Το George είναι ένας δίσκος που γεννήθηκε μέσα από μια συζήτηση του Ευθύμη Φιλίππου με τον Παναγιώτη Μελίδη (Larry Gus) τον Δεκέμβριο του 2018. Ο Μελίδης έδωσε έναν σκληρό δίσκο με πρωτότυπη μουσική στον Φιλίππου και εκείνος έγραψε το κείμενο, τον Νοέμβριο του 2019.
Μια από τις πρώτες μουσικές ιδέες ήταν ένα κομμάτι με τον τίτλο “super soft guitar”. Στη συνέχεια, όμως, η αρχική μορφή της μουσικής εγκαταλείφθηκε και το έργο γράφτηκε ξανά από την αρχή. Το έργο άλλαξε πολλούς τίτλους.
Ο δίσκος (όπως και η παράσταση) είναι στην ουσία ένα αφήγημα, ένα spoken word album, που πλαισιώνεται από εκκλησιαστική μουσική σε σύνθεση Παναγιώτη Μελίδη αλλά και την 18μελή ανδρική χορωδία της Κέρκυρας σε ένα τραγούδι. Η μουσική λειτουργεί σαν ένα ψυχολογικό παραλήρημα ανάμεσα στις παύσεις της ιστορίας, βάζοντας τον ακροατή πιο βαθιά σε μία σουρεαλιστική και ζοφερή πορεία.
Το αφήγημα; Ένα είναι σίγουρο. Θέλει γερό στομάχι Αν νομίζεις ότι θα ακούσεις ένα παραμύθι που θα σε πάει σε κόσμους μαγικούς και θα σε γεμίσει ασφάλεια και θαλπωρή, ξέχασέ το. Δεν είναι ένα παραμύθι. Περισσότερο θυμίζει σκοτεινό εφιάλτη που πρέπει να ξορκίσεις.
Ο ήρωας της ιστορίας μεγάλωσε με έναν πατέρα που φορούσε τα ρούχα της γυναίκας του όταν εκείνη έφυγε από το σπίτι, ώστε ο μικρός George να μη νιώσει ότι μεγαλώνει χωρίς τη μητέρα του. Κάποια στιγμή, μεγάλος πια, πρέπει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι έχει αρρωστήσει και να συμφιλιωθεί με τον θάνατο. Σε αυτό του το σουρεαλιστικό ταξίδι εμφανίζονται πολλά πρόσωπα τα οποία έχουν ιδιαίτερη, σημειολογική ουσία στην κατάληξη της ιστορίας. Και η μουσική σαν μικρές γροθιές, υποβλητικά ιντερλούδια που σε καλούν στη δίνη τους.
Δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις τον George. Θα τον σκέφτεσαι ακόμα και όταν η δεύτερη πλευρά του δίσκου τελειώσει ή όταν θα βγεις από την παράσταση. Γιατί στη ζωή υπάρχει πάντα ένας George ή μπορεί να είσαι εσύ αυτός ξαφνικά. Όσο ξαφνικά άρχισε να αναπολεί και ο ίδιος τη ζωή του, τη στιγμή που φοβήθηκε ότι τη χάνει.
Το μοναδικό τραγούδι του δίσκου γράφτηκε ειδικά για την Ανδρική Χορωδία Κέρκυρας. Η διάρκεια του δίσκου είναι 40 λεπτά και 35 δευτερόλεπτα και ηχογραφήθηκε εν μέσω της πανδημίας στην Κέρκυρα και στο Λονδίνο, με τον βραβευμένο με BAFTA και Emmy Βρετανό ηθοποιό Ben Whishaw («Το Άρωμα», «The Lobster”) ως αφηγητή.
Η ερμηνεία της χορωδίας είναι απέριττη, χωρίς χρήση εφέ, ηχογραφημένη σε μια μικρή αίθουσα του Δημαρχείου της Κέρκυρας τον Ιούλιο του 2020. Η αφήγηση του Whishaw είναι κοφτή, χωρίς συναίσθημα, σαν μια ανακοίνωση ενός αναπόφευκτου γεγονότος. Σαν ένα διάγγελμα μιας νέας ζοφερής πραγματικότητας που, θες δε θες, θα αντιμετωπίσεις. «Το πιο έντονο χαρακτηριστικό που είχε αυτός ο άντρας, ο George Τομας Stevens, στο σώμα του, ήταν οι σκληρές αλλά όχι τραχιές παλάμες του και η υπερβολικά τριχωτή του κοιλιά. Το πέος του δεν ήταν ούτε πολύ μικρό ούτε πολύ μεγάλο, τα δόντια του ήταν ωραία και τα μαλλιά του ήταν καστανά που είχαν αρχίσει να γίνονται άσπρα», μας λέει ο Whishaw, συστήνοντάς μας τον George.
Ο ίδιος ο Ευθύμης Φιλίππου χαρακτηρίζει το έργο του ως έναν «Μονόλογο επιστημονικής φαντασίας με μουσικά ιντερλούδια. Είναι ένα έργο για τη φύση, την αιτία και την αισθητική μιας κτηνώδους, θανατηφόρου νόσου». Ο Παναγιώτης Μελίδης, που έχει εμπνευστεί τη μουσική του George από τα κοντσέρτα για όργανο του Handel, τις σονάτες του Scarlatti, τα έργα της Violetta Parra, του Moondog, του Sohail Rana και του Νίκου Ξυδάκη, το αποκαλεί «ιστορία κατασκόπων», συμπληρώνοντας: «Μόνο που εδώ ο δολοφόνος είναι εντός σου. Είναι μια άσκηση στην αυτοεπίθεση, με οδηγίες επιβίωσης για το τι κάνεις όταν σου επιτίθεται μαζικά ο εαυτός σου σε διάφορες πιθανές παραλλαγές του, σαν ένας Γιώργης πολλαπλασιασμένος επί 60»!
Τις τελευταίες ημέρες της ζωής του George, που είναι περίπου 65 ετών, θα μας αφηγηθεί στη μία και μοναδική παράσταση που θα δοθεί στη Στέγη η Αγγελική Παπούλια, συνοδεία του συνθέτη Παναγιώτη Μελίδη (Larry Gus) στο εκκλησιαστικό όργανο, του Μανούσου Κλαπάκη στα κρουστά και της 18μελούς ανδρικής χορωδίας της Κέρκυρας.
Ο δίσκος θα διατίθεται από τις 27 Ιανουαρίου 2023 στο πωλητήριο της Στέγης, σε μορφή συλλεκτικού δίσκου βινυλίου, σε σχεδιασμό του Βασίλη Μαρματάκη, από την ανεξάρτητη εταιρεία FourFour Records σε παραγωγή Onassis Culture, ενώ παράλληλα θα κυκλοφορήσει σε όλες τις μουσικές ψηφιακές πλατφόρμες (Spotify, Apple Music, Bandcamp, Tidal, Qobuz, Deezer, Amazon Music, YouTube, Pandora, Napster, Boomplay).