if_instagram_then_twitter

Οι περισσότεροι θεωρούν πως το Twitter είναι το δεύτερο κατά σειρά μεγαλύτερο, σημαντικότερο, πείτε το όπως θέλετε, κοινωνικό δίκτυο των ημερών μας. Η άποψη αυτή μολονότι τις περισσότερες φορές δεν στηρίζεται κάπου, δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Το Twitter, όσο να ‘ναι, είναι ένα δίκτυο που είναι μαζί μας 8 χρόνια, ακούγεται πολύ, το χρησιμοποιούν πολλές και επιφανείς προσωπικότητες ενώ από την πρώτη στιγμή είχε ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό χάρη στο ένα κλικ πιο «ιντελεκτουέλ» κοινό του. Για να λέμε του στραβού το δίκιο, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο να βγάλει κανείς την «κατάταξη» των social media βάσει του αριθμού των ενεργών χρηστών τους κι αυτό διότι τα όποια στοιχεία βγαίνουν προς τα έξω, είναι είτε συγκεχυμένα, είτε αμφισβητήσιμα. Όποια εκδοχή κι αν επιλέξει κανείς ωστόσο, το Twitter θα είναι σταθερά στις θέσεις 2-5.

Από το 2 ως το 5 βέβαια μεσολαβεί τεράστια απόσταση και όπως αντιλαμβάνεται κανείς, δεν είναι να παίζουμε με τέτοια πράγματα. Έτσι λοιπόν βασιζόμαστε στα στοιχεία που μας δίνουν οι ίδιες οι εταιρείες, σύμφωνα με τα οποία το Twitter βρίσκεται στους 271 εκατ. ενεργούς χρήστες μηνιαίως (Οκτώβριος 2014) την ώρα που το Instagram μόλις ανακοίνωσε πως ξεπέρασε τους 300 εκατ. ενεργούς χρήστες. Τα νούμερα αυτά δεν λένε κάτι ή τουλάχιστον δεν λένε τόσα όσα η «προσπέραση» που έριξε το Instagram στο άλλοτε κραταιό Twitter. Ο κόσμος ανέκαθεν αρεσκόταν στην εικόνα αντί του κειμένου. Με τη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας, έχει αυξηθεί και ο ρυθμός με τον οποίο οι χρήστες καταναλώνουν την πληροφορία, με αποτέλεσμα πλέον να τη ζητούν ολοένα και πιο συχνά. Η fast food φιλοσοφία αυτή έχει ως αποτέλεσμα να προτιμάται καθετί άμεσο. Το Twitter υπερισχύει του Facebook διότι 140 χαρακτήρες είναι αυτοί, τους διαβάζεις και τέλος. Το Instagram κερδίζει το Twitter μιας που δεν έχει ούτε καν αυτούς του 140 χαρακτήρες. Πέτρα-ψαλίδι-χαρτί.

Θυμάμαι τον χαμό που είχε επικρατήσει όταν ανακοινωνόταν η εξαγορά του Instagram από το Facebook. Όλοι εκείνοι οι κουραδόμαγκες επαναστάτες του καναπέ (προς Θεού, ο τίτλος δεν είναι μόνο ελληνικό προνόμιο) που διατείνονταν πως δεν επρόκειτο να χρησιμοποιήσουν ποτέ ξανά το «πουλημένο» Instagram που αποφάσισε να πάει στη «Σκοτεινή Πλευρά». Μπούρδες. Ακόμα κι αν αυτοί τήρησαν την υπόσχεσή τους, υπήρξαν δεκάδες εκατομμύρια άλλοι από τότε με τελείως διαφορετική άποψη. Το Instagram έχει όλο το μέλλον μπροστά του. Αν δε, λάβουμε υπ’ όψιν μας τις τάσεις της εποχής, το Instagram *είναι* το μέλλον. Και δεδομένων των δυσκολιών που ήδη αντιμετωπίζει το Twitter, το Facebook πάει ολοταχώς για το 1-2.