Δεκατέσσερις παραγωγές στο Μέγαρο Χορού, επτά στην Κεντρική Σκηνή και επτά στο Στούντιο. Οκτώ υπαίθριες παραστάσεις χορού στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, κάθε μέρα στις 19:00 με ελεύθερη είσοδο. Έκθεση φωτογραφίας του Josef Nadj με τίτλο Inhancutilitatem στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού και μία μουσική βραδιά επίσης με ελεύθερη είσοδο. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με δύο επαγγελματικά σεμινάρια χορού, ένα masterclass, ένα εργαστήρι για παιδιά και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ. Τα παραπάνω περιλαμβάνει το πρόγραμμα του 24ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Στην παρουσίαση του προγράμματος η Λίντα Καπετανέα, η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ τόνισε: «Πιστεύω στον χορό ως βασική ανθρώπινη ανάγκη, και το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας μου δίνει τη δυνατότητα να μοιραστώ την απέραντη αγάπη μου γι’ αυτή την τέχνη. Στόχος μου είναι ένα Φεστιβάλ δυναμικό και ανοιχτό στη διεθνή κοινότητα, στο κοινό όλων των ηλικιών, στις τέχνες, στις συνεργασίες, αφοσιωμένο στην εκπαίδευση και την έρευνα, δοτικό στους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς». Λίγο πριν την έναρξη του φεστιβάλ η Λίντα Καπετανέα απάντησε στις ερωτήσεις της Popaganda.
Πρώτη χρονιά ως καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Ποιο είναι το μεγαλύτερο άγχος και ποια η μεγαλύτερη προσδοκία; Το μεγαλύτερο άγχος είναι να πάνε όλα καλά χωρίς απρόοπτα ή ακυρώσεις, και η μεγαλύτερη προσδοκία είναι να διευρυνθεί το κοινό του χορού στην Ελλάδα, να αγαπήσουν κάτοικοι και επισκέπτες ακόμα περισσότερο την Καλαμάτα, να θαυμάσουν την σύγχρονη ελληνική δημιουργία και να δουν πόσο όμορφα πράγματα μπορούμε να πετύχουμε.
Πώς χτίστηκε το φετινό πρόγραμμα, τι πρεσβεύει και ποιες είναι οι σημαντικότερες στιγμές του; Δεν θέλω να ξεχωρίσω στιγμές και παραστάσεις με την έννοια των πιο αγαπημένων μου διότι είναι πραγματικά διαλεγμένες μία προς μία μέσα από πολλή δουλειά. θα πω όμως ότι το φετινό φεστιβάλ είναι μια συνολική εμπειρία με στόχο την παρουσίαση καλλιτεχνών που μπορούν πραγματικά να εμπνεύσουν και να δώσουν δύναμη στο κοινό. Θα πω επίσης τι είναι αντικειμενικά ξεχωριστό όπως για παράδειγμα ότι για πρώτη φορά παρουσιάζεται παράσταση σύγχρονου χορού για όλη την οικογένεια, το εκπληκτικό έργο Καρτούν του Αντον Λιάχκυ, και ότι για πρώτη φορά έρχονται στην Ελλάδα οι σημαντικότεροι καλλιτέχνες παγκοσμίως του freestyle και animation το συγκλονιστικό ντουέτο των Marquese Scott & Poppin John για δυο παραστάσεις και ένα masterclass. Το φετινό πρόγραμμα έχει βασιστεί ακριβώς πάνω σ αυτό: στις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος και στην σχέση του χορού με όλες τις τέχνες γι αυτό καλέσαμε πολυδιάστατους και μοναδικούς δημιουργούς.
Είναι η πρώτη σας χρονιά αλλά έχετε σκεφτεί τι θα ήθελε να μείνει από το έργο σας όταν ολοκληρώσετε τη θητεία σας στο ΦΧΚ; Η κίνηση δείχνει ποιοι είμαστε σε όλα τα επίπεδα. Θα ήθελα να μπορούσα να φυτέψω στην καρδιά των νέων παιδιών την περιέργεια για τις δυνατότητες του ανθρώπου και την επιμονή που θα τους κάνει να μην τα παρατάνε στη ζωή τους.
Τι θα λέγατε σε κάποιον που δεν έχει έρθει ξανά στο Φεστιβάλ για να τον πείσετε να παρακολουθήσει το πρόγραμμά του; Θα του έλεγα ότι θα δει τελείως παλαβούς ανθρώπους, ότι θα συγκινηθεί, θα γελάσει και θα μείνει άφωνος πολλές φορές. Θα του έλεγα να έρθει στο Μέγαρο γιατί έχει υπέροχες παραστάσεις κάθε βράδυ και στο φουαγιέ μια πολύ όμορφη έκθεση φωτογραφίας και επίσης ότι κάθε απόγευμα υπάρχει χορός στην πλατεία με δωρεάν είσοδο άρα μπορεί να βγει και για μια διαφορετική απογευματινή καλοκαιρινή βόλτα με τους φίλους του και να χαρεί με την μουσική και αυτά που θα συμβαίνουν επί σκηνής.
Ποιο είναι το στίγμα αυτή τη στιγμή του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα και ποια η μεγαλύτερη ελπίδα σας για το μέλλον; Ο χορός στην Ελλάδα μπορεί να προσφέρει πολλά, υπάρχουν σπουδαίοι δημιουργοί και σοβαρές πλέον υποδομές. Χρειάζεται τόλμη και πρωτοβουλία σε κρατικό και ιδιωτικό επίπεδο για παραγωγές παραστάσεων με διάρκεια και διαφορετική κλίμακα- μικρές και μεγάλες- με σκοπό την διεύρυνση του κοινού.
Η μεγαλύτερη ελπίδα μου για το μέλλον σχετίζεται με αυτό που με απασχολεί ως ερευνήτρια του χορού: η εκπαίδευση των χορευτών και γενικά των ανθρώπων γύρω από την ανθρώπινη κίνηση και πόσο αυτή δεν είναι κάτι άλλο από το πνεύμα ή τον νου. Ελπίζω στο μέλλον οι νέες γενιές χορευτών να διδάσκονται περισσότερο την ουσία της κίνησης δηλαδή το περιεχόμενο της αληθινής ζωής και λιγότερο απόψεις για το τι είναι όμορφο ή καλό ή ατεκμηρίωτα λειτουργικό. Το ανθρώπινο σώμα είναι εξαιρετικά μυστηριώδες και η αντίληψή μας για τις δυνατότητές του δεν μπορεί να είναι θεωρητική ή εξευγενισμένη επειδή έτσι επιβάλλουν κάποια ρεύματα σκέψης και η κοινωνική συμπεριφορά.