Υπήρχε μια εποχή (συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα τέλη των 90s) που το brand name της Yahoo! ήταν συνυφασμένο με τον παγκόσμιο ιστό. Πώς είναι τώρα το Facebook ή η Google; Ε, κάτι παρόμοιο: στο άκουσμα της λέξης «ίντερνετ», η πρώτη φίρμα που ερχόταν στον νου, ήταν η Yahoo!. Καθώς τα χρόνια περνούσαν, στην εταιρεία από την «Ηλιόλουστη Κοιλάδα» (Σάνιβεϊλ) της Καλιφόρνια, παρουσιάζονταν ουκ ολίγες ευκαιρίες, ευκαιρίες στις οποίες είχε τη δυνατότητα να επενδύσει: κάποιες απ’ αυτές ήταν καλές, κάποιες άλλες όχι και τόσο, κάποιες τις εκμεταλλεύτηκε, κάποιες τις άφησε να περάσουν.
Αυτές οι τελευταίες ήταν όμως και εκείνες που έφεραν τη Yahoo! στη σημερινή της κατάσταση, να θέλει δηλαδή να ξεφορτωθεί το τμήμα ίντερνέτ της! Οι αρνήσεις της εταιρείας να επενδύσει, βλέπετε, γέννησαν μικρά startups τα οποία με τον καιρό γιγαντώθηκαν και όχι απλά ξεπέρασαν τη Yahoo! αλλά έφτασαν να την πλήξουν και οικονομικά! Ποιες είναι όμως οι μεγαλύτερες λανθασμένες αποφάσεις –στα όρια της γκάφας- της Yahoo!; Ελάτε να τις δούμε παρέα…
Google #1
Το 1997 η Yahoo! είχε την ιστορική ευκαιρία να αγοράσει τη Google έναντι του αστείου ποσού του $1 εκατ. και παρ’ όλα αυτά αρνήθηκε! Ο λόγος; Ο αλγόριθμος των Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν έστελνε τους χρήστες σε άλλα sites μετά την αναζήτησή τους, τη στιγμή που οι άνθρωποι της εταιρείας ήθελαν να τους κρατούν κάτω από τη δική τους ομπρέλα ώστε να ελέγχουν τα emails τους, να ψωνίζουν, να παίζουν και γενικώς να ξοδεύουν χρόνο και χρήμα εκεί.
Google #2
Το 2002 η ίδια ευκαιρία παρουσιάστηκε εκ νέου στη Yahoo!: μπορούσε να κάνει δικιά της τη Google έναντι αυτή τη φορά $5 δισ. –τόσο κοστολογούσαν οι σύμβουλοί της την εταιρεία. Ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Yahoo!, Τέρι Σέμελ, τους αμφισβήτησε ανοιχτά, προσφέροντας $3 δισ., τα οποία όμως δεν έγιναν αποδεκτά. Δύο χρόνια αργότερα η Google έμπαινε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και «απογειωνόταν».
H Yahoo! βρέθηκε κοντά στην εξαγορά του Facebook το 2006 έχοντας κάνει στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ πρόταση αξίας $1 δισ.! Οι διαπραγματεύσεις πήραν περισσότερο καιρό απ’ όσο υπολόγιζαν στη Yahoo! καθώς ο Ζούκερμπεργκ είχε επισκέψεις (!), η μετοχή της εταιρείας έπεσε ελαφρώς και το $1 δισ. έγινε $875 εκατ. –το “deal” περιελάμβανε και μετοχές. Το «άκυρο» ήταν αναμενόμενο.
Microsoft
Εν έτει 2008 η Google ήταν σταθερά δεύτερη στην αγορά των online αναζητήσεων πίσω από τη Google. Την ίδια περίοδο αποτελούσε και διακαή πόθο του τότε CEO της Microsoft, Στιβ Μπάλμερ ο οποίος είχε φτάσει να προσφέρει μέχρι και $44 δισ. για την εξαγορά της! Οι άνθρωποι της Yahoo! θεώρησαν την προσφορά του «χαμηλή» (Τζίζας…) και κάπως έτσι έχασε μια χρυσή ευκαιρία να σωθεί μια και καλή.
Flickr
Η Google αγόρασε το 2005 το Flickr το οποίο είχε κάνει την εμφάνισή του έναν χρόνο πριν. Η κίνησή της ήταν αν μη τι άλλο έξυπνη αφού στην εποχή που το Facebook έκανε τα πρώτα του βήματα και τα Pinterest/Instagram δεν υφίσταντο καν, το Flickr ήταν η μόνη πλατφόρμα που εστίαζε στη φωτογραφία. Η Yahoo! ωστόσο ουδέποτε το αντιμετώπισε σαν κοινωνικό δίκτυο και έτσι το ανάγκασε έκτοτε να φυτοζωεί.
Tumblr
Εν αντιθέσει με τις προαναφερθείσες περιπτώσεις, αυτή του Tumblr θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «εν εξελίξει». Η εξαγορά του τελευταίου από τη Yahoo! οριστικοποιήθηκε το 2013 και λίγο αφότου έκλεισε το “deal”, έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες διαφημίσεις στην πλατφόρμα. Το τελευταίο redesign της φέτος τον Απρίλιο δεν ενόχλησε απλά αλλά εξόργισε τους χρήστες οι οποίοι άρχισαν να αποχωρούν μαζικά…