Πριν φθάσουμε στις αρχές των 00s δεν ήταν ντροπή να πεις ότι ακούς ή φτιάχνεις trip hop. Ήταν η χρυσή εποχή της Mo’ Wax του James Lavelle, της Ninja Tune και της μόδας να χρησιμοποιείς το πρόθεμα DJ για να βγάλεις δίσκο: DJ Shadow, DJ Cam, DJ Vadim, DJ Spooky, DJ Food και φυσικά DJ Krush. Ο Ιάπωνας μουσικός με το αμαρτωλό παρελθόν (ο θρύλος λέει ότι ήταν μέλος της Yakuza στα νιάτα του) αποτέλεσε μαζί με τον DJ Shadow,το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας, και όχι άδικα. Πάντα πιο εγκεφαλικός απ΄τους ομοϊδεάτες του και με μια πιο μινιμαλιστική προσέγγιση στη μουσική, επηρέασε μια σειρά σύγχρονων παραγωγών (με πρώτο και καλύτερο τον Flying Lotus) και κυκλοφόρησε μια σειρά δίσκων που κατέχουν περίοπτη θέση στο είδος.
Όπως είναι φυσιολογικό, τα “dope beats” του βρήκαν εύφορο έδαφος στο αθηναϊκό κοινό. Μας επισκέπτεται λοιπόν και πάλι την Παρασκευή 1/4 (Passport Κεραμεικός). Με αφορμή την εμφάνισή του, ξαναπιάσαμε απ’την αρχή την δισκογραφία του για να επιλέξουμε δέκα χαρακτηριστικές στιγμές που μπορούν να λειρουργήσουν πολύ καλά και ως beginner’s guide για όποιον δεν τον έχει μελετήσει σε βάθος…
Για κομμάτια σαν κι αυτό φτιάχτηκε η υποκατηγορία acid jazz.
Εύκολα καταλαβαίνεις γιατί το έβγαλε στην εταιρεία του ο Lavelle.
Κάπου εδώ να σημειώσουμε πως δεν είχε βγει ακόμα το Endtroducing…
Μιας και πρόκειται για τον καλύτερο του δίσκο, να και το ομώνυμο κομμάτι με τους Roots.
Ο δίσκος με τον οποίο τον μάθαμε πια όλοι.
Τέλος εποχής για τη μουσική που έφτιαχνε ο Krush. Το instrumental hip hop γίνεται η σούπα που αποτελεί τροφή για τις lounge συλλογές της εποχής. Εδώ ο Ιάπωνας, δείχνει πως γίνεται…
Mε την υπέροχη παρέα της Anticon που στις αρχές των 00s οδήγησε τα indie kids στο hip hop (πριν τα κυνηγήσει ο Kanye West, καλώς ή κακώς).
Απ’τον πιο κινηματογραφικό του δίσκο ένα απ’τα κορυφαία hip hop tracksτης δεκαετίας, χάρις στο έξοχο MCing του Mr.Lif.
Είναι γνωστό ότι λόγω της cut-paste αισθητικής της περιόδου (όταν δηλαδή το πικάπ αντιμετωπίστηκε ως μουσικό όργανο), τα mix CDs ήταν ζωτικής σημασίας. Εδώ ένα απ’τα πλέον εμβληματικά.
Μάλλον άγνωστο για τους μη φανατικούς, αλλά στην καλύτερή του περίοδο ο Krush συνεργάζεται με τον Ιάπωνα τρομπετίστα Toshinori Kondo και κυκλοφορεί έναν δίσκο-ορόσημο για την acid jazz.
(editor’s note/request – ας προσθέσουμε κι αυτό το γλύκισμα με τη φωνή της Monday Michiru και το sample από Ernie Hines)