Από σήμερα, Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, οι χρήστες του Twitter έχουν τη δυνατότητα να γράφουν ακόμα μεγαλύτερα tweets! Οι ιθύνοντες του δικτύου το πήραν επιτέλους απόφαση και άναψαν το πράσινο φως για την αύξηση του ορίου χαρακτήρων στα μηνύματα, έστω κι αν αυτή εν τέλει γίνεται με τρόπο… πλάγιο!
Συγκεκριμένα, οι 140 χαρακτήρες παραμένουν, μόνο που σε αυτούς πλέον δεν υπολογίζονται τα διάφορα “media attachments” και τυχόν άλλα tweets που κάποιος κάνει “quote” στο μήνυμά του. Μέχρι και χθες, αν προσθέτατε σε ένα σας «τιτίβισμα» μια εικόνα, ένα βίντεο, ένα GIF ή μία ψηφοφορία (poll), θα βλέπατε τους διαθέσιμους χαρακτήρες να μειώνονται. Ομοίως και με την συμπερίληψη του tweet κάποιου άλλου στο δικό σας (το λεγόμενο “quoting”). Θέλοντας να δώσει όμως μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους χρήστες του, το δίκτυο αποφάσισε να πάψει να τα μετρά, προσφέροντας απλόχερα στους τελευταίους πολύτιμους χαρακτήρες.
Πέραν των ανωτέρω, θα σταματήσουν να προσμετρούνται τα usernames στις αρχές των tweets, κάτι που συμβαίνει όταν ένας χρήστης απαντά σε κάποιον ή συζητά με άλλους. Η κίνηση αυτή ουσιαστικά ενθαρρύνει τις συζητήσεις και τον διάλογο εντός της πλατφόρμας με τον Τζακ Ντόρσι, διευθύνοντα σύμβουλο του Twitter, να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι πλέον οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους 140 πραγματικούς χαρακτήρες για το εκάστοτε μήνυμά τους.
Αλλαγή με φόντο την εξαγορά
Τα παραπάνω εντάσσονται σε μια σειρά κινήσεων που στόχο έχουν να καταστήσουν το Twitter πιο ελκυστικό στα μάτια πιθανών επενδυτών/αγοραστών. Στην τελευταία συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, έγινε γνωστό πως δεν υπήρχε κανένας ενδιαφερόμενος, τη στιγμή που η διοίκηση διεμήνυσε πως αναζητούσε ήδη τρόπους για να συμμαζέψει τα έξοδα. Με 313 εκατ. ενεργούς χρήστες εκ των οποίων τα 66 εκατ. (21%) βρίσκονται στις ΗΠΑ, το Twitter θα ήταν υπό άλλες συνθήκες μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση, αν η ανάπτυξή του δεν είχε μείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια. Η κερδοφορία παραμένει άγνωστη λέξη από το 2013, όταν και μπήκε στο χρηματιστήριο («καίει» περί τα $100 εκατ. τον χρόνο) και μολονότι τα αποθεματικά του βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα ($3,6 δισ.), οι μέρες της ανεξαρτησίας του είναι μετρημένες.
Όσο για πιθανούς αγοραστές; Οι φήμες θέλουν τρεις εταιρείες να είναι οι πιθανότεροι «μνηστήρες» με πρώτο και καλύτερο το Facebook. Σίγουρα, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θα χρειαστεί να προσπαθήσει πολύ για να δαμάσει όλους εκείνους τους επιθετικούς χρήστες του Twitter (η υπόθεση με την απαγορευμένη φωτογραφία από το Βιετνάμ στο Facebook δεν είναι τίποτα μπροστά στα όσα συμβαίνουν καθημερινά στο Twitter) όμως τα $18 δισ. που θα έπρεπε να δώσει για το Twitter, είναι ποσό αστείο μπροστά στις προοπτικές διαφήμισης και προβολής.
Από την άλλη όμως υπάρχει και η Google η οποία «καίγεται» για μια εφαρμογή που ο κόσμος θα χρησιμοποιεί συνέχεια στις mobile συσκευές και με δεδομένο ότι το Google+ χρησιμοποιείται από τους υπαλλήλους της και μόνο, το Twitter θα μπορούσε να είναι το app που τόσο απεγνωσμένα χρειάζεται.
Τέλος, ας μην ξεγράφουμε και εταιρείες από τον χώρο των media όπως τη News Corp του Ρούπερτ Μέρντοχ: το Twitter άλλωστε τοποθετείται στην κατηγορία των “instant news” και στα χέρια μίας «μιντιακής» εταιρείας, θα μπορούσε να δείξει τον δρόμο για την ενημέρωση του αύριο.