Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΒΙΒΛΙΟ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

«To σεξ για τις γυναίκες δε θα ‘πρεπε να ‘ναι ”καρδούλες και λουλούδια”, αλλά ούτε και 75 οργασμοί την ημέρα»

Οι «Τρεις Γυναίκες» της Λίσα Ταντέο (εκδ. Κλειδάριθμος), από την κορυφή των New York Times ετοιμάζονται για την τηλεόραση. Η συγγραφέας μίλησε στη Ντενίσα Μπαϊρακτάρι για τις 6 φόρες μέσα σε 8 χρόνια που γύρισε τις ΗΠΑ για να το ολοκληρώσει.

Για να μπορέσει να καταλήξει στις τρεις γυναίκες που θα αποτελούσαν τις πρωταγωνίστριες του μυθιστορήματός της, η Λίσα Ταντέο διέσχισε έξι φορές τις ΗΠΑ κι αφού τις βρήκε πέρασε μαζί τους σχεδόν 8 χρόνια, μετακομίζοντας για μεγάλα διαστήματα στις πόλεις που ζούσαν. Έτσι, μπόρεσε να συνδυάσει την δημοσιογραφική έρευνα με λογοτεχνικά στοιχεία και να γράψει τις Τρεις Γυναίκες, ένα βιβλίο που προσπαθεί να εξερευνήσει την γυναικεία επιθυμία. Ένα θέμα για το οποίο δεν ακούμε πολλά, ούτε στα mainstream media, αλλά πολλές φορές ούτε και στις παρέες μας.

«Στο πρώτο draft του βιβλίου, είχα τις ιστορίες περίπου 20 ανθρώπων. Ανδρών και γυναικών. Στρέιτ και γκέι.  Άρχισα σιγά-σιγά να καταλήγω στην τελική τριάδα, λαμβάνοντας υπόψιν μου τι μου έδιναν οι άνθρωποι αυτοί και ποιοι μου έδιναν τα περισσότερα αναφορικά με το θέμα του βιβλίου. Ακόμα κι όταν τους έστειλα την τελική εκδοχή για να δω αν θέλουν κάτι να αλλάξει, οι τρεις αυτές γυναίκες, είχαν μόνο προσθήκες να κάνουν. Δεν ήθελαν να βγάλω κάτι.Ήταν πολύ ωμές και ειλικρινείς και αυτό είναι πολύ συναρπαστικό, ειδικά όταν μιλάμε για την σεξουαλική επιθυμία». Αυτή είναι η απάντηση της Ταντέο όταν της κάνω την ερώτηση που της έχουν κάνει ίσως περισσότερο από κάθε άλλη, όσο καιρό προωθεί το βιβλίο. Γιατί τρεις λευκές γυναίκες; Ειδικά σε μια Αμερική που δεν λείπει η φυλετική ποικιλία. Στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου όμως, από το αμερικάνικο δίκτυο Showtime, μια από τις τρεις ηρωίδες θα την υποδυθεί μαύρη ηθοποιός. «Είναι πολύ σημαντικό που την φανταζόμαστε πια ως μια μαύρη γυναίκα, γιατί έχουμε και μαύρες γυναίκες στην ομάδα των σεναριογράφων και έτσι θα μπορέσω κι εγώ να εξερευνήσω ένα άλλο κομμάτι, κάτι που δεν μπόρεσα να κάνω όσο έγραφα το βιβλίο».

Η Ταντέο, που συμμετέχει και η ίδια στο σενάριο για την τηλεοπτική μεταφορά του Three Women, είναι κόρη ενός ιταλοαμερικάνου γιατρού και μιας Ιταλίδας μετανάστριας, κι όπως χαρακτηριστικά είπε στην διαδικτυακή συνέντευξη που κάναμε πριν λίγες μέρες, στο σπίτι της κανείς δεν κυκλοφορούσε γυμνός, ούτε και συνήθιζε να μιλάει για το σεξ με την μητέρα της. «Για την ακρίβεια αν ποτέ βλέπαμε μια ταινία στο σπίτι και ξαφνικά είχε μια σκηνή σεξ, όλοι κάναμε ότι κοιτάμε αλλού. Μου φαίνεται τρελό τώρα, αλλά είχα μια σχέση από τα 18 μέχρι τα 25 μου και ενώ συζούσαμε, είχαμε νοικιάσει σπίτι με δυο κρεβατοκάμαρες, για να μπορώ να λέω στους δικούς μου, ότι αυτός έχει το δωμάτιο του κι εγώ το δικό μου και το πολύ-πολύ να ανταλλάσουμε κανένα φιλί που και που, αλλά μέχρι εκεί». Στο βιβλίο της όμως, το σεξ παίζει πρωταρχικό ρόλο – ίσως όχι με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει, αλλά πρωταγωνιστεί.

Τρεις διαφορετικές γυναίκες, με διαφορετικό background, με πολλά κοινά και πολλές διαφορές, μοιράζονται τις αληθινές ιστορίες τους.

Η Μάγκι που είναι και η μόνη που χρησιμοποιεί το πραγματικό της όνομα, είχε σχέση με τον καθηγητή της όταν ήταν 17 ετών και πήγαινε ακόμα στο Λύκειο και υποφέρει ακόμα από τα ψυχικά τραύματα που της άφησε αυτή η σχέση. Στα 23 της, όταν εκείνος ανακηρύσσεται καλύτερος καθηγητής στην πολιτεία της Βόρειας Ντακότα, εκείνη πια αποφασίζει να προσφύγει στην δικαιοσύνη και να τον καταγγείλει. Η δίκη δεν ήταν εύκολη υπόθεση για την Μάγκι, ενώ τελικά ο καθηγητής αθωώθηκε και μπόρεσε να συνεχίσει την ζωή του, σαν να μην είχε συνάψει ποτέ σεξουαλικές σχέσεις με την ανήλικη μαθήτριά του. Η Λίνα από την άλλη, είναι χρόνια παγιδευμένη σε έναν νερόβραστο γάμο, χωρίς καθόλου σεξουαλική ζωή, ενώ ο σύζυγός της αρνείται και να την φιλήσει. Όταν κάποια στιγμή, η σύμβουλος γάμου της λέει ότι αυτό είναι πολύ φυσιολογικό για κάποιους ανθρώπους, αποφασίζει να ζητήσει διαζύγιο και ξαναβρίσκεται με τον φίλο της από το σχολείο. Αυτός πια είναι παντρεμένος και η σχέση τους είναι μόνο σεξουαλική, με τους δυο τους να συνευρίσκονται σε ξενοδοχεία και στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων τους. Η Σλόαν, η τρίτη πρωταγωνίστρια του βιβλίου, διανύει την τέταρτη δεκαετία της ζωής της και είναι ιδιοκτήτρια ενός εστιατορίου, στο οποίο σεφ είναι ο άνδρας της. Είναι μια όμορφη, ευκατάστατη γυναίκα και θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχει τον τέλειο γάμο. «Ο γάμος αυτός έμοιαζε πολύ ευτυχισμένος», λέει η ίδια η Ταντέο που έζησε για μεγάλα διαστήματα κοντά στην Σλόαν, «παρόλο που διέφερε πολύ από τους υπόλοιπους».

Η Σλόαν κι ο σύζυγός της είχαν κι άλλους ερωτικούς συντρόφους, μάλιστα πολλές φορές ο σεφ έβρισκε εκείνος τους ερωτικούς συντρόφους της γυναίκας του και μπορεί να τους παρακολουθούσε κιόλας κατά την διάρκεια του σεξ. Όλα κυλούσαν ήρεμα, ώσπου η σύζυγος ενός εκ των εραστών της Σλόαν έμαθε για την σχέση τους και κατηγόρησε εκείνη γι΄αυτό. 

Το βιβλίο δεν άργησε να σκαρφαλώσει ψηλά στις λίστες με τα best sellers (ντεμπούταρε μάλιστα στο νο.1 της σχετικής λίστας των New York Times) και παρόλο που υπήρχαν και κάποιοι κριτικοί, οι οποίοι ίσως αμφισβήτησαν τις πραγματικές προθέσεις της Ταντέο ή διαφώνησαν με τον τρόπο γραφής της (κάτι ανάμεσα σε μυθιστόρημα και ρεπορτάζ), αγαπήθηκε πολύ από το κοινό. Μάλιστα, πριν λίγους μήνες κέρδισε στη non-fiction κατηγορία των British Book Awards, ενώ πολλοί είναι και οι σελέμπριτις που φαίνεται να το έχουν αγαπήσει πολύ. Ένας από αυτούς μάλιστα, είναι κι ο Χάρι Στάιλς, που όπως λέει η Ταντέο χαμογελώντας, είναι ο μεγάλος έρωτας της 5χρονης κόρης της, την οποία είχε πολλές φορές μαζί της όσο έκανε τις τελευταίες συνεντεύξεις για το βιβλίο.

Η Λίσα Ταντέο ξεκίνησε την έρευνα της για τις Τρεις Γυναίκες πολύ πριν την εποχή του #MeToo, για την ακρίβεια όταν άρχισαν οι αποκαλύψεις, εκείνη είχε μπει στην φάση που έκανε τις τελευταίες τις διορθώσεις. Με το #MeToo άνοιξε και μια γενικότερη συζήτηση για την γυναικεία σεξουαλικότητα κι επιθυμία, για το κατά πόσο γίνεται ορατή και σεβαστή με τους ίδιους όρους που ισχύουν και για τους άνδρες. Όπως είπαμε και με την Λίσα Ταντέο, το 2020 μας πέρασε στην WAP εποχή, φτάνει όμως, αυτό για να εδραιωθεί η θέση της γυναίκας ως ένα ανεξάρτητου όντος που ορίζει το ίδιο την σεξουαλική του επιθυμία; «Ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος του να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο, σε πιο σκοτεινές εποχές. Μου αρέσει όμως αυτή η εποχή του WAP και αυτό μου δίνει ελπίδα»

«Ποτέ δεν πίστευα ότι το σεξ για τις γυναίκες, θα πρέπει να ‘ναι ”καρδούλες και λουλούδια”, αλλά ούτε και 75 οργασμοί την ημέρα από 60 διαφορετικούς ανθρώπους. Αν θες κάτι και φυσικά δεν βλάπτεις κανέναν, τότε είναι εντάξει και θα πρέπει να αισθάνεσαι ότι είναι οκ για σένα. Όταν όλοι μπορέσουμε να αποδεχτούμε ότι δεν πρέπει να έχουμε γνώμη για τις ζωές των άλλων, τότε όλα θα είναι πολύ καλύτερα». Για την Λίσα Ταντέο, η δύναμη μιας γυναίκας ορίζεται από την δυνατότητά της να κάνει ο, τι θέλει και να μην απολογείται γι’ αυτό, παρόλο που οι πολύ αληθινές πρωταγωνίστριές της, δεν μπόρεσαν πολλές φορές να έχουν αυτή την πολυτέλεια. Οι φίλες της Λίνα ήθελαν να ακούνε τις ερωτικές της ιστορίες, αλλά στο τέλος κατέληγαν πολλές φορές να την επικρίνουν, η Σλόαν πετυχαίνει κάθε τόσο στην αγορά την σύζυγο του εραστή της και η Μάγκι είδε μια ολόκληρη πολιτεία να στρέφεται εναντίον της, ξεχνώντας ότι ήταν μόλις δεκαεφτά ετών όταν ξεκίνησε η σχέση της με τον κατά πολλά χρόνια μεγαλύτερο καθηγητή της.

Αλλά είπαμε, αυτές είναι τρεις αληθινές γυναίκες και πολλές φορές οι αληθινές γυναίκες καλούνται να απολογηθούν για τις σεξουαλικές τους επιθυμίες. 

Οι Τρεις Γυναίκες της Λίσα Ταντέο κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος
POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.