fentonfacebook02jpg-2d6a760242c4b3a8

Facebook και δουλειά δεν πάνε μαζί. Το δημιούργημα του Mark Zuckerberg είναι υπεύθυνο για την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων εργατοωρών σε ημερήσια βάση παγκοσμίως, έχοντας εξελιχθεί στο Νο.1 site, η πρόσβαση στο οποίο μπλοκάρεται στα εταιρικά δίκτυα ανά τον κόσμο. Βαδίζοντας όμως σε ατραπούς που πρώτη η Google χάραξε, το Facebook αποφάσισε να αλλάξει την αντίληψη αυτή, αναπτύσσοντας κάπως έτσι το Facebook at Work. Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που βασιζόμενο στη λογική της ενιαίας πλατφόρμας της Google με το Google Talk, το Gmail, το Google Docs και τις λοιπές online υπηρεσίες της, θα προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με συναδέλφους τους, να συνδεθούν αλά LinkedIn και να μοιραστούν έγγραφα μαζί τους.

Πέραν αυτών, καμία άλλη πληροφορία δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας αναφορικά με το θρυλούμενο Facebook at Work ενώ όπως είναι φυσικό από το ίδιο το Facebook αρνούνται κατηγορηματικά να σχολιάσουν το παραμικρό και να πάρουν θέση. Μπορεί όμως το Facebook να εξελιχθεί από τον κύριο δυνάστη των εργατοωρών του κόσμου σε ένα εργαλείο φιλικό προς εργαζόμενο και εργοδότη που ως στόχο θα έχει την αύξηση της παραγωγικότητας; Όσο κι αν στη θεωρία υποστηρίζουν το αντίθετο οι άνθρωποί του, η αλήθεια είναι πως μάλλον όχι. Κατ’ αρχάς συζητάμε για κάτι που η Google προσφέρει ήδη. Gmail, Analytics, Google Docs και Google Talk είναι τέσσερα μόνο από τα εργαλεία που χρησιμοποιούν υπάλληλοι και επαγγελματίες σε καθημερινή βάση, οπότε αν το Facebook σχεδιάζει να προσφέρει κάτι παρόμοιο δίχως να διαφοροποιηθεί, τότε δύσκολα θα πείσει.

Επιπρόσθετα, αν το πλάνο του Zuckerberg και της παρέας του είναι να δημιουργήσουν ένα πιο «σοβαρό» και «corporate» Facebook, τότε δίχως να θέλω να τους ανησυχήσω (πώς θα μπορούσα άλλωστε;), τους έχει προλάβει χρόνια τώρα το LinkedIn. Ναι, το Facebook έχει μεγαλύτερο κοινό όμως τι ποσοστό αυτού θα ενδιαφερόταν για υπηρεσίες παρόμοιες με του LinkedIn; Τέλος, να τονίσω ότι και στο τελευταίο μια χαρά χρόνο χάνει κανείς αφού τα «share» πέφτουν βροχή κι αν οι επαφές κάποιου δραστηριοποιούνται ενεργά στο δίκτυο, τα διάφορα ενδιαφέροντα νεάκια, αφιερώματα και links που θα βλέπει στη home page του σε καθημερινή βάση, θα αρκούν για να του δεσμεύσουν σεβαστό χρόνο. Ως εκ τούτου αν κάποιος θέλει να είναι παραγωγικός, τότε δεν έχει παρά να αφοσιωθεί στη δουλειά του, να εστιάσει σε αυτή και να μην αφήσει το οποιοδήποτε Facebook, Twitter, Skype ή Viber να τον παρασύρει (εκτός κι αν κάνει πι-αρ οπότε κάνει το εντελώς αντίθετο). Τα υπόλοιπα είναι απλά για να βγαίνουν τίτλοι και να ‘χαμε να ‘λέγαμε.