Το Fast Forward Festival έρχεται για τέταρτη χρονιά από 16 Μαΐου έως 5 Ιουνίου με καλλιτέχνες από την Ιαπωνία, την Αυστραλία, τη Γερμανία, ανάμεσά και τους γνώριμούς μας Rimini Protokoll, κάνοντας focus στο μετανάστη, στον πρόσφυγα και στις μεγαλύτερες πυρηνικές καταστροφές της πρόσφατης ιστορίας (Τσέρνομπιλ, Φουκοσίμα), με δρώμενα εντός και εκτός Στέγης (με πιο ελκυστική την περιπλάνηση σε 7 τοποθεσίες στο δυτικό Πειραιά ως τη Δραπετσώνα και σε εγκαταλελειμένο ξενοδοχείο της Ομόνοιας). Η δοκιμασμένη διοργάνωση ξαναβγαίνει στο δημόσιο χώρο φτάνοντας αυτή τη φορά και μέχρι την Πειραϊκή. Οι site specific προτάσεις της αμφισβητούν τα κάθε λογής σύνορα παίζοντας με τα όρια μεταξύ τέχνης και ακτιβισμού, δημοκρατίας και αυταρχισμού σε μια γεωπολιτική αφήγηση των παγκόσμιων γεγονότων (http://www.sgt.gr/gre/SPG1558/).
Ο «Ζητιάνος» του Ανδρέα Καρκαβίτσα, ένα έργο του 1881, αναφέρεται στην ευκολία με την οποία ένας δαιμόνιος επαγγελματίας επαίτης ξεγελάει τους αμαθείς κατοίκους ενός χωριού της Θεσσαλίας και τους οδηγεί προς τη καταστροφή. Μεταφέρεται για πρώτη φορά στο θέατρο, με μια σύγχρονη ματιά, για τέσσερεις παραστάσεις (3,4&6,7 Μαΐου) σε μία συμπαραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης και την ομάδα Anima και σε σκηνοθεσία Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη. Στο νέο θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου.
Το Εθνικό Θέατρο συνεχίζει να αναδεικνύει νέους δημιουργούς στη σκηνή Νίκος Κούρκουλος, ανεβάζοντας το έργο της Νάντιας Δρακούλα «Το σχοινάκι», σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωσταντίνου, από τις 10 έως 27 Μαΐου, θεατρικό που αφορά στον σχολικό εκφοβισμό ακόμα κι όταν τα σχολικά χρόνια έχουν περάσει, στη μάχη για την αποδοχή του εαυτού μας και στη συγχώρεση.
Η μουσική παράσταση «Πόλεμος τοπίων», σε σκηνοθεσία Irene Bonnaud, δίνει πνοή στις καταθέσεις των μαχητών των Δημοκρατικού Στρατού, από το βιβλίο του Ηλία Πούλου Τασκένδη / Εξόριστες μνήμες, αλλά και στο αφήγημα του Δημήτρη Αλεξάκη Πόλεμος Τοπίων, ταξιδεύοντας στο χρόνο από τις 6 Μαΐου έως τις 17 Ιουνίου κι αναμειγνύοντας προσωπικές ιστορίες με τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα της εποχής. Στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.
Με αφορμή το έμμετρο μυθιστόρημα «Ευγένιος Ονέγκιν» του Αλεξάντρ Πούσκιν, η παράσταση «Ονέγκιν/μελωδίες για το πεπρωμένο», από την ομάδα Νοσταλγία, στο Φεστιβάλ “Θεατρικές Συνθέσεις V” , είναι μία γιορτή για τη ζωή, γεμάτη απρόοπτα, αμφισβήτηση, συγχώρεση, μουσική, συναντήσεις. Ταυτόχρονα παίζει με το χρόνο καθώς η παράσταση πρέπει να τελειώσει σε συγκεκριμένο χρόνο ακόμα κι αν δεν έχει ολοκληρωθεί. Από τις 8 έως 30 Μαΐου στο Beton 7.
«Τω καιρώ εκείνο, δηλαδή εδώ και τώρα που λέτε αδέρφια, η Ελλάς βίωνε τον εξευτελισμό της. Ακρίδες πολύχρωμες και βάρβαρες πανταχόθεν εισέβαλαν εις τον τόπο της και εις τα σύνορά της και κατέτρωγαν την πανίδα της, την χλωρίδα της, το μέσα και τα απ’ έξω της. Σε ραστώνη τους Έλληνες βρίσκει η ακρίδα κι απ’ την κόμη αρχίζει το ΑΚΡΙΔΟΚΟΥΡΕΜΑ…Και εις τα μόρια φτάνει. Εις τα άκρα! Ωχ! Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί …Ω Δία …η σούφρα μας!». «Οι Αλογόμυγες» του Νίκου Καλογερόπουλου έρχονται για δύο παραστάσεις (3 & 10 Μαΐου) στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, με στόχο «να αφυπνίσουν και να διαταράξουν τους κατοίκους της πόλης».