_MG_3179a

Τη Δευτέρα 07 και την Τρίτη 08 Μαρτίου γιορτάζει η διαφήμιση στην Ελλάδα. Μάλιστα φέτος για πρώτη φορά θα είναι σε μορφή φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος”. Εκεί, θα μαζευτεί όλος ο κόσμος που ασχολείται με την επικοινωνία στην Ελλάδα όπου την πρώτη μέρα θα συζητήσει και τη δεύτερη θ’ ανταλλάξει βραβεία. Τι σημαίνουν όμως τα Ermis Awards για τον χώρο της διαφήμισης; Ο Χρήστος Λάτος, Γενικός Διευθυντής της OgilvyOne Worldwide Athens και Πρόεδρος της Επιτροπής Branded Entertainment & Content, Ermis Awards 2015 θα μας τα εξηγήσει όλα. 

_MG_3209a

Διαβάζω πως τα τελευταία 7 χρόνια έχετε κερδίσει περισσότερα από 250 τοπικά και διεθνή βραβεία. Δεν βαρεθήκατε να τα βάζετε στα ράφια και θέλετε και άλλα; Είναι αποδεδειγμένο, βάσει έρευνας, ότι οι δημιουργικές και βραβευμένες δουλειές είναι οι πιο αποτελεσματικές. Άρα το ότι κερδίζουμε βραβεία για εμάς σημαίνει ότι οι δουλειές μας ικανοποιούν τους στόχους των πελατών μας και από εκεί ξεκινούν όλα. Παράλληλα, τα βραβεία μας γεμίζουν χαρά και αυτοπεποίθηση για να κάνουμε ακόμα καλύτερη δουλειά και με μεγαλύτερο κέφι. Κατά συνέπεια, ναι, θέλουμε και άλλα. 

Τι σημαίνει ένα βραβείο Ermis για τον τρόπο που κινείται η ελληνική αγορά; Τα Ermis Awards αποτελούν τον πιο καταξιωμένο θεσμό Δημιουργικών βραβείων στη χώρα μας. Υπάρχουν και άλλες διοργανώσεις αλλά κατά την άποψή μου τα Ermis είναι τα πιο αναγνωρισμένα και αυτά στα οποία συμμετέχει το σύνολο της αγοράς. Άρα για μια εταιρία το να κερδίσει έναν Ερμή σημαίνει ότι η δουλειά της διαγωνίστηκε απέναντι σε αρκετά άλλα έργα και ήταν πραγματικά καλή.

Ποιες καμπάνιες σας εντυπωσίασαν φέτος; Παρά το γεγονός ότι περάσαμε δύσκολα τον τελευταίο χρόνο ήταν εντυπωσιακή η συμμετοχή των εταιριών και ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Φέτος είδαμε έργα υψηλής ποιότητας σε όλες τις κατηγορίες. Δεν θα ήθελα να μιλήσω για κάποιο συγκεκριμένο γιατί θα αδικήσω πολλά άλλα. Ωστόσο, υπήρξαν κάποιες ολοκληρωμένες δουλειές που πραγματικά ήταν πρωτοπόρες, έφεραν ουσιαστικά αποτελέσματα και δημιούργησαν υπεραξίες για τις Μάρκες τις οποίες προωθούσαν.

Πιστεύετε ότι θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη η συμμετοχή του κόσμου στα βραβεία; Εφόσον και η διαφήμιση αυτόν αφορά. Ως Οργανωτική Επιτροπή του Φεστιβάλ, θέλαμε πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή του κόσμου, δηλαδή εκτός των πελατών και της διαφημιστικής αγοράς. Ακριβώς για αυτό το λόγο φέτος τα Ermis Awards διαρκoύν δύο ημέρες. Ειδικά η πρώτη ημέρα είναι ανοικτή για το κοινό με παρουσιάσεις και ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και workshops. Παράλληλα υπάρχει το βραβείο κοινού όπου καλούμε τον κόσμο να ψηφίσει γνωστές διαχρονικές διαφημίσεις.

Είστε ικανοποιημένος με τον τρόπο που αναπτύσσεται η digital αγορά στην Ελλάδα; Θεωρώ ότι η αγορά του Digital στην Ελλάδα είναι αρκετά ανεπτυγμένη συγκρινόμενη με χώρες παρόμοιας δυναμικότητας. Το κρίνω βάσει της ποιότητας των έργων που βλέπω κάθε χρόνο όπου ανάμεσά τους υπάρχουν έργα διεθνούς κλάσης. Παράλληλα διακρίνω ότι η κρίση έχει ευνοήσει τη συγκεκριμένη αγορά καθώς τα budget για τα παραδοσιακά Μέσα συρρικνώνονται και άρα το Digital σε κάποιες περιπτώσεις αποτελεί το βασικό κανάλι επικοινωνίας. Επίσης, υπάρχει πολύ ταλέντο στη χώρα μας και άνθρωποι περιζήτητοι στο εξωτερικό. Ελπίζω να καταφέρουμε να τους κρατήσουμε.

_MG_3236a

Πέρα από τις προφανείς επιπτώσεις της κρίσης, έχει αλλάξει καθόλου ο τρόπος που προσεγγίζει πλέον η διαφήμιση το ελληνικό κοινό; Η διαφήμιση και γενικότερα η επικοινωνία είναι καθρέπτης του τι συμβαίνει στην κοινωνία. Έτσι τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πολλές διαφημίσεις σχετικές με προσφορές και εκπτώσεις καθώς και μάρκες και εταιρίες που προσπαθούν να βοηθήσουν εκεί όπου η πολιτεία αδυνατεί να το κάνει.

Μια πολύ δύσκολη χρονιά πέρασε. Μια δύσκολη επίσης είναι στις αρχές της. Ποια είναι τα συμπεράσματα του κλάδου από το 2015 και τι προσδοκίες υπάρχουν για το 2016; Πλέον έχουμε μάθει να ζούμε με τις δυσκολίες. Δε νομίζω να αλλάξει αυτό σύντομα καθώς και τα επόμενα χρόνια δεν προβλέπεται σημαντική βελτίωση του οικονομικού κλίματος. Κατά συνέπεια όσο δεν αυξάνεται η κατανάλωση η Διαφημιστική αγορά θα είναι πιεσμένη. Έτσι αυτό που θα πρότεινα είναι να μείνουμε προσηλωμένοι στη δουλειά μας, ακόμα πιο κοντά στους πελάτες μας και να διατηρήσουμε το κέφι μας όσο μπορούμε καθώς χωρίς αυτό δεν παράγεται δημιουργικό αποτέλεσμα. Όπως έλεγε και ο David Ogilvy: “The best ideas come as jokes. Make your thinking as funny as possible.”

Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.