Το Baby Driver είναι μία εκρηκτική διασταύρωση κινηματογραφικών ειδών δια χειρός του ταλαντούχου σεναριογράφου/σκηνοθέτη Edgar Wright (Shaun of the Dead, Hot Fuzz), μια ταινία απίστευτα διασκεδαστικής δράσης και μουσικής. Γεμάτη φιγούρες, απότομα φρεναρίσματα και επιταχύνσεις που κόβουν την ανάσα, με σημεία αναφοράς σε διάσημες ταινίες καταδίωξης, το Baby Driver αλλάζει το τοπίο. Ο Wright παρουσιάζει μία απολαυστική, καταιγιστική περιπέτεια με pop αισθητική, αυτοκίνητα, μοναδικό soundtrack και φοβερούς πρωταγωνιστές. Ο αντισυμβατικός Baby είναι ο ανερχόμενος Ansel Elgort (The Fault in Our Stars), που κινείται στα δίχτυα μιας συμμορίας με επικεφαλής τον επιβλητικό Kevin Spacey (House of Cards TV series) και συνένοχους τους επάξια παράτολμους Jon Hamm (Mad Men TV Series), Jamie Foxx (Ray) και Eiza Gonzalez (From Dusk Till Dawn: The Series).

 

Σύνοψη:

Γενικά είναι καλό παιδί, αλλά διάολος πίσω από το τιμόνι. Αυτός είναι ο Baby (Ansel Elgort), ένας οδηγός ειδικός στις αποδράσεις με αθώα φυσιογνωμία, που παίρνει τους πιο σκληρούς εγκληματίες από το σημείο Α στο σημείο Β με ριψοκίνδυνη χάρη και ένα προσωπικό soundtrack να παίζει για τον ίδιο και μόνο. Σχεδιάζει κάθε απόδραση με βάση τον ρυθμό των τραγουδιών που τρυπώνουν στα αυτιά του και που μεταφράζει σε φουρκέτες άψογου συγχρονισμού, απαράμιλλες αλλαγές ταχυτήτων και μανούβρες ακριβείας που αφήνουν τους συνεπιβάτες με κομμένη ανάσα. O Baby δουλεύει για τον Doc (Kevin Spacey), τον αρχηγό μιας συμμορίας που ληστεύει τράπεζες και αποτελείται από τον πρώην χρηματιστή και νυν εγκληματία Buddy (Jon Hamm), τη νεαρή, σκανδαλώδη σύντροφό του, Darling (Eiza Gonzalez) και τον αυθόρμητο, εκρηκτικό Bats (Jamie Foxx), που είναι επιφυλακτικός απέναντι στην αλλόκοτη στάση του νεαρού οδηγού. Όταν ο Baby ερωτεύεται μια γλυκιά σερβιτόρα, όλα αλλάζουν ξαφνικά.

Μα ποιος είναι αυτός ο Baby;

Άνετος και αφελής. Νέος αλλά με εμπειρίες. Λίγο άτσαλος, αλλά και επαγγελματίας, όταν πρέπει. Ασύγκριτα καλός στη δουλειά του. Αυτός είναι ο Baby, τον οποίο υποδύεται ο Ansel Elgort, ένας χαρακτήρας που δημιούργησε ο Edgar Wright με σκοπό να συνεπάρει το κοινό.

«Η ταινία είναι δομημένη έτσι ώστε να ανοίγει με το όνειρο του να είσαι ένας οδηγός αποδράσεων, το οποίο γρήγορα γίνεται ο εφιάλτης του να μπλέξεις με παράνομες δραστηριότητες» λέει ο Wright. «Η εναρκτήρια σκηνή καταδίωξης έχει την ακρίβεια ενός ρολογιού. Όλα πάνε καλά. Μετά πολύ γρήγορα, τα πράγματα πάνε στραβά και αρχίζουν οι συνέπειες. Τα σύννεφα της καταιγίδας μαζεύονται. Σε κάποια φάση, ο Baby θα ξεμείνει από τύχη».

Ο Baby που συναντάμε στην αρχή της ταινίας, με τα γυαλιά ηλίου και τη μουσική στα αυτιά, είναι ένας διάολος στο τιμόνι.  «Είναι μάγκας, αλλά κινείται στο περιθώριο της συμμορίας», επισημαίνει ο Wright. «Κυριολεκτικά κάθεται όσο πιο μακριά μπορεί, γιατί πραγματικά δε θέλει να γίνει επίσημο μέλος της. Νομίζει, λανθασμένα, ότι μπορεί να είναι οδηγός αποδράσεων χωρίς να είναι εγκληματίας».

Όταν ο Wright σκέφτηκε τον ρόλο, φαντάστηκε έναν σιωπηλό τύπο με μια κάποια ένταση. «Τον συναντάς και  είναι ζόρικος, αλλά καταλαβαίνεις πως είναι σχεδόν παιδί. Είναι μια ενδιαφέρουσα αμφιλεγόμενη κατάσταση, ότι είναι καλός σε μία δουλειά που δεν θα έπρεπε να κάνει».

Η μουσική που οδηγεί τον Baby είναι για τον Wright ενδεικτική της διπλής του προσωπικότητας. Το να ακούει την αγαπημένη του μουσική, κάνει τη δουλειά του να φαίνεται χαλαρή, αλλά κρύβει ένα ελάττωμα που έχει να κάνει με κάτι τραγικό. «Έχει ελαττωματική ακοή, πάσχει από βουητά, ένα βόμβο που οφείλεται σε αυτοκινητιστικό ατύχημα που είχε μικρός» εξηγεί ο Wright. «Τον επηρεάζει και δεν μιλάει πολύ – οι άνθρωποι με προβλήματα ακοής δε μιλούν πολύ γιατί νιώθουν αμήχανα. Ακούει πολλή μουσική για να πνίξει το βουητό. Είναι η παρηγοριά του που έγινε εμμονή. Έχει στην κυριολεξία όλη του τη ζωή σε ένα soundtrack, γιατί δεν μπορεί να κάνει κάτι σωστά αν δεν ακούει μουσική».

Τον Baby ενθαρρύνει ο ηλικιωμένος κουφός θετός πατέρας του (CJ Jones) προκειμένου να ξεφύγει από την παράνομη ζωή του. Όταν γνωρίζει την πανέμορφη και γλυκιά σερβιτόρα Debora (Lily James), τότε καταλαβαίνει πόσο καλύτερη θα μπορούσε να είναι η ζωή του. Αλλά ο Baby πρέπει να κάνει αυτό το βήμα, να κόψει από το επάγγελμα του. Τι θα του κοστίσει αυτό;

«Μου αρέσει όταν ο χαρακτήρας πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σ’ αυτό που κάνει πολύ καλά και σ’ αυτό που θέλει τελικά να γίνει» λέει ο Wright.

Βάλε ζώνη και μουσική

Ο Edgar Wright  έγινε για λίγο ο εικοσάχρονος Baby όταν άκουγε το Bellbottoms των Jon Spencer Blues Explosion και σκεφτόταν ότι θα έντυνε τέλεια ένα κυνηγητό με αυτοκίνητα.

Χρόνια μετά, ο Wright έκανε το κυνηγητό του ταινία, που τώρα αποκαλεί ένα έργο αγάπης. «Δύο από τα αγαπημένα μου πάθη συνυπάρχουν σε αυτή την ταινία. Πάντα ήθελα να κάνω μια ταινία δράσης με τη δύναμη της μουσικής. Μπορεί να έχει μουσική και χορογραφία, αλλά δεν πρόκειται φυσικά για μιούζικαλ» λέει γελώντας ο Wright. «Έπρεπε να διατηρήσουμε τον ρυθμό σε ένταση, αλλά να μη χάσουμε το διασκεδαστικό κομμάτι».

Ο διευθυντής φωτογραφίας, Bill Pope σχολιάζει σχετικά: «Είναι ένα μεταμοντέρνο μιούζικαλ. Οπότε δεν έχουμε τραγούδια και χορούς στο δρόμο, αλλά ο κόσμος παίζει γύρω από τη μουσική».

Γνωστός για τις καινοτόμες ταινίες του, ο Wright επιδιώκει τις προκλήσεις που τον οδηγούν στο μοναδικό όραμα του. «Οι ταινίες του Edgar είναι πρόκληση. Είναι σύνθετες, ειδικά αυτή: δεν έχεις απλώς μια ληστεία τράπεζας με πυροβολισμούς και αστυνόμους που εμφανίζονται εγκαίρως και αυτοκίνητα που συγκρούονται. Έχεις βροχή. Έχεις κεραυνούς. Όλα είναι συγχρονισμένα με τη μουσική, οπότε οι υαλοκαθαριστήρες παίζουν με τον ρυθμό. Άνθρωποι συγκρούονται με τον ρυθμό. Οι πυροβολισμοί παίζουν με το ρυθμό, και συνήθως κάναμε μονοπλάνα. Και είναι προκλητικό να έχεις όλα αυτά χορογραφημένα», σχολιάζει ο Pope.

Ο χορογράφος Ryan Heffington περιγράφει την πρώτη μέρα του γυρίσματος. «Είχαμε μια σκηνή δρόμου, όπου ο Baby οδηγούσε σε τρία τετράγωνα μέσα στην πόλη σε μονοπλάνο. Έπρεπε να χορογραφήσουμε τους πεζούς. Τους υπαλλήλους του καφέ, τα παιδιά, τους σκύλους. Είναι σαν μια καθημερινή σκηνή να συγχρονίζεται με τις νότες, το beat, τη μελωδία».

Τέσσερα χρόνια πριν τα γυρίσματα, ο Wright κάθισε με τον μοντέρ Paul Machliss και συγκέντρωσαν μια λίστα με πάνω από 30 τραγούδια που θα έδιναν έμπνευση στο σενάριο. «Είναι κάτι που συνέβη και στις προηγούμενες ταινίες μου και σκέφτηκα μια ιδέα του πώς να πάω στο επόμενο στάδιο έχοντας έναν χαρακτήρα που ακούει μουσική συνέχεια».

Ο Ansel Elgort, που υποδύεται τον Baby, θυμάται πόσο μοναδικό ήταν το project από την αρχή. «Αρχικά το σενάριο δόθηκε σε ένα iPad με emojis. Κλίκαρες τον Baby και η μουσική έπαιζε καθώς διάβαζες το σενάριο. Η μουσική οδηγούσε το σενάριο, όπως συμβαίνει στην ταινία. Ήδη από την ανάγνωση, μπορείς να νιώσεις τον ρυθμό των σκηνών». Ο Jon Hamm που συμπρωταγωνιστεί ως Buddy αναφέρει: «Το μουσικό στοιχείο, που είναι πολύ ενδιαφέρον, επιτρέπει στον Edgar να παίξει πραγματικά με τις απίστευτες δεξιότητες του».

Ο Wright φρόντισε ιδιαίτερα τις σκηνές με τις ληστείες και συνάντησε έναν τεχνικό σύμβουλο, τον Joe Loya, που στις αρχές τις δεκαετίας του ’90 είχε καταδικαστεί για ληστεία και είχε εκτίσει ποινή φυλάκισης επτά ετών. Ο Loya έγραψε και βιβλίο, που ενέπνευσε τον Wright και επιδίωξε να τον γνωρίσει.

Riding Shotgun: Οι τέλειοι συνεπιβάτες

Ο Edgar Wright σκεφτόταν για χρόνια ποιοι θα έπαιζαν στην ταινία. Παρ’ όλο που στην αρχή είχε φανταστεί τον  Baby κοντό  -γιατί είναι ο ίδιος κοντός, όπως λέει γελώντας-, λέει ότι όταν γνώρισε τον Ansel Elgort συνειδητοποίησε ότι κανένας άλλος δεν θα μπορούσε να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Αυτό που με γοήτευσε πραγματικά ήταν το γεγονός ότι έχει μουσικότητα και μπορεί να παίξει πολλά όργανα» λέει ο Wright. «Μία από τις αγαπημένες μου σκηνές με τον Ansel είναι όταν φοράει τα ακουστικά του και ακούει Dave Brubeck και αρχίζει να παίζει πιάνο στο τραπέζι. Αυτός ο 21χρονος ηθοποιός έχει κάτι το υπνωτιστικό όταν παίζει τζαζ της δεκαετίας του ’50. Ο Ansel είναι πολύ συναρπαστικός».

Ο Elgor εξηγεί πώς η αμοιβαία αγάπη τους για τη μουσική τους έφερε κοντά στην πρώτη συνάντηση τους στο Λος Άντζελες. «Ο Edgar κι εγώ συναντηθήκαμε στο Λος Άντζελες για φαγητό και μιλούσαμε μόνο για μουσική» λέει ο ηθοποιός. «Δεν ήξερε ακόμα σε τι αφορά η ταινία, αλλά και οι δύο μοιραζόμασταν αυτή την αγάπη για τη μουσική». O Wright λέει: «Ο Ansel έχει εμμονή με τη μουσική, όπως και ο πρωταγωνιστής της ιστορίας. Η ζωή του κυριαρχείται από τη μουσική και το να ζει στο ρυθμό της μουσικής που ακούει, ενώ έχει κάνει και χορό».

Ο Elgort ενθουσιάστηκε με τον ρόλο του Baby. «Μου αρέσει που ο ρόλος είναι ετερόκλητος. Είναι οδηγός απόδρασης, οπότε έπρεπε να μάθω να οδηγώ. Έχει έναν κουφό θετό πατέρα με τον οποίο επικοινωνεί με τη νοηματική, οπότε έπρεπε να τη μάθω. Και η ζωή του κυλάει μέσα από τη μουσική, οπότε είχαμε χορογραφία».

Ο συμπρωταγωνιστής του Jon Hamm σχολιάζει: «Ο Baby πρέπει συνεχώς να αποδεικνύει την αξία του σε διαφορετικούς εγκληματίες που επιστρατεύει ο Doc. Έχεις διάφορους φονικούς και επικίνδυνους τύπους, που συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν μια δουλειά και σοκάρονται όταν βλέπουν αυτό το μικρό παιδί. O Buddy καταλαβαίνει εξ αρχής ότι ο Baby είναι απίστευτα ικανός. Αυτές οι συμμορίες που κλέβουν τράπεζες για να ζήσουν, στηρίζονται στον τύπο που πρέπει να τους οδηγήσει μακριά όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ο Baby πρέπει να αποδείξει ότι είναι πολύ καλός και μάλιστα να το αποδείξει πολύ γρήγορα».

«Ο Ansel έχει μια δύσκολη πρόκληση σε όλη την ταινία» εξηγεί ο Hamm. «Είναι ένας χαρακτήρας που είναι χαμένος στον κόσμο του και φοράει γυαλιά ηλίου και ακουστικά. Στην πρώτη ληστεία τον βλέπεις να ακούει ροκ στο αυτοκίνητο, ενώ εμείς έχουμε όπλα στον αέρα και οι άνθρωποι ουρλιάζουν. Έχει μια αλλόκοτη αίσθηση του χιούμορ και μια σκοτεινή ικανότητα να αντέχει τους εγκληματίες», συνεχίζει ο Hamm.

Για τη Lily James, που υποδύεται το αντικείμενο του πόθου του Baby, την Debora, ο Elgort μας κάνει εύκολο το να συμπάσχουμε με τον Baby. «Τον υποστηρίζεις γιατί ο Baby έχει τόσο καλή καρδιά και τον βλέπεις στο σπίτι με τον θετό του πατέρα, τον Joe και έχουν μια πανέμορφη σχέση. Το κάνει για να έχει μια καλύτερη ζωή για τον εαυτό του και τον Joe. Θέλεις να τα καταφέρει και δεν θέλεις να τον διαβάλει το σύστημα. Έχει καλή καρδιά και αυτό φαίνεται στην ερμηνεία του Ansel».

Επικεφαλής της συμμορίας είναι ο Doc. Ψάχνει τύπους που δεν το κάνουν για την πλάκα τους, αλλά το κάνουν γιατί είναι η δουλειά τους και την παίρνουν σοβαρά. Ποιος θα μπορούσε να παίξει καλύτερα τον Doc από τον βραβευμένο με Όσκαρ Kevin Spacey, που έχει καθηλώσει το κοινό με τον ρόλο του υποχθόνιου Προέδρου της Αμερικής, Frank Underwood, στη σειρά του Netfilx House of Cards;

«Ο Kevin ήταν στην κορυφή της λίστας μου» λέει ο Wright. «Ήμουν πολύ τυχερός που αυτή η απίθανη επιλογή έγινε πραγματικότητα. Πήγα στη Βαλτιμόρη, ενώ ήταν στα γυρίσματα του House of Cards και είπε ναι και αυτό ήταν φανταστικό! Ενθουσιάστηκα γιατί τον φαντάστηκα να σκίζει τους διαλόγους που του είχα γράψει. Είναι απολαυστικό να βλέπεις τον Kevin να κάνει τον κακό. Τον αγαπάς όσο κακός κι αν είναι».

«Ο Doc δεν είναι ανόητος, είναι αρχηγός. Αν δεν έκλεβε τράπεζες, θα ήταν φοβερός προπονητής, γιατί καταφέρνει να συγκεντρώσει αυτούς τους έκρυθμους, τρελούς, ψυχοπαθείς τύπους και τον Baby. Ο χαρακτήρας κινεί τα νήματα και ο Kevin τον παίζει τρομερά», εξηγεί ο Jamie Foxx, που συμπρωταγωνιστεί στον ρόλο του Bats. «Είναι προικισμένος καλλιτέχνης που μπορεί να ζωντανέψει έναν τέτοιο χαρακτήρα».

Παρ’ όλο που ο Doc κρατάει γερά τον Baby για τις υπηρεσίες του, δεν του τρέφει καμία συμπάθεια. «Είναι σαν αυτούς τους απαίσιους πατεράδες που είναι καλοί σπάνια» λέει ο Wright. «Αλλά τις περισσότερες φορές ασκεί καταστροφική επίδραση».

Μετά τον αρχηγό και τον οδηγό, ακολουθεί η υπόλοιπη ομάδα που έπρεπε να είναι απειλητική, αλλά και να κινείται στον ρυθμό. Μόνο ένας ρόλος είχε γραφτεί έχοντας τον ηθοποιό στο μυαλό και αυτός ήταν ο ρόλος του Buddy, που υποδύεται ο Jon Hamm. «Γνώριζα τον Edgar και μου άρεσε η δουλειά του» εξηγεί ο Hamm. «Έψαχνα για κάτι μετά το Mad Men που να είναι αντίθετο ή διαφορετικό από τον Don, που ήταν στημένος παρά τη σκοτεινή του πλευρά. Αυτός ο ρόλος είναι αυτό που είχα στο μυαλό μου».

Για τον Hamm, ο Buddy  ψάχνει την ευκαιρία να αλλάξει τα πράγματα. «Ο Buddy ήταν πολύ επιτυχημένος χρηματιστής που μέσα από κακές επιλογές κατέληξε να είναι παράνομος. Τώρα αξιοποιεί την εξυπνάδα και τη γοητεία του για να επιτύχει. Ο Buddy γνωρίζει μια κοπέλα, την Darling και ζουν μια συναρπαστική, ρομαντική, αν και καταδικασμένη, ζωή μέσα στο έγκλημα με όλο τον ενθουσιασμό που συνεπάγεται όλο αυτό».

Η Darling, η καστανή θεά, ενσαρκώθηκε από την Eiza Gonzalez, που τη συνέστησε στον Wright ο σκηνοθέτης Robert Rodriguez (Sin City). «Μου είπε ότι το κορίτσι θα έχει τεράστια επιτυχία και ότι έπρεπε να τη γνωρίσω. Και είχε δίκιο. Το θέμα είναι ότι εκτός από κούκλα, είναι πολύ γλυκιά, αστεία και όταν τα πάρει, πολύ τρομαχτική. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με τους Jon και Eiza στην ταινία. Στην αρχή, μοιάζουν καλοί, αλλά όταν απειληθούν, ορμάνε και είναι πολύ τρομαχτικοί».

Η Gonzalez λέει: «Μου άρεσε πόσο μοναδική είναι η Darling, πόσο τρελή και αποκομμένη από την πραγματικότητα. Για να κάνεις ληστείες και να σκοτώνεις ανθρώπους, πρέπει να είσαι λίγο αποκομμένος. Μου άρεσε ότι ήταν πολύ θηλυκή».

Για να ετοιμαστεί για τον ρόλο, η Gonzalez αναφέρει: «Ήθελα να εκπροσωπήσω μια γυναίκα που καταλαβαίνει τον κόσμο, οπότε έκανα έρευνα για την Candice Martinez που έχει μείνει στην ιστορία γιατί πάντα μιλούσε στο τηλέφωνο ενώ έκανε ληστείες. Ήταν σημαντικό να καταλάβω τα κίνητρα πίσω από αυτόν τον τρόπο ζωής, οπότε διάβασα πολλά για αυτήν και άκουσα την ιστορία της και έμαθα για την καταγωγή της».

Ένας ακόμα εκκεντρικός χαρακτήρας ήταν ο Bats, ένας σκληρός τύπος που ο Wright χαρακτηρίζει ως «ίσως τον πιο αστείο χαρακτήρα που έχω γράψει. Είναι ο πιο κακός ανάμεσα στους κακούς». Τον ρόλο ανέλαβε ο βραβευμένος με Όσκαρ Jamie Foxx.

«Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος» λέει ο Wright για την επιλογή του Foxx. «Έπαιζε κάποιον πολύ γοητευτικό, αλλά αυτή η γοητεία είναι μια απόπειρα να σε παρασύρει. Είναι από αυτούς που σε πλησιάζουν για να μαχαιρώσουν πισώπλατα. Ο Jamie μαγνητίζει και ο Bats είναι ένας χαμογελαστός sociopath, που δεν μπορεί να τον εμπιστευτεί κανείς. Ο Baby ξέρει ότι ο Bats θα φέρει την καταστροφή και κάνει τα πάντα για να μείνει μακριά του. Μου αρέσει η ιδέα ότι ο  Jamie προκαλεί το χάος».

Ο πολυτάλαντος Foxx λέει: «Δεν έχω δει κάτι τέτοιο ξανά και με εντυπωσίασε η επιθυμία του Edgar να αρπάξει την ευκαιρία για κάτι πραγματικά φρέσκο και μοναδικό. Ο χαρακτήρας του Bats είναι απλός. Θέλει τα λεφτά και δεν θέλει να γίνει φίλος με κανέναν».

Πριν εμφανιστεί ο Bats, η ομάδα είχε έναν άλλο πολύ δυνατό τύπο, τον Griff, που παίζει ο Jon Bernthal.  «Ο Griff είναι σκέτος μπελάς» λέει ο Bernthal. «Είναι σκληρός και νομίζω ότι είναι πιο εύκολο να πηγαίνεις με τα νερά του. Καλύτερα να τον έχει από κοντά, παρά απέναντι σου. Αυτοί οι τύποι είναι μέρος του υποκόσμου και ξεχωρίζουν από την κακή τους φήμη. Δεν είναι μικρο-εγκληματίες».

Τη συμμορία συμπληρώνουν ο Flea, μπασίστας των Red Hot Chili Peppers και ο Lanny Joon. Ο Flea λέει για την ταινία: «Διάβασα το σενάριο και έπαθα πλάκα. Το άγριο, μοναδικό όραμα που είχε ο Edgar συνδύαζε τη μουσική και τη δράση».

Σχετικά με τα μουσικά στοιχεία της ταινίας, ο Flea λέει: «Η μουσική είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μου και ο Edgar έχει κάνει τη μουσική καταλυτικό στοιχεία της ταινίας. Είναι μια πολύ συναρπαστική ιδέα και ήταν απολαυστικό να βλέπεις τον Edgar να τη ζωντανεύει».

Μετά τους εγκληματίες, ήρθε η σειρά της Debora, της τρυφερής σερβιτόρας που δίνει ελπίδα στον Baby να βελτιώσει τη ζωή του. Ο Wright βρήκε στη Βρετανίδα ηθοποιό Lily James το κατάλληλο πρόσωπο. «Με καταγοήτευσε» σχολιάζει ο Wright. «Έκανε στην οντισιόν ό,τι κάνει και στην ταινία. Μπαίνει στο πετσί του ρόλου». Η ηθοποιός λέει για τον χαρακτήρα: «Η Debora κάνει μια βαρετή δουλειά και δεν έχει δεσμούς. Δεν έχει οικογένεια και θέλει να το σκάσει. Είναι ονειροπόλα και αγαπά τη μουσική, που είναι ο λόγος που δένεται με τον Baby».

Δυνάμωσε το!

Για μία ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί η μουσική, δεν είναι παράξενο που ο Wright είχε διαλέξει τα τραγούδια πριν ακόμα γράψει μια λέξη για το Baby Driver. Κομμάτια όπως το «Bellbottoms» των Jon Spencer Blues Explosion, το «Neat Neat Neat» των The Damned, το «Brighton Rock» των Queen και το «Hocus Pocus» των Focus, ήταν η έμπνευση για τις χορογραφημένες σκηνές. «Η μορφή αυτών των τραγουδιών έστησε τις σκηνές» λέει ο Wright. «Το Bellbottoms χτίζεται για δύο λεπτά πριν να σκάσει το ροκ στοιχείο, οπότε είναι τέλεια για έναν οδηγό απόδρασης που περιμένει έξω από μια τράπεζα. Μετά από το σημάδι στα δύο λεπτά, αρχίζει το κυνηγητό».

Δεν είναι μόνο η δράση με τα αυτοκίνητα που κυλάει με τον ρυθμό της μουσικής. Ο Baby κινείται στους δρόμους της Atlanta με τους ήχους του Harlem Shuffle, ενώ ακόμα και οι πυροβολισμοί συγχρονίζονται με κάποια τραγούδια. «Η ιδέα ήταν πώς να κάνω μια ταινία δράσης που να πυροδοτείται από τη μουσική» λέει ο Wright. «Η μουσική είναι το κίνητρο».

Έτσι, το να βρεθεί ο κατάλληλος χορογράφος ήταν κρίσιμο για την ταινία, που δεν ήταν άλλος από τον Ryan Heffington. Γνωστός για τις χορογραφίες των βιντεοκλίπ του «Chandelier» της Sia και «We Exist» των Arcade Fire, ο Heffington άρπαξε την ευκαιρία να είναι μέρος της ομάδας του Wright για να χορογραφήσει τους ηθοποιούς και το συνεργείο στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο. «Ο Edgar είναι πολύ συγκεκριμένος σε αυτό που θέλει και ξέρει κάθε λεπτομέρεια για την ταινία, αλλά εμπιστεύεται την ομάδα που έχει συγκεντρώσει και με άφηνε να δουλέψω με την ησυχία μου» λέει ο Heffington.

«Νομίζω ότι η ιστορία καθόριζε αυτό που κάναμε. Και ο Edgar έλεγε τι ήθελε σχετικά με την κίνηση και τον συγχρονισμό και τη διάθεση. Μου ήρθαν πολλές πρωτότυπες ιδέες και κινήσεις. Νομίζω ότι με τη σκηνοθεσία του Edgar η ταινία θα είναι πολύ πλούσια».

«Οι ηθοποιοί δούλεψαν πολύ σκληρά για να χορογραφήσουν τις σκηνές τους, αλλά ελπίζω να φανεί ότι είναι εύκολο. Δουλειά μου είναι να το κάνω να φαίνεται φυσικό» επισημαίνει ο Heffington. «Ξεκινήσαμε με πρόβες με τον Ansel έξι μήνες πριν το γύρισμα για να πάρω μια ιδέα για την κίνηση του Ansel και τον χαρακτήρα του, χωρίς να βάλω πολύ από τον Baby, οπότε να καθορίσουμε σταδιακά πού θα πάμε με αυτόν τον χαρακτήρα» λέει ο χορογράφος.

Όταν ήταν εννιά χρονών, η μητέρα του Elgort τον πήγε στη Σχολή Αμερικανικού Μπαλέτου, όπου άρχισε μαθήματα χορού. Μετά συνέχισε τις σπουδές του πάνω στον χορό. Όταν δεν έχει γυρίσματα, ο Elgort είναι DJ και κάνει παραγωγή electronic dance music με το όνομα Ansolo.

Ο Elgort λέει: «Ξεκίνησα με κανονικές οντισιόν με διάλογο πριν μου ζητήσει ο Edgar να αρχίσω να χορεύω, αφού ο Baby κινείται με τον ρυθμό, είτε παίζει στο μυαλό του μουσική είτε χορεύει μπροστά σε έναν καθρέφτη σαν να μην τον βλέπει κανείς». Για τον ηθοποιό, η μουσική της ταινίας είναι η προέκταση ενός χαρακτήρα που ζει στον κόσμο του. «Ο Baby δεν έχει υπολογιστή.  Έχει μουσική από διαφορετικά iPods διαφορετικών ανθρώπων. Έτσι έχει ένα soundtrack που είναι ξεχωριστό και διαφορετικό» λέει ο Elgort.

Ο Elgort σχολιάζει ότι δεν είχε ακούσει πολλά τραγούδια της ταινίας, αλλά ότι η εγκυκλοπαιδική γνώση του Wright για τη μουσική, δίνει επιπλέον αξία. «Μουσικά η ταινία παίζει σε πολλά διαφορετικά ταμπλό και αυτό έχει πολλή πλάκα» λέει ο ηθοποιός.

17 Αυγούστου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Η Popaganda και η Feelgood σας κάνει δώρο 5 διπλές προκλήσεις για την πρεμιέρα της ταινίας Baby Drive, τη Δευτέρα 24 Ιουλίου στις 21.00 στο ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ !! Για να κερδίσετε, κάνετε Like, Comment και Share στο post του διαγωνισμού στο Facebook Page της Popaganda και μπες στην κλήρωση μέχρι τη Δευτέρα 24 Ιουλίου στις 14:30 το απόγευμα. Οι 5 νικητές θα ανακοινωθούν επίσης στο ίδιο post.