O Yann Thebault, managing director της Spotify για τη Νότια Ευρώπη

O Yann Thebault, managing director της Spotify για τη Νότια Ευρώπη

Ζούμε στη μετά-Napster εποχή. Το μεγαλύτερο διάστημα των 00s ήταν λες και η μουσική βιομηχανία δεν είχε κανένα μέλλον. Οι καλλιτέχνες, οι managers, οι ίδιες οι δισκογραφικές εταιρίες διαρκώς συρρικνώνονταν σε μέγεθος και δύναμη, χάρη στην πειρατεία αλλά και την έκρηξη δημοτικότητας του YouTube. Οι καταναλωτές είχαν την ευκαιρία να σταματήσουν να πληρώνουν για τη μουσική τους. Και εκμεταλλεύτηκαν αυτή την ευκαιρία όσο μπορούσαν…

Βλέποντας το ρευστό να λιγοστεύει οι δισκογραφικές έπαιρναν όλο και λιγότερο ρίσκο στο να επενδύσουν σε νέους καλλιτέχνες. Όμως αυτή η μηχανή που παράγει μουσική, έχει τώρα μια ευκαιρία να σταθεί και πάλι στα πόδια της. Μια εξωτερική βοήθεια που χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που σχεδόν σκότωσε τη βιομηχανία, τώρα τη σώζει με το ίδιο «φάρμακο». Το Spotify δίνει στον ακροατή τη μουσική που αγαπά. Νόμιμα. Γρήγορα. Δωρεάν. Όπως το επιθυμεί. Χωρίς την ενοχή της πειρατείας και σε πολλή καλύτερη ποιότητα από ότι το YouTube.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τι είναι το Spotify; Καθίσαμε με τον πλέον κατάλληλο άνθρωπο, τον Yann Thebault, τον managing director της Spotify για τη Νότια Ευρώπη,  ώστε να μας εξηγήσει γιατί σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για τη μουσική και όσους δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς αυτή. Ετοιμάσαμε το απόλυτο λυσάρι απαντήσεων σε όλα τα ερωτήματα που μπορεί να έχει ένας νέος χρήστης.

Spotify-Greece

Τι είναι το Spotify;

To Spotify είναι μια βραβευμένη υπηρεσία ψηφιακής μουσικής που σας δίνει on-demand πρόσβαση σε πάνω από 20 εκατομμύρια μουσικά κομμάτια. «Στόχος μας είναι να κάνουμε όλη τη μουσική του κόσμου άμεσα διαθέσιμη στους χρήστες, όποτε την θέλουν και όπου και αν βρίσκονται. Το Spotify καθιστά ευκολότερη από ποτέ την ανακάλυψη, τη διαχείριση και το μοίρασμα της μουσικής μαζί με τους φίλους σου, εξασφαλίζοντας παράλληλα μια δίκαιη συμφωνία με τους καλλιτέχνες. Αυτό που ονειρευόμαστε στο Spotify, είναι να φέρουμε κοντά τους ανθρώπους μέσα από τη μουσική και να μειώσουμε, αν όχι να εξαλείψουμε την πειρατεία».

Πως λειτουργεί;

Ανοίγεις το app (ή το site) και με ένα play απολαμβάνεις την αγαπημένη σου μουσική. Βέβαια το Spotify έχει και πολλά καλούδια. Όπως το Discover, «που σου δίνει τη δυνατότητα να βρεις νέους καλλιτέχνες ή να ακούσεις λίστες που προτείνουν άλλοι χρήστες. Επίσης υπάρχει το Browse, το οποίο περιλαμβάνει τις πιο δημοφιλείς λίστες και μπορείς έτσι να πλοηγηθείς γρήγορα και εύκολα σε ότι ακούνε οι άλλοι».

Έχει λοιπόν και social στοιχεία;

Η μουσική είναι social, έτσι είναι και το Spotify. Μπορείς να ακολουθήσεις τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και celebrities, τους φίλους σου και να ανακαλύψεις ότι νέο ακούγεται. Επιπλέον μπορείς να μοιραστείς τη μουσική σου μέσω του Spotify με στο facebook, το twitter, το blog σου, το tumblr. «To Spotify είναι ο καλύτερος τρόπος για να ακούτε μουσική καθώς σας προσφέρει  όσα θα θέλατε από μια μουσική υπηρεσία. Προσφέρεται δωρεάν, είναι απλό στη χρήση και έχει τέλειο ήχο – θα σας ενθουσιάσει αμέσως».

Μα τι εννοούμε δωρεάν;

H υπηρεσία είναι δωρεάν για τον υπολογιστή σου, κάτι το οποίο γίνεται εφικτό με τη χρήση διαφημιστικών μηνυμάτων. Όμως αν θες να ξεφορτωθείς τις διαφημίσεις από την οθόνη σου, το Spotify σου δίνει ακόμα δυο τρόπους να έχεις τη μουσική σου: το Spotify Premium και το Spotify Unlimited. Αναλυτικά οι τρεις επιλογές σου έχουν ως εξής:

Spotify Free: Άμεση και εντελώς δωρεάν πρόσβαση από το desktop και το laptop σας. Εκατομμύρια διαθέσιμα τραγούδια με μόλις ένα κλικ. Η δωρεάν έκδοση επιτρέπει τις διαφημίσεις.

Spotify Unlimited: Απεριόριστη και αδιάκοπη μουσική από υπολογιστή, με μηνιαία χρέωση, χωρίς διαφημίσεις και χωρίς καμία δέσμευση. Κοστίζει 3,49€ ανά μήνα.

Spotify Premium: Απεριόριστη και αδιάκοπη μουσική από όλες τις συσκευές (υπολογιστή, κινητό, ταμπλέτα) και δυνατότητα offline ακρόασης. Κοστίζει 6,99€ το μήνα.

«Ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις είναι δοκιμάζοντας με το δωρεάν μοντέλο. Εν συνεχεία μπορείς να πας στο Premium ώστε να έχεις τη μουσική σου σε όλες τις συσκευές σου». Η τιμή είναι κάτι περισσότερο από ελκυστική. Αλλά αν αγαπάς τη μουσική έχεις ακόμη ένα λόγο να πας στο Premium. Το Spotify έχει αυτή τη στιγμή 6 εκατομμύρια χρήστες, όμως χρειάζεται 10 φορές αυτό το νούμερο ώστε να αρχίσει να επιστρέφει σημαντικό ποσό στους καλλιτέχνες. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μεγαλώνοντας το νούμερο των συνδρομητών τους. Οπότε όχι μόνο έχεις το καλύτερο πρόγραμμα που μπορεί να προσφέρει το Spotify, με τη μουσική σου σε όλες σου τις συσκευές και με την δυνατότητα offline ακρόασης, αλλά βοηθάς και τον αγαπημένο σου καλλιτέχνη. Δεν υπάρχουν χαμένοι όταν μεταξύ εσένα και της μουσικής σου, ενδιάμεσος είναι το Spotify».

ΝΤΕΙΒΙΝΤ, Παναγιώτης Μένεγος και Λυδία Παπαϊωάννου.

ΝΤΕΙΒΙΝΤ, Παναγιώτης Μένεγος και Λυδία Παπαϊωάννου.

Η Φωτεινή Κορρέ από το Mad

Η Φωτεινή Κορρέ από το Mad

O Στάθης Χαϊκάλης, CEO της Communication Effect

O Στάθης Χαϊκάλης, CEO της Communication Effect

Ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος της Nest Media και η Λυδία Παπαϊωάννου.

Ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος της Nest Media και η Λυδία Παπαϊωάννου.

Ο Dreamer.

Ο Dreamer.

O Πάνος Μπόμπολας, συνιδρυτής του thegang.gr

O Πάνος Μπόμπολας, συνιδρυτής του thegang.gr

Η Εύη Χουρσανίδη του jumpingfish.gr

Η Εύη Χουρσανίδη του jumpingfish.gr

Ηλίας Φραγκούλης

Ηλίας Φραγκούλης