Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΒΙΒΛΙΟ

20 βιβλία ελληνικής πεζογραφίας για το καλοκαίρι

Η ελληνική λογοτεχνία της πρόσφατης παραγωγής είναι ιδανική για τις καλοκαιρινές διακοπές - και όχι μόνο.
Ελληνική πεζογραφία 2024: 20 βιβλία για το καλοκαίρι

Μια ματιά στην ελληνική λογοτεχνία της πρόσφατης παραγωγής, δείχνει ότι υπάρχουν έργα μυθοπλασίας για όλα σχεδόν τα γούστα και τις απαιτήσεις. Ιστορία και αρχέγονοι μύθοι, θέματα της καθημερινότητας, δοσμένα άλλοτε με κωμικό και άλλοτε με δραματικό τρόπο, υποθέσεις μυστηρίου με τις κοινωνικές συνθήκες που τις πλαισιώνουν, τα συλλογικά με τα ατομικά όνειρα, τα πιο απρόσμενα υπαρξιακά ταξίδια, αλλά και κάποια μυστικά του παρελθόντος που επηρεάζουν το παρόν και καθορίζουν το μέλλον.

Όλα αυτά, ανιχνεύονται ποικιλοτρόπως σε αυτά τα 20 βιβλία ελληνικής πεζογραφίας, τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είναι ιδανικά για τις καλοκαιρινές διακοπές – και όχι μόνο.

Καλή σας απόλαυση, λοιπόν, ό,τι και αν επιλέξετε…

Ελένη Πριοβόλου
Βαθύ το σκοτάδι πριν την αυγή
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Σελίδες: 416

Το φως του Διαφωτισμού βρίσκει την Ελλάδα μέσα στο σκοτάδι της οθωμανικής σκλαβιάς. Τα χρόνια αυτά, στην Ακαρνανία, γεννιέται και ανδρώνεται ο Χριστόδουλος Παμπλέκης. Ορφανός από μάνα και σημαδεμένος από την ευλογιά, βρίσκει διέξοδο στα γράμματα, στο ναρθηκοσχολείο ενός μοναστηριού. Ο πατέρας, επικηρυγμένος κλεφταρματολός, ύστερα από σύγκρουση με τουρκικό σώμα, αναγκάζεται να τον πάρει μαζί του και να φύγουν μακριά από τον τόπο τους, σε μια περιπλάνηση στα βουνά. Εκεί πέφτουν σε παγίδα και συλλαμβάνονται. Το παιδί γίνεται μάρτυρας της θανάτωσης του πατέρα του, ενώ το ίδιο σέρνεται στο σκλαβοπάζαρο. Η τύχη το ρίχνει στα χέρια ενός γραικού άρχοντα και η ζωή του αλλάζει για πάντα. Ένα μυθιστόρημα για την αναζήτηση της ατομικής ελευθερίας και συνάμα μια ανθρώπινη τραγωδία, την εποχή που ο Ρωμιός αγκομαχούσε υπό το βάρος του οθωμανικού ζυγού, ενώ στην Ευρώπη ο κόσμος είχε αρχίσει να μεταμορφώνεται.


Θεόδωρος Γρηγοριάδης
Ελσίνκι
Εκδόσεις: Πατάκη
Σελίδες: 240

Ο Αβίρ ετοιμάζεται να υποδεχθεί τον Αντώνη —τον αγαπημένο του φίλο από την Ελλάδα, τον άνθρωπό του— στο Ελσίνκι, στον τόπο όπου έχει βρει πια καταφύγιο και έχει δημιουργήσει οικογένεια µε τη συμπατριώτισσά του Εβίν. Οι δύσκολες διαδρομές του από το Ιράκ στην Ελλάδα και από εκεί στη Φινλανδία, οι περιπέτειες και οι δυσκολίες, οι αλήθειες και τα ψέματα έχουν καθορίσει τη ζωή και την τύχη του. Θα είναι όμως το Ελσίνκι ο τόπος που ονειρεύτηκε; Ιστορίες ανθρώπων που διατρέχουν χώρες και σύνορα σε ένα μυθιστόρημά περιπλάνησης, σε ένα βιβλίο για τον ανήσυχο και ρευστό κόσμο του εικοστού πρώτου αιώνα, για τη διαφορετικότητα, τη συντροφικότητα και την αγάπη, για την έννοια της οικογένειας και της πατρίδας.


Τεύκρος Μιχαηλίδης
Ένα πτώμα στην αυλή της Αμαλίας
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Σελίδες: 296

Αθήνα, 1850. Η Αγγελική Δελβενιώτη, δεσποινίς επί των τιμών της βασίλισσας Αμαλίας, βρίσκεται νεκρή στο λιθόστρωτο, κάτω από το παράθυρο του διαμερίσματός της στα Ανάκτορα. Όλοι πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα μοιραίο ατύχημα. Η Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ, που εκείνο τον καιρό βρίσκεται στην Αθήνα περνώντας τις μέρες της με την επιστήθια φίλη της, Φράνσις Χιλλ, διευθύντρια του πρώτου ελληνικού παρθεναγωγείου, έχει αντίθετη άποψη. Παιχνίδια εξουσίας, διπλωματικές ίντριγκες, εκβιασμοί κλονίζουν τα έτσι κι αλλιώς αδύναμα θεμέλια του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, που αποτελεί παρ’ όλα αυτά πόλο έλξης για την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής διανόησης. Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο Γκυστάβ Φλωμπέρ, η Αυστριακή υψίφωνος Καρολίν Ούνγκερ-Σαμπατιέ θα βρεθούν μπλεγμένοι με τους μυθοπλαστικούς ήρωες αυτής της ιστορίας, σε μια πρωτότυπη ιστορική-αστυνομική περιπέτεια.

Αύγουστος Κορτώ
Το σεξ και πώς να το αποφύγετε
Εκδόσεις: Πατάκη
Σελίδες: 256

Η Αγγελική δεν έχει όρεξη –ούτε κουράγιο– για σεξ. Δουλεύει ακατάπαυστα, είναι μητέρα δυο δίδυμων πεντάχρονων αγοριών, και η κούρασή της είναι τόσο τρομερή. Ο άντρας της ο Κώστας, απ’ την άλλη, έχει πάθει οίστρο και δεν την αφήνει σε ησυχία. Να φταίνε οι ανασφάλειες του φύλου του, να πάσχει από κρίση μέσης ηλικίας ή μήπως οι ξαφνικές ορέξεις του οφείλονται σε κρυφές, ευκαιριακές επαφές με άλλες γυναίκες; Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Στέλιος, ο εγωπαθής, νάρκισσος πρώην της Αγγελικής, αρχίζει να την πολιορκεί φανατικά, έπειτα από δεκάξι χρόνια απουσίας. Μια κωμική ιστορία για την καθημερινότητα των εργαζόμενων μανάδων, για τον έρωτα, που χρειάζεται πρόσφορες συνθήκες ώστε να ανθίζει παρά το πέρασμα του χρόνου και για το σεξ που δεν παύει ποτέ να σε απασχολεί – ακόμα, και με την απουσία του…


Βαγγέλης Γιαννίσης
Μαγκάφιν
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 320

Το πάλαι ποτέ πετράδι στο στέμμα της Felekis Lines, το πλοίο Αφροδίτη, ετοιμάζεται για το τελευταίο του ταξίδι στο Αιγαίο, προτού μετατραπεί σε παλιοσίδερα. Οι παλιές καλές εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και ο καταχρεωμένος πλοιοκτήτης Μάρκος Φελέκης έχει μονάχα μία επιθυμία: να συνοδέψει το αγαπημένο του καράβι στο στερνό του ταξίδι. Στο λιμάνι του Πειραιά, μία τετραμελής οικογένεια επιβιβάζεται στο καράβι: ο πατέρας Ακίνδυνος, η μητέρα Νανά, η έφηβη κόρη Μικαέλα και η γιαγιά Βαρβάρα. Όλοι έχουν τα μυστικά τους — και κάποια από αυτά μπορεί να αποδειχθούν θανάσιμα, επειδή, δίχως να το ξέρουν, τα μέλη της οικογένειας έχουν από έναν τεράστιο στόχο πάνω στα κεφάλια τους. Ένας επαγγελματίας δολοφόνος, που θέλει να φέρει εις πέρας την αποστολή του.


Μάριος Χάκκας
Τυφεκιοφόρος του εχθρού
Εκδόσεις: Άγρα
Σελίδες: 288

H σύντομη λογοτεχνική διαδρομή του Μάριου Χάκκα, επηρεασμένη βαθιά από την αναμέτρηση με τη θανατηφόρα ασθένειά του, είναι μια πορεία που περιγράφει, με ρεαλισμό και σαρκασμό, το μετεμφυλιακό κράτος και τις απαρχές της Μεταπολίτευσης. Στις σελίδες του «Τυφεκιοφόρου του εχθρού» παρακολουθούμε τον κοινωνικό τύπο του αριστερού πολίτη («γ΄ κατηγορίας»). Παράλληλα, ο Χάκκας μάς ξεναγεί στη μεταπολεμική Αθήνα: στην πόλη της αντιπαροχής και της αρχιτεκτονικής μετάλλαξης, της ευδαιμονίας, του καταναλωτισμού και της εύκολης κοινωνικής ανόδου. Στα διηγήματα του Χάκκα αποτυπώνεται ο κόσμος του βασανιστικού εγκλεισμού, η τιμωρητική εθνικοφροσύνη, η διαρκής επιτήρηση των στιγματισμένων φαντάρων και των φακελωμένων πολιτών, το βίωμα της ήττας της Αριστεράς.

Διονύσης Μαρίνος
Σαν νορμάλ
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Σελίδες: 296

Μια επινοημένη πόλη κάπου στον χάρτη. Θα μπορούσε να λέγεται και Twin Peaks, καθώς πολλά παράξενα πράγματα συμβαίνουν στους ήρωες (κυρίως άντρες) που κυκλοφορούν στους δρόμους της. Πρόκειται για σπονδυλωτό μυθιστόρημα όπου άνθρωποι χάνονται στη θάλασσα μέσα στο σπίτι τους. Παράξενα ζώα που ζηλεύουν παθολογικά σαν να ήταν ερωτικοί σύντροφοι. Άντρες που παίζουν πιάνο χωρίς να ακουμπούν καν τα πλήκτρα. Ο συγγραφέας που βλέπει να γράφεται το βιβλίο του από κάποιον ήρωά του, αφού πρώτα συναντήσει την πανέμορφη ηρωίδα του στον δρόμο. Ένα παράξενα γοητευτικό μυθιστόρημα.


Γιάννης Παλαβός
Αστείο
Εκδόσεις: Ίκαρος
Σελίδες: 112

Ένας νεαρός συζητά με τη νεκρή γιαγιά του. Ένας υπάλληλος γραφείου μεταμορφώνεται σε συρραπτικό. Ο Φρανσουά Βιγιόν κάνει μια καινούργια αρχή. Ο Γιώργος βγαίνει στην σύνταξη. Δεκαεπτά διηγήματα για τη θολή μεθόριο ανάμεσα στην πραγματικότητα και ό,τι την αναιρεί. Διηγήματα αντλημένα από την ημιορεινή μακεδονική ενδοχώρα, αλλά και για τους ανήλικους ενήλικες του άστεως. Και, ακόμη, διηγήματα που βρέχονται απ’ τα νερά μιας τεχνητής λίμνης. Σε επανέκδοση το «Αστείο» που είχε προκαλέσει αίσθηση σε κριτική και αναγνωστικό κοινό όταν κυκλοφόρησε, πριν από μια δεκαετία. Και, βέβαια, δεν είναι τυχαίο που το συγκεκριμένο βιβλίο κέρδισε το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος 2013 και την ίδια χρονιά, το Βραβείο Διηγήματος Ηλεκτρονικού Περιοδικού «Ο Αναγνώστης».


Ρέα Γαλανάκη
Πού ζει ο λύκος
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Σελίδες: 112

Το «Πού ζει ο λύκος;», με την αφιέρωση «Για τις παρέες, από το ’67 ώς το ’74», εξαντλημένο από δεκαετίες, επανεκδίδεται ακριβώς πενήντα χρόνια από το 1974. Ισορροπεί πάνω σε εκείνη τη λεπτή, σχεδόν αόρατη γραμμή που, θέλοντας και μη, χαράσσεται με το κλείσιμο μιας πεντηκονταετίας. Το λογοτεχνικό κείμενο παραμένει ακριβώς το ίδιο, με τον τρόπο έκφρασης που είχε τότε η συγγραφέας προχωρώντας ακάθεκτα προς τον αφηγηματικό λόγο. Εδώ οι κλειστοί χώροι (φοιτητικό διαμέρισμα, φυλακές, πατρικό σπίτι) συνομιλούν ασταμάτητα, παρηγορητικά, με την ανοιχτοσύνη της τέχνης, του παραμυθιού, του ονείρου, μιας εκδρομής, των δρόμων.

Αλέκος Ζούκας
Το κρώξιμο του γκιώνη
Εκδόσεις: Εστία
Σελίδες: 184

Ο ήρωας του βιβλίου, δημοσιογράφος-ερευνητής, έχει τη δική του ζωή, στην πόλη, αλλά σηκώνεται και πάει στα Άγραφα. Εκεί δίνει σε μια ηλικιωμένη γυναίκα την υπόσχεση να βρει το βαφτιστήρι της, έναν αληθινό ήρωα από την εποχή της Αντίστασης και του Εμφύλιου. Μέσα από περιγραφές τοπίων φορτισμένων με ιστορία, ο ήρωας, με αφορμή μια υπόσχεση, κάνει το δικό του υπαρξιακό ταξίδι. Χάνεται καιρό στα βουνά και στα λαγκάδια, σ’ ερημότοπους με μοναδική συντροφιά τον γκιώνη, για να βρει ένα σημαδιακό πρόσωπο, να ξαναβρεί και τον ίδιο τον εαυτό του, που, σαν τις αλήθειες που αναζητάμε, μπορεί και να βρίσκεται παραδίπλα.


Κλέων Αρζόγλου
Εγώ κι ο θείος Χάρις
Εκδόσεις: Λέμβος
Σελίδες: 584

Μια μυθιστορηματική περιπλάνηση στη θρυλική και μάταια ελπιδοφόρα δεκαετία του ’60. Την εποχή των χίππις, του ροκ εντ ρολ και της μαριχουάνας, του ελεύθερου έρωτα, της επανάστασης του Μάη, αλλά και της χούντας των συνταγματαρχών. Ο ήρωας, ένας νεαρός απ’ τη Θεσσαλονίκη, αυτοεξόριστος και κυνηγημένος από θεούς και δαίμονες, περιφέρεται σε Δύση και Ανατολή, από τη Σουηδία ως την Τυνησία και από την Τουρκία ως το Αφγανιστάν… Ανάμεσα σε τυχοδιώκτες, παιδιά των λουλουδιών, επαναστάτες, τσαρλατάνους, βαποράκια και ναρκομανείς, απατεώνες αλλά και ανθρώπους της Γνώσης και της Δύναμης, καταγράφει με ρυθμό και χιούμορ τη δική του ιστορία. Σε επανέκδοση ένα βιβλίο που είχε προκαλέσει αίσθηση και είχε γνωρίσει ιδιαίτερα θετική κριτική ανταπόκριση όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, πριν από είκοσι χρόνια.


Νίκη Τρουλινού
Οδός Σόλωνος
Εκδόσεις: Ποταμός
Σελίδες: 152

Οδός Σόλωνος, οδός ονείρων συλλογικών και ατομικών. Οδός διαδηλώσεων, ερώτων, χαφιέδων, χαμένων προσδοκιών. Μυστικά και βλέμματα, αγγίγματα βιαστικά και καφές στο κυλικείο. Πεταμένα τσιγάρα, παλιά βιβλία, γέλια και ελπίδες. Όταν βρέχει γλιστρούν οι σπασμένες πλάκες στα πεζοδρόμιά της, φοβάσαι μην πέσεις, μεγάλωσες πια, τι κάνω εδώ πάλι; αναρωτιέσαι. Αλλά είσαι εδώ, στην οδό Σόλωνος, χαμογελώντας: ωραία ήταν, λες, και αφήνεις τις ματαιώσεις να παρασυρθούν με τα βρομόνερα και τ αποτσίγαρα στα ρείθρα του δρόμου. «Είμαστε τυχερή γενιά», ακούς καθαρά μέσα σου.

Στέφανος Δάνδολος
Τα αηδόνια της σιωπής – Μια ιστορία για τα Δεκεμβριανά
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Σελίδες: 544

Φθινόπωρο, 1944: Οι Γερμανοί αποχωρούν από την Αθήνα. Η απελευθέρωση φέρνει λύτρωση, αλλά και διχασμό. Εμφύλια πάθη ξυπνούν, η Ελλάδα οδεύει προς τον όλεθρο ξανά. Ο κύριος Αριστείδης είναι ο μακροβιότερος σερβιτόρος στο Καφενείον Ζαχαράτου της Πλατείας Συντάγματος. Σεμνός και καλόψυχος ονειρεύεται πάντα την Ευδοξία του, την ευαίσθητη καθαρίστρια που ερωτεύτηκε κάποτε. Καθώς η Αττική παραδίδεται στο χάος, ένα γράμμα θα ζωντανέψει την ελπίδα του να βρεθεί κοντά της. Αλλά ο φοβερός Δεκέμβρης παραμονεύει. Και φαντάζει αδυσώπητος. Αυτή είναι η ιστορία του απελπισμένου ταξιδιού που έκανε ένας άνθρωπος μες στα Δεκεμβριανά, αναζητώντας τη δική του πατρίδα. Γύρω του ένα σωρό άλλες ιστορίες: το θρυλικό καφενείο και οι θαμώνες του, μυστικά και ψέματα, αδελφός να σκοτώνει αδελφό, προδοσίες και σκευωρίες, το χρονικό της ένοπλης σύγκρουσης, ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, η Ελένη Παπαδάκη, ο Οδυσσέας Ελύτης, οι απλοί και βασανισμένοι άνθρωποι που διασταυρώνονται με το βίαιο πεπρωμένο της Ελλάδας.


Ισίδωρος Ζουργός
Ανεμώλια
Εκδόσεις: Πατάκη
Σελίδες: 464

Μια παρέα φίλων από παιδιά δραπετεύει με ένα ιστιοπλοϊκό στην αρχή του καλοκαιριού, αφήνοντας πίσω για πάντα όλη την προηγούμενη ζωή τους. Μέσα από τις περιπέτειες του ταξιδιού, το πικρό χιούμορ, τα απρόοπτα και την παλινδρομική μνήμη του αφηγητή αναδύεται ο πρόσφατος νεοελληνικός μηδενισμός και η δίνη της χώρας τα τελευταία τριάντα χρόνια. «Ανεμώλια» στη γλώσσα του Ομήρου είναι τα λόγια του ανέμου, τα μάταια, τα ανώφελα. Σε αυτό το μυθιστόρημα, που το διατρέχει μια συνεχής συνομιλία με τον ομηρικό κόσμο, ανεμώλια είναι η διαφυγή από τον κόσμο της αρσενικής απελπισίας, η απόδραση από την ασφυκτική καθημερινότητα αλλά και η δίψα για την αναζήτηση της νεότητας κι εκείνης της ομορφιάς που καταλύει τον χρόνο. Ένα επιδέξιο βιβλίο για την αντρική φιλία και τη φυγή.


Χρήστος Μαρκογιαννάκης
Ο δολοφόνος στις σελίδες
Εκδόσεις: Μίνωας
Σελίδες: 328

Μια σειρά φρικτών δολοφονιών συνταράσσει την Αθήνα. Ο τρόπος, ο τόπος και η σκηνοθεσία των εγκλημάτων είναι εμπνευσμένα από τους μεγαλύτερους συγγραφείς αστυνομικής και νουάρ λογοτεχνίας: Άγκαθα Κρίστι, Έντγκαρ Άλαν Πόε, Φρεντ Βαργκάς, Πέτρο Μάρκαρη. Η αλληλουχία των δολοφονιών δεν είναι τυχαία. Ακολουθεί τη σειρά με την οποία είναι τοποθετημένα τα βιβλία στη βιβλιοθήκη του επιφορτισμένου με τις υποθέσεις αστυνόμου Χριστόφορου Μάρκου. Κινούμενος ανάμεσα στα μέλη μιας αναγνωστικής λέσχης, έναν νέο συνάδελφο που μοιάζει πολύ καλός για να είναι αληθινός και μια αποτυχημένη σύντομη σχέση του που ψάχνει για εκδίκηση, ο Μάρκου αναζητά τον αόρατο δολοφόνο μεταξύ της πραγματικότητας και των σελίδων αγαπημένων του βιβλίων. Και με κάθε μυθιστόρημα, οι νεκροί πολλαπλασιάζονται…

Άντυ Παπαδηµητρίου
Προσωπικότητα
Εκδόσεις: Bell
Σελίδες: 376

Πριν από πέντε χρόνια η φιλία της Αθηνάς και της Άρτεμης έληξε άσχημα και κάθε επικοινωνία διακόπηκε απότομα. Αυτά, μέχρι πριν από δύο εβδομάδες, όταν η πρώτη έστειλε στην Άρτεμη ένα ακατανόητο σημείωμα μαζί με το αγαπημένο της κολιέ, που δεν αποχωριζόταν ποτέ. Τώρα η Αθηνά είναι νεκρή και η Άρτεμη αναγκάζεται να την επισκεφτεί στην τελευταία κατοικία της. Στην κηδεία της παρευρίσκονται μόνο δύο ακόμα άτομα: ο πολύ καλός φίλος της, Πέτρος, και ο ψυχίατρός της. Ο Πέτρος έχει σοβαρές αμφιβολίες για το ότι η Αθηνά αυτοκτόνησε. Και ενώ η Άρτεμη δε φαίνεται αρχικά να συμμερίζεται την άποψη αυτή, πείθεται τελικά να ακολουθήσει τον Πέτρο και να τον βοηθήσει να ανακαλύψουν μαζί τι ακριβώς συνέβη στην παλιά φίλη της. Ένα δραματικό θρίλερ μυστηρίου – μία σκοτεινή ιστορία εκδίκησης για τα μυστικά, την εσωτερική φθορά και τα παιδικά τραύματα που καθορίζουν την αναπάντεχη πορεία της ζωής των ανθρώπων.


Μάρκος Κρητικός
Ο αναρχικός τραπεζικός
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Σελίδες: 272

Ο Μάρκος, ένας μεσήλικας τραπεζικός υπάλληλος, ζει με την Έλσα σε μια παλιά μονοκατοικία στα Πατήσια. Ύστερα από δέκα χρόνια γάμου, ο καιρός περνάει χωρίς ενδιαφέροντα και συγκινήσεις. Η απέχθεια για τη δουλειά του, η επίγνωση της χαμένης νεότητας και οι επισκέψεις της εριστικής πεθεράς του τον βυθίζουν στην εσωστρέφεια. Απρόσμενα γεγονότα τον παρασύρουν σε αλυσιδωτά ψέματα και παρορμητικές αντιδράσεις που τον καταδικάζουν σε μια ζωή για την οποία δεν προοιωνίζεται τίποτα θετικό. Απαλλαγμένος από συζυγικές υποχρεώσεις και τραπεζικούς εφιάλτες αλλά σε πλήρη συναισθηματική σύγχυση, θα οδηγηθεί σε μια απεγνωσμένη απόφαση. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που πραγματεύεται με χιούμορ τη φυγή ενός συνηθισμένου ανθρώπου από τις ηθικές και κοινωνικές συμβάσεις του πρότερου βίου του.


Στέλιος Παπαγρηγορίου
Το ντεσιμπελόμετρο
Εκδόσεις: Κριτική
Σελίδες: 112

Η αφήγηση ακολουθεί τον κεντρικό χαρακτήρα (έναν περιθωριοποιημένο δημοσιογράφο και μουσικό), ο οποίος, αδυνατώντας να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, στρέφεται ενστικτωδώς εντός του, ανακαλύπτοντας εκεί έναν θόρυβο που δυναμώνει επικίνδυνα. Παράλληλα, η αφήγηση παρακολουθεί την πηγή ενός μυστήριου βουητού που μοιάζει να βγαίνει από τα ίδια τα σωθικά της Αττικής. Κοιτώντας μέσα και πέρα από το διάφανο κέλυφος του χαρακτήρα, γινόμαστε ακούσιοι μάρτυρες του χαοτικού ρυθμού και της καταιγιστικής εναλλαγής των αισθήσεων ενός πλάσματος που παλεύει να επιβιώσει μέσα σε οχήματα, πλατείες, καταστήματα και πεζοδρόμια. Το βιβλίο ξεναγεί τον αναγνώστη στην απελπιστικά σκληρή πραγματικότητα της Αθήνας, ακολουθώντας μια διαδρομή που αναπόφευκτα καταλήγει σε σπασμωδικές αντιδράσεις, ειδεχθείς πράξεις και αστυνομικά τμήματα. H νέα νουβέλα του Στέλιου Παπαγρηγορίου κινείται μεταξύ αυτοβιογραφίας, νουάρ και δοκιμίου.


Δήμητρα Κολιάκου
Καλυψώ
Εκδόσεις: Πατάκη
Σελίδες: 168

Έχουν περάσει αιώνες από τον απόπλου του Οδυσσέα, κι η Καλυψώ, πιστή στο όνομά της, καλύπτει το νησί της με την ομίχλη των πέπλων της, κρατώντας αθέατο τον κόσμο, απομονώνοντας έτσι και τη Μελάνθη, την τελευταία δούλη που της έχει απομείνει. Ώσπου μια μέρα φτάνει στο νησί ένας ξένος από τη σύγχρονη εποχή. Η άφιξή του θα γίνει αφορμή να ζωντανέψουν μνήμες από το παρελθόν, και να δοκιμαστεί η φιλοξενία αλλοτινών και τωρινών καιρών. Σιγά σιγά θ’ αρχίσει να βλέπει η Μελάνθη αυτά που δεν μπορεί να συγκαλύψει πια η Καλυψώ.


Σοφία Νικολαΐδου
Δικά μας παιδιά
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Σελίδες: 352

Αυτή είναι η ιστορία της δικής μας γενιάς, που πιστέψαμε πως θα γίνουμε καλύτεροι από τους γονείς μας. Και τώρα βλέπουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν, να κάνουν τα λάθη τους, να φεύγουν μπροστά.
Φωνές και ουρλιαχτά στο γήπεδο, στη θύρα με τα θηρία. Αίμα στα πεζοδρόμια. Κρυφοί λογαριασμοί στα σόσιαλ. Συμμαθητές που δαγκώνουν σαν οχιές στα προαύλια των σχολείων. Κορίτσια που κάνουν αγορίστικα πράγματα. Μανάδες που ανησυχούν. Μανάδες που τα παρατούν. Μανάδες με κότσια. Πατεράδες που γίνονται μάνες στα ζόρικα και πατεράδες που δεν είναι εντάξει. Δυο γενιές – και γκρεμός ανάμεσα. Θα έρθει η στιγμή που θα απλώσουν το χέρι; Αυτή είναι μια ιστορία για όσα ξέρουμε, αλλά και για όσα δεν θα μάθουμε ποτέ. Γιατί κάθε γενιά νομίζει ότι προστατεύει τα παιδιά της. Μα, αν ακούσουμε την ιστορία από την άλλη πλευρά, θα δούμε ότι και τα παιδιά προστατεύουν τους γονείς από όσα δεν θα υποψιαστούν – και ευτυχώς. Αυτή είναι μια ιστορία για ένα ραπ συγκρότημα, για τα όνειρα που παίρνουν εκδίκηση, για τα παιδιά που έσωσε η μουσική.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.