Βαριές βελούδινες κουρτίνες, έπιπλα που φέρουν την πατίνα του χρόνου, «Η Σχεδία της Μέδουσας» φιλοτεχνημένη από τον ρομαντικό Τεοντόρ Ζερικώ, βλάστηση στους τοίχους, περίτεχνα χαλιά, λαμπερές λεπτομέρειες, διάχυτα στοιχεία από τη γαλλική ιστορία και τέχνη. Η Popaganda για να φτάσει καθημερινά στα γραφεία της περνάει μέσα από την Στοά Κουρτάκη, μέσα από ένα μαξιμαλιστικό σκηνικό φτιαγμένο με θεατρικότητα και φθαρτή πολυτέλεια, μέσα από τον χώρο του Noel.
Σβήνοντας το τρίτο τους κερί γενεθλίων τον περασμένο Μάιο, οι γείτονές μας είχαν ανακοινώσει ότι θα φτιάξουν βαλίτσες για τον Βορρά. Σταδιακά μέσα στο καλοκαίρι άρχισαν να δίνουν στοιχεία στα social media σχετικά με τα σχέδιό τους αυτό και μία ερώτηση που λάμβαναν πολύ συχνά ήταν αν το Noell της Θεσσαλονίκης (όπως αποφάσισαν ότι θα βαφτιστεί) θα μοιάζει με το αθηναϊκό.
«Φυσικά θα έχει ομοιότητες με το μαγαζί της Αθήνας αλλιώς δεν μπορεί να λέγεται Noel», απαντά η Φανή Σπυριδάκη. «Δεν θέλουμε όμως να επαναλαμβανόμαστε ενώ παράλληλα έπρεπε να δείξουμε το πόσο έχουμε εξελιχθεί μέσα σε αυτά τα χρόνια. Συνεπώς, ενώ κρατάμε το ταξίδι στον χρόνο αλλάζουμε χώρα κι εποχή».
Από την προεπαναστατική Γαλλία μεταφερόμαστε στη βικτωριανή Αγγλία, σε μια έπαυλη που έχει εγκαταλειφθεί. Το στοιχείο του σπιτιού χρησιμοποιήθηκε και στη Θεσσαλονίκη προκειμένου ο διαχωρισμός του χώρου να είναι όμοιος με αυτόν του Noel της Αθήνας που περιλαμβάνει την στοά, το κόκκινο μπαρ, το μπλε μπαρ και τον πριβέ όροφο του etage.
«Έχοντας πολλές προτάσεις κι από άλλες πόλεις της Ελλάδας αλλά κι από την Κύπρο, αποφασίσαμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να ανοίξει ένα δεύτερο μαγαζί σε μια άλλη πόλη προκειμένου να επικοινωνήσουμε το concept και την εμπειρία που προσφέρουμε εκτός Αθηνών. Μέσα σε αυτά τα χρόνια υπήρξαν άνθρωποι που κατοικούν εκτός πρωτεύουσας και κάθε φορά που την επισκέπτονταν έκαναν σίγουρα μια στάση στο Noel», εξηγεί η Φανή Σπυριδάκη για την απόφαση που πήρε μαζί με τον Άρη Δούκα και τον Χρήστο Ευκρατίδη.
Η επιτυχία του πρωτότοκου Noel είναι αδιαμφισβήτητη και η Θεσσαλονίκη φαίνεται να έχει ήδη βάλει τα θεμέλια της σχέσης της με το πιο γιορτινό μπαρ, όμως σημαντικό ρόλο στην επιλογή της πόλης έπαιξε και το γεγονός πως η μία εκ των εμπνευστών και ιδιοκτητών του κατάγεται από εκεί, «ουσιαστικά δεν πρόκειται μια μετάβαση του brand από την Αθήνα που έρχεται να επικρατήσει στην πόλη, προέρχομαι από εδώ κι επιστρέφω».
Το Noell βρίσκεται στην Παλαιών Πατρών Γερμανού, στον αριθμό 13, σε έναν αντίστοιχα πολυσύχναστο δρόμο με αυτόν της Κολοκοτρώνη και δεν πρόκειται για μια τυχαία επιλογή. «Είχαμε πολλές προτάσεις για συνεργασίες και αποδεχτήκαμε την τελευταία γιατί αυτή συνοδευόταν από έναν χώρο ο οποίος είναι ιστορικός στην εστίαση της Θεσσαλονίκης. Ακριβώς επειδή μεταφερόμαστε στον χρόνο, τόσο μουσικά όσο και διακοσμητικά, έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον να κάνεις τις δουλειές σου, να ψωνίσεις, να συναντηθείς με φίλους, να περιδιαβαίνεις στην πόλη κι έπειτα να ανοίγεις μια πόρτα και να μεταφέρεσαι αιώνες πίσω. Αν βρισκόμασταν εκτός του κέντρου η εμπειρία αυτή δεν θα ήταν τόσο δυνατή και άμεση ακριβώς επειδή ο κόσμος θα έμπαινε σε μια διαδικασία προορισμού. Όπως συμβαίνει και στον χώρο της Κολοκοτρώνη, έτσι κι εδώ βρισκόμαστε στην καρδιά της πόλης, αφουγκραζόμαστε τον σφυγμό της και απευθυνόμαστε σε όλες τις ηλικίες. Ας μην ξεχνάμε ότι εξαρχής στόχος μας ήταν στον ίδιο χώρο να συνυπάρχουν από φοιτητές μέχρι ηλικιωμένους, άνθρωποι – φορείς όλων των τάσεων της εποχής».
Χρησιμοποιώντας χειροποίητα βιτρό στο ταβάνι, συμφιλιώνοντας την ομορφιά του χθες με το σήμερα, κλείνοντας το μάτι στο παρελθόν του χώρου και «επειδή την ομορφιά την ξεχωρίζουμε, την προστατεύουμε και την αναδεικνύουμε έχουμε κρατήσει διακοσμητικά στοιχεία του Tre Marie, ενός από τα ομορφότερα μαγαζιά της πόλης που λειτουργούσε κάποτε στο δικό μας πλέον χώρο».
Συναντώντας αγάλματα, σιντριβάνια, λουλούδια, στοιχεία του εξωτερικού χώρου ενός σπιτιού, η είσοδος στο «κεντρικό σαλόνι» του Noell γίνεται από τον κήπο της εγκαταλελειμμένης βικτωριανής έπαυλης. Δεσπόζει μια εντυπωσιακή μαρμάρινη μπάρα και φυσικά, πολλά βαριά, χειροποίητα στοιχεία, τα έπιπλα της οικογένειας που κατοικούσε εκεί.
Η τραπεζαρία της έπαυλης είναι ο πριβέ χώρος στην οποία μπορεί ένας ιδιώτης ή μια εταιρεία να δώσει δείπνο, να κάνει μια εταιρική εκδήλωση ή ένα θεματικό πάρτι. Το concept και τη διακόσμηση υπογράφει η Φανή Σπυριδάκη, την αρχιτεκτονική μελέτη το γραφείο 406architects (Χρήστος Παππάς, Ελένη Μοσχοβάκου, Σπύρος Αμπατζόγλου), τη σκηνογραφία ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης και την εικαστική επιμέλεια η Βίβιαν Δημητρακοπούλου.
«Η ομάδα μας συνεργάστηκε λες και πρόκειται να γίνει μια θεατρική παράσταση, όλη αυτή η δουλειά είναι κομβική για την εμπειρία που θέλουμε να προσφέρουμε. Κι εδώ θα δείτε εκκλησιαστικά στοιχεία, έργα τέχνης διαλεγμένα ένα προς ένα, θα συναντήσετε πολλές γνώριμες φυσιογνωμίες / πορτρέτα της Αθήνας που τρύπωσαν στον νέο μας χώρο αφού αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της αισθητικής μας. Φυσικά και η μουσική ταυτότητα παραμένει ίδια, πίσω από αυτήν βρίσκεται ο Χρήστος Ευκρατίδης, ο Μιχάλης Νικολάου και ένα πλήθος djs που είναι από τη Θεσσαλονίκη και με πολλή χαρά τους προσκαλούμε για να μεγαλώσουμε την οικογένειά μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Noell δεν θα επιτρέπεται το κάπνισμα «οπότε θα μπορούν να έρχονται παιδιά και να το επισκέπτονται άνθρωποι που ενοχλούνται από τον καπνό, όπως συμβαίνει σε πολλά επιτυχημένα μαγαζιά της πόλης».
Όσον αφορά τα ποτά, η signature cocktail list θα είναι ίδια με αυτή της Αθήνας μέχρι τον Νοέμβρη που οι ομάδες πίσω από την μπάρα και των δύο μαγαζιών θα συνεργαστούν προκειμένου να δημιουργήσουν από την αρχή έναν κοινό κατάλογο. Το ίδιο ισχύει και για την κάρτα των κρασιών με την προσθήκη ετικετών από παραγωγούς της Βορείου Ελλάδας, ετικέτες που προς τιμήν της Θεσσαλονίκης θα κατέβουν και στην Αθήνα.
Με τις συνταγές του Αργύρη Αγλαμίση και του Κωνσταντίνου Συμεωνίδη (γνωστοί από τον δεύτερο κύκλο του Master Chef), το μενού φαγητού του Noell θα έχει τον ίδιο comfort χαρακτήρα και τον μεσογειακό αέρα του αντίστοιχου της Αθήνας έτσι ώστε «ο φιλοξενούμενος μας θα μπορεί να απολαύσει ένα πλήρες πρωινό, brunch, ένα ελαφρύ γεύμα το μεσημέρι κι ένα ολοκληρωμένο δείπνο το βράδυ σε προσιτές τιμές».
Η Φανή Σπυριδάκη παρατηρεί πως το κοινό της Θεσσαλονίκης γνωρίζει τι θέλει, είναι πιο απόλυτο στις επιλογές του, έχει συγκεκριμένα γούστα και ακριβώς γι’ αυτό ο πήχης είναι ψηλά. «Με έντονο το κομμάτι της πολυπολιτισμικότητας, η πόλη αυτή υπήρξε ένα σταυροδρόμι πολλών πολιτισμών, αναφορών γαστρονομικών και πολιτισμικών. Επειδή οι κάτοικοί της αγαπούν πολύ τον τόπο τους θέλουν να ενισχύουν πολύ τους τοπικούς παραγωγούς και το ίδιο κάνουμε κι εμείς. Είναι μια πόλη που έχει ήδη πειραματιστεί, δεν ξεγελιέται εύκολα, δεν δίνει πολλές ευκαιρίες, θέλαμε να παρουσιάσουμε μια δουλειά ολοκληρωμένη ακριβώς επειδή γνωρίζαμε ότι θα απευθυνθούμε σε ένα πολύ εκπαιδευμένο κοινό».
“Noel” στα γαλλικά σημαίνει «Χριστούγεννα» κι έτσι το concept του αθηναϊκού πρώτου βασίζεται στο ότι στην οδό Κολοκοτρώνη του ιστορικού κέντρου της Αθήνας μοιάζει να είναι κάθε μέρα ξεχωριστή και γιορτινή. Όπως, στη χρυσή επιγραφή του χώρου της Θεσσαλονίκης έχει προστεθεί ένα επιπλέον λάμδα. Γιατί; «Υπάρχουν πολλές ερμηνείες: Άλλοι λένε πως επιλέχθηκε επειδή είναι το δεύτερο μαγαζί, άλλοι επειδή είναι το παχύ λάμδα της Θεσσαλονίκης. Ο καθένας έχει τη δική του εκδοχή και δεν θα ήθελα να χαλάσουμε αυτό το μυστήριο δίνοντας μια σαφή απάντηση αφού έχουμε ακούσει πολύ ωραία πράγματα και πραγματικά θέλουμε να συνεχίσουμε να τα ακούμε».