5fc9a5e037028e8a49985fd24705eb3017c2209ba56eb178f3c05ef382e15f73_large

Όπως μαρτυρά και η έξαρση του blogging μερικά χρόνια πριν, ο άνθρωπος έχει ανάγκη να εκφράζεται κάπου, με κάποιον τρόπο, να εξωτερικεύει τον εσωτερικό του κόσμο γράφοντας ό,τι του κατεβαίνει στην κουρούπα. Αν αυτό θα γίνεται πριβέ σε στυλ ημερολογίου ή φόρα-παρτίδα όπως σ’ ένα blog, είναι μια άλλη ιστορία και επειδή όλοι κρύβουμε κι ένα ψώνιο κάπου μέσα μας, αν από τα χείλη (ή μάλλον το πληκτρολόγιο) μας κρέμονταν και πεντέξι νοματαίοι, ουδόλως θα μας χάλαγε. Εν πάση περιπτώσει, κάπως έτσι και εστιάζοντας σε ‘κείνες τις ψυχές που διέθεταν μια κάποια καλλιτεχνική φλέβα, γεννήθηκε το crowdwriting.

Τι είναι το crowdwriting; Ένα κόνσεπτ στο οποίο κάποιος ανεβάζει τη δουλειά του για να ακολουθήσει κατόπιν κουβέντα με τα άλλα μέλη της εκάστοτε πλατφόρμας ή υπηρεσίας. Το αρχικό κείμενο μπορεί να είναι αυθεντική δουλειά, διόρθωση ή feedback, άποψη πάνω σε έργο τρίτου, οτιδήποτε. Η δημοσίευση και το περιεχόμενό της αποτελούν πνευματικές ιδιοκτησίες του ατόμου που ασχολήθηκε με το «ανέβασμά τους» και παρ’ ότι ο ίδιος ο χαρακτήρας τους δεν τους αφήνει και πολλά περιθώρια εμπορικής ανάπτυξης, sites όπως το Wattpad έχουν συσπειρώσει γύρω τους κοινότητες εκατομμυρίων.

Αυτή την αγορά φαίνεται πως έβαλε στο μάτι το Amazon του Jeff Bezos και εδώ που τα λέμε όχι κι άδικα, δεδομένου του ότι μιλάμε για το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο του κόσμου. Με το κοινό του λοιπόν να αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από «βιβλιοφάγους» και θιασώτες της κουλτούρας του βιβλίου, μόνο ως (φυσιο)λογική μπορεί να θεωρήσει κάποιος την απόφαση της εταιρείας να στραφεί προς ένα τέτοιο μοντέλο το οποίο μπορεί άμεσα να μην της αποφέρει κέρδη, εμμέσως όμως και στο απώτερο μέλλον μόνο ευεργετικό χαρακτήρα μπορεί να έχει μιας που θα κρατήσει «δεμένο» ένα σημαντικό ποσοστό της κοινότητας των μελών και πελατών του Amazon.

Το WriteOn, η περί ούσης ο λόγος υπηρεσία για την ώρα βρίσκεται σε περίοδο κλειστής beta (μπορείτε να τη δοκιμάσετε πάντως μπαίνοντας εδώ και χρησιμοποιώντας τον κωδικό X9RJTE9H) και αν όλα πάνε καλά, στο εγγύς μέλλον θα ανοίξει τις πόρτες του προς κάθε ενδιαφερόμενο. Το ξεκίνημά του θα σημάνει και την αρχή μιας εξαίρετης και άκρως ενδιαφέρουσας στρατηγικής, βάσει της οποίας το Amazon πλέον κάνει στροφή στο ίδιο του το κοινό, ζητώντας όχι μόνο τα χρήματά του αλλά και το περιεχόμενό του, τη γνώμη του, όχι πάνω σε προϊόντα αλλά πάνω στη γενικότερη κουλτούρα της οποίας άπτεται η πραμάτεια του. Αν το πείραμα πετύχει, οι επίδοξοι μιμητές θα είναι πάμπολλοι.