Υπάρχει μια άκρως ενδιαφέρουσα όσο και ναρκισσιστική ρετροσπεκτίβα αυτή τη στιγμή στο κέντρο του Λονδίνου, σε μια τοσοδοὐλα γκαλερί, χωμένη ανάμεσα σε σούπερ κυριλέ εστιατόρια και πανάκριβα μαγαζιά. Η αιτία ύπαρξης της έκθεσης είναι διπλή και οι λόγοι άρρηκτα συνδεδεμένοι μεταξύ τους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι ο πρώην τραγουδιστής των Pulp, Jarvis Cocker, κυκλοφορεί σήμερα το πρώτο του βιβλίο με τίτλο Good Pop Bad Pop. Ο δευτερος είναι ότι πρόσφατα αποφάσισε να καθαρίσει τη σοφίτα του σπιτιού του στο Λονδίνο.
Τα αντικείμενα που έφερε στο φως η ανασκαφή, χρονολογούνται από την εποχή που ο Jarvis μεγάλωνε ως μέλος μιας οικογένειας της εργατικής τάξης στο Sheffield της Βόρειας Αγγλίας. Ένας έφηβος γεμάτος με όνειρα και φιλοδοξίες που γέμιζε το σχολικό τετράδιο εργασιών του με σκίτσα. Από το λογότυπο του συγκροτήματος -το όνομα του οποίου είχε ήδη αποφασίσει- μέχρι το στυλ των ρουχων των μελών της μπάντας και φυσικά τη μουσική.
‘Ολα τα αντικείμενα που εκτίθενται στη Gallery Of Everything στο Marylebone, αποτελούν τη βάση του σχηματισμού της περσόνας του Jarvis και κατά επἐκταση των Pulp. Πιο συγκεκριμένα, στην είσοδο βρίσκεται ένας αριστουργηματικός περιοδικός πίνακας της καλής και κακής ποπ, βασισμένος στα στοιχεία της παιδικής και εφηβικής του ζωής. Από το βάζο με τη μαρμίτα, τους σκελετούς των περίφημων γυαλιών του, την εμμονή του με τις πλαστικές σακούλες που ακόμα κουβαλάει παντού αντί για τσάντα, το ραδιόφωνο ως μόνιμη πηγή πρόσβασης στην εκπομπή του John Peel, αφίσες από πλασματικές συναυλίες των Pulp πριν καν αυτοί σχηματιστούν, κονκαρδες και ρούχα από το φιλανθρωπικό μαγαζάκι της γειτονιάς, κασέτες και φωτογραφίες, μέχρι ένα σημείωμα με ευχές για γρήγορη ανάρρωση από τη μικρή ξαδέρφη του, από το 1985 που έπεσε από ένα παράθυρο στην προσπάθεια του να εντυπωσιάσει ένα κορίτσι και κατέληξε στο νοσοκομείο για 6 εβδομάδες.
Στο υπόγειο υπάρχει μια αναπαράσταση του δωματίου του έφηβου Jarvis, καθώς και όλων των επιρροών του από δίσκους και βιβλία μέχρι ταινίες, και ένα ραδιόφωνο που παίζει σε λούπα συνεντεύξεις του τραγουδιστή να μιλά για αυτή την εποχή.
Τα αποτελέσματα βέβαια της τυμβωρυχίας του Jarvis Cocker χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για τη δημιουργία του βιβλίου του και η έκθεση δεν αποτελεί τίποτα άλλο παρά ένα έξυπνο τρικ προώθησης του συγκεκριμένου συγγράμματος. Όσα αντικείμενα δεν χρησιμοποιήθηκαν, τοποθετήθηκαν σε πλαστικές μαύρες σακούλες σκουπιδιών που σχηματίζουν ένα βουνό, παρούσες ως μέρος μιας κάπως αστείας αλλά με σαφώς Γουρχολικές αναφορές εικαστικής εγκατάστασης από τον ίδιο τον Jarvis στον χώρο της γκαλερί.
Σε γενικές γραμμές η έκθεση παρουσιάζει πορνογραφικό ενδιαφέρον για τους λάτρεις του τραγουδιστή και της μπάντας αλλά ακόμα και ο λιγότερο αμερόληπτος φαν ίσως αναρωτηθεί τι δουλειά έχει μια τέτοια συλλογή από κτερίσματα της εποχής που προηγήθηκε του μεγαλείου της Britpop σε μια περιοχή τόσο συσχετισμένη με τη μπουρζουαζία όσο το Marylebone, από έναν καλλιτέχνη που κορόιδεψε όσο κανείς άλλος αυτόν τον τρόπο ζωής της Βρετανικής κοινωνίας.
Αμφιβάλλω αν το βιβλίο (που παρεμπιπτόντως καλύπτει το διάστημα πριν την αποδοχή του τραγουδιστή από το Central Saint Martin’s το 1988) ρίχνει φως σε αυτή την παράταιρη αλλά σημαντική λεπτομέρεια, σίγουρα όμως αποτελεί ένα λαμπρό εικονογραφημένο οδηγό μιας ενδιαφέρουσας εποχής.