Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ

Για τον Macklemore, δεν νοείται μουσική χωρίς ακτιβισμό

Μακριά από το τοξικό beef του Drake με τον Lamar και τους celebrities που σωπαίνουν μπροστά στα εγκλήματα του Ισραήλ, ο φιλοπαλαιστινιακός «ύμνος» Hind’s Hall του Αμερικανού ράπερ επισφραγίζει μια καλλιτεχνική πορεία γεμάτη κοινωνικές διεκδικήσεις.
Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή
Macklemore

Το κίνημα #blockout2024, που έχει εξαπλωθεί τα τελευταία εικοσιτετράωρα στον κόσμο των social media, αποδεικνύει πως πλατφόρμες όπως το TikTok ή το Instagram μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πεδίο ακτιβισμού με ευρεία επιρροή, και όχι μόνο ως ένα περιβάλλον κατανάλωσης εύπεπτου περιεχομένου. Όλο και περισσότερα προφίλ celebrities μπλοκάρονται από χρήστες και χρήστριες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως μια μορφή αντίδρασης για εκείνους και εκείνες που επιλέγουν να σωπάσουν μπροστά στη γενοκτονία που διαπράττεται στη Γάζα. Το διαδικτυακό μποϊκοτάζ διασημοτήτων άρχισε να κορυφώνεται μετά το βράδυ της 6ης Μάϊου, όταν οι celebrities απολάμβαναν τη χλιδή του Met Gala, ενώ το Ισραήλ πραγματοποιούσε εισβολή στη Ράφα όπου 1,4 εκατομμύριο Παλαιστίνιοι είχαν βρει το τελευταίο καταφύγιό τους από τους σφοδρούς βομβαρδισμούς.

Κι ενώ αστέρες όπως η Kim Kardashian, η Taylor Swift, η Lady Gaga, ο Justin Timberlake και ο Justin Bieber βλέπουν τους followers τους να μειώνονται σημαντικά, με αποτέλεσμα να χάνουν έσοδα και δόξα, ο Αμερικανός ράπερ Macklemore επιλέγει να βρίσκεται στη «σωστή πλευρά της ιστορίας», παρακολουθώντας με απογοήτευση τους συναδέλφους του, Kendrick Lamar και Drake, να αναλώνονται σε ένα χρόνιο, μαρκετινίστικο beef για «μικρά παιδιά». Παράλληλα με την εξάπλωση του “Operation Blockout”, το single του Hind’s Hall που κυκλοφόρησε στις 8 Μαΐου σημειώνει ήδη 2 εκατομμύρια προβολές, περνώντας ένα ηχηρό μήνυμα προς τους διάσημους που αδιαφορούν να δείξουν αλληλεγγύη στον λαό της Παλαιστίνης και να ζητήσουν κατάπαυση του πυρός.

Στο επίκεντρο του φιλοπαλαιστινιακού τραγουδιού, βρίσκεται ο ανένδοτος αγώνας των φοιτητών και φοιτητριών στις αμερικανικές πανεπιστημιουπόλεις, για την απόσυρση επενδύσεων των ιδρυμάτων τους από το Ισραήλ, ενώ ο Macklemore αποφάσισε όλα τα έσοδα από τις προβολές του κομματιού να δοθούν στην UNRWA.

Αυτή δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο δημοφιλής ράπερ θίγει κοινωνικοπολιτικά ζητήματα μέσα από τη μουσική του. Για την ακρίβεια, αυτό έχει επιλέξει να κάνει σε όλη τη μακρά πορεία του.

Απ’ όταν ήταν ακόμη έφηβος, ο Benjamin Hammond Haggerty, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, άρχισε να εκδηλώνει κοινωνικές ανησυχίες. Η κοινότητα του Seattle όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε διαδραμάτισε για εκείνον σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του καλλιτεχνικού του στυλ αλλά και των πολιτικών του απόψεων, στο επίκεντρο των οποίων βρέθηκε ο αγώνας για ισότητα και κοινωνική δικαιοσύνη. Η σύνδεσή του με την πόλη άρχισε να γίνεται εμφανής μέσα από τις συνεργασίες του με ντόπιους μουσικούς και την υποστήριξή του σε κοινωνικούς σκοπούς της κοινότητας. 

Στο γυμνάσιο ξεκίνησε μαζί με άλλους μαθητές μια ομάδα hip-hop με το όνομα “Elevated Elements”, με στόχο να φέρει κοντά όσους και όσες αγαπούσαν το είδος. Αργότερα, ως φοιτητής μουσικών σπουδών στο The Evergreen State College στην Olympia έγινε μέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος “Gateways for Inprisoncerated Youth”, με στόχο να διευκολύνει την υλοποίηση μουσικών εργαστηρίων στο Κολλέγιο.

Μεγαλώνοντας, και έχοντας πλέον αρχίσει να πλάθει τον ήχο του που ενσωματώνει hip hop, alternative hip hop, pop rap και hipster hop στοιχεία, αφετηρία της πορείας του ως ανεξάρτητος καλλιτέχνης, έγινε το album Open Your Eyes που κυκλοφόρησε το 2000, το οποίο διαδέχτηκαν τα The Language of My World του 2005 και The Unplanned Mixtape του 2009. Εκείνο το έτος υπήρξε καθοριστικό για τη διεθνή επιτυχία που γνώρισε, αφού συνεργάστηκε με τον παραγωγό Ryan Lewis ιδρύοντας το καλλιτεχνικό δίδυμο Macklemore & Ryan Lewis, που συνέχισε να συμπράττει έως το 2016. Σε ένα από τα πρώτα δείγματα της δουλειάς τους, κυκλοφόρησαν ένα mixtape το οποίο περιείχε το κομμάτι Otherside, όπου ο Macklemore εμβαθύνει στη χρήση ναρκωτικών στο rap game, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα ως παράδειγμα τον Pimp C, ο οποίος πέθανε μετά από υπερβολική δόση σιροπιού βήχα το 2007. 

Εκτός από τις καταστροφικές επιπτώσεις της χρήσης ουσιών αλλά και το προσωπικό του βίωμα με τα ναρκωτικά, το τραγούδι αναφέρεται με μία ευρύτερη έννοια στους κινδύνους που αναδύει η λατρεία των ειδώλων, «ειδικά όταν αυτά τα είδωλα είναι κάποιος σαν τον Lil Wayne, ο οποίος διαφημίζει, έως και δοξάζει, τα ναρκωτικά στους στίχους του». Όπως έχει δηλώσει ο ράπερ για το κομμάτι, «Είχα πολλούς φίλους που πάλεψαν με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, πάλεψαν με τον εθισμό – μαζί τους κι εγώ. Μέχρι τη στιγμή που μπαίνετε στο δεύτερο κουπλέ, μιλάω για τους δικούς μου αγώνες, τα δικά μου σκαμπανεβάσματα με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, που αναπόφευκτα με άφησαν σε έναν πάτο και στη συνέχεια με οδήγησαν σε ένα μέρος όπου έπρεπε να παλέψω για να γίνω νηφάλιος».

Το 2012, με την κυκλοφορία του τραγουδιού τους Same Love, ο Macklemore εξέφρασε την υποστήριξή του για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, καταδικάζοντας παράλληλα την ομοφοβία στο mainstream hip-hop, την κοινωνία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το πρωτοποριακό για την εποχή κομμάτι, έγινε ύμνος για τη ΛOATKI+ κοινότητα, ενώ το ισχυρό του μήνυμα είχε απήχηση σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, συμβάλλοντας στην εξάπλωση του διαλόγου για την ισότητα στον γάμο και την τεκνοθεσία.

Το 2013, το single των Macklemore και Lewis, Thrift Shop, έφτασε στο Νο1 στο Billboard Hot 100 των ΗΠΑ, προωθώντας τον Macklemore στη mainstream μουσική σκηνή. Μάλιστα, το Thrift Shop αναγνωρίστηκε από το Billboard ως το πρώτο κομμάτι από το 1994 που έφτασε στην κορυφή του Hot 100 chart χωρίς την υποστήριξη μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας. 

Το επόμενο single τους, Can’t Hold Us, έφτασε επίσης στο Νο1 στο Hot 100 chart, καθιστώντας τους Macklemore και Lewis το πρώτο δίδυμο στην ιστορία του chart που τα δύο πρώτα singles τους έφτασαν στην κορυφή. Μάλιστα, το ντεμπούτο studio album τους, The Heist, έφτασε στο Νο2 του Billboard 200 των ΗΠΑ. Το δίδυμο κέρδισε τέσσερα βραβεία Grammy στην τελετή του 2014, συμπεριλαμβανομένου του Καλύτερου Νέου Καλλιτέχνη, του Καλύτερου Ραπ Άλμπουμ για το The Heist, του Καλύτερου Ραπ Τραγουδιού και της Καλύτερης Ραπ Ερμηνείας για το Thrift Shop. Το δεύτερο άλμπουμ των δύο καλλιτεχνών, This Unruly Mess I’ve Made, κυκλοφόρησε το 2016. 

Με την ευαισθητοποίηση που τον χαρακτηρίζει και απολαμβάνοντας παράλληλα εκείνα τα χρόνια την επιτυχία του μαζί με τον Lewis, στις 5 Αυγούστου του 2015, οι δυο τους κυκλοφόρησαν ένα track για δωρεάν download με τίτλο Growing Up (Sloane’s Song), στο οποίο συμμετέχει ο Ed Sheeran, ενώ το 2016 κυκλοφόρησε δύο επιτυχημένα solo singles, το Drug Dealer και το Wednesday Morning. Το Drug Dealer παρουσιάζει τον ίδιο να ραπάρει την «ωδή» του στους παρελθοντικούς εθισμούς, ενώ το τραγούδι περιλαμβάνεται σε ένα ντοκιμαντέρ με αποσπάσματα όπου ο Macklemore συζητά για τη χρήση ναρκωτικών με τον τότε Πρόεδρο Barack Obama.

Το Wednesday Morning, αντίστοιχα, κυκλοφόρησε μετά τις αμερικανικές εκλογές του 2016 και την ανάληψη της εξουσίας από τον Donald Trump, καλλιεργώντας πρόσφορο έδαφος στον Macklemore για να ραπάρει για το δυσοίωνο πολιτικό μέλλον της χώρας. Ως αληθηνός επικριτής του Trump, τον Ιούλιο του ίδιου έτους συμμετείχε στο τραγούδι FDT (Fuck Donald Trump), Pt. 2 των YG και Nipsey Hussle, μαζί με τον G-Eazy.

Αργότερα, τον Ιούνιο του 2017, ο Macklemore κυκλοφόρησε το Glorious, ένα single με τη Skylar Grey, το οποίο σηματοδότησε τη solo επιστροφή του στη μουσική βιομηχανία και αποτέλεσε το πρώτο του μεγάλο single που παρήχθη χωρίς τον Lewis μετά τη mainstream επιτυχία τους. Εκείνο το έτος επικροτήθηκε από τα media, αφού συμμετείχε στο Women’s March τον Ιανουάριο του 2017 (την παγκόσμια διαμαρτυρία την επομένη της ορκωμοσίας του Trump), προασπιζόμενος τα δικαιώματα των γυναικών. Οι μισογυνιστικές πολιτικές θέσεις και η ρητορική του Προέδρου, αποτελούσαν άμεση απειλή για τα δικαιώματα των γυναικών. Το Women’s March ανακηρύχθηκε στη μεγαλύτερη μονοήμερη διαμαρτυρία στην ιστορία των ΗΠΑ μέχρι τότε. 

Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ο Macklemore κυκλοφόρησε το δεύτερο solo studio album, Gemini, και στις 16 Μαΐου του 2019, έλαβε το βραβείο Stevie Ray Vaughan από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό MusiCares, ως ένδειξη αναγνώρισης της υποστήριξής του στο έργο του και τη διαδικασία απεξάρτησης από τα ναρκωτικά. Τον Ιανουάριο του 2021, μετά την προεδρική ορκωμοσία του Joe Biden, ο ράπερ κυκλοφόρησε το track “Trump’s Over Freestyle”, εκφράζοντας την ανακούφισή του για την κάθοδο του Trump από την εξουσία. 

Δύο περίπου χρόνια μετά, στις 24 Φεβρουαρίου του 2023, κυκλοφόρησε ο τελευταίος δίσκος του με τίτλο Ben. Ως ανοιχτός υποστηρικτής της απελευθέρωσης της Παλαιστίνης και της καταδίκης των εγκλημάτων του Ισραήλ, στις 30 Οκτωβρίου του ίδιου έτους υπέγραψε ανοιχτή επιστολή ζητώντας κατάπαυση του πυρός και τερματισμό του αποκλεισμού της Λωρίδας της Γάζας από το Ισραήλ, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο πραγματοποίησε ομιλία σε φιλοπαλαιστινιακή συγκέντρωση στη Washington, κατηγορώντας το Ισραήλ ότι διαπράττει γενοκτονία κατά των Παλαιστινίων. Τώρα, με την κυκλοφορία του “Hind’s Hall”, ο Macklemore υπόσχεται πως ο αγώνας για ευαισθητοποίηση των ακροατών και οι κοινωνικές διεκδικήσεις του, θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο της τέχνης και της ζωής του.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.