Με το συνήθη συνδυασμό προϋπάρχοντων τίτλων και πρωτότυπων ιστοριών (με το βάρος φυσικά να πέφτει στις πρώτες), το κινηματογραφικό 2019 παραμένει ένα Kinder έκπληξη σχετικά με το ποιος ακριβοθώρητος σκηνοθέτης θα κάνει άλλο ένα instant classic (ο Κουέντιν Ταραντίνο ή ο Μάρτιν Σκορσέζε;), ποιοι υπερήρωες θα επιβιώσουν στο φινάλε του MCU έτσι όπως το γνωρίσαμε, ποιος θα πάρει τον επόμενο Χρυσό Φοίνικα και πόσα φανταστικομμύρια θα βγάλει το σίκουελ του Frozen.
Αν έχετε κινηματογραφικά μάτια για οτιδήποτε άλλο εκτός από τον Γιώργο Λάνθιμο και τις οσκαρικές πιθανότητές του, παρακάτω, ρίχνουμε μια ματιά στις πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες των ερχόμενων μηνών ως τα Χριστούγεννα, υπολογίζοντας τις εξόδους τους στην Ελλάδα (γι’αυτό απουσιάζει π.χ. το Μικρές Κυρίες της Γκρέτα Γκέργουιγκ κι άλλα οσκαρικά.).
Σκηνοθέτες με όνομα πριν από τον τίτλο
Ίσως με την πιο καθοριστική ταινία της καριέρας του μετά το Pulp Fiction επιστρέφει ο Κουέντιν Ταραντίνο (κι αν δεν είναι η πιο καθοριστική, είναι σίγουρα η 9η): στο Οnce Upon A Time In Hollywood σκηνοθετεί τους Μπραντ Πιτ, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Αλ Πατσίνο και Μάργκο Ρόμπι (στο ρόλο της Σάρον Τέιτ) σε ένα L.A. fame story με φόντο τη δράση του Τσαρλς Μάνσον.
Ο Ράιαν Τζόνσον, δύο χρόνια αφότου Οι Τελευταίοι Τζεντάι έβγαλαν στην επιφάνεια τη χειρότερη πλευρά της fanboy κουλτούρας, κάνει ένα διάλειμμα από το Star Wars (θα επιστρέψει για να δημιουργήσει μια νέα τριλογία) με το πρωτότυπο αστυνομικό μυστήριο Knives Out με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Κρις Έβανς, Τόνι Κολέτ, Τζέιμι Λι Κέρτις, Μάικλ Σάνον και Άνα ντε Αρμάς (Blade Runner 2049). Το Τρέξε! εκτόξευσε στην Α-list των δημιουργών και χάρισε ένα Όσκαρ στον Τζόρνταν Πιλ, ο οποίος συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο με το αλληγορικό θρίλερ Us με μια οικογένεια που τρομοκρατείται από σωσίες της. Ο αξιαγάπητος Τάικα Γουαϊτίτι (Thor: Ragnarok) βάζει σε καλή μεριά τα λεφτά της Marvel με το αντιπολεμικό σατιρικό παραμύθι Jojo Rabbit, με ήρωα ένα αγόρι που έχει για φανταστικό φίλο τον Χίτλερ (τον οποίο, για ακραίο trolling, υποδύεται ο ίδιος ο σκηνοθέτης.)
Έναν Παγκόσμιο Πόλεμο πιο πίσω, στον Α’, βρίσκεται ο Σαμ Μέντες με το 1917, την πρώτη του μετα-τζεϊμσμποντική ταινία, ενώ ο Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Κλέφτες Καταστημάτων) αφήνει για πρώτη φορά την Ιαπωνία αλλά όχι και το οικογενειακό δράμα The Truth About Catherine, με τους Ζιλιέτ Μπινός, Ίθαν Χοκ και Κατρίν Ντενέβ. Λίγες μέρες, επίσης, μάς χωρίζουν από το πανέμορφο love story του Μπάρι Τζένκινς Αν Η Οδός Μπιλ Μπορούσε Να Μιλήσει.
It’s a Disney world
Το πολιτιστικό μονοπώλιο της Ντίσνεϊ σε όλο του το μεγαλείο το 2019: η επέλαση των live-action ριμέικ που κανείς δεν ζήτησε συνεχίζεται με το Dumbo από τον Τιμ Μπάρτον, τον Αλαντίν του Γκάι Ρίτσι με τον Γουίλ Σμιθ ως Τζίνι και τον Βασιλιά των Λιονταριών (που επιμένουν να το αποκαλούν “live-action” παρόλο που θα έχει μόνο CGI ζώα) με τις φωνές, μεταξύ άλλων, της Μπιγιόνσε και του Ντόναλντ Γκλόβερ.
Η Pixar στοιχηματίζει ότι αξίζει τον κόπο για ένα Toy Story 4 μετά το απολύτως τέλειο φινάλε του τρίτου, με τον Τομ Χανκς να προειδοποιεί ότι έρχονται πλημμύρες – στα μάτια μας.
Η Marvel ολοκληρώνει την ιστορική πρώτη φάση του κινηματογραφικού της σύμπαντος με το Avengers: Endgame, αλλά όχι πριν μας συστήσει την Μπρι Λάρσον ως Captain Marvel, ενώ το καλοκαίρι επιστρέφει ο Τομ Χόλαντ στο Spider-Man: Far From Home και υποδέχεται στο καστ και τον Τζέικ Τζίλενχαλ. Όσοι έχετε στο περιβάλλον σας μικρά κορίτσια, απολαύστε τους λίγους μήνες σχετικής ηρεμίας που απομένουν μέχρι το πολυαναμενόμενο Frozen 2.
Τι άλλο; Αυτά. Δεν έχει μείνει κάτι σημαντικό που να κυκλοφορεί από την Ντίσνεϊ φέτος. Απολύτως τίποτα. (Άντε να αναφέρουμε και μια μικρή ταινία που δεν αφορά πολλούς, το Star Wars: Episode IX σε σκηνοθεσία Τζέι Τζέι Έιμπραμς, που ελπίζουμε μέχρι τα Χριστούγεννα να καταφέρει να βρει το κοινό του.)
Το βιβλίο ήταν καλύτερο;
Οι λογοτεχνικές μεταφορές της χρονιάς περιλαμβάνουν το βραβευμένο με Πούλιτζερ τόμο της Ντόνα Ταρτ The Goldfinch/ Η Καρδερίνα που οι περισσότεροι γνωστοί σας προσποιούνται ότι τελείωσαν, με τον Άνσελ Έλγκορτ από baby driver να γίνεται baby thief και τον Άνταμ Ντράιβερ να μην υπάρχει πουθενά στο καστ. Κάθε χρόνο υπάρχει το “νέο Κορίτσι Που Εξαφανίστηκε” – πέρσι αυτό ήταν το Η Γυναίκα στο Παράθυρο που το Χόλιγουντ φυσικά δεν έχασε χρόνο να στείλει στη μεγάλη οθόνη, με την Έιμι Άνταμς στο ρόλο της κλειστοφοβικής πρωταγωνίστριας και την Τζουλιάν Μουρ ως τη γειτόνισσα που εξαφανίστηκε (;). Ένας απολαυστικός ρόλος-γάντι περιμένει την Κέιτ Μπλάνσετ στο πανέξυπνο Where’d You Go, Bernadette? που θα λειτουργήσει και σαν διόρθωση πορείας για τον Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ μετά το Last Flag Flying, ενώ στο Αυτό: Κεφάλαιο 2 οι ενήλικοι πλέον Losers συνεχίζουν να τρομοκρατούνται από τον Πένιγουαϊζ γιατί δεν νοείται χρονιά χωρίς 25 χιλιάδες μεταφορές Στίβεν Κινγκ.
Κατευθείαν στο Netflix
Στο μεγαλύτερο ως τώρα ρουά ματ της, η υπηρεσία streaming δελέασε τον υπέρμαχο της κινηματογραφικής εμπειρίας Μάρτιν Σκορσέζε και θα φιλοξενήσει το νέο γκανγκστερικό του έπος The Irishman, με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, τον Αλ Πατσίνο, τον Τζο Πέσι και τον Χάρβεϊ Καϊτέλ δορυφόρους στη δολοφονία του Τζίμι Χόφα.
Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ βρήκε μια δουλειά, μια πολύ σπουδαία δουλειά και θα κάνει 2 ταινίες για το Netflix: το μπασκετικό High Flying Bird και το Panama Papers-ικό The Laundromat, με τον Γκάρι Όλντμαν και την Μέριλ Στριπ. Ό,τι έκανε το Good Time για τον Ρόμπερτ Πάτινσον ίσως κάνει το Uncut Gems για τον Άνταμ Σάντλερ, που υποδύεται έναν χρεωμένο κοσμηματοπώλη στη νέα ταινία των αδερφών Σάφντι, που διαδραματίζεται και πάλι στην Νέα Υόρκη. Η Χίλαρι Σουάνκ και η Ρόουζ Μπερν πρωταγωνιστούν στο I Am Mother, άλλο ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας σε συμπαραγωγή Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση και Τέρι Ντούγκας μετά το Tau.
Κάποιος χάκαρε το Tumblr μας και έβαλε στην ίδια ταινία τον Μπεν Άφλεκ, τον Όσκαρ Άιζακ, τον Τσάρλι Χάναμ και τον Γκάρετ Χέντλαντ: είμαστε έτοιμοι για τη μιλιτέρ δράση του Triple Frontier. Ο Άφλεκ θα παίξει και στο The Last Thing He Wanted, με την Αν Χάθαγουεϊ στο ρόλο μιας δημοσιογράφου που γίνεται έμπορος όπλων. Κι εμείς LOL σκεφτήκαμε αλλά δεν είναι κωμωδία, βασίζεται στο βιβλίο της Τζόαν Ντίντιον και το σκηνοθετεί η Ντι Ρις (Mudbound).
Οι επανασυστάσεις
Πασίγνωστα τοτέμ της ποπ κουλτούρας θα επιστρέψουν σε ανανεωμένες εκδοχές φέτος, ξεκινώντας από τους Άγγελους του Τσάρλι σε γυναικείο (και woke, υποθέτουμε) reboot με επικεφαλής την Κρίστεν Στιούαρτ και συνεχίζοντας με το μίνι Marvel-ικό reunion του Κρις Χέμσγουορθ και της Τέσα Τόμσον στο Men In Black International, αλλά και με άλλον έναν Joker, με τον Χοακίν Φίνιξ να παίρνει τη σκυτάλη από τον Τζάρεντ Λίτο, thank God. Το franchise του Fast & Furious διαχειρίζεται την κόντρα Βιν Ντίζελ-Ντουέιν Τζόνσον (μην μας ζητάτε να διαλέξουμε πλευρά, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ) διοχετεύοντας τον δεύτερο στο spin-off Hobbs & Shaw μαζί με τον Τζέισον Στέιθαμ (Στέιθαμμμμ), ενώ ήδη δοκιμάζεται η υπομονή μας με την ιδέα του live action Detective Pikachu, στο οποίο ο Ράιαν Ρέινολντς δίνει τη φωνή του στο διασημότερο Πόκεμον. Το αντίστοιχο Πόκεμον του 19ου αιώνα ήταν οι ιστορίες του Ντίκενς και μια από αυτές επιστρέφει για πολλοστή φορά στο σινεμά, με bonus υπογραφή: στο The Personal History of David Copperfield, ο μετρ της κωμωδίας Αρμάντο Ιανούτσι (Ο Θάνατος του Στάλιν) αναμετράται με τον κλασικό ήρωα, με ένα καστ που περιλαμβάνει τον Πίτερ Καπάλντι, τον Χιου Λόρι και την Τίλντα Σουίντον.
All the stars are closer
Εκτός από την ταινία του Ταραντίνο, ο Μπραντ Πιτ συνεργάζεται με άλλον έναν auteur, τον Τζέιμς Γκρέι, κι αναζητά τον πατέρα του (Τόμι Λι Τζόουνς) στην οδύσσεια του διαστήματος Ad Astra. Μια αστροναύτη υποδύεται και η Νάταλι Πόρτμαν στο Lucy In The Sky, που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην Γη, κι ας βρίσκεται εκεί ο Τζον Χαμ. Η Portmania συνεχίζεται με το Vox Lux, όπου η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός μεταμορφώνεται σε ποπ σταρ-σύμβολο της παρακμής της Αμερικής, ενώ συναντά για 4η φορά στην οθόνη τον Τζουντ Λο.
Δέκα χρόνια μετά το πολυαγαπημένο cult hit, η παρέα των Έμμα Στόουν, Γούντι Χάρελσον, Τζέσι Άιζενμπεργκ και Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν επιτέλους επανενώνεται στο Zombieland: Double Tap. Ένα νέο Love, Actually φιλοδοξεί να γίνει το Last Christmas με την Έμμα Τόμσον και την Εμίλια Κλαρκ, βοηθούμενο από το κλασικό τραγούδι των Wham! κι άλλα, ακυκλοφόρητα, κομμάτια του Τζορτζ Μάικλ. Σε ένα κόσμο όπου οι Beatles δεν υπήρξαν ποτέ εκτυλίσσεται η νέα ταινία του Ντάνι Μπόιλ, και ελπίζουμε να μην μας κάνει να ευχηθούμε να ζούσαμε σε ένα κόσμο όπου δεν υπήρξε αυτή η ταινία (η συμμετοχή του Eντ Σίραν δεν μας καθησυχάζει.) Τέλος, παρά τα οικεία πρόσωπα, ο αληθινός σταρ στο Downton Abbey είναι ο ίδιος ο πύργος, στον οποίο θα μεταφερθούμε για μια τελευταία (;) φορά στο Downton Abbey: The Movie.