Το Lovemark με συγκίνησε. Πρώτη φορά όλα αυτά τα χρόνια συναντώ μία ‘’κίνηση’’ που καλύπτει μία ανάγκη όλης της καταγεγραμμένη fauna του κόσμου. Ιδέα του Χρήστου Τραμπούκη και του Απόστολου Μπινομάκη και της ομάδας τους. Πρωτότυπη και διαφορετική.
Δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο ερωτική αγάπη μα και φιλική, οικογενειακή, ανθρώπινη προς το συνάνθρωπό μας, αγάπη προς τα ζώα, των ζώων προς τον άνθρωπο, του θεού, αγάπη προς τη φύση, αγάπη προς το εαυτό μας –και δεν εννοώ τη ναρκισσιστική αγάπη αλλά αυτή που μας επιτρέπει να μας αγαπάμε για να μας αγαπήσουν και οι άλλοι. Όλοι μας σε κάποια στιγμή της ζωής μας αναρωτηθήκαμε για το “αποτύπωμά’’ μας στον κόσμο γενικότερα.
Πως ξεκίνησε το project;
Σε κάθε ηλικία, ο άνθρωπος έχει την τάση να αφήνει σημάδια αγάπης (love marks) γύρω του. Μια καρδιά σκαλισμένη στον κορμό του δέντρου, δύο αρχικά χαραγμένα στο θρανίο της τάξης ή το όνομα της συντρόφου μας στο εσωτερικό της βέρας. Έτσι είχαμε την ιδέα να δώσουμε σε όλους ένα καμβά για να αφήσουν το δικό τους σημάδι αγάπης. Έναν κύβο, ένα love cube, πάνω στον οποίο θα μπορεί να χαραχτεί το προσωπικό μήνυμα αγάπης του καθενός. Ένας κύβος από μόνος του βέβαια δεν λέει τίποτα, αν όμως μαζευτούν χιλιάδες κύβοι με τις αφιερώσεις από χιλιάδες άτομα από όλο τον κόσμο, τότε αυτό είναι κάτι διαφορετικό. Και αν οι χιλιάδες αυτοί κύβοι αποτελέσουν τα δομικά στοιχεία για το πρώτο παγκόσμιο μνημείο της αγάπης; Αυτό είναι κάτι το πραγματικά αξιοσημείωτο!
Γιατί Lovemark;
Το Lovemark θα είναι ένα Love Landmark, ένα μνημείο / αξιοθέατο αφιερωμένο στην αγάπη. Η λέξη Lovemark είναι το «σημάδι της αγάπης», οπότε λέμε ότι ο καθένας θα έχει την ευκαιρία να αφήσει το δικό του προσωπικό σημάδι της αγάπης στην ιστορία του κόσμου πάνω στο Lovemark. Εξ‘ ου και το tagline μας: Leave your Lovemark in history.
Τι διαφορετικό προσπαθεί να κάνει;
Το Lovemark είναι το πρώτο crowdfunded μνημείο αγάπης. Αν googlάρεις “monument of love” το μόνο που θα βρεις είναι το Taj Mahal – ένα μοναδικό μνημείο που δημιουργήθηκε με αφορμή την αγάπη ενός ατόμου. Το Lovemark θα δημιουργηθεί από χιλιάδες ανθρώπους από όλο τον κόσμο κυβάκι-κυβάκι, cube by cube. Θα είναι ένα συλλογικό δημιούργημα, ένα αρχιτεκτόνημα, ένα έργο τέχνης που θα είναι αφιερωμένο στην αγάπη και θα είναι απολύτως προσωπικό για τον καθένα που θα συμμετέχει, καθώς θα έχει το δικό του love cube με τη δική του αφιέρωση.
Πείτε μου τα βήματα για την επίτευξη του στόχου;
Για να αποτελέσει το Lovemark ένα πραγματικό landmark, θα πρέπει να έχει ένα ελάχιστο πραγματικό μέγεθος ως αρχιτεκτόνημα – οι διαστάσεις του θα πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να μπορεί να «σταθεί» επάξια σε ένα δημόσιο χώρο. Έτσι έχουμε ορίσει ότι χρειάζεται μια ελάχιστη συμμετοχή τουλάχιστον 3.500 ατόμων. Το αρχιτεκτονικό σχέδιο είναι έτσι μελετημένο, ώστε το μέγεθος του μνημείου να μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων. Δεν υπάρχει μέγιστο. Ο καθένας μπορεί να συμμετέχει στο “The Lovemark” μέσα από μια πλατφόρμα crowdfunding σε αυτό το link. Στην πλατφόρμα υπάρχει ένα τρίλεπτο βίντεο που εξηγεί το project και στη συνέχεια μπορεί να επιλέξει το “love cube” που επιθυμεί για τη συμμετοχή του. Το κόστος του κάθε love cube είναι το ελάχιστο δυνατό ώστε να καταστεί εφικτή η κατασκευή του μνημείου. Επιπρόσθετα, το όλο εγχείρημα έχει και φιλανθρωπικό χαρακτήρα, αφού μέρος των εσόδων θα διατεθούν για την υποστήριξη συνανθρώπων μας που δεν εισέπραξαν όση αγάπη θα έπρεπε στη ζωή τους. Έτσι έχουμε επιλέξει να συνεισφέρουμε σε οργανισμούς που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών. Τα βήματα για την επίτευξη του ελάχιστου στόχου – που χρηματικά μεταφράζεται σε $175.000 – είναι αποκλειστικά και μόνο η διάδοση της ιδέας παγκοσμίως μέσω των social, online αλλά και των mainstream media, έτσι ώστε να συγκεντρωθεί ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων.
Ποιες είναι οι πόλεις που θέλουν να έχουν το Lovemark;
Ποια πόλη δεν θα ήθελε να φιλοξενήσει ένα μνημείο της αγάπης φτιαγμένο από τις συνεισφορές χιλιάδων ατόμων ανά τον κόσμο; Βρισκόμαστε σε προκαταρκτικές συνομιλίες με πολλές πόλεις, μία εκ των οποίων για παράδειγμα είναι η Shanghai. Η διαδικασία που θα ακολουθήσουμε εφόσον ξεπεράσουμε τον ελάχιστο αριθμό συμμετεχόντων θα είναι να ζητήσουμε από πόλεις ανά τον κόσμο να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να φιλοξενήσουν το Lovemark. Το project έχει συλλογικό χαρακτήρα και έτσι αποφασίσαμε ότι η τελική επιλογή της πόλης θα γίνει με online ψηφοφορία των συμμετεχόντων.
Mετά τον στόχο, τι;
Η επίτευξη του στόχου είναι το ελάχιστο που θα πρέπει να περιμένουμε. Ο πραγματικός στόχος είναι να ξεπεράσουμε κατά πολύ το ελάχιστο αυτό και να συμμετέχουν όσοι περισσότεροι γίνεται. Μετά το πέρας της καμπάνιας στην πλατφόρμα του crowdfunding, θα ξεκινήσει η «εκστρατεία» για την επιλογή της πόλης που θα φιλοξενήσει το Lovemark.
Ποιοι ‘’κρύβεστε’’ πίσω από αυτό το project;
Η ομάδα του Lovemark είναι πραγματικά παγκόσμια. Η ιδέα ξεκίνησε από την Ελλάδα το προηγούμενο καλοκαίρι και μέσα σε λίγο χρόνο είχαμε ένθερμους υποστηρικτές σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο (ΗΠΑ, Κίνα, Καναδά, Αγγλία, Γαλλία, Αυστραλία, Ιαπωνία, Ισραήλ, Λίβανο, κλπ). Όλοι συνεισφέρουν δημιουργικά αφιερώνοντας πολύ από τον προσωπικό τους χρόνο – αρχιτέκτονες, designers, web developers, κλπ – για την πραγματοποίηση του project και για να διαδώσουν την ιδέα σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Γιατί crowd funding;
Το project αυτό δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει αν δεν υπήρχε το crowdfunding. Δεν θα είχε νόημα να κατασκευάσουμε το μνημείο εκ των προτέρων και μετά να διαθέτουμε το κάθε love cube ξεχωριστά. Θα ήταν εντελώς «εμπορικό». Ο σκοπός είναι το μνημείο να χτιστεί εκ του μηδενός από χιλιάδες άτομα μαζί. Να είναι ένα μνημείο συλλογικής αγάπης. Στην ουσία η πλατφόρμα του crowdfunding μας δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε το Lovemark και επιτρέπει στον κάθε συμμετέχοντα να συνεισφέρει για το δικό του love cube, γνωρίζοντας όμως ότι η πληρωμή θα γίνει μόνο αν τελικά συγκεντρωθεί η ελάχιστη συμμετοχή ατόμων. Έτσι, το ρίσκο της ατομικής συμμετοχής σε ένα τόσο πρωτότυπο και συλλογικό project είναι μηδενικό, αφού αν δεν πιάσουμε το στόχο μας, όλα τα χρήματα θα επιστραφούν αυτόματα από την πλατφόρμα στους συμμετέχοντες.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ