Οι bloggers είναι περίεργη πάστα ανθρώπων. Αφοπλιστικά ειλικρινείς και τίμιοι, δίχως να μπαίνουν σε μαρκετίστικα καλούπια, είναι το είδος των παραγωγών περιεχομένου με τους οποίους ταυτίζεται ευκολότερα ο μέσος αναγνώστης. Οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, οι γείτονες με τους οποίους πίνουμε καφέ τα απογεύματα. Το ρεύμα και η πέραση που έχουν συχνά αποζητούνται από τις εταιρείες οι οποίες βλέποντας τα νούμερα των ακολούθων και των συνδρομητών των blogs τους, παθαίνουν «λαλά». Αυτό που πολλές φορές όμως δεν μετρούν, είναι το γεγονός ότι οι bloggers συνηθίζουν ως επί το πλείστον να λένε τα πράγματα νέτα-σκέτα, με τ’ όνομά τους και δεν τιθασεύονται ο κόσμος να χαλάσει. Και καλά αν τα όσα έχουν να πουν είναι θετικά. Αν πέφτει «κράξιμο», τι γίνεται;
Κάπως έτσι είχε το πράγμα με τη Γαλλίδα blogger, Caroline Doudet, ιδιοκτήτρια του blog Cultur’elle, η οποία και σε κείμενό της «τα έχωσε» σε ένα ιταλικό εστιατόριο του Cap Ferret της νοτιοδυτικής Γαλλίας ονόματι Il Giardino. Τα όσα έγραφε προφανώς δεν άρεσαν στον ιδιοκτήτη του ο οποίος και της έκανε μήνυση. Το δικαστήριο του Bordeaux που ανέλαβε την εκδίκαση της υπόθεσης βρήκε τη blogger ένοχη αφού θεωρώντας πως τα όσα έγραφε η Doudet εμφανίζονταν αρκετά ψηλά στις αναζητήσεις του Google με αποτέλεσμα να επηρεάζουν μεγάλο αριθμό εν δυνάμει πελατών του! Συγκεκριμένα η Doudet χαρακτήριζε το εστιατόριο ως «το μέρος που πρέπει να αποφύγει κανείς στο Cap Ferret», φράση που το δικαστήριο της ζήτησε να αλλάξει προκειμένου να μη συσχετίζεται πλέον με το κατάστημα. Πέραν της αλλαγής αυτής, η blogger καλείται να καταβάλλει στον ιδιοκτήτη του Il Giardino το ποσό των 1.500€. H δε υπόθεση εξετάστηκε με τον χαρακτηρισμό του «κατεπείγοντος» και έτσι η Doudet δεν πρόλαβε να βρει καν δικηγόρο, με αποτέλεσμα να εκπροσωπήσει η ίδια τον εαυτό της στο δικαστήριο.
Η ίδια δήλωσε στο BBC πως «η απόφαση αυτή δημιουργεί το έγκλημα του να βρίσκεται κανείς πολύ ψηλά στις μηχανές αναζήτησης» ενώ προσέθεσε, απόλυτα σωστά πως «η ανωμαλία έγκειται στο ότι διαρκώς αναζητούμε τους bloggers που έχουν “ρεύμα” αλλά μόνο αν αυτά που λένε μας αρέσουν». Η ίδια προτίμησε να κατεβάσει τελείως το άρθρο της στο οποίο κατέκρινε το ανεπαρκές σέρβις και την αγενή συμπεριφορά του ιδιοκτήτη του καταστήματος (μα γιατί άραγε;).
Μ’ αυτά και μ’ εκείνα πάντως, το θέμα είναι ότι υποθέσεις σαν και αυτές, με την κατάληξη μάλιστα της συγκεκριμένης, θέτουν σε κίνδυνο την ελευθερία της έκφρασης στο διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο δηλώνουν πως «διψούν» για feedback από το κοινό, όμως το ερώτημα είναι τι το κάνουν. Αν το ζητούν για να εντοπίσουν τους τομείς που υστερούν και να βελτιωθούν, μαγκιά τους. Αν όμως το θέλουν απλά για να εξαπολύουν μηνύσεις ένθεν κακείθεν, τότε κακό του κεφαλιού τους αφού στο internet η ηχώ είναι τεράστια.