Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

H Μαρκέλα ήθελε να φτιάξει ένα queer brand και το όνομα αυτού: fashionspaetkauf!

Μερικά brands δεν περιμένουν κανένα Pride, είναι queer εκ γενετής και περήφανα 365 μέρες τον χρόνο.

Κάθε Ιούνη πάρα πολλές εταιρείες, από fast food μέχρι οίκους υψηλής ραπτικής, στολίζουν τα προϊόντα τους με τα χρώματα του ουράνιου τόξου θέλοντας να τιμήσουν τον μήνα του Gay Pride.

Eίναι όντως τα κίνητρά τους ανιδιοτελή, ή αντιμετωπίζουν τη ΛΟΑΤΚΙ+  κοινότητα ως πηγή νέου πελατολογίου; O καλύτερος τρόπος να επεξεργαστούμε αυτό το ερώτημα είναι να γνωρίσουμε ένα αμιγώς queer brand.

Ποιοι είναι πίσω από το “fashionspaetkauf“;

Πίσω απο το fsk είναι η Μαρκελα Μπγιάλα με πολύ μεγάλη βοήθεια και υποστήριξη από φίλους.

Tι σημαίνει “fashionspaetkauf”;

Το Spätkauf είναι μια γερμανική λέξη που προέρχεται από τις λέξεις spät (αργά) και kauf (αγορά). Είναι ένα είδος convenience store, ψιλικατζίδικο ελληνιστί. Τα spätkauf βρίσκονται γενικά στη Γερμανία και ειδικότερα στο Βερολίνο, όπου και ζούσα για 8 χρόνια πριν μετακομίσω στην Αθήνα το 2019. Το όνομα spätkauf (späti) με ενέπνευσε λόγω της ιδιαίτερης σημασίας τους στη βερολινέζικη κουλτούρα. Ένα τυπικό späti αποτελείται από μερικά παγκάκια και τραπέζια στο πεζοδρόμιο, που άνθρωποι από διάφορες ηλικίες, εθνικά background και κοινωνικές τάξεις μπορούν να περάσουν ακόμη και μια ολόκληρη βραδιά πίνοντας φθηνή μπύρα. Το fashionspaetkauf είναι ένα λογοπαίγνιο που συνδυάζει δυο φαινομενικά διαφορετικές λέξεις, τη μόδα και το ψιλικατζίδικο.

Τι σας κινητοποίησε για να δημιουργήσετε αυτό το brand;

Ασχολούμαι επαγγελματικά με τη γραφιστική και κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας τον Απρίλιο του 2020 βρλεθηκα με πολύ χρόνο και σχέδια. Επειδή πάντα είχα μια επαφή με τη μόδα, ήταν κάπως φυσική η εξέλιξη των ιδεών και των σχεδίων σε ένα brand ρούχων.

Γιατί χαρακτηρίζεστε queer urban fashion;

Queer γιατί κυρίως η θεματολογία των σχεδίων εμπνέεται από την lgbtqai+ κουλτούρα και τα ρούχα είναι genderless. Επίσης οι συνεργάτες που επιλέγονται, όπως μοντέλα και φωτογράφοι, είναι μέλη της κοινότητας. Urban όχι μόνο λόγω της αισθητικής των ρούχων, αλλά κυρίως γιατί πολλά σχέδια εμπνέονται από τις εμπειρίες του αστικού τοπίου. Για παράδειγμα, οι σειρά «έξαλλες» εμπνεύστηκε από μια λέξη στους τοίχους της Κυψέλης με αφορμή το ελληνικό κίνημα #metoo.

Ποιο ήταν το πρώτο προϊόν που λανσάρατε;

Το t-shirt Lesbos, το οποίο είναι από τα αγαπημένα μου. Συνδυάζει το απόλυτο kitsch των ελληνικών σουβενίρ με τη φαντασίωση των ξένων για το νησί της Λέσβου ως “lesbian paradise”.

Ποιο είναι το best seller σας;

Ισάξια τα Lesbos t-shirts και τα αντιανεμικά Έξαλλες.

Χρειάζεται η ελληνική αγορά queer brands;

Χρειάζεται και queer brands αλλά και brands γενικότερα που να προωθούν το Inclusivity όχι μόνο σε επίπεδο σεξουαλικού προσανατολισμού και φύλου, αλλά και σε επίπεδο σωματότυπου, κουλτούρας, θρησκείας κ.τ.λ.

Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η queer αγορά στην Ελλάδα;

Γενικά υπάρχει μια τάση και στην Ελλάδα να στοχεύει η αγορά και την queer κοινότητα, εφόσον έχει αρχίσει να υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση. Κάτι που βρίσκω πολύ θετικό για τη συμπεριληπτικότητα και ορατότητα της queer κουλτούρας.

Υπάρχει κάποια κοινωνική δράση που συνδέεται με το “fashionspaetkauf”;

Τo Fsk προσπαθεί πάντα να στηρίζει κάποια ΜΚΟ. Για παράδειγμα το 10% από τα έσοδα των lesbos t-shirts δινόταν ως δωρεά στο “Red umbrella” και τώρα θα συμβεί το ίδιο με το “Greek lgbt PwD”. Σε ένα άλλο event που είχε γίνει σε συνεργασία με το “Pitch Athens” και διάφορους queer καλλιτέχνες κάναμε δωρεά το 20% των εσόδων πάλι στο “Red umbrella”.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.