Το hype ισχύει: το Hit Man, η απίθανη κωμωδία δράσης διά χειρός Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, με πρωταγωνιστή τον ταχύτατα ανερχόμενο Γκλεν Πάουελ, είναι στ’ αλήθεια τόσο απολαυστικό όσο υπόσχονταν οι πρώτες εντυπώσεις από τα φεστιβάλ της Βενετίας και του Τορόντο – συν εκατό φορές παραπάνω, θα προσθέσουμε εμείς. Πόσες ταινίες που δεν αποτελούν πολυαναμενόμενα events και στις οποίες δεν φιγουράρουν σούπερ σταρ ή σούπερ ήρωες μπορούν πλέον να προκαλέσουν αυθόρμητα χειροκροτήματα κατά τη διάρκεια της προβολής τους επειδή αυτό το ξέσπασμα είναι ο μόνος τρόπος για να εκφράσει το κοινό το πόσο τέλεια περνάει;
Το Hit Man παρακολουθεί την απίστευτη αλλά αληθινή ιστορία ενός καθηγητή που στον ελεύθερο χρόνο του συνεργάζεται με την αστυνομία της Νέας Ορλεάνης και προσποιείται ότι είναι εκτελεστής για να βοηθήσει στις συλλήψεις των ατόμων που αναζητούν τις υπηρεσίες του. Πρωταγωνιστεί ο Γκλεν Πάουελ, που το ευρύ κοινό ξέρει από το περσινό Top Gun: Maverick, αλλά το υποψιασμένο κοινό έχει ήδη τοποθετήσει στο ραντάρ του από τη ρομαντική κωμωδία Set It Up (ή, ακόμα νωρίτερα, από το τηλεοπτικό Scream Queens) που φανέρωσε το potential που έχει ως αυριανός σταρ.
Η ταινία βασίζεται σε άρθρο του Texas Monthly από το 2001 για τον αληθινό Γκάρι Τζόνσον. Ο Λινκλέιτερ, που έχει ήδη σκηνοθετήσει τον Πάουελ στο Everybody Wants Some!! και στο Apollo 10½: A Space Age Childhood, εξηγεί πώς προέκυψε η ιδέα για την μεταφορά στο σινεμά: «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο Γκλεν Πάουελ, με τον οποίο έχω συνεργαστεί αρκετές φορές, μου τηλεφώνησε και είπε ότι διάβασε αυτό το άρθρο και τα δικαιώματα είναι διαθέσιμα και ότι θα ήταν ενδιαφέρουσα ταινία. Με ρώτησε αν το ήξερα – φυσικά είχα στο μυαλό μου τη συγκεκριμένη ιστορία για χρόνια. Αρχίσαμε να το συζητάμε και δεν αργήσαμε να ξεκινήσουμε».
Σαν προϊόν στενής συνεργασίας ανάμεσα σε σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή, το Hit Man λειτουργεί άψογα, με τα αστεία να διαδέχονται το ένα το άλλο με εκπληκτικό ρυθμό και τον τόνο να διατηρείται υπό έλεγχο σε κάθε τρελή ανατροπή της ιστορίας. «Είμαστε φίλοι με τον Γκλεν», λέει ο Λινκλέιτερ (που παραλίγο να προσθέσει «κι αυτό βγαίνει προς τα έξω», κρίνοντας από την απήχηση της ταινίας.) «Του ζήτησα να δουλέψουμε μαζί πάνω στο σενάριο. Είχε τόσες ιδέες που σε κάποια φάση του είπα “ας προσπεράσουμε ένα βήμα κι ας πάμε στο επόμενο, έτσι κι αλλιώς θα ξαναγράψουμε την ταινία στις πρόβες”. Και έτσι αρχίσαμε να γράφουμε μαζί».
Στο Hit Man ισορροπούν ταυτόχρονα διάφορα είδη, από νουάρ και αστυνομική περιπέτεια μέχρι παλιομοδίτικη romcom και φαρσοκωμωδία. Ο Λινκλέιτερ υποστηρίζει, ωστόσο, ότι η προσέγγισή του ήταν διαφορετική: «Δεν την σκέφτηκα καν σαν ταινία είδους. Αυτός ο Γκάρι Τζόνσον βρέθηκε σε μια πολύ περίεργη κατάσταση. Του μίλησα στο τηλέφωνο, τον γνώρισα λίγο. Είχε μια περίεργη δουλειά. Είχε ένα κουτί με βιντεοκασέτες από συνεντεύξεις και παρακολουθήσεις, για έρευνα. Ο κόσμος του ήταν αστείος, αλλά όταν μάθαμε περισσότερα γι’αυτόν, άρχισε να μοιάζει περισσότερο με φιλμ νουάρ. Αλλά δεν μπορείς να ξαναγυρίσεις το Με Διπλή Ταυτότητα, οπότε σκεφτήκαμε να αποφύγουμε τα κλισέ και να το κάνουμε περισσότερο σαν screwball». Αυτή η screwball ενέργεια απογειώνεται όταν μπαίνει στην ιστορία η Άντρια Αρόνα, μια σύγχρονη femme fatale που θέλει να προσλάβει τον ήρωα του τίτλου για να βγάλει από τη μέση τον τυραννικό σύζυγό της, αλλά εκείνος τη μεταπείθει. Αναπόφευκτα, όμως, την ερωτεύεται και αναγκάζεται να υιοθετήσει μια διπλή ταυτότητα ως επαγγελματίας εκτελεστής για να παραμείνει κοντά της. Μια εκρηκτική, τέλεια παιγμένη μεταξύ τους σκηνή ήταν εκείνη που προκάλεσε αυθόρμητο χειροκρότημα από τους θεατές στην πρεμιέρα της ταινίας στο φεστιβάλ του Λονδίνου.
Η ταινία έχει αγοραστεί από το Netflix, πράγμα που σημαίνει ότι οι περισσότεροι δεν θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία παρακολούθησής της στη μεγάλη οθόνη, όμως ευτυχώς στην Ελλάδα θα έχει και κινηματογραφική διανομή.