Ένα νουάρ που εκτυλίσσεται στον απόηχο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και την εποχή της Ποταπαγόρευσης στις ΗΠΑ (David Mamet, Σικάγο) και οι με πολλά πάθη περιπλανήσεις ενός επίδοξου συγγραφέα στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (Τσαρλς Μπουκόβσκι, Factotum, Άνθρωπος Για Όλες τις Δουλειές) αποτελούν δύο διαφορετικά λογοτεχνικά έργα με κοινή όμως αφετηρία: την παρουσίαση μιας σκοτεινής και περιθωριακής ζωής στις ΗΠΑ του προηγούμενου αιώνα.
Και τα δύο παραπάνω βιβλία κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο στη σειρά Ξένη Λογοτεχνία και υπόσχονται να σας ταξιδέψουν σε μία άλλη Αμερική μέσα από τις σελίδες τους:
Το λογοτεχνικό alter ego του Τσαρλς Μπουκόβσκι, ο Χένρι Τσινάσκι, σε ένα από τα κοινώς αποδεκτά ως καλύτερα βιβλία του, το Factotum, Ο Άνθρωπος για Όλες τις Δουλειές, είναι ο περιπλανώμενος επίδοξος συγγραφέας που στην Αμερική του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ακολουθεί χωρίς φόβο τα σκοτεινά του πάθη.
Αλκοόλ, γυναίκες, πόρνες σε μίζερα δωμάτια, σκληροί διάλογοι, σκηνές σεξ, ωμός ρεαλισμός με μία τάση στην υπερβολή, όλο το λογοτεχνικό σύμπαν του Μπουκόβσκι είναι εδώ σε μία από τις δυνατότερες στιγμές του. Η θεματολογία του αναπτύσσεται με παραστατική γλαφυρότητα και τις απαραίτητες δόσεις χιούμορ, σε ένα βιβλίο που μεταφέρθηκε το 2005 στο σινεμά από τον σκηνοθέτη Bent Hamer, με τον Matt Dillon στον πρωταγωνιστικό ρόλο και για το οποίο το Uncut έγραψε: «Ένα ξεκαρδιστικό χρονικό. Βρόμικος ρεαλισμός από τον νονό της λογοτεχνίας του περιθωρίου».
Μία αφήγηση σε μουσκεμένα σοκάκια τη δεκαετία του ’20 από την ιδιαίτερη πένα του βραβευμένου με Πούλιτζερ David Mamet (για το θεατρικό έργο Οικόπεδα με Θέα) αλλά και σεναριογράφου της ταινίας Οι Αδιάφθοροι (Brian De Palma, 1987) που εκτυλίσσεται στο Σικάγο της Ποταπαγόρευσης. Ένας βετεράνος του Α’Παγκοσμίου Πολέμου, ο δημοσιογράφος Μάικ Χοτζ, συνάπτει μια κρυφή από τον πατέρα της σχέση με την Άννι Γουόλς. Σε μια παλλόμενη πόλη, γεμάτη κλαμπ, συμμορίες και πνιγμένη στην παρανομία, δύο δολοφονίες αποτελούν το έναυσμα για να ξετυλιχθεί το κουβάρι που φτάνει μέχρι την αντίπαλη συμμορία από αυτήν του Αλ Καπόνε. Τα πράγματα όμως δεν σταματάνε εδώ. Κάποιος, σκοτώνει εν ψυχρώ την Άννι μέσα στο σπίτι του Μάικ Χοτζ. Ίσως να μην έπρεπε να ερωτευτεί την Άννι Γουόλς, αλλά και οι δολοφόνοι δεν ήξεραν με ποιον τα βάζουν…
Ένα νουάρ που σε ρουφάει από την πρώτη σελίδα, για το οποίο οι New York Times έγραψαν: «Φρενήρης ρυθμός, ολοζώντανοι διάλογοι, το Σικάγο έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας υπερπαραγωγής του Mamet».