Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Πότε θα ανοίξει επιτέλους το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας

Μερικά χρήσιμα συμπεράσματα από τη συνέντευξη Τύπου του αναπληρωτή υπουργού πολιτισμού, Νίκου Ξυδάκη.
Φωτογραφίες: Άγγελος Χριστοφιλόπουλος / FOSPHOTOS
Screen Shot 2015-05-18 at 7.43.20 μ.μ.

Λίγες μόλις ημέρες ο χώρος δεν ήταν έτοιμος να υποδεχθεί το κοινό εξηγεί στους δημοσιογράφους η διευθύντρια του Μουσείου Κατερίνα Κοσκινά. «Μπήκαμε την Δευτέρα αλλά τα καταφέραμε να είμαστε έτοιμοι για σήμερα, παρ’ ότι δεν υπάρχει ούτε καν φύλαξη» διευκρίνισε, καθώς πριν την μεταφορά των γραφείων του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης από το Εθνικό Ωδείο στην οδό Συγγρού, στο νέο υπερσύγχρονο κτίριο, το κτίριο ήταν σφραγισμένο και κλειστό -παρ’ όλο που οι εργασίες είχαν ολοκληρωθεί εδώ και δεκαπέντε μήνες.

Μέχρι στιγμής έχει γίνει η παράδοση του ισογείου και των δύο ορόφων του Μουσείου από την κατασκευαστική εταιρεία, καθώς τα γραφεία του ελάχιστου προσωπικού που το απαρτίζει, βρίσκονται πλέον στον πρώτο όροφο.

Η ιστορία του ΕΜΣΤ βρίσκεται στα πρωτοσέλιδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Έντεκα ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρωθεί το κτίριο. Παρά την ξαφνική απομάκρυνση της Άννας Καφέτση, είναι κοινώς αποδεκτό, ότι το πείσμα και η επιμονή της επί δεκαπέντε χρόνια πρώην διευθύντριας είναι και μια από τις βασικές αιτίες που το Μουσείο υπάρχει σήμερα έστω και ως κέλυφος. Αυτό τόνισε και ο κύριος Ξυδάκης εχθές.

Με την τοποθέτηση της Κατερίνας Κοσκινά στην διευθυντική θέση, ξεκινάει μια δεύτερη φάση για το Μουσείο. Προς το παρόν, τιμώντας τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, η διευθύντρια του ΕΜΣΤ μαζί με τον πρόεδρο του Δ.Σ. Γιώργο Παπαναστασίου, καθώς και τον επικεφαλή αρχιτέκτονα Αντώνη Στυλιανίδη, υποδέχτηκαν τον υπουργό Πολιτισμού και τους δημοσιογράφους στο εντυπωσιακό κέλυφος του μουσείου, προκειμένου να τους ξεναγήσουν στους χώρους που θα φιλοξενηθούν οι συλλογές του καθώς και πολλές περιοδικές εκθέσεις.

Το κτίριο είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Είναι ένα μουσείο που ξεπερνά σε τεχνική αρτιότητα πάρα πολλά Μουσεία της Ευρώπης. Οι τεράστιοι χώροι του, θα γεμίσουν με αριστουργήματα της σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς τέχνης, καθώς το Μουσείο παρ’ ότι έχει μικρή συλλογή, διαθέτει έργα από ογκόλιθους των εικαστικών, όπως ο «δικός μας» Γιάννης Κουνέλης και ο Αμερικανός Bill Viola. Πέραν όμως των τεράστιων εκθεσιακών χώρων ξεναγηθήκαμε και σε χώρους όπου θα φιλοξενηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, αλλά και εργαστήρια για εικαστικούς. Το κτίριο θα διαθέτει και βιβλιοθήκη-αναγνωστήριο για το κοινό.

Από την συνέντευξη τύπου φάνηκε πως το Υπουργείο έχει οραματιστεί την δημιουργία ενός σχεδίου για το πολυπόθητο άνοιγμα. Τι κρατάμε από την χθεσινή συνέντευξη τύπου. 

Screen Shot 2015-05-18 at 7.44.02 μ.μ.

1. Το Μουσείο έχει δρομολογηθεί να ανοίξει σε περίπου 6 μήνες σύμφωνα με τις δηλώσεις του κύριου Ξυδάκη χωρίς όμως να είναι απολύτως βέβαιο ότι αυτό είναι εφικτό καθώς τα έξοδα για να γίνει αυτό πραγματικότητα είναι τεράστια.

2. Βασικό πρόβλημα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η έλλειψη προσωπικού καθώς αυτή τη στιγμή απασχολεί μόνο 14 άτομα και για να λειτουργήσει χρειάζεται τουλάχιστον εβδομήντα, σημαντικό τμήμα του προσωπικού θα αποτελέσουν οι φύλακες, καθώς το Μουσείο είναι σχεδόν 1900 τ.μ!

3. Η τεράστια δωρεά ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ από το Ίδρυμα Νιάρχου έχει εγκριθεί αλλά δεν μπορεί να εκταμιευθεί εάν δεν διασφαλιστεί το άνοιγμα του Μουσείου και οι προσλήψεις του προσωπικού.

4. Ο κύριος Ξυδάκης δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι θα προσπαθήσει να μεταφέρει υπαλλήλους του ΥΠΠΟ στο Μουσείο ώστε και να μην υπάρξουν νέα έξοδα και να χρησιμοποιηθούν με καλύτερο τρόπο ήδη υπάρχοντες μόνιμοι υπάλληλοι του Υπουργείου.

5. Ο ετήσιος προϋπολογισμός για τα λειτουργικά έξοδα του Μουσείου είναι περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ. Έχει υπογραφεί προγραμματική σύμβαση του Υπουργείου Πολιτισμού με το Μουσείο, όμως τα κονδύλια ακόμη αναζητούνται. Εάν δεν βρεθούν, το άνοιγμα του σε έξι μήνες δυσκολεύει.

6. Η μουσειολογική μελέτη (το πως και που θα τοποθετηθούν τα εκθέματα, το ποια κατεύθυνση και θεματική θα έχει η μόνιμη έκθεση και άλλα πολλά που αφορούν τα έργα τέχνης της συλλογής) της προκατόχου κυρίας Καφέτση δεν θα χρησιμοποιηθεί και έτσι η κυρία Κοσκινά που προσελήφθη πριν μερικούς μήνες καλείται μόλις σε ένα εξάμηνο να ολοκληρώσει νέα μουσειακή μελέτη καθώς χωρίς αυτήν δεν μπορεί να «ανοίξει» μια έκθεση – τουλάχιστον της μόνιμης συλλογής.

7. Εκκρεμούν ακόμα έξοδα δαπανών – παραδοτέων που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια που πρέπει να εγκριθούν προς την κατασκευαστική εταιρεία, με άλλα λόγια χρειάζονται νέα κονδύλια.

8. Ανακοινώθηκε ήδη συνεργασία με την Ρωσία από τον Υπουργό, εν όψει τους έτους Ρωσίας το 2016, με πολύ μεγάλη έκθεση ιμπρεσσιονιστών και μοντέρνων καλλιτεχνών, η οποία θα μεταφερθεί με Ρωσικά έξοδα στην χώρα μας και θα φέρει έσοδα στο Μουσείο. Πιθανώς να είναι αυτή η πρώτη περιοδική έκθεση που θα δούμε στο Μουσείο. Το ζητούμενο είναι πως για να γίνει αυτό το Μουσείο θα πρέπει ήδη να λειτουργεί.

9. Μετά τις χθεσινές δηλώσεις του Υπουργού, θα υπάρξει ανακοίνωση διεθνούς διαγωνισμού για τη διεύθυνση του Μουσείου οπότε πιθανώς να δούμε κάποιον ξένο επιμελητή στο τιμόνι του ΕΜΣΤ. Όπως διαφάνηκε από τις δηλώσεις του Υπουργού υπάρχει η διάθεση για εκσυγχρονισμό και στην διοικητική του μορφή, ίσως στο ίδιο μοντέλο που ανακοινώθηκε και για το Εθνικό Θέατρο, με πρόσωπα που θα ασχολούνται αποκλειστικά με την οικονομική υγεία και ευρωστία του Μουσείου.

10. Η αλλαγή στη διεύθυνση του Μουσείου που επιθυμεί το Υπουργείο, σημαίνει νέες αλλαγές, μετατροπές και καθυστερήσεις, τόσο στο πλαίσιο των μουσειακών μελετών, της αναδιάρθρωσης της συλλογής, των επικείμενων εκθέσεων αλλά και της γενικότερης ροής της λειτουργίας του Μουσείου και αναμένεται να διευκρινιστεί πότε επιθυμούν μια νέα Διεύθυνση από το Υπουργείο και τι ρόλο, αρμοδιότητες και εξουσίες θα έχει ο νέος Διευθυντής. Καθώς και κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει την ημερομηνία του ανοίγματος του Μουσείου.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.