Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Jamjar: Ένα ελληνικό online πολυκατάστημα με χειροποίητες δημιουργίες

Μιλήσαμε με τις δημιουργούς του, λίγο πριν το ετήσιο μπαζάρ που διοργανώνουν αυτό το Σαββατοκύριακο.
jamjar1

Μέσα σε μία κοινωνία η οποία έχει απελπιστεί οικονομικά και κοινωνικά υπάρχουν δύο κορίτσια που προσπαθούν με τον τρόπο τους να μας πείσουν πως υπάρχει ελπίδα. Η Εύα και η Βέρα κάπου σε ένα καφέ στα Εξάρχεια αποφάσισαν να κάνουν το μεγάλο βήμα και να αλλάξουν τις δικές τους ζωές βοηθώντας και τις ζωές άλλων. Γιατί κατά βάθος, αυτός ακριβώς ήταν και ο αρχικός στόχος του Jamjar, ένα online πολυκατάστημα με βασικό του χαρακτηριστικό τη χειροποίητη δημιουργία.

Η Βέρα και η Εύα (που είχαν γνωριστεί όταν φοιτούσαν και οι δύο στο Πάντειο) μετά από το spam που δεχόντουσαν από φίλους και γνωστούς για event και bazaar χειροποίητων δημιουργιών αποφάσισαν να επιστρατεύσουν τις γνώσεις τους στο marketing και την επικοινωνία, και να δημιουργήσουν έναν online χώρο όπου ο κάθε καλλιτέχνης θα μπορεί να δημιουργήσει το δικό του κατάστημα και να το διαχειρίζεται μόνος του.

Η αρχική ιδέα εκείνο το μεσημέρι στα Εξάρχεια ήταν να ξεκινήσουν το δικό τους open market place όπου ο καθένας θα μπορούσε να μπαίνει στην πλατφόρμα και να δημιουργεί το δικό του κατάστημα. Μια ελεύθερη αγορά όπου εκπροσωπείς τον εαυτό σου. Το Jamjar όμως δεν λειτούργησε τελικά έτσι. «Αυτό δεν έγινε γιατί στην πορεία καταλάβαμε πως έτσι δεν τους βοηθάμε. Γιατί αν μαζευόντουσαν πάρα πολλοί απλά θα χανόντουσαν μέσα σε ένα χάος. Ήταν θέμα ισορροπίας. Έτσι τροποποιήσαμε την αρχική μας ιδέα και αποφασίσαμε να βάλουμε κάποια κριτήρια επιλογής με τα οποία κάποιος καλλιτέχνης θα συμμετέχει στο Jamjar και με αυτόν το τρόπο εξυπηρετούνται και οι πελάτες και οι δημιουργοί», εξηγεί η Εύα. Με άλλα λόγια το Jamjar είναι μία online πλατφόρμα, ένα διαδικτυακό εμπορικό κέντρο όπου η Βέρα και η Εύα διαθέτουν το χώρο του σε εκάστοτε καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν και να προωθήσουν τις δημιουργίες τους ηλεκτρονικά. Εκείνες ουσιαστικά αποτελούν το μέσο που φέρνει κοντά το δημιουργό με τον πελάτη. 

jamjar2

«Από το επόμενο κιόλας Σάββατο είχαμε αρχίσει να περνάμε στο πρακτικό κομμάτι και σιγά, σιγά να το στήνουμε. Ίσως φαίνεται πεζό αλλά το πρώτο μας βήμα ήταν να κοιτάξουμε τα λογιστικά. Αυτό συνέβη γιατί θέλοντας να προχωρήσουμε έπρεπε να είμαστε σίγουρες ότι αυτό το εγχείρημα έχει θεμελιωθεί κάπου». Στη συνέχεια προέκυψαν πολλές δυσκολίες περισσότερο τεχνικές αφού καμία από τις δύο δεν έχει ιδιαίτερες σχέσεις με προγραμματισμό και παρά τα «μη» και «δεν» των άλλων αυτές συνέχισαν. «Στην αρχή το μόνο που είχαμε να δείξουμε στους δημιουργούς ήταν τον ενθουσιασμό και το πείσμα μας».

Και επειδή τα αγαθά κόποις κτώνται, δεν άργησαν μετά τη σκληρή προσπάθεια να νιώσουν τη θερμή ανταπόκριση του κόσμου, είτε αυτός ο κόσμος ήταν πελάτες είτε δημιουργοί. Στο bazaar που διοργάνωσαν πέρυσι παρά το σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας τους είχαν 2.000 επισκέπτες.

Τα βασικά ζητούμενα για να γίνει κάποιος μέλος της ομάδας του Jamjar είναι η ποιότητα, η προσεγμένη αισθητική και κυρίως η μοναδικότητα σε σχέση με τη δημιουργικότητα του κάθε καλλιτέχνη «Πάντα η πρώτη επαφή με το δημιουργό είναι ηλεκτρονική και αυτό γιατί είναι πάρα πολλοί άνθρωποι από όλη τη χώρα. Μετά εφόσον αποφασίσουμε ότι θα συνεχίσουμε επιδιώκουμε να τον συναντήσουμε όπου κι αν είναι. Αυτή τη στιγμή το Jamjar περιλαμβάνει συνολικά 100 καταστήματα». Η συμβουλή τους απέναντι στους δημιουργούς είναι «Βγάλτε προς τα έξω την ιστορία σας. Όπως είπε και η Βέρα «Κάνοντας δώρο κάτι χειροποίητο είναι σαν να δίνεις αγάπη. Δίνεις όλο αυτό που κρύβει πίσω του ένα δημιούργημα γιατί πίσω από αυτό υπάρχει ένας άνθρωπος που το έχει φροντίσει, το έχει αγαπήσει, έχει την ενέργεια του». Στο Jamjar μπορεί κάποιος να αγοράσει κοσμήματα, πράγματα για το σπίτι, ρούχα για μικρούς και μεγάλους ακόμη και γαμήλια στέφανα.

Για εκείνες βέβαια, όπως είναι φυσικό το Jamjar είναι κάτι πολύ πιο προσωπικό. «Είναι ένα κομμάτι του εαυτού μας αλλά συγχρόνως και μία διαφορετική οντότητα. Μαθαίνουμε μέσα από αυτό. Διαβάζουμε, ψαχνόμαστε για αντικείμενα που στο παρελθόν ούτε είχαμε σκεφτεί ποτέ να ασχοληθούμε. Δεν τα ξέρουμε όλα. Μπορεί να κατέχουμε το marketing αλλά πολλά κομμάτια του ακόμη τα ανακαλύπτουμε. Έχει αλλάξει τις ζωές μας σε μεγάλο βαθμό».

[To Jamjar το Σαββατοκύριακο 20-21 Δεκεμβρίου θα διοργανώσει το φετινό bazaar. Μαζί με τη Βέρα και την Εύα θα βρίσκονται στο χώρο και 50 καλλιτέχνες που περιμένουν να να γνωρίσετε από κοντά τις δημιουργίες τους].

Jamjar, Δεληγιάννη 22, Αθήνα, τηλ. 211 7155043 //  www.jamjar.gr  // Facebook event

 

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.