Ο 21ος αιώνας διακρίνεται για την περιπλοκότητά της. Από τις ανισότητες, τις κοινωνικοπολιτικές αναταραχές, τους πολέμους, μέχρι την πρωτοκαθεδρία της τεχνολογίας, σίγουρα ως τώρα είναι ένας αιώνας που θα έχει ενδιαφέρον για τους ιστορικούς του μέλλοντος.
Η φωτογραφική έκθεση Civilisation: The Way We Live Now που τρέχει στη Βικτώρια του Λονδίνου συγκεντρώνει πάνω από 200 φωτογραφίες από όλες τις ηπείρους που απεικονίζουν την μοντέρνα ζωή όπως είναι, όπως μπορείτε να δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες:
Point 660, 08/2008, 67°09’04’’N, 50°01’58’’W, υψόμετρο 360M. Ο φωτογράφος Olaf Otto Becker κυκλοφόρησε αυτή την φωτογραφία ως μια επίκληση για την αυξανόμενη οικολογική καταστροφή στην Αρκτική πάνω από μια δεκαετία πριν και έκτοτε τα προβλήματα έχουν μόνο επιταχυνθεί. (Φωτογραφία: Olaf Otto Becker)
Red House I #13, 2005. Ο βραβευμένος Νοτιοκορεάτης φωτογράφος Noh Suntag τράβηξε αυτή τη φωτογραφία των χορευτών με τις ολόιδιες κίτρινες φορεσιές σε εμφάνιση στο στάδιο Pyongyang. (Φωτογραφία: Noh Suntag)
Άγριος ποταμός, Φλόριντα, 2005. Στην σημερινή κοινωνία η πραγματική άγρια φύση δεν βρίσκεται κάθε μέρα. Τα άγρια ποτάμια των πάρκων ψυχαγωγίας είναι μέρη όπου οι άνθρωποι παλεύουν με τα ταραχώδη ρεύματα τα οποία δεσπόζουν από τα πανύψηλα ορεινά χαντάκια και τα παρθένα δάση. (Φωτογραφία: Reiner Riedler)
Καλώς ήρθατε στην Αυστραλία, 2004. Αυτή η φωτογραφία είναι από τις φυλακές της Γουμέρα στην Νότια Αυστραλία. Το 2004 η Rosemary Laing πήρε άδεια να φωτογραφήσει τις συγκεκριμένες φυλακές που κατηγορήθηκαν για αμφιλεγόμενη μεταχείριση των κρατουμένων, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα, οι φυλακές είχαν κλείσει ύστερα από δημόσιο αίτημα. (Φωτογραφία: Rosemary Laing/© Tolarno Galleries, Melbourne)
Κατασκευή του πύργου Burj Khalifa στο Ντουμπάι, 2008. Η απεικόνιση αυτού που θεωρείται το ψηλότερο κτίριο του κόσμου από τον Philippe Chancel μας θυμίζει τον τρόπο οργάνωσης των εργατικών μυρμηγκιών. Μερικά είδη μυρμηγκιών κατασκευάζουν πύργους που τηρουμένων των αναλογιών είναι εξίσου μεγάλα με τον πύργο Burj Khalifa. (Φωτογραφία: Philippe Chancel/ Με την άδεια Melanie Rio Fluency)
Taloi Havini & Stuart Miller Sami, Οι Λάπωνες και τα μεταλλείο Panguna, 2009. Αυτή η σειρά είναι αφιερωμένη στην «ματωμένη γενιά» των νέων ανθρώπων που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου μεταξύ της Παπούα-Νέα Γουινέα και τον λαό του Μπουγκαινβίλ (1988-98). Οι φωτογράφοι Havini και Miller εξερευνούν τις επιπτώσεις της εξόρυξης χαλκού και των ένοπλων συγκρούσεων στους νέους ανθρώπους και καταγράφουν την φυσική περιβαλλοντική καταστροφή στην περιοχή. (Φωτογραφία: Taloi Havini και Stuart Miller)
Ανώνυμο, 2014. Ο Cyril Porchet αποφάσισε να μην δώσει όνομα σε αυτή την εικόνα του τεράστιου κοινού που κάνει τους ανθρώπους να μοιάζουν με έντομα. Τα έντονα χρώματα στο κοινό οδηγούν στην εικασία ότι πρόκειται για κάποια γιορτή πιθανότατα θρησκευτικού περιεχομένου. (Φωτογραφία: Cyril Porchet)
Torre Velasca, Μιλάνο, 2010, από την σειρά Invisible City. Η σειρά της Irene Kung έχει εμπνευστεί από το βιβλίο με το ίδιο όνομα του Italo Calvino. Όπως ο συγγραφέας, έτσι και η φωτογράφος αποτυπώνει την ιδιοσυγκρασία της πραγματικότητας με μια γόνιμη φαντασία. (Φωτογραφία: Irene Kung)
Μοναστήρι του Αγίου Αυγουστίνου, 2014. Η βιβλιοθήκη του αββαείου του μοναστηριού που βρίσκεται στην Αυστρία χρονολογείται από το 819 και ίσως μοιάζει παράταιρη επιλογή για μια έκθεση για τον πολιτισμό του 21ου αιώνα. Όμως αυτή η βιβλιοθήκη μας υπενθυμίζει ότι ο σύγχρονος πολιτισμός κουβαλά την σοφία του παρελθόντος. (Φωτογραφία: Candida Höfer/VG Bild-Kunst, Bonn)
Αεροδρόμιο, 2012. Στον 21ο αιώνα υπάρχει η δυνατότητα να είσαι από την μία ήπειρο στην άλλη σε μερικές ώρες. Κάθε στιγμή δύο εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται στον αέρα, συνιστώντας μια «αέρια πόλη» της τάξεως του Μπρίσμπεϊν ή του Περθ. (Φωτογραφία: Cassio Vasconcellos)
Έρευνα της αστυνομίας κατά της παράνομης μετανάστευσης, Τρίπολη, Λιβύη, 2016. Ο Samuel Gratacap έχει ασχοληθεί εκτενώς το περίπλοκο θέμα της μετανάστευσης, συναντώντας αυτούς που ζουν κι αυτούς που πεθαίνουν προσπαθώντας να ξεφύγουν από τις πιο φρικτές καταστάσεις της ζωής. Η εξουσία και η αδυναμία είναι οι δύο αντίθετοι πόλοι σε αυτή την φωτογραφία με τον άτυχο άνθρωπο που ανακρίνεται στο κέντρο του κάδρου. (Φωτογραφία: Samuel Gratacap/ Με την άδεια του Galerie Les filles du Calvaire στο Παρίσι)
Brooks Brothers, Νέα Υόρκη, 12 Σεπτεμβρίου 2001. Ο Sean Hemmerle σχολιάζει για αυτή την φωτογραφία: «Το να είσαι ανίσχυρος ενάντια στις αντιξοότητες είναι μια ανησυχητική και ταπεινωτική εμπειρία». Η φωτογραφία υπογραμμίζει την παράξενη εμπειρία: ο φωτογράφος βρίσκεται μόνος του στο κατάστημα ρούχων με τα περισσότερα πουκάμισα να είναι ακόμη τακτοποιημένα στα ράφια ενώ έξω από το κατάστημα κυριαρχεί το χάος των χαλασμάτων. (Φωτογραφία: Sean Hemmerle)
Χωρίς τίτλο, από την σειρά Models II, 2006. Η σειρά περιλαμβάνει 12 φωτογραφίες, 6 κοριτσιών και 6 αγοριών, επιλεγμένες από καταλόγους διάφορων πρακτορείων μοντέλων. Η αισθητική των φωτογραφιών της σειράς θυμίζει τα avatar των εικονικών κόσμων. (Φωτογραφία: Valérie Belin)
Το τμήμα Compact Muon Solenoid του Μεγάλου Επιταχυντή Αδρονίων στο Cern στην Γενεύη. Πρόκειται για την μεγαλύτερη μηχανή που έχει κατασκευάσει ο άνθρωπος. Κι όμως κατασκευάστηκε για την μελέτη της μικρότερη δομής ύλης: τα υποατομικά σωματίδια. (Φωτογραφία: Simon Norfolk)
Ιράκ, 2008. Σε ένα θέαμα που στήθηκε για να ενισχύσει το ηθικό, περισσότεροι από 1000 στρατιώτες των ΗΠΑ προσεύχονται πριν από μία τελετή επανένταξης στην Βαγδάτη στις 4 Ιουλίου. (Φωτογραφία: Ashley Gilbertson/VII Photo)