Την ανακαίνιση μιας επιβλητικής μεσοπολεμικής κατοικίας, χτισμένης το 1938 στο κέντρο των Χανίων, επιμελήθηκε υποδειγματικά ο αρχιτέκτονας Γιώργος Κονταξάκης, με πλήρη σεβασμό στην ιδιαίτερη ταυτότητα του κτιρίου και χωρίς εκπτώσεις ως προς τις ανάγκες του σήμερα.
Πρόκειται για μια κατοικία, της οποίας ο αρχικός αρχιτέκτονας δεν είναι γνωστός με βεβαιότητα. Μορφολογικά, οι λιτές προσόψεις του κτιρίου παρουσιάζουν τυπικά στοιχεία αρχιτεκτονικής του μεσοπολέμου, συνδυασμένα με art deco στοιχεία σφυρήλατου διακόσμου και άλλες λεπτομέρειες.
Σε αντίθεση με την απέριτη πρόσοψη, το εσωτερικό αυτού του αρχοντικού αποκαλύπτεται στον επισκέπτη ως μια αρχιτεκτονική έκπληξη.
Ποικίλα στοιχεία διακόσμου εντοπίζονται εσωτερικά, με κυριότερα τα αυθεντικά πατώματα από πολύχρωμα ή μονόχρωμα τσιμεντένια πλακίδια σε όλους τους χώρους, τα περβάζια από χυτό μωσαϊκό και την περίτεχνη τετράφυλλη μεσόπορτα.
Νέα αρχιτεκτονικά στοιχεία, όπως το τοξωτό άνοιγμα που ενώνει χολ και καθιστικό, έρχονται να προστεθούν σε υφολογική συνέχεια των υφιστάμενων.
Εσωτερικά, οι φωτεινοί ψηλοτάβανοι χώροι περιστοιχίζουν την τραπεζαρία, που βρίσκεται στο κέντρο της τετράγωνης κάτοψης – σύνηθες στοιχείο στις μεσοαστικές κατοικίες της εποχής.
Η εσωτερική σκηνογραφία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι μεταβάσεις μεταξύ των χώρων ενορχηστρώνονται μέσα από έντονες αντιθέσεις στις υφές, τα χρώματα και τα σχέδια. Η προοπτική, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση του γραφείου, χρησιμοποιείται για να κάνει το εσωτερικό να φαίνεται πιο ευρύχωρο.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε η αναδιοργάνωση της κάτοψης, με σκοπό τη βελτίωση της κυκλοφορίας στο εσωτερικό και τη λειτουργική βελτίωση των επιμέρους χώρων. Έτσι δημιουργήθηκαν τρεις ενότητες: οι χώροι διημέρευσης (χωλ, καθιστικό, τραπεζαρία), οι ιδιωτικοί χώροι (δύο αυτόνομα υπνοδωμάτια με δικά τους λουτρά), καθώς και οι αύλειοι χώροι (αίθριο και αυλή), οι οποίοι προσφέρουν διαφορετικούς βαθμούς ιδιωτικότητας.
Στο πίσω μέρος του σπιτιού διαμορφώνεται η αυλή, ενώ υπάρχει και ένα μικρό αίθριο.
Τα γνήσια υλικά αποκαταστάθηκαν και τα νέα που προστέθηκαν ακολουθούν το ίδιο πνεύμα.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το έργο και τον αρχιτέκτονα εδώ