Ανάμεσα σε μια έκδηλη αγωνία να προλάβουμε τις νέες γαστρονομικές αφίξεις της πόλης που δεν-σταματά-να-τρέχει-να-προλάβει-κάτι-που-δεν-ξέρει-ακριβώς-τι-είναι, να δώσουμε το παρών σε υπόγεια live από μπάντες που εύχονται κάποια στιγμή να απολαύσουν το στάτους των αδερφών Γκάλαχερ (ο ένας να βρίζει δημοσίως τον Τομ Γιορκ κι ο άλλος τον αδερφό του) και να ρίξουμε κλεφτές ματιές στο κόκκινο χαλί για να πετύχουμε τα stories που θα σαρώσουν στο Instagram, στο 61ο London Film Festival είδαμε και πολλές ταινίες. Με ιστορίες σεξουαλικής αφύπνισης στον ιταλικό βορρά, μετανιωμένα ζόμπι, σχολικές εξετάσεις ως πεδίο action movie, ερωτικά μπερδέματα μέσης ηλικίας και υπερηρωικό BDSM. Αυτό ήταν το LFF 2017 σε τριάδες…
Η νέα ταινία του Σον Μπέικερ δανείζεται τον τίτλο της από την κωδική ονομασία του Γουόλτ Ντίσνει για το πάρκο που θα γινόταν γνωστό ως Disney World, περιλαμβάνει ένα Magic Castle κι ένα κοριτσάκι που ζει σε δυσμενείς συνθήκες, αλλά οι ομοιότητες σταματούν εκεί – και είναι απλώς επιφανειακές, αν και η ταινία μπορεί να προσφέρει τόση χαρά σε 2 ώρες όση μια ολοήμερη επίσκεψη στο προαναφερθέν «πιο ευτυχισμένο μέρος στον πλανήτη». Το Magic Castle είναι ένα μοτέλ στο πίσω μέρος της Ντισνειλαντ όπου μένουν άστεγοι, ανάμεσά τους και η 6χρονη Μούνι που παρά τη φτώχεια της περνά μια σκανταλιάρικη, ελεύθερη παιδική ηλικία δημιουργώντας χαριτωμένο χάος για τους γύρω της. Σε αυτό το ρόλο, η πρωτοεμφανιζόμενη Πρινς πηγαινοέρχεται στο παστέλ βασίλειό της σαν σίφουνας, με το θράσος και τη συναισθηματική ειλικρίνεια που μόνο ένα παιδί μπορεί να καταφέρει (καθοδηγούμενη, φυσικά, από τον Μπέικερ, τον πιο συμπονετικό σύμμαχο των περιθωριοποιημένων που έχει βγάλει το ανεξάρτητο σινεμά τα τελευαία χρόνια.)
«Kάπου στην βόρεια Ιταλία», το καλοκαίρι του 1983 ο νεαρός Έλιο (Σαλαμέ) περνάει τις μέρες του παίζοντας μουσική ή απολαμβάνοντας την εξοχή στις οικογενειακές διακοπές. Η ζωή του όμως αναστατώνεται όταν καταφτάνει ο αμερικάνος βοηθός του καθηγητή πατέρα του, ο Όλιβερ (Άρμι Χάμερ, call me… σκέτο) και ξυπνάει στον Έλιο πρωτόγνωρα συναισθήματα και επιθυμίες. Ένα πραγματικό boy with a thorn in his side, ο Σαλαμέ προσδίδει αυθεντικότητα και βάθος σε μια ιστορία ενηλικίωσης και σεξουαλικής αφύπνισης, πλούσιας σε ιδέες και αισθησιασμό χάρη στο σενάριο του Τζέιμς Άιβορι (ειδικού στο υποβόσκον πάθος) και τη σκηνοθεσία του Λούκα Γκουαντανίνο (ειδικού στο location envy). Φαβορί για την πεντάδα των υποψηφιοτήτων Όσκαρ β ανδρικού ρόλου.
Η high concept κωμωδία του Αλεξάντερ Πέιν φαντάζεται ως λύση για τη σταδιακή καταστροφή του περιβάλλοντος και του πλανήτη τη σμίκρυνση των ανθρώπων σε μέγεθος λίγων εκατοστών. Απογοητευμένος από τη ζωή του, ο Πολ (Ματ Ντέιμον) παίρνει την απόφαση μαζί με τη γυναίκα του (Κρίστεν Γουίγκ) να ζήσουν σε μια από αυτές τις μικροκοινότητες, και εκεί γνωρίζει μια Βιετναμέζα ακτιβίστρια που φυλακίστηκε για τη δράση της και τιμωρήθηκε με σμίκρυνση. Δεν μπορούμε να σας πούμε περισσότερα για την πλοκή, αλλά η Τσάου αποτελεί αδιαμφισβήτητη αποκάλυψη της χρονιάς με τα σπαστά αγγλικά και την αστείρευτη ενέργειά της, κλέβοντας την παράσταση από βραβευμένους με Όσκαρ σταρ όπως ο Ντέιμον και ο Κριστόφ Βαλτς.
Τα indie darlings των 10s (η Κουκ χάρη στο βραβευμένο στο Σάντανς Me and Earl and the Dying Girl, η Τζόι χάρη στο Τhe Witch) ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια κατάμαυρη κωμωδία ως δύο βαριεστημένα πλουσιοκόριτσα που σχεδιάζουν τη δολοφονία του κακού πατριού της μίας, σε ένα Heathers για τη γενιά των millennials. Μια από τις γλυκόπικρες επιτυχίες του φετινού Σάντανς – στην ταινία κάνει μια από τις τελευταίες του εμφανίσεις ο αδικοχαμένος Άντον Γιέλτσιν.
Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας του Αυγούστου και μια από τις μεγαλύτερες σταρ των 80s υποδύονται ένα ζευγάρι στα πρόθυρα του διαζυγίου που ερωτεύεται ξανά και έχει κρυφή σχέση πίσω από την πλάτη των άλλων συντρόφων του σε μια ταινία για το -συχνά ξεχασμένο- κοινό των 50άρηδων (ένας διαφημιστής μόλις αυτοπυρπολήθηκε), που θα την βρει κωμικοτραγικά οικεία και μάλλον θα ζηλέψει την τρομερή χημεία του Λετς και της Γουίνγκερ.
Kαι λίγο kink σε ένα κατά τα άλλα αρκετά σεμνό φεστιβάλ. Με τη μανία για τη Wonder Woman να κυριαρχεί το 2017 χάρη στο ομωνυμο μπλοκμπάστερ και το επερχόμενο Justice League, έρχεται και η βιογραφική ταινία για το δημιουργό της, τον ψυχολόγο Γουίλιαμ Μάρστον και την ερωτική του σχέση με τη γυναίκα του, αλλά και του ζεύγους με τη νεαρή βοηθό τους. Η αφέλεια με την οποία απεικονίστηκε στο σινεμά το BDSM (50 Αποχρώσεις του *γκουχ*) αντιστρέφεται με αυτή την ειλικρινή, ώριμη ματιά σε ένα αντισυμβατικό θέμα.
Μια νεαρή φοιτήτρια μεγαλωμένη με αυστηρές χριστιανικές αξίες από τους γονείς της αρχίζει να βασανίζεται από κρίσεις κι εφιάλτες, καθώς κι έντονα αισθήματα για μια συμφοιτήτριά της. Καθώς η καταπίεσή της μεγαλώνει, αρχίζουν να εκδηλώνονται οι δυνάμεις που έκρυβε τόσα χρόνια. Ένα arthouse X-Men από τον Νορβηγό Χοακίμ Τρίερ που αποτελεί εξαίρετο double bill με το Raw ως ιστορία ενηλικίωσης μεταμφιεσμένη σε θρίλερ.
Σε μια ανανενεωμένη ματιά στην κλασική μυθολογία των ζόμπι, το The Cured παρουσιάζσι έναν κόσμο όπου τα ζόμπι έχουν θεραπευτεί και ζουν ως κανονικοί άνθρωποι, μόνο που θυμούνται τις αποκρουστικές πράξεις που είχαν διαπράξει στην προηγούμενη κατάστασή τους και η κοινωνία δεν τους αφήνει να τις ξεχάσουν. Η Έλεν Πέιτζ επανεμφανίζεται στο φεστιβαλικό κύκλωμα για να παίξει μια γυναίκα που επιτρέπει στο θεραπευμένο γαμπρό της να μείνει στο σπίτι της σε μια καλογυρισμένη μεταφορά για την άνοδο των ακραίων πολιτικών ιδεολογιών στην Ευρώπη (όπως προστάζει το παραδοσιακά πολιτικοποιημένο είδος.)
Ένα ταιλανδέζικο διαμαντάκι που μετατρέπει τις σχολικές εξετάσεις σε ταινία δράσης και που διψάει για χολιγουντιανό ριμέικ, με ηρωίδα μια άριστη μαθήτρια που επινοεί ένα σύστημα αντιγραφής των απαντήσεων των σχολικών τεστ για τους συμμαθητές της έναντι αδρής αμοιβής. Το σχέδιο, όμως, γίνεται πιο φιλόδοξο όταν εκείνη και ο μεγαλύτερος ανταγωνιστης της καλούνται να δώσουν εξετάσεις στην Αυστραλία και να μεταφέρουν εγκαίρως τις απαντήσεις στους φίλους τους στην Ταιλάνδη. Τόσο τρελό, τόσο απολαυστικό, τόσο αποτελεσματικό.