Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaLIFE

ShareWithCare: Η viral καμπάνια της Telekom μάς καθηλώνει με ένα μήνυμα από το μέλλον

Η 9χρονη Ella, μέσα από την καμπάνια της Telekom, που μοιράστηκε με το κοινό η COSMOTE, μας προσκαλεί να σκεφτούμε προσεκτικά πριν κοινοποιήσουμε φωτογραφίες των παιδιών μας στα social media.
Sponsored Content
ShareWithCare

Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε πόσες φορές έχουμε κοινοποιήσει φωτογραφίες των παιδιών μας στα social media; Εικόνες από τις διακοπές, από στιγμές χαράς ή από ένα ιδιαίτερο γεγονός; Για πολλούς γονείς, η κοινοποίηση φωτογραφιών και βίντεο των παιδιών τους αποτελεί έναν φυσικό τρόπο για να μοιραστούν τις σημαντικές στιγμές της ζωής τους. Κι όμως, όσο αυθόρμητα κι αν γίνεται αυτό το κλικ της δημοσίευσης, ενέχει κινδύνους που μέχρι πρότινος, μας ήταν άγνωστοι

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, περισσότερο από το 75% των γονέων δημοσιεύουν στα social media περιεχόμενο με τα παιδιά τους. Το ανησυχητικό είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουμε προσωπικά τους 8 από τους 10 ακολούθους μας. Αυτό σημαίνει ότι άτομα που μας είναι άγνωστα αποκτούν πρόσβαση σε προσωπικές στιγμές και εικόνες της οικογένειάς μας, χωρίς να μπορούμε να ελέγξουμε με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιηθούν αυτές οι πληροφορίες. Φανταστείτε πόσο σοβαρό είναι το γεγονός αυτό, όταν μιλάμε για ανήλικα παιδιά, που είναι πιο ευάλωτα σε απειλές και κινδύνους που σχετίζονται με την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα.

Χωρίς συναίνεση – Ένα μήνυμα από την Ella

Ήταν 29 Οκτωβρίου του 1969, όταν για πρώτη φορά αποστέλλεται μέσω διαδικτύου ένα μήνυμα με μόλις δύο γράμματα LO, -ανολοκλήρωτη προσπάθεια αποστολής της λέξης LOGIN, αλλάζοντας για πάντα την επικοινωνία. Σήμερα, 55 χρόνια μετά, η COSMOTE, γιορτάζει αυτήν την ημέρα-ορόσημο και ως μέλος του Ομίλου Telekom μοιράζεται την κοινωνική καμπάνια «ShareWithCare» με τη δέσμευση να συνεχίσει να προωθεί την ψηφιακή ασφάλεια.

Η καμπάνια έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τους γονείς σχετικά με τους κινδύνους της ψηφιακής υπερέκθεσης των παιδιών τους, ξεκινώντας με την προβολή του βίντεο «Χωρίς συναίνεση – Ένα μήνυμα από την Ella». Σε αυτό το βίντεο, η μικρή Ella απευθύνεται στους γονείς της – μέσω deepfake τεχνολογίας -ως η ενήλικη εκδοχή της. Η «ενήλικη Ella» περιγράφει τις πιθανές επιπτώσεις των διαδικτυακών κοινοποιήσεων των φωτογραφιών της παιδικής της ηλικίας. Το μήνυμα της Ella είναι σαφές και ηχηρό: η υπερβολική κοινοποίηση μπορεί να επηρεάσει τη μελλοντική ασφάλεια και ιδιωτικότητα των παιδιών μας.

Προσοχή στο ανεξέλεγκτο sharenting για τα likes

Στο πλαίσιο της καμπάνιας «ShareWithCare», η Telekom αναφέρεται στο φαινόμενο του «sharenting», όπως ονομάζεται η συνήθεια των γονιών να μοιράζονται προσωπικές στιγμές των παιδιών τους στο διαδίκτυο. Οι συνέπειες αυτής της πρακτικής μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ψηφιακή ταυτότητα των παιδιών και να δημιουργήσουν κινδύνους όπως η κλοπή ταυτότητας. Έρευνες δείχνουν ότι μέχρι το 2030, περίπου τα δύο τρίτα των περιπτώσεων κλοπής ταυτότητας θα σχετίζονται με το φαινόμενο αυτό.

Η ανάρτηση φωτογραφιών των παιδιών στο διαδίκτυο έχει πολλαπλές προεκτάσεις, οι οποίες πολλές φορές δεν είναι εμφανείς. Όταν ανεβάζουμε μια φωτογραφία, χάνουμε τον έλεγχο της. Όπως μια πέτρα που πέφτει σε μια λίμνη, οι «κυκλικές επιπτώσεις» αυτής της πράξης μπορεί να συνεχίζονται και να γίνονται απρόβλεπτες. Η καμπάνια «ShareWithCare» έρχεται να τονίσει ακριβώς αυτό: κάθε εικόνα που ανεβαίνει στο διαδίκτυο δεν έχει ούτε γεωγραφικά, ούτε χρονικά όρια. Μπορεί να βρεθεί στα χέρια ανθρώπων που δεν γνωρίζουμε και να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς που δεν θα εγκρίναμε.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2023 για λογαριασμό της Telekom σε δείγμα 795 γονέων με παιδιά ηλικίας 0 -14 χρονών, μέχρι την ηλικία των πέντε ετών ένα παιδί έχει ήδη κατά μέσο όρο περίπου 1.500 φωτογραφίες του δημοσιευμένες στο διαδίκτυο από τους γονείς του – χωρίς φυσικά να έχει δώσει τη συναίνεσή του.

Ως γονείς, ας αναλογιστούμε πώς θα νιώσουν τα παιδιά μας όταν ανακαλύψουν ότι η προσωπική τους ζωή ήταν δημόσια διαθέσιμη από τότε που ήταν μικρά. Είναι πιθανό να αισθανθούν ότι έχουν χάσει τον έλεγχο της ταυτότητάς τους. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να διαμορφώνουμε την ψηφιακή μας ταυτότητα, να ελέγχουμε τι εικόνα δίνουμε στο διαδίκτυο. Το ίδιο δικαίωμα πρέπει να έχουν και τα παιδιά μας.

Η καμπάνια της Telekom, που μοιράστηκε η COSMOTE στα ψηφιακά της κανάλια,  μάς καλεί να είμαστε πιο υπεύθυνοι στη χρήση των κοινωνικών δικτύων και να προστατεύσουμε τα προσωπικά δεδομένα της νέας γενιάς. Η τεχνολογία, αν και προσφέρει τεράστιες δυνατότητες, πρέπει να χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα, ειδικά όταν αφορά ευάλωτα μέλη της κοινωνίας, όπως τα παιδιά. Γι’ αυτό, ας  χρησιμοποιούμε εναλλακτικούς τρόπους για να αποθηκεύουμε τις στιγμές των παιδιών μας, χωρίς να τα εκθέτουμε στο ευρύ κοινό. Ας εξετάσουμε την πιθανότητα να περιορίσουμε το κοινό στα accounts μας ή να μην κοινοποιούμε φωτογραφίες όπου θα μπορούσε να είναι αναγνωρίσιμη η ταυτότητα του παιδιού μας. Με αυτές τις απλές ενέργειες, συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου διαδικτυακού περιβάλλοντος για τα παιδιά και καλλιεργούμε μια κουλτούρα ψηφιακής υπευθυνότητας.

Με τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε τη δυνατότητα να προστατέψουμε και να διαμορφώσουμε το μέλλον της νέας γενιάς, διασφαλίζοντας ότι τα παιδιά μας θα έχουν τον έλεγχο της ταυτότητάς τους και της διαδικτυακής τους εικόνας, όταν θα είναι έτοιμα να το κάνουν μόνα τους.

#sharewithcare

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.