Δείτε το 2CV που είναι φτιαγμένο από ξύλο και είναι έτοιμο να τρέξει στους δρόμους
Ο συνταξιούχος ξυλουργός με την κιτρινισμένη από το τσιγάρο γενειάδα, μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός 2CV με ξύλα από τα οπωροφόρα δέντρα της Τουρέν. Το αυτοκίνητο είναι μοναδικό στον κόσμο, εξοπλισμένο για να κυκλοφορεί στον δρόμο και έτοιμο να περάσει τον πρώτο του τεχνικό έλεγχο.
Το 2011 άρχισε το εγχείρημα να μετατρέψει τις πλανισμένες ξύλινες μακέτες του, σε ένα μοντέλο πραγματικού μεγέθους. Έξι χρόνια μετά πραγματοποιεί το όνειρό του, ένα ξύλινο αντίγραφο 2CV του 1953, βάζοντας στοίχημα το αυτοκίνητο να κυκλοφορήσει στο δρόμο φέτος το καλοκαίρι.
Διάφορα είδη ξύλου χρειάστηκαν για να σχεδιαστεί αυτό που τελικά αναδεικνύεται ως έργο τέχνης: από αχλαδιά ο σκελετός, από μηλιά το καπό, από καρυδιά τα φτερά και το τιμόνι, από αγριοκερασιά οι πόρτες και το πορτ-μπαγκάζ, από φτελιά ο πίνακα των οργάνων.
“Οι 22 κυματισμοί του καπό έγιναν μέσα από τα νερά του ξύλου. Και τα φινιρίσματα τελειοποιήθηκαν με σκαρπέλο και γυαλόχαρτο. Το όχημα διαθέτει γνήσια μηχανή Citroen. “Δούλεψα πάνω στο σασί ενός Diane 6 του 1966 και έναν κινητήρα των 3 ίππων, καθώς το ξύλο είναι πιο βαρύ σε σχέση με το αρχικό αμάξωμα. Τον απομόνωσα κάτω από το καπό βάζοντας θερμική προστασία”, εξηγεί. “Αν οι ρόδες και τα φανάρια είναι επίσης τα γνήσια, τα εξωτερικά καλύμματα των τροχών είναι από ξύλο, όπως και τα καθίσματα πάνω στα οποία υπάρχουν άνετα μαξιλάρια”.
Το αυτοκίνητο θα περάσει από τεχνικό έλεγχο σε λίγες εβδομάδες αλλά ο χρυσοχέρης συνταξιούχος δέχεται ήδη προσφορές. ‘Ομως δεν τίθεται καν θέμα πώλησής του. “Ήθελα να φτιάξω ένα αντικείμενο που θα μείνει όταν εγώ φύγω. Θα ήθελα αυτό το αυτοκίνητο να εκτεθεί μια μέρα σε γκαλερί”, δηλώνει.
Άλλο όνειρό του είναι, το αυτοκίνητό του να είναι μια μέρα στην αφίσα ενός διαφημιστικού σποτ ή μιας ταινίας μεγάλου μήκους.
Πριν φθάσει εδώ, ο ξυλουργός έφτιαξε 15 μακέτες, οι οποίες σήμερα κοσμούν τα ράφια του εργαστηρίου-μουσείου του που βρίσκεται μέσα στους αγρούς του Λος, στην περιοχή της Τουρ, στην κεντροδυτική Γαλλία, έξω από το οποίο υπάρχουν δύο πιθάρια και δύο γερμανικοί ποιμενικοί.
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο Ρομπιγιάρ έχει φτιάξει εντυπωσιακές μακέτες, όλες από το ξύλο της Τουρέν: ένα 4CV, ένα Coccinelle Volkswagen του 1949, ένα Auburn που έκανε δημοφιλές ο αμερικανός ηθοποιός Κλαρκ Γκέιμπλ, μια Lincoln, μια Bugatti Royale του 1936. Ορισμένες είναι αληθινά κοσμήματα, όπως αυτή η Harley Davidson με την πλαϊνή καρότσα της που βραβεύτηκε με το χρυσό μετάλλιο της έκθεσης μινιατούρας του Παρισιού το 2004, ανταμείβοντας έτσι τον καλλιτέχνη για περισσότερες από 500 ώρες εργασίας.
Δίπλα στο μοναδικό αυτό μοντέλο, εκτίθενται τα πολλά βραβεία από εκθέσεις μοντελισμού στη Γαλλία και στο εξωτερικό. Αλλά είναι εξίσου εντυπωσιακά, όπως ένα αμερικανικό φορτηγό που φτιάχτηκε από 1.000 και πλέον κομμάτια, εκ των οποίων τα 150 είναι κάτω από το καπό, που χρειάστηκε δουλειά ενός χρόνου, ή η Ferrari του Μίχαελ Σουμάχερ που σύντομα θα κοσμεί το μουσείο Maranello στην Ιταλία.