Μετά από σχεδόν 3 απελπιστικούς μήνες, τα σινεμά επαναλειτουργούν από αυτή την Δευτέρα 1 Ιουνίου σε όλη την Ελλάδα. Για αρχή, θα λειτουργήσουν 36 θερινά, εκ των οποίων 8 στην Αθήνα, με ταινίες που είτε έκαναν αίσθηση το χειμώνα (όπως η Ευτυχία και τα Παράσιτα) είτε ανακόπηκε η πορεία τους στις αίθουσες λόγω του κλεισίματος (Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς, Φύγαμε) είτε γιατί είναι η μόνη λογική επιλογή (Απόστρατος στο θερινό του Παπάγου).
Από Πέμπτη 4 Ιουνίου, θα ανοίξουν ακόμα περισσότεροι θερινοί κινηματογράφοι, εφόσον ξεκινάει και η διανομή νέων ταινιών, μια σημαντική γεύση από τις οποίες θα πάρετε παρακάτω. Όσο για τα διαδικαστικά, η πληρότητα θα φτάνει το 70%, με κενά ανάμεσα σε θέσεις (εκτός αν πρόκειται για παρέες), χωρίς διάλειμμα, αλλά με ανοιχτά κυλικεία. Τα κίνητρα για μια επίσκεψη στο αγαπημένο σας θερινό κάθε άλλο παρά λίγα είναι, με επιλογές που ξεκινούν από mainstream χολιγουντιανές παραγωγές μέχρι μικρότερους τίτλους που αξίζει να ανακαλύψετε (Wild Rose, Για την Μικρή Σάμα, Απειθαρχία) και την καλύτερη σοδειά επανεκδόσεων κλασικών ταινιών εδώ και αρκετά χρόνια.
Το πιο φτωχό σε μπλοκμπάστερ κινηματογραφικό καλοκαίρι εδώ και δεκαετίες κρατιέται με νύχια και με δόντια από την ελπίδα ότι η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, Tenet (16/7)*, θα διατηρήσει την προγραμματισμένη πρεμιέρα της στα μέσα Ιουλίου. Το τελευταίο καθόλου βοηθητικό τρέιλερ (O χρόνος είναι ελαστικός! Ο Ρόμπερτ Πάτινσον φοράει φουλάρια! Κάποιοι είναι κατάσκοποι…;) μάς προετοίμασε για το ενδεχόμενο να μην καταλάβουμε και πολλά, αλλά εδώ που έχουμε φτάσει θα καλωσορίσουμε την 3ωρη επίθεση στα εγκεφαλικά μας κύτταρα και θα πούμε και «ευχαριστώ».
Από το περσινό 1917 μεταφερόμαστε στο 1984, εκεί βρίσκει την υπερηρωίδα της DC το Wonder Woman 1984 (20/8), με την Γκαλ Γκαντότ να είναι μάλλον πανέτοιμη να απασχολήσει επιτέλους την κοινή γνώμη για κάτι που δεν είναι η καταστροφική διασκευή του “Imagine” κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Εξίσου φιλόδοξη (κι αβέβαιη) είναι και η live-action Μουλάν (26/7) της Ντίσνεϊ, αυτή τη φορά χωρίς τραγούδια και με την Νίκι Κάρο (Whale Rider) στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Στην «ασφάλεια» του Σεπτεμβρίου έχουν καταλήξει αυτή τη στιγμή δύο πολυαναμενόμενες συνέχειες τρόμου, το Ένα Ήσυχο Μέρος 2 (3/9) και το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω (10/9) – ειδικά για το τελευταίο, η μάσκα προσώπου πανεύκολα θα φορεθεί στα μάτια.
Μίνι crash course στον θριαμβευτή των φετινών Όσκαρ, Μπονγκ Τζουν-Χο, έρχεται στα θερινά και στο Cinobo με τις τρεις πρώτες ταινίες του σκηνοθέτη των Παράσιτων: το Μητέρα, το Σκύλος που Γαβγίζει και φυσικά το συνταρακτικό «κορεάτικο Zodiac» Μνήμες Φόνων (4/6) / Το υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ Για την Μικρή Σάμα (9/7) παρακολουθεί το επικό προσωπικό ταξίδι μιας νεαρής μητέρας εν μέσω του πολέμου στο Χαλέπι της Συρίας / Επίκαιρη επιστημονική φαντασία με δυνατά themes απομόνωσης υπόσχεται να προσφέρει το Vivarium με τον Τζέσι Άιζενμπεργκ και την Ίμοτζεν Πουτς, ενώ o Σεντρίκ Κλαπίς (Euroflirt) παίζει με τις συμβάσεις της ρομαντικής κομεντί στο όχι και τόσο ανάλαφρο will-they-or-won’t-they Μόνοι στο Παρίσι.
Πολλοί φεστιβαλικοί σκηνοθέτες επιστρέφουν με νέες ταινίες: ο Ολιβιέ Ασαγιάς βάζει την Ζιλιέτ Μπινός και Γκιγιόμ Κανέ σε έναν Πόλεμο Ζευγαριών (4/6), η Λόνε Σέρφιγκ με την Καλοσύνη των Ξένων (18/6) άνοιξε τη φετινή Berlinale, ο Μπερτράν Μπονελό συνδυάζει βουντού, έφηβες και γαλλική αποικιοκρατία στο Zombi Child κι ο Ματέο Γκαρόνε οριακά μας γλιτώνει από το να δούμε τον Ρομπέρτο Μπενίνι ως Πινόκιο (11/6): σε αυτή τη live-action εκδοχή της κλασικής ιστορίας, ο Ιταλός σταρ υποδύεται ευτυχώς τον Τζεπέτο.
Ευτυχώς δεν λείπουν οι feelgood επιλογές από τα θερινά φέτος, ξεκινώντας από το ξεκαρδιστικό Ταξίδι στην Ελλάδα (2/7) που ολοκληρώνει την οδύσσεια τουρισμού, φαγητού και κουβέντας για το δίδυμο Στιβ Κούγκαν-Ρομπ Μπράιντον σε πολύ γνώριμες τοποθεσίες / Ο Τομ Χανκς είναι Ένας Υπέροχος Γείτονας (2/7) στη βιογραφική ταινία της Μαριέλ Χέλερ, υποδυόμενος τον Φρεντ Ρότζερς, παρουσιαστή-σύμβολο που μεγάλωσε γενιές και γενιές παιδιών στην αμερικανική τηλεόραση, και κερδίζοντας άλλη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ / Ο Πίτερ Τζάκσον επιχειρεί να χρυσώσει το χάπι της καταστροφικής ηχογράφησης του “Let It Be” των Beatles με ένα νέο ντοκιμαντέρ, το The Beatles: Get Back, που ξαναγράφει την ιστορία δίνοντας έμφαση στις πιο ειρηνικές στιγμές του συγκροτήματος… πριν διαλυθεί για πάντα/ Το Όνειρα στην Καλιφόρνια (18/6) είναι σαν το Ο Διάβολος Φοράει Prada αλλά στη μουσική βιομηχανία, με την Τρέισι Έλις Ρος, την Ντακότα Τζόνσον και τον Ice Cube να κλέβει την παράσταση.
Με τεράστια καθυστέρηση θα κυκλοφορήσει επιτέλους το διαμαντάκι Wild Rose (9/7), με την Τζέσι Μπάκλεϊ (Chernobyl) σε ρόλο φτωχής Γλασκωβέζας που ονειρεύεται να γίνει τραγουδίστρια της country. H Mπάκλεϊ αποτελεί και μέρος του εντυπωσιακού καστ της Απειθαρχίας (27/8), μαζί με την Κίρα Νάιτλι, την Κίλι Χοζ (Σωματοφύλακας) και την Γκούγκου Μπάθα-Ρο (The Morning Show). Η ταινία βασίζεται στο αληθινό σαμποτάζ μιας ομάδας φεμινιστριών στο διαγωνισμό ομορφιάς Μις Κόσμος το 1970 / Κρίνοντας από τους πρωταγωνιστές, η τελευταία κινηματογραφική μεταφορά του Φάντασμα με Γόβες (3/9) του Νόελ Κάουαρντ θα είναι σκέτη απόλαυση: Άιλα Φίσερ, Νταν Στίβενς, Λέσλι Μαν, Τζούντι Ντεντς και Εμίλια Φοξ σε μεταφυσικές ερωτικές περιπέτειες. Αν τελικά δούμε και το The Personal History of David Copperfield, θα γίνουμε μάρτυρες της ένωσης Τσαρλς Ντίκενς-Αρμάντο Ιανούτσι και ίσως δεν είμαστε αρκετά άξιοι για κάτι τέτοιο.
Η αγαπημένη μας κατηγορία: διάσημα, ενίοτε κι οσκαρούχα ονόματα, που είναι ξεκάθαρο ότι έκαναν ταινίες μόνο για την αμοιβή. Φέτος, ο Ράσελ Κρόου, που κάποτε πέταξε ένα τηλέφωνο σε υπάλληλο ξενοδοχείου, τερματίζει το meta αλλά και τον οργή στην οδήγηση με την Έκρηξη Θυμού, η Μάργκο Ρόμπι υποδύεται μια επικηρυγμένη κακοποιό στο Τέξας του ’30 στη Χώρα του Ονείρου (ανάμεσα στο σάντουιτς Κάποτε… στο Χόλιγουντ – Η Βόμβα) και η Πενέλοπε Κρουζ συναντά τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, τον Έντγκαρ Ραμίρεζ και τη βασίλισσα των pap walks επί καραντίνας Άνα ντε Αρμάς στο Αβάνα: Η Πόλη των Κατασκόπων (επίσης του Ολιβιέ Ασαγιάς, γυρισμένο πανέμορφα στην Κούβα). Τέλος, ο Τομ Χάρντι κατακρεουργήθηκε από τους κριτικούς για τον ομώνυμη ερμηνεία του στο Καπόνε (20/8), αλλά η ταινία αποδείχθηκε ανέλπιστα πετυχημένη στο VOD, επιβεβαιώνοντας ότι γελάει καλύτερα όποιος μπορεί να κάνει rewind πολλές φορές αυτό.
Υπάρχουν ελάχιστα πράγματα που δεν έχει κάνει στη ζωή του ο Μικ Τζάγκερ, οπότε γιατί να μην παίξει κι ένα συλλέκτη Τέχνης, αν αυτό πάει πακέτο με διακοπές σε μια βίλα στη λίμνη Κόμο; Αυτό κάνει στον Διαρρήκτη Υψηλής Τέχνης (25/6) – αναθέτοντας στον Κλες Μπανγκ (Το Τετράγωνο) να κλέψει έναν πίνακα του αινιγματικού ζωγράφου που υποδύεται ο Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Αν κάποιος επιλέξει να δει μόνο επανεκδόσεις φέτος το καλοκαίρι, θα έχει γίνει εξπέρ στην ιστορία του κινηματογράφου σε 10 απλά βήματα: ξεκινώντας από τις υπαρξιακές ανησυχίες του Περσόνα και του Μετά τα Μεσάνυχτα, περνώντας από τα νουάρ παρακλάδια της Νύχτας του Κυνηγού και του Chinatown, γελώντας με την καρδιά του στο Λαγωνικό 24 Καρατίων και το Ένα Ψάρι που το Έλεγαν Γουάντα, αντιμετωπίζοντας τις δύο πλευρές του νόμου στο The Italian Job και το Tρένο Θα Σφυρίξει Τρεις Φορές και θαυμάζοντας γνήσιους σταρ του σινεμά (Κάρι Γκραντ-Γκρέις Κέλι) στο χιτσκοκικό Κυνήγι του Κλέφτη. Και στο τέλος, θα αναρωτηθεί τι σημαίνουν τελικά όλα αυτά, μαζί με τον Γκοντάρ στην Περιφρόνηση.
*Αν υπάρχει ένα καλοκαίρι που οι ανακοινωθείσες ημερομηνίες κυκλοφορίας των ταινίων θα άλλαξουν αρκετές φορές, αυτό είναι το φετινό. Οι ημερομηνίες του κειμένου υπόκεινται σίγουρα σε αλλαγές, stay tuned για να τις παρακολουθούμε μαζί κάθε εβδομάδα.