Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΣΙΝΕΜΑ

Μετά από ένα χρόνο χωρίς υπερήρωες, το Zack Snyder’s Justice League σήμανε την επιστροφή τους

Ο μαξιμαλισμός του σκηνοθέτη υπενθυμίζει πόσο έχει λείψει η κινηματογραφική εμπειρία.

Στις 6 Φεβρουαρίου 2020 έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες (τις θυμάστε;) το Αρπακτικά Πτηνά και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν, το spin-off του καταστροφικού Suicide Squad με την Μάργκο Ρόμπι να επαναλαμβάνει το ρόλο της Χάρλεϊ Κουίν, τρελαμένης πρώην του Τζόκερ και φανατικής των σάντουιτς με αυγό. Ήταν διασκεδαστικό και ανάλαφρο, ένα ευχάριστο διάλειμμα από το doom and gloom των άλλων ταινιών του DC Extended Universe. Ήταν, επίσης, η τελευταία φορά που μια νέα υπερηρωική ταινία θα εμφανιζόταν στις οθόνες μας, μεγάλες ή μικρές, για πάνω από ένα χρόνο: λίγες εβδομάδες αργότερα, η πανδημία του κορωνοϊού έδειξε για πρώτη φορά τα δόντια της και στα μέρη μας, οδηγώντας σε κλείσιμο των αιθουσών την ώρα που άρχιζε ένα ντόμινο μεταθέσεων ημερομηνιών κυκλοφορίας των μπλοκμπάστερ από τα χολιγουντιανά στούντιο. Λίγο παραπάνω από ένα χρόνο μετά, το πολυαναμενόμενο (για άλλους λόγους) director’s cut του προηγουμένως αποτυχημένου Justice League επαναφέρει στο προσκήνιο της ποπ κουλτούρας –εκεί όπου βρίσκονται έτσι κι αλλιώς την τελευταία δεκαετία– τους υπερήρωες. Το Zack Snyder’s Justice League, που από μυθικό wish fulfillment έγινε αναπάντεχα πραγματικότητα, διατίθεται στην Ελλάδα στο Movies Club της COSMOTE TV και σε TVOD από την Vodafone TV (στην Αμερική έκανε πρεμιέρα αποκλειστικά στο HBO Max) – είναι η πρώτη επίσημη υπερηρωική επιστροφή μετά το φεμινιστικό αναρχο-πάρτυ της Χάρλεϊ Κουίν και δεν θα μπορούσε περισσότερο διαφορετικό από εκείνη την ταινία. 

Ένα τετράωρο (και τετράγωνο, αφού είναι γυρισμένο σε ratio 4:3) μελαγχολικό πορτρέτο επίγειων ημίθεων σε υπαρξιακή αναστάτωση και ενδοσκόπηση ενώ μάχονται για τη σωτηρία του πλανήτη, δικαιωματικά διορθωμένο από τον αρχικό σκηνοθέτη της πρώτης ταινίας, Ζακ Σνάιντερ, που αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τα καθήκοντά του εν μέσω των γυρισμάτων λόγω οικογενειακής τραγωδίας. Τα ηνία ανέλαβε ο Τζος Γουίντον, φρέσκος από τον πετυχημένο επαναπροσδιορισμό της κινηματογραφικής γλώσσας του MCU με τα δύο Αvengers, and the rest is history (που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.) Το αφιλτράριστο όραμα του Σνάιντερ λειτουργεί ταυτόχρονα ως τεστ κόπωσης, κατάθεση ψυχής, αποκατάσταση ζημιών και λυτρωτικό τέλος, αποτελώντας γλυκόπικρη δικαίωση για τον ίδιο, το καστ του και ένα τοξικό hashtag στο Twitter (#ReleaseTheSnyderCut). Ωστόσο, μετά από τόσους μήνες διαδικτυακών φεστιβάλ, ασταμάτητου streaming και διαφοράς φάσης ακόμα και με τα Όσκαρ, η μοναδική ψευδαίσθηση κάποιας επαφής με το σινεμά είναι –ναι– η θέα του Μπεν Άφλεκ και της Γκαλ Γκαντότ σε υπερφυσικές περιπέτειες με τις κολλητές στολές τους και τα movie star πρόσωπά τους. Ελλείψει κανονικών σινεμά, το κοντινότερο στην εμπειρία είναι οι σταρ του, ακόμα κι αν ο δρόμος περνάει μέσα από τα προσφιλή slow motion του Σνάιντερ που ευθύνονται για το 50% της διάρκειάς της. (Μπορεί να αστειευόμαστε, αλλά μπορεί και όχι).

Παράλληλα με την ασυναγώνιστη απήχησή τους, οι υπερηρωικές ταινίες συνοδεύτηκαν τα τελευταία χρόνια και από γκρίνια για την καταδίκη της ψυχαγωγίας σε έλλειψη πρωτοτυπίας, με το παράπονο να αποκτά κύρος με τις πρόσφατες παρεμβάσεις του Μάρτιν Σκορσέζε πάνω στο θέμα. Όμως να που το μέχρι πρότινος απίθανο σενάριο της απουσίας τους από την ποπ κουλτούρα πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της πανδημίας και υπενθύμισε ότι, όπως τα γουέστερν και τα μιούζικαλ ή οι ταινίες δράσης παλιότερα, αυτή είναι η μαζική ψυχαγωγία του Δυτικού κόσμου και χωρίς αυτή, τελικά δεν αναδεικνύονται τα “κρυφά διαμάντια” που ίσως θα θέλαμε (αυτά βρίσκουν στέγη στο VOD), απλώς υπάρχει ένα… κενό. 

Black Widow

Όταν έγινε σαφές ότι το 2020 θα ήταν η πρώτη χρονιά μετά από δέκα χρόνια χωρίς καμία ταινία του MCU όχι μόνο στα σινεμά, αλλά οπουδήποτε, η Ντίσνεϊ άφησε προσωρινά τα εγγυημένα hits στο συρτάρι μέχρι να ξανανοίξουν οι κινηματογράφοι κι ας καθιερώθηκε η streaming υπηρεσία της, το Disney+, ως δυνατός παίκτης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πρόσφατα αναθεώρησε την τακτική της, αποφασίζοντας να διαθέσει το Black Widow εκεί (για όσες χώρες έχουν Disney+) και στα σινεμά. Όχι ότι όλο αυτό το διάστημα ο κόσμος έμεινε χωρίς Marvel: το WandaVision, η πρώτη τηλεοπτική σειρά του στούντιο για το Disney+, αποτέλεσε γνήσια επιτυχία μονοπολώντας τις online συζητήσεις επί 9 συνεχείς εβδομάδες, ενώ μόλις ξεκίνησε και η δεύτερη, το The Falcon and The Winter Soldier.

Wonder Woman 1984

Ένας από τους αντιπάλους της Ντίσνεϊ στους streaming wars, το HBO Max της WarnerMedia, τάραξε τα νερά με την πολυσυζητημένη του απόφαση να στείλει 17 μεγάλες ταινίες του στα σινεμά και στην πλατφόρμα το 2021, ξεκινώντας από το Wonder Woman 1984, σίκουελ της επιτυχημένης ταινίας με την Γκαντότ, ανήμερα των περασμένων Χριστουγέννων στις ΗΠΑ. Η απόφαση στέφθηκε με σχετική εμπορική επιτυχία για πανδημικά δεδομένα (38 εκατομμύρια στην Αμερική και 150 εκατ. παγκοσμίως), έφερε 17 επιπλέον εκατ. συνδρομητές στο ΗΒΟ Μax (σύνολο 42 εκατ.) και παρακολουθήθηκε 14.9 εκατομμύρια φορές στην υπηρεσία. Στην Ελλάδα, το Wonder Woman 1984 θα κυκλοφορήσει στις 27 Μαΐου, όπως μόλις ανακοινώθηκε. Το σινεμά χρειάζεται event movies για να επιβιώσει και, μετά από ένα χρόνο ξηρασίας, θα τις υποδεχτούμε ξανά – μέχρι, φυσικά, να αρχίσουμε πάλι την γκρίνια και να τρέχουμε στην αγκαλιά μιας indie ταινίας, για να παραφράσουμε την Τέιλορ Σουίφτ, “που είναι much cooler than mine”.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.