Το Noel άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα του 2014, όπως άρμοζε και στο όνομα του άλλωστε. Ήρθε για να συνεχίσει την πορεία του Γκελ μπιστρό και δεν άργησε να γίνει αγαπημένος προορισμός των Αθηναίων που κατέβαιναν απ’ όλες τις γειτονιές της πόλης για να δουν αυτό το μοναδικό μαγαζί, που γιόρταζε τα Χριστούγεννα πιο εμβληματικά από κάθε άλλο στην πρωτεύουσας. Το Noel μπορεί να έχει συνδέσει το όνομα του με την πιο ωραία εποχή του χρόνου, αλλά φρόντιζε να προσφέρει πάντα κάτι διαφορετικό στο κοινό του. Έτσι, η διακόσμηση άλλαζε συχνά κι ο κόσμος το επισκεπτόταν κάθε φορά για να δει πώς έχουν αποφασίσει οι άνθρωποί του να γιορτάσουν το Halloween ή πώς θα υποδεχτούν την Άνοιξη.
Από την ημέρα που το Noel άπλωσε τα τραπέζια του στη στοά Κουρτάκη και ένωσε τις δυο πολυκατοικίες στα δεξιά και στα αριστερά της, έχουν περάσει σχεδόν 7 χρόνια, αλλά και αυτό το φθινόπωρο το ξεχωριστό μαγαζί στο τέρμα της Κολοκοτρώνη, άλλαξε πρόσωπο. Μετά από μια αποχή περίπου 10 μηνών, το Noel ανοίγει και πάλι τις πόρτες του, ανανεωμένο και με νέα αισθητική, πάντα πιστή σε όσα το έκαναν να αγαπηθεί τόσο.
«Η επιτυχία και η αποδοχή του μαγαζιού από το κόσμο, ήταν αυτό που το έκανε να εξελίσσεται, να αναβαθμίζεται και σιγά-σιγά να αξιοποιεί τους χώρους, τα υπόγεια, τους ορόφους, για να δημιουργήσει ουσιαστικά αυτό που είναι τώρα ένα καλειδοσκόπιο εικόνων και αισθήσεων», λέει χαρακτηριστικά η ιδιοκτήτριά του Φανή Σπυριδάκη. «Αυτό που έφερε τον κόσμο εδώ, ήταν η ιδιαίτερη αισθητική του, γιατί εκείνη την περίοδο είχε έξαρση η μινιμαλιστική αισθητική, που είχε αρχίσει να κουράζει. Ήταν όλα τα μαγαζιά γκρίζα, βερολινέζικα, underground. Κυριαρχούσε πολύ η χίπστερ σκηνή στην Αθήνα. Μέσα σε όλο αυτό το γκρίζο, γιατί πρέπει να συνδέουμε τα πράγματα και με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες – τότε βγαίναμε από μια πολύ σκληρή οικονομική κρίση – και σε εκείνη την συγκυρία, έρχεται ένα μαγαζί που επιστρατεύει πολυελαίους, βελούδινες κουρτίνες, χρώματα, μουσικές από όλο τον κόσμο, αναγεννησιακούς πίνακες και δημιουργείται μια μαξιμαλιστική σφραγίδα, η οποία δεν υπήρχε, πόσο μάλλον στο κέντρο της πόλης».
Το 2021 το Noel συνεχίζει να εξυμνεί τον μαξιμαλισμό και να στέκεται παραμυθένιο στο ιστορικό τρίγωνο της Αθήνας, δίπλα από τα υφασματάδικα και τα μαγαζιά με εργαλεία και βίδες. Αυτή τη φορά όμως, υιοθετεί έναν πιο dark χαρακτήρα και μετατρέπεται σε ένα είδος καθαρτηρίου ψυχών, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην κόλαση και τον παράδεισο. «Κάθε μπαρ είναι ένα δυνάμει καθαρτήριο, γιατί μπορεί να πας ένα βράδι και να πιεις, να καταρεύσεις, να ξυπνήσουν οι δαιμονές σου, αλλά μπορεί και να γνωρίσεις τον άνδρα ή την γυναίκα των ονείρων σου και να εισέλθεις στον παράδεισο. Εμείς δεν θα αποφασίσουμε που θα πάει κάθε ψυχή. Αλλά θα μας άρεσε πολύ να είμαστε ένας χώρος αναμονής μεταξύ ρεαλισμού και φαντασίας».
Για να φτιαχτεί το νέο Noel επιστρατεύτηκε μια ομάδα από γλύπτες, αρχιτέκτονες, ζωγράφους και graphic designers, οι οποίο έδωσαν σάρκα και οστά στο όραμα της Φανής Σπυριδάκη.
Στην είσοδο σε υποδέχονται δυο μεγαλοπρεπή παγώνια σε ένα μοναδικής αισθητικής βιτρό βικτωριανής περιόδου, ενώ μέσα στη στοά σε οδηγεί ένας λαθύρινθος από ασπρόμαυρα πλακάκια, που θυμίζει τους μεγάλους καθεδρικούς ναούς της Ευρώπης, αλλά και την μοναδική ομορφιά των μουσουλμανικών τζαμιών. «Χρησιμοποιήσαμε τον λαβύρινθο σαν ιδέα γιατί θέλαμε να μην υπάρχει αρχή και τέλος, να μην ξέρουν οι θαμώνες από την αρχή ποια διαδρομή θα ακολουθήσουν. Να χάνονται μέχρι να βρουν την λύση στο πρόβλημα ή την απάντηση στην ερώτησή τους. Ένας λαβύρινθος λοιπόν, παντρεμένος με το γιν και το γιάνγκ, με ισλαμικά στοιχεία σε μαροκινά χρώματα, είναι το αποτέλεσμα στο πάτωμα του Noel».
Από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κανείς είναι τα vintage έπιπλα που διακοσμούν τον χώρο, τα οποία ήρθαν από γαλλικά αρχοντικά και αποτέλεσαν έκπληξη ακόμα και για την ίδια την ομάδα του μαγαζιού. «Με ειδοποίησε η ιδιοκτήτρια ενός πολύ γνωστού καταστήματος πώλησης μεταχειρισμένων επίπλων, ότι φεύγει ένα κοντέινερ με έπιπλα μοναδικά από την Γαλλία, απλά για να τα πάρουμε εμείς θα έπρεπε να τα κλείσουμε χωρίς να τα έχουμε δει, αλλιώς οι τιμές θα εκτοξεύονταν. Έγινε λοιπόν, μια μαζική μεταφορά με παραλήπτη το Noel. Είχα εμπιστοσύνη στην συνεργάτιδά μου και μου άρεσε πολύ το μυστήριο που περιέβαλε τα έπιπλα αυτά. Τελικά μείναμε με το στόμα ανοιχτό όταν τα είδαμε, ενώ ήταν ιδιαιτέρα συγκινητικό ότι μέσα είχαν και πράγματα που ανήκαν στους προηγούμενους ιδιοκτήτες», επισημαίνει η Φανή Σπυριδάκη.
Το ίδιο το μπαρ που πάντα είχε έναν χαρακτήρα κόκκινο και χαρούμενο, φέτος διανύει μια πιο ώριμη περίοδο, γίνεται πιο dark. «Άλλωστε κι εμείς ωριμάσαμε, μάθαμε, και δεν γίνεται να μην αποτυπώνεται στον καμβά του Noel η προσωπική μας αλλαγή. Ήθελα να μεταφέρω αυτήν την ωριμότητα που αποκομίσαμε την τελευταία χρονιά. Δεν ήθελα κάτι ανέμελο για τη διακόσμηση φέτος. Ήθελα μια πιο κεντρομόλο διάθεση».
Όσο για τα άλλα δύο δωμάτια που συνθέτουν το παζλ του Noel, με μικρές τροποποιήσεις διατηρούν τον χαρακτήρα τους, προσφέροντας παράλληλα μια φρεσκάδα. «Στο Μπλε δωμάτιο δεν κάναμε αλλαγές», τονίζει η Φανή, «Το θεωρώ ασέβεια να πειράξεις τον Μπλε χώρο. Αυτό που κάναμε είναι να τον αποφορτίσουμε από τα πολλά τραπέζια για να νιώθουν οι θαμώνες ότι είναι στο σαλόνι ενός αρχοντικού. Όσο για τον πρώτο όροφο, παραμένει αμιγώς χριστουγεννιάτικος, όλο τον χρόνο και έχει μια πιο παιχνιδιάρικη διάθεση».
Το Noel άνοιξε και πάλι τις πόρτες του πριν λίγες μέρες και η στοά Κουρτάκη γέμισε και πάλι φωνές ανθρώπων που συζητούν άλλες φορές μεγαλόφωνα και άλλες φορές ψιθυριστά. Το μόνο σίγουρο είναι πως φέτος, περνώντας το κατώφλι του θα μεταφερθείτε σε ένα άλλο σύμπαν, ίσως λίγο πιο απόκοσμο, πάντα όμως παραμυθένιο.