Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Γιατί η νίκη της Τέιλορ Σουίφτ επί της Apple είναι πολύ πιο σημαντική απ’ ό,τι νομίζετε

Δαυίδ εναντίον Γολιάθ. Ε, και; Η Τέιλορ Σουίφτ ύψωσε το ανάστημά της, αναγκάζοντας την Apple να κάνει στροφή 180 μοιρών και επιτυγχάνοντας μια τεράστια νίκη για τη μουσική βιομηχανία.
maxresdefault

Η Apple ετοιμάζεται να λανσάρει το Apple Music, τη νέα της streaming υπηρεσία που έρχεται να κοντράρει τον μεγάλο αντίπαλο που ακούει στο όνομα Spotify. Για να κερδίσει όμως την εμπιστοσύνη του κοινού, η εταιρεία από το Κουπερτίνο αποφάσισε να δώσει στους πελάτες της την ευκαιρία να δοκιμάσουν το Apple Music δωρεάν για τρεις μήνες. Καλά μέχρι εδώ; Το πρόβλημα ήταν πως για την περίοδο αυτή, οι καλλιτέχνες και οι δισκογραφικές δεν θα έπαιρναν φράγκο για τις αναπαραγωγές των κομματιών τους στην υπηρεσία, κάτι τελείως άδικο που σε πολλές περιπτώσεις απειλούσε ακόμα και τη βιωσιμότητα συγκροτημάτων και τραγουδιστών! Κι εκεί που άπαντες παρακολουθούσαν «παγωμένοι» τις εξελίξεις, η Τέιλορ Σουίφτ ήταν η μόνη που αντέδρασε! Υψώνοντας το ανάστημά της, απείλησε να μποϊκοτάρει την υπηρεσία, αποσύροντας το νέο της άλμπουμ, “1989” από αυτή, αν η Apple δεν έπαιρνε πίσω την απόφασή της.

Και το θαύμα έγινε!

Μέσα σε λίγες ώρες, η Apple αναίρεσε τις ανακοινώσεις της, ξεκαθαρίζοντας ότι οι καλλιτέχνες και οι εταιρείες θα έπαιρναν κανονικά τα συμφωνηθέντα ποσοστά για την περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας του Apple Music, εκπλήσσοντας τους πάντες. Δεν έχουμε συνηθίσει άλλωστε μια τόσο μεγάλη εταιρεία να αναγνωρίζει τα λάθη της και να πραγματοποιεί με τέτοια σβελτάδα στροφή 180 μοιρών, πόσω μάλλον την Apple που πιθανότατα αποτελεί και τη λιγότερο ανοικτή και διαλλακτική εταιρεία στη βιομηχανία της Τεχνολογίας. Εν πάση περιπτώσει, η κίνηση έγινε, οι καλλιτέχνες δικαιώθηκαν και οι μικρότερες δισκογραφικές (τα λεγόμενα indie labels) σώθηκαν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και από τη χρεωκοπία –φανταστείτε να λάνσαραν νέο δίσκο και την πιο «καυτή» περίοδο, να μην έπαιρναν μία.

Οι εταιρείες υπάρχουν απλά για να εξυπηρετούν ανάγκες, κερδίζοντας από την προσφορά των υπηρεσιών τους, και όχι για να θέτουν οι ίδιες τους κανόνες, τα όρια και τους περιορισμούς.

Τα τελευταία 24ωρα, το Twitter έχει μετατραπεί σε χώρο λατρείας της Τέιλορ Σουίφτ αφού καλλιτέχνες, εταιρείες, γνωστές προσωπικότητες και απλοί χρήστες την ευχαριστούν και την επευφημούν για το θάρρος και το κουράγιο της. Η 25χρονη τραγουδίστρια της ποπ έκανε αυτό που κανείς συνάδελφός της δεν είχε το θάρρος να κάνει: βγήκε μπροστά ολομόναχη και τα έβαλε με την Apple. Όταν οι υπόλοιποι προτίμησαν να το παίξουν εκ του ασφαλούς και να μην κοντραριστούν με τον κολοσσό, εκείνη είχε το σθένος όχι απλά να τον κατηγορήσει ανοιχτά αλλά να τον απειλήσει κιόλας. Και όπως απεδείχθη περίτρανα, κι ο Άγιος φοβέρα θέλει. Για την ιστορία, η Κέιτι Πέρι της οποίας το βιντεοκλίπ του “Dark Horse” ξεπέρασε το 1 δισ. προβολές (!), ανέβαζε αμέριμνη φωτογραφίες και βίντεο από τη Μύκονο όπου παραθερίζει…

H Τέιλορ Σουίφτ έδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι οι καλλιτέχνες είναι εκείνοι που έχουν τη δύναμη και μαζί μ’ αυτούς και το κοινό. Οι εταιρείες υπάρχουν απλά για να εξυπηρετούν ανάγκες, κερδίζοντας από την προσφορά των υπηρεσιών τους, και όχι για να θέτουν οι ίδιες τους κανόνες, τα όρια και τους περιορισμούς. Ειλικρινώς ελπίδα όλων θα πρέπει να είναι το παράδειγμα της Σουίφτ να ακολουθήσουν κι άλλοι σε κάθε τομέα που υπάρχει αδικία: με τη σωστή οργάνωση, ακόμα και μικρότερου βεληνεκούς καλλιτέχνες ή ακόμα και ανώνυμοι καταναλωτές θα μπορούσαν να πετύχουν το ίδιο. Σε τελική ανάλυση, αυτοί είναι που πληρώνουν… Την επόμενη φορά που θα νιώσετε άβουλα πιόνια στα χέρια μεγάλων εταιρειών που δεν νοιάζονται για ‘σας, μην πάτε μακριά: σκεφτείτε την Τέιλορ Σουίφτ και γίνετε εσείς η αλλαγή που θέλετε να δείτε. Στην εποχή των social media, όλα είναι εφικτά.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.