλλά και η προοπτική του ίδιου του χώρου της αίθουσας κατά την είσοδο του θεατή μέσα σε αυτή (σειρά καθισμάτων από το τελευταίο προς το πρώτο). Τα παραπάνω στοιχεία δεν αποτυπώνονται αυτούσια όπως αναφέρονται πιο πάνω. Μεταφράζονται, συνδιαμορφώνονται και αναδομούνται μέσα από τη χρήση της τυπογραφίας δημιουργώντας ένα νέο, πολυεπίπεδο σε αναγνώσεις έργο, επιτρέποντας στον θεατή να δώσει την δική του ερμηνεία, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα την ευρύτερη εμπειρία της τέχνης του κινηματογράφου. Επιπλέον η αυστηρή χρήση του ασπρόμαυρου σε συνδυασμό με την επιλογή μιας άκρως τεχνικής, monospaced, ισόπαχης γραμματοσειράς έρχονται να ενισχύσουν το σύνολο αυτής της εμπειρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση ανάμεσα στον κλασικό κινηματογράφο αλλά και την τεχνολογία γύρω από αυτόν. Η αφίσα έχει σχεδιαστεί με σκοπό να επανατυπώνεται μέσα από δημιουργική ευελιξία (κατάλογοι, έντυπα, banners, κτλ) και όχι να αναπαράγεται αυτούσια ως προς τη σύνθεσή της. Το σύνολο των εφαρμογών του έργου λειτουργεί ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας επιτρέποντας ταυτόχρονα τον δημιουργικό πειραματισμό χωρίς να αλλοιώνονται τα κύρια χαρακτηριστικά του (κατανόηση του μηνύματος, αναγνωρισιμότητα, branding, concept)»